Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 02 4.2MPI/LPG ] Twarde zawieszenie  
Autor Wiadomość
Motostacja 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Motostacja
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy
Wiek: 32
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1048
Skąd: Motostacja
Wysłany: 2017-01-18, 16:51   

Czyli jak jest regulowany amor z plynem nie bardzo rozumiem ?
_________________
Części samochodowe online - Motostacja
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 33
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6704
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2017-01-18, 19:19   

W amortyzatorze masz płyn/gaz/olej cokolwiek(nie wiem co jest w skórach A8). Jak w każdym. A regulowane jest ciśnienie za pomocą zaworka z tego co pamiętam, co powoduje, że amor jest twardszy lub miękki.
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
colln 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 53
Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 969
Skąd: P.T.
Wysłany: 2017-02-01, 22:44   

A co by trzeba zrobić żeby przód był taki miękki jak tył :]
Jak dziura czy śpioch to przód czuć nieźle za to tył jak by przepływał po tym
_________________
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 33
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6704
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2017-02-01, 22:56   

Naprawić :D hehe... ciężko ocenić jak jest u Ciebie ale ja jak zjeżdżam z policjana to twardo jest ze względu na uderzanie uchwytami podnoszenia auta w tegoż policjanta ;)

Nawet na obniżonym przodem buja u mnie (tak to odczuwam z pozycji kierowcy) mocniej niż tyłem i nadal nie ma źle jeśli o amortyzację idzie :)
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
colln 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 53
Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 969
Skąd: P.T.
Wysłany: 2017-02-16, 23:38   

Raczej nie za bardzo już co mam naprawiać, większość wymieniona (ostały się tylko amory ale raczej nie ma zastrzeżeń) a co do odczucia to weź pod uwage mój wiek .. Ja to auto np porównuję do MB S klasy które to na podobnym zawieszeniu przechodziły mi łagodniej przodem po śpiochach niż A8 - ma ktos podobne doświadczenia czy ja po prostu sie kanapowiec robię :D
_________________
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
 
 
Pixel 
Moje A8


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: 7G tronic
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: W221
Wiek: 36
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 108
Skąd: okolice Poznania
Wysłany: 2017-03-10, 17:58   

Ciekawy temat, myślałem, że tylko ja mam dziwne wrażenie, że auto mi sie twardsze zrobiło...

Ale do rzeczy, wszystko bło ok, do momentu kiedy chciałem vcdsem obniżyć zawieszenie - obniżenie o ok15mm spowodowało, że auto zrobiło sie momentalnie twarde, czego troche nie rozumiem - to tylko 15mm. Wróciłem do serii i potem już było OK.

Ostatnio zauważyłem, że mam odpiętą jedną wtyczkę od poduszki pod skrzynią biegów. Podłączyłem ją i ku mojemu zdziwieniu - auto wyraźnie zmienia siłe wspomagania, oraz jest twardsze. Poduszki silnika/skrzyni są jakoś zależne z siłą wpomagania oraz tłumieniem zawieszenia?

Wypne to spowrotem, bo przedtem mi się dosyć miekko jak na audi jezdziło, teraz już troche gorzej. Piszę, że jak na audi, bo wcześniej miałem S klasę i tam ten airmatic to prawdziwy poduszkowiec, ale na A8 nie narzekam.
_________________
jest:
W221!!! ;)
W204 180Kompressor
W204 320CDi

było:
Audi A8 D3 3,0TDI '05 lift , W220 S320CDI '01 , W210 E270CDI Avantgarde '01 , W210 E300TD Avantgarde '97 , W124 E300D '93 , Audi A4 2,5TDI V6 quattro '99 , W124 300D '91
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 33
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6704
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2017-03-10, 18:10   

No A8 ma przecież servotronic. Poduszki nie wiem czy są aktywne ale na pewno w oryginale mialy diagnostykę, która częściowo usunięto w późniejszych egzemplarzach.
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
Pixel 
Moje A8


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: 7G tronic
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: W221
Wiek: 36
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 108
Skąd: okolice Poznania
Wysłany: 2017-03-10, 18:28   

Wiem że ma, ale wcześniej kierownica zachowywała sie inaczej i ciekawi mnie co to ma wspólnego z podpieciem poduszki pod skrzynia.
_________________
jest:
W221!!! ;)
W204 180Kompressor
W204 320CDi

było:
Audi A8 D3 3,0TDI '05 lift , W220 S320CDI '01 , W210 E270CDI Avantgarde '01 , W210 E300TD Avantgarde '97 , W124 E300D '93 , Audi A4 2,5TDI V6 quattro '99 , W124 300D '91
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 33
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6704
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2017-03-10, 21:07   

Może ma jakąś diagnostykę drgań wymaganą przy wyliczaniu ustawień zawieszenia co wpływa na to co opisałeś kilka postów wyżej ;) Nie wiem czy w D3 ale wiem, że są takie poduszki z płynem co zmienia swoje właściwości dostosowując się do warunków pracy aby lepiej wygłuszać drgania i dostosowywać np zawieszenie i inne rzeczy...
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
Pixel 
Moje A8


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: 7G tronic
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: W221
Wiek: 36
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 108
Skąd: okolice Poznania
Wysłany: 2017-03-20, 22:06   

Uporał się ktoś z tym problemem i może to jakoś sensownie wytłumaczyć? Szczerze mówiąc do dnia dzisiejszego nie uporałem się w 100%, robiłem adaptacje zawieszenia, ale ona zapisuje bardziej ustawienie wysokości zawieszenie, ale tłumienie nadal mi sie zdarzy, że robi sie twarde, kierownica zaczyna ciezej chodzic i nie jest to cały czas - dzisiaj pół godziny jezdziłem i było jak przedtem - miękko, lekko, aż przyjemnie jezdzić, aż nagle znów mu cos odwaliło i się twardo, ciężko zrobiło.. szczerze mówiąc irytuje mnie to do tego stopnia, że zaczynam żałować że sprzedałem S klasę, tam komfort był pyszny, a tutaj...


VCDS oczywiście błędów brak, zarówno silnik, skrzynia, ukł. kierownicy, elektryka.
_________________
jest:
W221!!! ;)
W204 180Kompressor
W204 320CDi

było:
Audi A8 D3 3,0TDI '05 lift , W220 S320CDI '01 , W210 E270CDI Avantgarde '01 , W210 E300TD Avantgarde '97 , W124 E300D '93 , Audi A4 2,5TDI V6 quattro '99 , W124 300D '91
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 33
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6704
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2017-03-20, 22:14   

Może czas wybrać się na porządną diagnostykę. Ja wiem, że łatwiej powiedzieć, że S klasa była super a tu słabo, ale najnormalniej coś masz kolego zepsute. Jak jeżdżę na comforcie to mam miękkie zawieszenie, wspomaganie reguluje się tylko od prędkości. Jak dam dynamic to mam twardo i tego od tego ustawienia oczekuje. Nic się nie robi twardę samo z siebie itp... Fakt faktem, że na comforcie przez obniżenie mam już dość twardo ale jest odczuwalna różnica pomiędzy tymi ustawieniami.
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
Marcin2013 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy
Wiek: 47
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 1368
Skąd: SOsnowiec
Wysłany: 2017-03-21, 07:33   

A może to banalne rozwiązanie, sprawdzić nie zaszkodzi.

http://www.a8team.pl/d3-0...5,15.htm#279191
 
 
mmalinas 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik GNU
Zasilanie: PB
Imię: Michal
Jeżdzę: A8 4E 4.2 V8 quattro
Pomógł: 2 razy
Wiek: 46
Dołączył: 08 Kwi 2016
Posty: 144
Skąd: Ostrzeszow
Wysłany: 2017-03-21, 08:21   

Witam Kolegow

Nie obrazcie sie ale troche szukacie jak dzieci we mgle
Tlumienie amortyzatorow w naszych A8 4E nastepuje elektromagnetycznie
Ponizej troche teori z SSP 292

[ Dodano: 2017-03-21, 09:13 ]
Jak juz zaczalem sie wymadrzac to skoncze.
Wplywu twardosci zawieszenia na wspomaganie servotronic nie ma
Servotronic i jego charakterystyka zalezy od otwarcia zaworu N119 ktory jest sterowany przez sterownik Bordnetz-2 J520 a sygnalem wejsciowym do sterowania jest sygnal predkosci ze sterownika ESP J104.

Ponizej schemat

[ Dodano: 2017-03-21, 09:16 ]
Dodatkowo jeszcze schemat przebiegu momentu na kierownicy i cisnienia w ukladzie do predkosci auta.

servotronic_2.jpg
Plik ściągnięto 36 raz(y) 62,79 KB

servotronic.jpg
Plik ściągnięto 51 raz(y) 74,82 KB

servotronic.jpg
Plik ściągnięto 30 raz(y) 74,82 KB

amortyzator.jpg
Plik ściągnięto 97 raz(y) 162,81 KB

_________________
pozdrawiam

Michal
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 33
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6704
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2017-03-21, 09:25   

Czyli to do czego dążę to fakt, że usterka jest czysto elektryczna. A związek z servotronic'iem przypadkowy lub wynikający również z elektrycznego uszkodzenia. Pozostaje sprawdzić wiązki i dobrze szukać. Oprócz tego sprawdzić błędy w innych sterownikach bo niestety często się okazuje, że one mogą mieć znaczący wpływ na inne elementy.
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
KrzysztofSK 
Użytkownik


Rocznik: 2007
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: automat
Zasilanie: ON
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 31
Dołączył: 30 Mar 2017
Posty: 1
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-03-30, 18:56   

Chciałem zakładać nowy temat, ale podepne się pod ten, bo problem mam praktycznie identyczny.
Posiadam Audi a8 d3 z 2007 roku. Samochód pożyczyłem rodzinie na wyjazd do trójmiasta, niestety był to mój błąd. Według tego co udało mi się od nich ustalić wjechali w wąską ulicę, gdzie wyjechał tir. Mój wujek nieprzyzwyczajony do prowadzenia tak dużego samochodu spanikował i żeby uniknać kolizji uderzył w krawężnik. Od uderzenia pękła opona. Podczas wymiany auto zostało podniesione bez użycia towing mode, oraz jacking mode do unoszenia samochodu (zawieszenie pneunomatyczne).

I tutaj pojawia się problem. Od tego momentu samochód jest sztywny w każdym trybie zawieszenia. Jeżdząc po dziurach zawieszenie jest cholernie twarde, czuć każde uderzenia o asfalt. Zawieszenie prawidłowo podnosi się i opada, podczas zmian trybu, jednak cały czas jest twarde. Samochód prawidłowo "buja" się podczas najeżdżania na nierówności, jednak nie tłumi uderzeń podczas wjechania w dziurę.
Auto było już oddane do jednego serwisu, gdzie sprawdzili go pod kątem błędów komputera (nie było żadnego), oraz mechanicznie (też podobno wszystko wporząku). Zrobili kalibracje zawieszenia, która też nic nie dała.

Średnio uśmiecha mi się jeździć po kolejnych warsztatach i próbować na ślepo wymieniać jakieś części, lub po raz kolejny usłyszeć że nie wiedzą co zrobić. Być może ktoś spotkał się z problemem na jakiś zagranicznych forach, lub jest w stanie polecic warsztat, który byłby w stanie to naprawić.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.