Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 03 3.7MPI ] Dziwny problem z autem  
Autor Wiadomość
Freeq 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy
Wiek: 36
Dołączył: 12 Cze 2016
Posty: 385
Skąd: NGO
Wysłany: 2016-11-02, 23:24   

A moze akurat :] Nie rozbieralem jeszcze, dlatego pytam aby byc przygotowanym.
 
 
michalwruszak 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 10 Kwi 2013
Posty: 2082
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2016-11-03, 09:36   

Wg foto nic tam takiego nie ma , tylko dekielek przykrecany na śrubki i nic wiecej .
_________________
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
 
 
Freeq 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy
Wiek: 36
Dołączył: 12 Cze 2016
Posty: 385
Skąd: NGO
Wysłany: 2016-11-04, 12:02   

Jutro wyjmuje alternator. Zobaczymy co go boli...

[ Dodano: 2016-11-05, 15:18 ]
Alternator wyjęty. Tuleje super, łożyska też. Diody wszystkie sprawne, uzwojenoe też ok. Oddałem do kolesia na sprawdzenie i w poniedziałek ma być diagnoza.

Dodatkowo zauważyłem wyciek... To z wału? Niby lepkie i śliskie, ale na misce olejowej jest różowe, jak płyn chłodniczy. W dodatku płynu deku obyło...



 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2016-11-05, 16:55   

Freeq napisał/a:
Niby lepkie i śliskie, ale na misce olejowej jest różowe, jak płyn chłodniczy
Spróbuj, jak słodkie to płyn chłodniczy a jak gorzkie to olej ;)
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
Freeq 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy
Wiek: 36
Dołączył: 12 Cze 2016
Posty: 385
Skąd: NGO
Wysłany: 2016-11-05, 22:39   

Smak mieszany dlatego ciężko określić. Sądzę że z pod uszczelniacza leci.
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3149
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2016-11-05, 23:00   

A może uszczelka pompy lub oring termostatu?
_________________
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2016-11-05, 23:17   

Podejrzewam uszczelniacz na wale, musisz rozbebrać i luknąć.
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
Freeq 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy
Wiek: 36
Dołączył: 12 Cze 2016
Posty: 385
Skąd: NGO
Wysłany: 2016-11-06, 09:58   

Wyciek widoczny tylko w tym miejscu. Na śrubach miski krople mają kolor różowy jak płyn chłodniczy...

W którym miejscu jest termostat?

Jutro odkręce koło pasowe i zobaczymy co tam znajdę.

Jeszcze tylko pytanie odnośnie samego koła. Jakim momentem odkręcić koło? Śruby na jakiś klej lub uszczelniacz dać? Jego pozycja raczej bez znaczenia jest?
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2016-11-06, 12:03   

Freeq napisał/a:
W którym miejscu jest termostat?
Patrz screen poniżej (numer 4).
Freeq napisał/a:
Jakim momentem odkręcić koło? Śruby na jakiś klej lub uszczelniacz dać? Jego pozycja raczej bez znaczenia jest?
Koło dokręcasz siłą 22Nm, koło ma swoją wyznaczoną pozycję, na śruby możesz dać kropeleczkę kleju do gwintów.

thermostat.JPG
Plik ściągnięto 12 raz(y) 95,72 KB

_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
Freeq 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy
Wiek: 36
Dołączył: 12 Cze 2016
Posty: 385
Skąd: NGO
Wysłany: 2016-11-06, 19:50   

Super, wielkie dzięki :-) jutro odkręce i zobaczę z czego leci.

Martwi mnie tylko fakt, że aby wymienić uszczelniacz na wale muszę zdjąć rozrząd i boję się że go sam nie ustawię... Nie mam blokady wałków ani nic innego...

[ Dodano: 2016-11-07, 20:54 ]
Panowie, zacząłem deko odbiegać od głównego tematu wątku, ale nie chcę zakładać kolejnego tematu.

Punkt 1:
Więc w kwestii wycieków...
Po zdjęciu osłon i paska PK ukazał mi się taki oto piękny widok (no może nie do końca...):


Osłona termostatu - wycieku brak:


Pompa wody - wycieku brak:


Widoczne mokre miejsca ale wycieku brak:


Koło pasowe - mokro... :


Koła pasowego nie odkręciłem, uszkodził się bit... muszę kupić nowy. Jak odkręcę zobaczę do jest dalej. Oliwa nie cieknie, tylko płyn i nie wiem skąd ;/


Punkt 2:
Potrzebuję numery rolek i paska PK celem zakupu nowych, ktoś poratuje?
Rolka plastikowa:


Rolka metalowa:


Rolka od napinacza paska PK:


Jeśli nie można kupić samej rolki (napinacz jest OK) to czy mogę wymienić same łożysko?


Pasek PK:


Śruby spline na koło pasowe bo są mocno zjechane więc od razy dam nowe.

Punkt 3:
Zauważyłem dziwny luz na pasku rozrządu. Załączam film.
https://youtu.be/IENMHQi_wJc

Czy takie zachowanie jest normalne? Jeśli nie, to dlaczego tak się dzieje?

Punkt 4:
Czy połączenie zaznaczone na foto jest zawsze uszczelnione silikonem?


Liczę na Waszą pomoc. Jestem laikiem w temacie D3. Pozdrawiam.
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 49
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2016-11-07, 21:23   

1. W sprawie numerów części jak i samych części uderzaj do Michała Wruszak - na 99% dobierze Ci prawidłowo. Części wysyła zwykle błyskawicznie. Ceny też konkurencyjne. No i będziesz miał komplet na czas.
2. Kolejna sprawa, to jak dawno temu był wymieniany napęd rozrządu - jeśli serwis blisko, to mając to wszystko zrzucone (mimo iż z kanału wodnego nie cieknie i z pompy płynu także), to warto wymienić termostat, pompę, płynu chłodzącego oraz pasek zębaty i osprzęt (rolki, napinacz itp).
3. Luz na pasku zębatym tak jak masz to na filmiku jest możliwy - po prostu tak Ci się zatrzymały wałki i wał korbowy.
4. Niestety (albo na plus), to wersje silnikowe składane na silikon. Gdy będziesz uszczelniać misę to z wyczuciem. Dasz za mało pasty - będzie ciekło, dasz za dużo - pójdzie w silnik, zatka kanały i bieda.
5. Z metalowymi rolkami do paska wieloklinowego jest o tyle łatwiej, że możesz je roznitować (nity są stalowe) i wymienić łożyska, a następnie skręcić na śruby i zabezpieczyć gwint (dobrze dobierz stronę śrub, aby nie zaczepiały o obudowę) . Tylko bierz dobre łożyska, najlepiej tylu zamkniętego (Z), do alternatorów lub coś w tym stylu, bo na tych rolkach one jednak trochę dostają w kość.
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
Freeq 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy
Wiek: 36
Dołączył: 12 Cze 2016
Posty: 385
Skąd: NGO
Wysłany: 2016-11-07, 21:36   

Dzięki za szybką odpowiedź :)

1. Michał Wruszak - jakiś nick na forum? Ok, znalazłem :)
2. Rozrząd był robiony w czerwcu, pompa wody również. Termostat nie był wymieniany.
3. Ok, więc tutaj się uspokoiłem :)
4. Miska nie była zrzucana (chyba że przy wymianie filtrów, oleji i rozrządu jest to niezbędne) jeśli nie to na 100% nie była
5. Obecnie w rolkach są łożyska zamknięte. Niestety, łożysko w rolce napinacza paska PK chrobocze jak się nim kręci a więc do wymiany. Metalowa rolka (żółte łożysko) ma tak jakby śrubę na stałe... bardzo ciężko się kręci łożysko więc raczej do wymiany. Natomiast łożysko w plastikowej rolce ma taki jakby luz na boki więc wszystko idzie do wymiany.
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 49
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2016-11-07, 21:40   

michalwruszak napisał/a:
Wg foto nic tam takiego nie ma , tylko dekielek przykrecany na śrubki i nic wiecej .

To ten człowiek.
Skoro rozrząd świeżo robiony - nie zaczepiaj.
Chroboczące łożysko = do wyrzucenia. Ewentualnie obudowa na jakiś zapas (awaryjnie).
Skoro to nie z misy cieknie, to najprawdopodobniej uszczelniacz wału korbowego za tłumikiem drgań i kołem zębatym rozrządu - więc i tak rozrząd trzeba będzie rozpinać.
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
Freeq 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy
Wiek: 36
Dołączył: 12 Cze 2016
Posty: 385
Skąd: NGO
Wysłany: 2016-11-07, 21:46   

Tak, znalazłem :) Pisałem z nim na temat regulatora napięcia do alternatora.

Uszczelniacz był wymieniany razem z rozrządem w czerwcu. Kolejna sprawa, cieknie płyn a nie olej :( na śrubach miski olejowej jest różowy płyn a oliwy brak.
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 49
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2016-11-07, 21:48   

Freeq napisał/a:
Tak, znalazłem :) Pisałem z nim na temat regulatora napięcia do alternatora.

Uszczelniacz był wymieniany razem z rozrządem w czerwcu. Kolejna sprawa, cieknie płyn a nie olej :( na śrubach miski olejowej jest różowy płyn a oliwy brak.

A to inna bajka. Skoro płyn, to albo pompa albo kanał wodny. Sprawdź jeszcze połączenia węży wokół silnika. Alternator tez jest chłodzony/dogrzewany płynem, ale z niego to płyn raczej rzuca do tyłu auta.
A po mojemu to Ci z pompy cieknie - obejrzyj dokładnie prawa stronę tłumika drgań i napinacz paska zębatego. Masz taki ładny różowy ślad za napinaczem i dalej pionowo po obudowie silnika i osłonie tłumika drgań (to duże koło pasowe z wału korbowego). układ jest ciśnieniowy więc będzie płyn wywalać, jeśli źle uszczelniono albo jeśli śruby nie są dokręcone jednakowym momentem.
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.