Autor |
Wiadomość |
Freeq
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 12 Cze 2016 Posty: 385 Skąd: NGO
|
Wysłany: 2016-11-02, 23:24
|
|
|
A moze akurat Nie rozbieralem jeszcze, dlatego pytam aby byc przygotowanym. |
|
|
|
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
|
|
|
|
|
|
|
Freeq
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 12 Cze 2016 Posty: 385 Skąd: NGO
|
Wysłany: 2016-11-04, 12:02
|
|
|
Jutro wyjmuje alternator. Zobaczymy co go boli...
[ Dodano: 2016-11-05, 15:18 ]
Alternator wyjęty. Tuleje super, łożyska też. Diody wszystkie sprawne, uzwojenoe też ok. Oddałem do kolesia na sprawdzenie i w poniedziałek ma być diagnoza.
Dodatkowo zauważyłem wyciek... To z wału? Niby lepkie i śliskie, ale na misce olejowej jest różowe, jak płyn chłodniczy. W dodatku płynu deku obyło...
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2016-11-05, 16:55
|
|
|
Freeq napisał/a: | Niby lepkie i śliskie, ale na misce olejowej jest różowe, jak płyn chłodniczy | Spróbuj, jak słodkie to płyn chłodniczy a jak gorzkie to olej |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
Freeq
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 12 Cze 2016 Posty: 385 Skąd: NGO
|
Wysłany: 2016-11-05, 22:39
|
|
|
Smak mieszany dlatego ciężko określić. Sądzę że z pod uszczelniacza leci. |
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2016-11-05, 23:00
|
|
|
A może uszczelka pompy lub oring termostatu? |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2016-11-05, 23:17
|
|
|
Podejrzewam uszczelniacz na wale, musisz rozbebrać i luknąć. |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
Freeq
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 12 Cze 2016 Posty: 385 Skąd: NGO
|
Wysłany: 2016-11-06, 09:58
|
|
|
Wyciek widoczny tylko w tym miejscu. Na śrubach miski krople mają kolor różowy jak płyn chłodniczy...
W którym miejscu jest termostat?
Jutro odkręce koło pasowe i zobaczymy co tam znajdę.
Jeszcze tylko pytanie odnośnie samego koła. Jakim momentem odkręcić koło? Śruby na jakiś klej lub uszczelniacz dać? Jego pozycja raczej bez znaczenia jest? |
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2016-11-06, 12:03
|
|
|
Freeq napisał/a: | W którym miejscu jest termostat? | Patrz screen poniżej (numer 4).
Freeq napisał/a: | Jakim momentem odkręcić koło? Śruby na jakiś klej lub uszczelniacz dać? Jego pozycja raczej bez znaczenia jest? | Koło dokręcasz siłą 22Nm, koło ma swoją wyznaczoną pozycję, na śruby możesz dać kropeleczkę kleju do gwintów.
thermostat.JPG
|
|
Plik ściągnięto 12 raz(y) 95,72 KB |
|
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
Freeq
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 12 Cze 2016 Posty: 385 Skąd: NGO
|
Wysłany: 2016-11-06, 19:50
|
|
|
Super, wielkie dzięki :-) jutro odkręce i zobaczę z czego leci.
Martwi mnie tylko fakt, że aby wymienić uszczelniacz na wale muszę zdjąć rozrząd i boję się że go sam nie ustawię... Nie mam blokady wałków ani nic innego...
[ Dodano: 2016-11-07, 20:54 ]
Panowie, zacząłem deko odbiegać od głównego tematu wątku, ale nie chcę zakładać kolejnego tematu.
Punkt 1:
Więc w kwestii wycieków...
Po zdjęciu osłon i paska PK ukazał mi się taki oto piękny widok (no może nie do końca...):
Osłona termostatu - wycieku brak:
Pompa wody - wycieku brak:
Widoczne mokre miejsca ale wycieku brak:
Koło pasowe - mokro... :
Koła pasowego nie odkręciłem, uszkodził się bit... muszę kupić nowy. Jak odkręcę zobaczę do jest dalej. Oliwa nie cieknie, tylko płyn i nie wiem skąd ;/
Punkt 2:
Potrzebuję numery rolek i paska PK celem zakupu nowych, ktoś poratuje?
Rolka plastikowa:
Rolka metalowa:
Rolka od napinacza paska PK:
Jeśli nie można kupić samej rolki (napinacz jest OK) to czy mogę wymienić same łożysko?
Pasek PK:
Śruby spline na koło pasowe bo są mocno zjechane więc od razy dam nowe.
Punkt 3:
Zauważyłem dziwny luz na pasku rozrządu. Załączam film.
https://youtu.be/IENMHQi_wJc
Czy takie zachowanie jest normalne? Jeśli nie, to dlaczego tak się dzieje?
Punkt 4:
Czy połączenie zaznaczone na foto jest zawsze uszczelnione silikonem?
Liczę na Waszą pomoc. Jestem laikiem w temacie D3. Pozdrawiam. |
|
|
|
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2016-11-07, 21:23
|
|
|
1. W sprawie numerów części jak i samych części uderzaj do Michała Wruszak - na 99% dobierze Ci prawidłowo. Części wysyła zwykle błyskawicznie. Ceny też konkurencyjne. No i będziesz miał komplet na czas.
2. Kolejna sprawa, to jak dawno temu był wymieniany napęd rozrządu - jeśli serwis blisko, to mając to wszystko zrzucone (mimo iż z kanału wodnego nie cieknie i z pompy płynu także), to warto wymienić termostat, pompę, płynu chłodzącego oraz pasek zębaty i osprzęt (rolki, napinacz itp).
3. Luz na pasku zębatym tak jak masz to na filmiku jest możliwy - po prostu tak Ci się zatrzymały wałki i wał korbowy.
4. Niestety (albo na plus), to wersje silnikowe składane na silikon. Gdy będziesz uszczelniać misę to z wyczuciem. Dasz za mało pasty - będzie ciekło, dasz za dużo - pójdzie w silnik, zatka kanały i bieda.
5. Z metalowymi rolkami do paska wieloklinowego jest o tyle łatwiej, że możesz je roznitować (nity są stalowe) i wymienić łożyska, a następnie skręcić na śruby i zabezpieczyć gwint (dobrze dobierz stronę śrub, aby nie zaczepiały o obudowę) . Tylko bierz dobre łożyska, najlepiej tylu zamkniętego (Z), do alternatorów lub coś w tym stylu, bo na tych rolkach one jednak trochę dostają w kość. |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
Freeq
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 12 Cze 2016 Posty: 385 Skąd: NGO
|
Wysłany: 2016-11-07, 21:36
|
|
|
Dzięki za szybką odpowiedź
1. Michał Wruszak - jakiś nick na forum? Ok, znalazłem
2. Rozrząd był robiony w czerwcu, pompa wody również. Termostat nie był wymieniany.
3. Ok, więc tutaj się uspokoiłem
4. Miska nie była zrzucana (chyba że przy wymianie filtrów, oleji i rozrządu jest to niezbędne) jeśli nie to na 100% nie była
5. Obecnie w rolkach są łożyska zamknięte. Niestety, łożysko w rolce napinacza paska PK chrobocze jak się nim kręci a więc do wymiany. Metalowa rolka (żółte łożysko) ma tak jakby śrubę na stałe... bardzo ciężko się kręci łożysko więc raczej do wymiany. Natomiast łożysko w plastikowej rolce ma taki jakby luz na boki więc wszystko idzie do wymiany. |
|
|
|
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2016-11-07, 21:40
|
|
|
michalwruszak napisał/a: | Wg foto nic tam takiego nie ma , tylko dekielek przykrecany na śrubki i nic wiecej . |
To ten człowiek.
Skoro rozrząd świeżo robiony - nie zaczepiaj.
Chroboczące łożysko = do wyrzucenia. Ewentualnie obudowa na jakiś zapas (awaryjnie).
Skoro to nie z misy cieknie, to najprawdopodobniej uszczelniacz wału korbowego za tłumikiem drgań i kołem zębatym rozrządu - więc i tak rozrząd trzeba będzie rozpinać. |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
Freeq
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 12 Cze 2016 Posty: 385 Skąd: NGO
|
Wysłany: 2016-11-07, 21:46
|
|
|
Tak, znalazłem Pisałem z nim na temat regulatora napięcia do alternatora.
Uszczelniacz był wymieniany razem z rozrządem w czerwcu. Kolejna sprawa, cieknie płyn a nie olej na śrubach miski olejowej jest różowy płyn a oliwy brak. |
|
|
|
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2016-11-07, 21:48
|
|
|
Freeq napisał/a: | Tak, znalazłem Pisałem z nim na temat regulatora napięcia do alternatora.
Uszczelniacz był wymieniany razem z rozrządem w czerwcu. Kolejna sprawa, cieknie płyn a nie olej na śrubach miski olejowej jest różowy płyn a oliwy brak. |
A to inna bajka. Skoro płyn, to albo pompa albo kanał wodny. Sprawdź jeszcze połączenia węży wokół silnika. Alternator tez jest chłodzony/dogrzewany płynem, ale z niego to płyn raczej rzuca do tyłu auta.
A po mojemu to Ci z pompy cieknie - obejrzyj dokładnie prawa stronę tłumika drgań i napinacz paska zębatego. Masz taki ładny różowy ślad za napinaczem i dalej pionowo po obudowie silnika i osłonie tłumika drgań (to duże koło pasowe z wału korbowego). układ jest ciśnieniowy więc będzie płyn wywalać, jeśli źle uszczelniono albo jeśli śruby nie są dokręcone jednakowym momentem. |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
|