Autor |
Wiadomość |
Freeq
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 12 Cze 2016 Posty: 385 Skąd: NGO
|
Wysłany: 2016-11-07, 21:55
|
|
|
No właśnie i tutaj jest zonk... Nigdzie nie widać żadnego wycieku, sucho wszędzie. Jutro wszystko umyję dokładnie a po złożeniu wszystkiego w całość będę obserwował czy nigdzie się nie poci.
Zwalę jeszcze te koło pasowe, zobaczę ten uszczelniacz. |
|
|
|
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2016-11-07, 22:02
|
|
|
Zwróć uwagę na te miejsca: |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
|
|
|
Freeq
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 12 Cze 2016 Posty: 385 Skąd: NGO
|
Wysłany: 2016-11-07, 22:18
|
|
|
Tak, resztki płynu. Tak jakby wysechł. Z uszczelki pompy wody nie widać żadnego wycieku. Ładna nowa zielona uszczelka. |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2016-11-07, 22:22
|
|
|
pebo napisał/a: | Skoro rozrząd świeżo robiony - nie zaczepiaj. |
Jeżeli to jest świeżo robiony rozrząd a na zdjęciach pasek ani napinacz ani żadna rolka od nich nie były ruszane to mogę powiedzieć, że jest źle zrobiony. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
Freeq
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 12 Cze 2016 Posty: 385 Skąd: NGO
|
Wysłany: 2016-11-07, 22:33
|
|
|
Nie był ruszany pasek PK oraz jego rolki. Rozrząd był zrobiony cały, pasek, rolki, napinacz, pompa wody. |
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2016-11-07, 22:41
|
|
|
Rolka mimośrodowa w złą stronę przekręcona |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
Freeq
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 12 Cze 2016 Posty: 385 Skąd: NGO
|
Wysłany: 2016-11-07, 22:47
|
|
|
Faktycznie... i pewnie aby ją poprawnie ustawić muszę rozpiąć rozrząd? A tak bardzo chciałem tergo uniknąć... Nie mam sprzętu do jego ustawienia |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2016-11-07, 22:52
|
|
|
Patrząc po zdjęciach wydaje mi się, że niepoprawnie napięty.
Aby to poprawić zgodnie ze sztuką to należy przejść całą procedurę ustawiania rozrządu od początku. Oczywiście z blokadami. Niestety. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
Freeq
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 12 Cze 2016 Posty: 385 Skąd: NGO
|
Wysłany: 2016-11-07, 22:57
|
|
|
Zainteresował mnie jeszcze ten uszczelniacz na wale korbowym... Jak odkręcę koło pasowe (8x śruba spline) to uszczelniacz będzie widoczny od razu pod paskiem czy coś jeszcze trzeba odkręcać aby się do niego dostać? Pytam czysto teoretycznie jeśli okazałoby się, że jest źle założony lub cieknie... Po tej rolce już się wszystkiego mogę spodziewać ;/ |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2016-11-07, 23:00
|
|
|
Zerknąłem jeszcze na filmik o pasku rozrządu - potwierdza on moje wcześniejsze wnioski wyciągnięte ze zdjęć:
Pasek rozrządu był źle napinany i został napięty za słabo. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
Freeq
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 12 Cze 2016 Posty: 385 Skąd: NGO
|
Wysłany: 2016-11-07, 23:04
|
|
|
Ok, rozrząd do zdjęcia - bezdyskusyjnie.
Teraz kolejnych kilka pytań odnośnie ustawienia rozrządu.
Z blokad to tylko ta długa laga do blokowanie kół wałków i pin do napinacza hyraulicznego czy coś jeszcze potrzeba?
Jakim momentem dokręcać wszystkie śruby?
No i jeszcze jak to jest z tym uszczelniaczem? |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2016-11-07, 23:10
|
|
|
Freeq napisał/a: | Z blokad to tylko ta długa laga do blokowanie kół wałków i pin do napinacza hyraulicznego czy coś jeszcze potrzeba? |
blokada wału korbowego + blokada kółek rozrządu + blokada napinacza hydraulicznego + klucz do napinania rolki mimośrodowej + klucz dynamometryczny 5-25Nm mierzący nacisk również w lewo + ściągacz kółek rozrządu bo te na wałkach należy poluzować i bez ściągacza bywa to awykonalne.
Jeżeli chcesz to robić własnoręcznie to zaopatrz się w jakąś instrukcję jak to zrobić poprawnie - było chyba kiedyś gdzieś tu na forum. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
Freeq
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 12 Cze 2016 Posty: 385 Skąd: NGO
|
Wysłany: 2016-11-07, 23:13
|
|
|
Muszę to zrobić sam, auto stoi rozbebeszone w garażu
Ten manual może byc?
http://www.audiworld.com/...cement-2887533/
Blokada wału to taki pin który się wkręca od dołu? Tak jak na manualu?
[ Dodano: 2016-11-11, 16:18 ]
Alternator wrócił z diagnozy. Podobno nic mu nie dolega. Zacząłem składać auto i znalazłem wyciek płynu :-) mianowicie cieknie z rurek które wychodzą z bloku i idą do alternatora. Czy ktoś może mnie na pilnie poratować rozmiarami o-ringów które idą na te rurki?
Potrzebuje wymiary wszystkich czterech o-ringów. Dwa do alternatora, dwa do bloku silnika.
Pomoże ktoś? |
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2016-11-11, 16:46
|
|
|
13,1x1,6 |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
Freeq
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 12 Cze 2016 Posty: 385 Skąd: NGO
|
Wysłany: 2016-11-11, 17:56
|
|
|
Wszystkie 4 mają taki sam rozmiar? Przypadkiem te w bloku nie są inne?
13,1x1,6 są na pewno przy alternatorze, znalazłem w ETCE. Natomiast tych przy bloku nie mogłem znaleźć.
Ogólnie to u mnie od bloku aż do alternatora idą rurki, a w ETCE wszędzie są kawałki rurek, złączki, kolanka, opaski. I nigdzie o-ringów przy bloku. |
|
|
|
|
|