Autor |
Wiadomość |
radziu797 [Usunięty]
|
Wysłany: 2017-03-04, 21:50
|
|
|
Ok Panowie odłączyłem akumulator od padaczki i po 10h nic złego się nie stało. Kodowanie kluczyka , zegarki i audio do ustawienia reszta nie sprawdzałem. W każdym razie naladowalem aku było 100 procent trochę postal, troszkę audio , lampeczki w dzrzwich podczas sprzatania i się zrobiło 70 także aku myślę do wymiany bo jakiś szit. Aha w kwestii kodowania aku to mój stary pamiętał nie trzeba było go kodowa ponownie. |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2017-03-05, 13:04
|
|
|
drago_o napisał/a: | Nic złego poza irytacją spowodowaną tym, że znowu tyle rzeczy do ustawienia a już miałem wszystko po swojemu |
Ja mam sprawny FingerPrint więc wszystkie ustawienia wracają jednym naciśnięciem przycisku Start
drago_o napisał/a: | Bo sterownik akumulatora pamięta kodowanie. Podobnie jak inne sterowniki. |
Co z tego że pamięta?
Moim zdaniem jest tak:
1. Ładowanie bez odłączania aku od samochodu
Prostownik podłączamy przez bolec w sterowniku zarządzania energią. Wtedy sterownik wie, że akumulator jest ładowany i wie jak to ładowanie przebiegło.
Kodowanie sterownika nie znika i nie trzeba ponownie kodować akumulatora.
2. Ładowanie z odłączeniem aku od samochodu
Sterownik nie ma bladego pojęcia, że akumulator jest doładowywany.
Sterownik pamięta kodowanie ale dla poprawnego działania systemu należałoby ponownie zakodować akumulator, tak jakbyśmy założyli nowy. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2017-03-05, 14:57
|
|
|
FOSS napisał/a: | Co z tego że pamięta? |
Odpowiedź na stwierdzenie, że pamiętał kodowanie. Bo tak po prostu jest, że sterowniki pamiętają kodowania. Kilka razy już o tym pisałem z 2-3 osobami na PW i ich "mechanicy", bo bez cudzysłowia nie wiem czy można napisać, ściągali z nich kasę za ponowne kodowanie akumulatora po odłączeniu go w trakcie naprawy auta Nieświadomi zapłacą. A mechanik ma duże pole do popisu bo wiadomo jak to z naszym D3... komputer na kołach.
Jeśli o ładowanie chodzi to masz rację, po ładowaniu poza autem pasowałoby go na nowo zakodować. Bo jest w innym stanie niż był wcześniej i steronik nie wie o co kaman. Chociaż przeszło mi przez myśl, że skoro zna parametry, mierzy jego nałądowanie aktualne itp to powinien się połąpać. Ale życie pokazuje, że lepiej jest jak się go zakoduje po odłączaniu |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
|
|
|
riki76
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: było D2ABZ, D3BFM jest D4 CDSB
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Gru 2009 Posty: 709 Skąd: Dolnyśląsk
|
Wysłany: 2017-06-15, 07:30
|
|
|
A ja ładowałem akumulator odpinając klemy, auto stało bez zasilania bo ładował się akumulator około doby bo był rozładowany mocno (coś mi żre prąd na postoju) jak ponownie podpięłem aku, adaptacja itd to okazuje się że w dwóch sterownikach mam błędy typu Component Protection.....i co trzeba z tym zrobić, jak to usunąć? |
_________________ https://www.youtube.com/watch?v=yGtpl0p0AXs
|
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
Wysłany: 2017-06-15, 07:57
|
|
|
Ponowne kodowanie akumulatora po odłączeniu bez ładowania jest błędem.
Np. jeżeli odłączaliśmy naładowany w 80% akumulator i go zakodowaliśmy od nowa
to dla sterownika będzie ta pojemność traktowana jako 100%.
Jeżeli aku ma 100% naładowania (realnie) i go zakodujemy to nic się nie zmieni
w systemie (tak jakbyśmy założyli nowy akumulator).
Globalnie jest tak jak FOSS napisał kilka postów wyżej.
W zawiązku z częstymi pracami przy autach, gdzie muszę odłączać aku (wymiana altka, poduszki silnika, rozrusznik itp.),
nie koduję ponownie akumulatorów, ponieważ nie wiem czy są na 100% naładowane (a nawet jestem pewien, że nie są). |
_________________ Marek
tel. 571 240 898
https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4 |
|
|
|
|
|
|
|
riki76
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: było D2ABZ, D3BFM jest D4 CDSB
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Gru 2009 Posty: 709 Skąd: Dolnyśląsk
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2017-06-15, 09:11
|
|
|
Wywaliło, bo pewnie nie było to zrobione dobrze. Chociaż w naszych autach elektronika wariuje i dopuki działa to bym się błędem nie przejmował. Sam mam błąd CP na wzmacniaczu, który był zamontowany w aucie od fabryki. Ale wzmacniacz działa. |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
|
|
|
riki76
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: było D2ABZ, D3BFM jest D4 CDSB
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Gru 2009 Posty: 709 Skąd: Dolnyśląsk
|
Wysłany: 2017-06-15, 09:29
|
|
|
Nie działa jak trzeba bo nawet muzyka przerywa, patrzyłem po necie jest jakiś program ARBITES Commander ale nie wiem czy musi być do niego specjalny interfejs czy mój VCDS to ogarnie... |
_________________ https://www.youtube.com/watch?v=yGtpl0p0AXs
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2017-06-15, 10:16
|
|
|
riki76 napisał/a: | No tak, tylko czemu wywaliło błędy Component Protection....i jak to przywrócić do stanu pierwotnego? |
Zakoduj oba te sterowniki z powrotem, jest szansa ze błąd zniknie. |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|
|
|
riki76
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: było D2ABZ, D3BFM jest D4 CDSB
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Gru 2009 Posty: 709 Skąd: Dolnyśląsk
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2017-06-15, 17:35
|
|
|
Po prostu mu wpisz to samo kodowanie co masz jesli jest poprawne, bo raczej samo sie nie zmienilo. |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
riki76
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: było D2ABZ, D3BFM jest D4 CDSB
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Gru 2009 Posty: 709 Skąd: Dolnyśląsk
|
|
|
|
|
|
|
|
brzozek91
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: Audi
Wiek: 33 Dołączył: 26 Mar 2016 Posty: 27 Skąd: Toruń, Kujawsko-pomorskie
|
Wysłany: 2017-06-16, 11:31
|
|
|
Ja nie robił bym nowego kodowania bo z tego co się orientuję komputer jakoś sobie przelicza zużycie akumulatora przez jego wiek |
|
|
|
|
|