Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 03 3.7MPI ] Odłączenie akumulatora  
Autor Wiadomość
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5131
Skąd: Těšin
Wysłany: 2017-06-16, 15:38   

Czytaj ze zrozumieniem, a nie pisz bzdur.
_________________
Black Cars Matters
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6725
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2017-06-16, 16:01   

Kontroluje jego zużycie ale nie wylicza go w jakiś magiczny sposób razy współczynnik wieku.
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2017-06-16, 16:37   

Jedna z metod pomiaru stopnia zużycia akumulatora polega na
pomiarze jego rezystancji wewnętrznej.

W jednym z bloków pomiarowych mamy takowe wskazanie (rezystancja wewnętrzna).

Po tym sterownik wie w jakim stopniu "zestarzał" się akumulator.
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
riki76 
Moje A8



Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: było D2ABZ, D3BFM jest D4 CDSB
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Gru 2009
Posty: 709
Skąd: Dolnyśląsk
Wysłany: 2017-06-20, 16:42   

No i lipa, mam same zera jak weszłem w Control Head - coding 07 - i tu są same zera....
_________________
https://www.youtube.com/watch?v=yGtpl0p0AXs
 
 
Leszek Kao 

Rocznik: 2008
Silnik cm3: 5.2
Skrzynia: ZF 6HP26
Zasilanie: PB
Imię: Leszek
Jeżdzę: S8 D3. W124 E420. T124 E320.
Dołączył: 22 Lip 2019
Posty: 9
Skąd: 034
Wysłany: 2021-02-11, 16:29   

Od kilku miesięcy walczę z rozładowywaniem akumulatora bez ustalenia przyczyny. Obecnie przez mrozy szybkość rozładowywania zwiększyła się, co oczywiste. Tak się złożyło, że przez kilka dni będę musiał parkować na publicznym parkingu i pomyślałem, że odepnę klemę żeby aku nie padło. Problem polega na tym, że jak zamknę z samochód z kluczyka i odepnę klemę to włącza się alarm z baterii syrenki (swoją drogą dobry test na to czy syrenka jest sprawna). Jak odepnę klemę na otwartym samochodzie to syrenka nie wyje, ale wtedy nie mogę zamknąć samochodu. Albo nie wiem jak to zrobić.

Czy przychodzi Wam do głowy jak mogę zamknąć samochód na odpiętym akumulatorze bez włączenia alarmu?

Dzięki za sugestie!
 
 
zetigie 
Użytkownik


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Patryk
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 17 Cze 2014
Posty: 15
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2021-02-12, 04:17   

Leszek Kao napisał/a:
Od kilku miesięcy walczę z rozładowywaniem akumulatora bez ustalenia przyczyny. Obecnie przez mrozy szybkość rozładowywania zwiększyła się, co oczywiste. Tak się złożyło, że przez kilka dni będę musiał parkować na publicznym parkingu i pomyślałem, że odepnę klemę żeby aku nie padło. Problem polega na tym, że jak zamknę z samochód z kluczyka i odepnę klemę to włącza się alarm z baterii syrenki (swoją drogą dobry test na to czy syrenka jest sprawna). Jak odepnę klemę na otwartym samochodzie to syrenka nie wyje, ale wtedy nie mogę zamknąć samochodu. Albo nie wiem jak to zrobić.

Czy przychodzi Wam do głowy jak mogę zamknąć samochód na odpiętym akumulatorze bez włączenia alarmu?

Dzięki za sugestie!


1. Zamknij wszystkie drzwi i klapę bagażnika
2. Zamknij samochód z pilota
3. Otwórz sam bagażnik przytrzymując środkowy na pilocie (jeśli popchniesz klapę przy otwieraniu to nie uruchomisz silnika klapy oszczędzając aku)
4. Odłącz aku -> syrena nie wyje
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2021-02-12, 12:12   

Niby tak ale mam jednak pewne uwagi...

zetigie napisał/a:
1. Zamknij wszystkie drzwi i klapę bagażnika

Zanim przystąpisz do procedury lepiej sprawdzić czy możesz otworzyć klapę bagażnika za pomocą kluczyka.
Zamek nieużywany przez większość życia auta i narażony na wszelkie warunki pogodowe może być niesprawny.

zetigie napisał/a:
3. Otwórz sam bagażnik przytrzymując środkowy na pilocie (jeśli popchniesz klapę przy otwieraniu to nie uruchomisz silnika klapy oszczędzając aku)

Nie popycha się klapy ani jej na siłę nie zatrzymuje ręką w trakcie otwierania/zamykania.
Jak chcesz ją zatrzymać to w trakcie jej otwierania/zamykania naciśnij przycisk na klapie, zewnętrzny lub wewnętrzny.

zetigie napisał/a:
4. Odłącz aku -> syrena nie wyje

Moim zdaniem syrena w tym wypadku powinna wyć.

Jeżeli nie chcesz żeby kompletnie nie wyła to niestety ale należy ją po prostu na stałe odłączyć.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2900
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-02-12, 12:19   

Proponuje wywalic punkt 3i a 1y zamienic na:
1. Zamknij wszystkie drzwi, klapę bagażnika zostaw otwarta - zamknij zamek np. śrubokretem
z narzedziownika z klapy

Ale tak jak FOSS pisał to dobra okazja przy okazji do rozruszania zamka w klapie :)
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
zetigie 
Użytkownik


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Patryk
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 17 Cze 2014
Posty: 15
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2021-02-13, 06:58   

FOSS napisał/a:

Zanim przystąpisz do procedury lepiej sprawdzić czy możesz otworzyć klapę bagażnika za pomocą kluczyka.
Zamek nieużywany przez większość życia auta i narażony na wszelkie warunki pogodowe może być niesprawny.

Miałem o tym wspomnieć, ale uznałem to za oczywiste <hihi>

FOSS napisał/a:

Nie popycha się klapy ani jej na siłę nie zatrzymuje ręką w trakcie otwierania/zamykania.
Jak chcesz ją zatrzymać to w trakcie jej otwierania/zamykania naciśnij przycisk na klapie, zewnętrzny lub wewnętrzny.

Przycisk na pilocie działa trochę jak przycisk w klapie, więc jeśli wciśniesz pilot jednocześnie popychając klapę do góry to a8 nie uruchomi procedury podnoszenia klapy i zostawi ją na luzie (magnetyczne sprzęgło w silniku rozłączone).
Taka sama sytuacja występuje przy ręcznym otwieraniu klapy - jeśli uniesiesz ją wystarczająco szybko po naciśnięciu guzika w klapie to mechanizm podnoszenia klapy nie zostanie uruchomiony (zwolni tylko dociąg).
Jestem przekonany, że taka czynność w niczym nie szkodzi - po to w końcu jest sprzęgło w silniku podnoszenia klapy.
Tak jest u mnie i nie sądzę, by w tej kwestii nasze a-ósemki się różniły.
Co innego gdy klapa się podnosi a my zaczniemy za nią szarpać.

FOSS napisał/a:

Moim zdaniem syrena w tym wypadku powinna wyć.

Panowie, wiem o czym piszę, w ciągu ostatnich 5 lat wyciągałem akumulator z a8 ze sto razy (ostatnio wczoraj) i syrena w tej sytuacji się nie uruchomi (przynajmniej u mnie).

Nie wiem czy moja procedura jest idealna, ale jest sprawdzona i działa.
Kojarzę, że parę innych kombinacji wywoła uruchomienie syreny z zasilania dodatkowego, ale już nie pamiętam jakie były to kombinacje, bo od lat korzystam z mojej metody.

Dodatkowo gdyby ktoś obcy otworzył bagażnik, wsadził swój akumulator i zamknął klapę to prawdopodobnie (już nie pamiętam) alarm zostanie uzbrojony ponownie (tak jak przy otwarciu i zamknięciu samej klapy przy zamkniętym aucie).


maciu napisał/a:

Proponuje wywalic punkt 3i a 1y zamienic na:
1. Zamknij wszystkie drzwi, klapę bagażnika zostaw otwarta - zamknij zamek np. śrubokretem
z narzedziownika z klapy


Zamek chcesz zamykać śrubokrętem? Chyba wystarczy zatrzasnąć ;)
Nie pamiętam czy na pewno, ale prawdopodobnie odłączenie aku dla Twojego przypadku wywoła syrenę.

Z logicznego punktu widzenia wszystko by się zgadzało.
Gdy zamykamy auto z otwartą klapą, to tak jak byśmy zapomnieli jej domknąć - wbrew pozorom dość częsta sytuacjia - awaria dociągu / oblodzenie w okolicach zawiasów. Moja żona tak ostatnio zostawiła otwartą klapę właśnie przez nagromadzony lód. Alarm przy odłączeniu aku dla tego przypadku byłby słuszny.
Zupełnie inaczej ma się sytuacja, gdy w zamkniętym aucie otwieramy świadomie samą klapę. Z pewnością skupiając się na samej klapie bagażnika występuje mniejsza szansa na to, że jej nie domkniemy i moim zdaniem może to być właśnie furtka pozostawiona przez inżynierów do bezproblemowego wyciągnięcia aku przy zamkniętych drzwiach.


Podsumowując:
- Mój sposób działa u mnie i wg mnie powinien zadziałać wszędzie.
- Być może są lepsze sposoby, ale ten jest sprawdzony przeze mnie, daje radę i nie wymaga kombinacji - polecam jako specjalista od wyciągania akumulatora pod blokiem <hihi>

Jedynie kwestia dociągu mogłaby zostać dopieszczona, bo bez aku nie zaciągnie klapy i pozostaje lekki luz, ale mi to nie przeszkadzało.
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2900
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-02-13, 12:17   

zetigie napisał/a:

maciu napisał/a:

Proponuje wywalic punkt 3i a 1y zamienic na:
1. Zamknij wszystkie drzwi, klapę bagażnika zostaw otwarta - zamknij zamek np. śrubokretem
z narzedziownika z klapy


Zamek chcesz zamykać śrubokrętem? Chyba wystarczy zatrzasnąć ;)


spróbujesz, zrozumiesz... po co brudzić palec albo kluczyk ;)
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
zetigie 
Użytkownik


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Patryk
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 17 Cze 2014
Posty: 15
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2021-02-13, 16:19   

maciu napisał/a:
zetigie napisał/a:

maciu napisał/a:

Proponuje wywalic punkt 3i a 1y zamienic na:
1. Zamknij wszystkie drzwi, klapę bagażnika zostaw otwarta - zamknij zamek np. śrubokretem
z narzedziownika z klapy


Zamek chcesz zamykać śrubokrętem? Chyba wystarczy zatrzasnąć ;)


spróbujesz, zrozumiesz... po co brudzić palec albo kluczyk ;)

Kolego pewnie nie będę jedyny który początkowo zrozumiał, że proponujesz grzebanie śrubokrętem we wkładce <hihi>

Sprawdziłem Twój sposób i rzeczywiście jest lepszy pod dwom względami:
- otrzymamy zaciągnięty dociąg więc klapa nie będzie posiadała luzu
- alarm pozostaje w 100% aktywny (w sensie po przywróceniu zasilania)

Podsumowując dla potomnych Twój sposób:
1. Zamknij wszystkie drzwi, klapę bagażnika pozostaw otwartą ale zamknij zamek klapy (np. śrubokrętem - oszukując a8, że jest zamknięta)
2. Zamknij samochód z pilota
4. Odłącz aku -> syrena nie wyje
5. Odblokuj zamek w klapie kluczem (obrót w lewo)
6. Zatrzaśnij klapę (sprawdź czy zamknąłeś, bo trzeba mocno trzasnąć - dociąg klapy zaciągnięty)
7. Gdy wrócisz do auta i otworzysz klapę z klucza, najlepiej ponownie zablokuj zamek śrubokrętem, bo podłączenie aku wywoła alarm

Gdyby ktoś miał problem z domknięciem klapy (zbyt głęboka pozycja dociągu / oblodzenie)
- może wtedy wybrać mój sposób, ale pozostanie lekki luz na klapie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.