Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 03 4.0TDI ] Kolektor klapy ssącej  
Autor Wiadomość
Adrian138 
Użytkownik


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Adrian
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 28
Dołączył: 10 Maj 2017
Posty: 21
Skąd: Żmigród
Wysłany: 2017-05-10, 20:55   

Witam. To można usunąć te klapy w 4.0 tdi czy Nie? Jeśli można to czy da się samemu? <bezradny>
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 33
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6704
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2017-05-10, 22:46   

Można ale nie warto tego robić moim zdaniem.

Jest taka opowiesz o Januszu który kupił BMW 5. Najpierw zaślepił EGR jak się zepsuł​, potem wywalił DPF bo się zapchał, potem klapy też wywalił jak zaczęły szwankować, naprawiał na używkach i tanich zamiennikach a na koniec sprzedał bo "to nie było to i oczekiwał więcej od tego auta".

Albo wyczyść i poskładane na nowych uszczelkach albo regeneracja na metalowych klapkach albo kup nowe ori. Moim zdaniem usuwanie to właśnie takie januszowanie. Jeśli się nie mylę to będzie słabiej ciągną od dołu.
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
Daros 
Użytkownik


Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6HP-26
Zasilanie: ON
Imię: Dariusz
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Sie 2016
Posty: 11
Skąd: SWD
Wysłany: 2017-05-11, 07:07   

To jest procedurą adaptacji lub w którym kanale jest ich diagnostyka?
 
 
Adrian138 
Użytkownik


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Adrian
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 28
Dołączył: 10 Maj 2017
Posty: 21
Skąd: Żmigród
Wysłany: 2017-05-11, 11:23   

Czyli samo wyczyszczenie mogłoby pomóc? A czy te metalowe klapy są gdzieś dostępne?
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2017-05-11, 12:00   

Driv33r napisał/a:
a ja powiem tak usuń to i bd miał problem z głowy wielu chłopaków z forum to zrobiło ja tak samo zrobiłem...

Wielu chłopaków z forum usuwało klapki w 4.2TDI BVN? <hmm>
A kto?... Kto usuwał?
Może mało się zagłębiłem w temat TDI ale u mnie w serwisie nie miałem ani jednej sztuki która by miała usunięte klapki... 4.2TDI ani w A8 D3 ani w Q7.... i jakoś nie zauważyłem aby na forum wielu chłopaków to usunęło <hmm>

A tak poza tym.... to czy przypadkiem takie klapki nie chronią silnika przez ewentualnym rozbiegnięciem się jak turbo zacznie puszczać olej w dolot? :)
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 33
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6704
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2017-05-11, 13:13   

FOSS napisał/a:
Wielu chłopaków z forum usuwało klapki w 4.2TDI BVN?
A kto?... Kto usuwał?
Może mało się zagłębiłem w temat TDI ale u mnie w serwisie nie miałem ani jednej sztuki która by miała usunięte klapki... 4.2TDI ani w A8 D3 ani w Q7.... i jakoś nie zauważyłem aby na forum wielu chłopaków to usunęło

Oni o 4.0 chyba :P

FOSS napisał/a:
A tak poza tym.... to czy przypadkiem takie klapki nie chronią silnika przez ewentualnym rozbiegnięciem się jak turbo zacznie puszczać olej w dolot?

A tego nie wiedziałem w sumie, to kolejny argument za pozostawieniem tego ustrojstwa w naszych 15 letnich autach :)
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2017-05-11, 13:23   

drago_o napisał/a:
Oni o 4.0 chyba :P

Tak?.... A przecież Daros konkretnie pytał o 4.2TDI BVN <hihi>
Daros napisał/a:
Czy jest możliwość wykonania adaptacji klap w BVN 4.2Tdi?


drago_o napisał/a:
FOSS napisał/a:
A tak poza tym.... to czy przypadkiem takie klapki nie chronią silnika przez ewentualnym rozbiegnięciem się jak turbo zacznie puszczać olej w dolot?

A tego nie wiedziałem w sumie, to kolejny argument za pozostawieniem tego ustrojstwa w naszych 15 letnich autach :)

Ja tam się na dieslach nie znam ale gdzieś tam kiedyś słyszałem że wyłącznie stacyjki nic nie daje ale klapy wirowe które zamkną dolot podobno mogą uratować motor a nawet i cały samochód ;)
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 33
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6704
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2017-05-11, 19:52   

Za dużo różnych osób na różne tematy :P zgodnie z tematem jest 4.0 i parę osób o 4.0 pisało jak driv33r chyba :E
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
Driv33r 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: ON
Imię: Sławek
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 33
Dołączył: 19 Gru 2013
Posty: 99
Skąd: Tarnów
Wysłany: 2017-05-11, 19:57   

tak mi konkretnie chodzi o 4.0 TDI
 
 
Daros 
Użytkownik


Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6HP-26
Zasilanie: ON
Imię: Dariusz
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Sie 2016
Posty: 11
Skąd: SWD
Wysłany: 2017-05-13, 22:22   

A ja pytałem o 4.2 Tdi BVN. Będę je wyłączał programowo i zerknę profilaktycznie do nich, czy nie noszą jakiś uszkodzeń mogących sprawić, że wpadną do komory.
 
 
piotrm67 
Użytkownik


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Piotr
Jeżdzę: D3
Dołączył: 11 Maj 2016
Posty: 1
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2017-10-28, 13:21   

Witam koleżanki i kolegów sympatyków Audi A8D3. Mam na imię Piotr, konto mam założone od roku ale jakoś nie było czasu z nikim porozmawiać. Teraz postanowiłem się uaktywnić bo znalazłem rozwiązanie naprawy błędu P1018 częstej bolączki użytkowników Audi A8D3 i nie tylko, usterka która nie jednemu zszargała nerwy i nieprzespane noce. Ale do rzeczy przed całkowitym usunięciem (naprawą) wyskakującego błędu klap kolektora sprawdźcie ich stan czyli czy są czyste, czy nie ma luzów na klapkach itp. jeśli coś wymaga w tym względzie pracy to możecie zrobić to sami, kupić nowy kolektor albo dać go do regeneracji (ja jak wielu wybrałem regenerację, którą wykonałem osobiście). A teraz najważniejsze link do definitywnej naprawy błędu P1018 https://www.youtube.com/watch?v=FU3u5weUE4g
Życzę powodzenia i mam nadzieję, że temat klap kolektora ssącego został definitywnie rozwiązany - mi błąd definitywnie zniknął.
 
 
pioter 
Master MOD



Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1790
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2017-10-28, 13:48   

Zanim dołączysz do klubu A8, powinieneś regulaminowo przedstawić się i przywitać w dziale Powitań


To od roku jeszcze się nie przywitałeś .
I piszemy w jednym temacie .

Pozdrawiam .
pioter .
_________________
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
 
 
Mefisto_all 
Użytkownik


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Robert
Jeżdzę: D3
Wiek: 40
Dołączył: 08 Maj 2018
Posty: 2
Skąd: Łódź
Wysłany: 2019-02-19, 11:03   

Cześć. Czy ktoś już to robił w 4.0 i może się podzielić spostrzeżeniami? Czy jest spadek mocy?
 
 
Driv33r 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: ON
Imię: Sławek
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 33
Dołączył: 19 Gru 2013
Posty: 99
Skąd: Tarnów
Wysłany: 2019-02-26, 09:22   

Tak ja robiłem już z 2 lata temu bez jakichkolwiek zastrzeżeń auto co prawda jest po mapie ale miało ją robioną sporo przed usunięciem klap żadne spadki mocy mi są nie odczuwalne czy tam jakieś Turbo dziury ..... ble ble ble itp....


Osobiście Polecam a nie jakieś pseudo naprawianie Klap do których niema "Alternatywnych zamienników"
 
 
ArturPL 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Toiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 39
Dołączył: 07 Sty 2017
Posty: 67
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2019-03-07, 01:57   

Jestem już prawie rok po usunięciu klapek i póki co żadnych zastrzeżeń oprócz czarnego dymu po mocnym przyciśnięciu.
Objawy niedomykających się klap to spadek mocy na obrotach do 2000-2200. Odczuwalny spory lag przy zmianach biegu. Wycieki oleju z okolic cięgien bocznych na kolektorach.
Około półtora roku przed usunięciem auto przeszło chip i po usunięciu klap musiała być korekta w związku ze zmianą dawki powietrza. Aktualnie 315 koni i 730 Nm.
Teraz w-g mnie auto lepiej zbiera się z dołu ale może to być efekt chipu.
Niestety usuwane miałem same listki (one były ponadrywane na tych pręcikach) bo cięgna sterujące nie miały żadnego luzu i dobrze zatykały otwory w kolektorach... do niedawna. Niestety niedługo czeka mnie wywalanie całego układu wraz z cięgnami gdyż zrobił się nieszczelny i poci się delikatnie przy ostrzejszej jeździe.
Ogólnie czy bym polecił... tak o ile zrobi się to z głową. Czyli fizyczne usunięcie, odpowiednie zaślepienie i dobra mapa. Oczywiście jak komuś nie przeszkadza czarna mgła przy gwałtownym wciśnięciu kickdown-a.
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - anime

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.