Autor |
Wiadomość |
Adrian138
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Adrian
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 29 Dołączył: 10 Maj 2017 Posty: 21 Skąd: Żmigród
|
Wysłany: 2017-05-10, 19:55
|
|
|
Witam. To można usunąć te klapy w 4.0 tdi czy Nie? Jeśli można to czy da się samemu? |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2017-05-10, 21:46
|
|
|
Można ale nie warto tego robić moim zdaniem.
Jest taka opowiesz o Januszu który kupił BMW 5. Najpierw zaślepił EGR jak się zepsuł, potem wywalił DPF bo się zapchał, potem klapy też wywalił jak zaczęły szwankować, naprawiał na używkach i tanich zamiennikach a na koniec sprzedał bo "to nie było to i oczekiwał więcej od tego auta".
Albo wyczyść i poskładane na nowych uszczelkach albo regeneracja na metalowych klapkach albo kup nowe ori. Moim zdaniem usuwanie to właśnie takie januszowanie. Jeśli się nie mylę to będzie słabiej ciągną od dołu. |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
|
|
|
Daros
Użytkownik
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6HP-26
Zasilanie: ON
Imię: Dariusz
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Sie 2016 Posty: 11 Skąd: SWD
|
Wysłany: 2017-05-11, 06:07
|
|
|
To jest procedurą adaptacji lub w którym kanale jest ich diagnostyka? |
|
|
|
|
Adrian138
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Adrian
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 29 Dołączył: 10 Maj 2017 Posty: 21 Skąd: Żmigród
|
Wysłany: 2017-05-11, 10:23
|
|
|
Czyli samo wyczyszczenie mogłoby pomóc? A czy te metalowe klapy są gdzieś dostępne? |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2017-05-11, 11:00
|
|
|
Driv33r napisał/a: | a ja powiem tak usuń to i bd miał problem z głowy wielu chłopaków z forum to zrobiło ja tak samo zrobiłem... |
Wielu chłopaków z forum usuwało klapki w 4.2TDI BVN?
A kto?... Kto usuwał?
Może mało się zagłębiłem w temat TDI ale u mnie w serwisie nie miałem ani jednej sztuki która by miała usunięte klapki... 4.2TDI ani w A8 D3 ani w Q7.... i jakoś nie zauważyłem aby na forum wielu chłopaków to usunęło
A tak poza tym.... to czy przypadkiem takie klapki nie chronią silnika przez ewentualnym rozbiegnięciem się jak turbo zacznie puszczać olej w dolot? |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2017-05-11, 12:13
|
|
|
FOSS napisał/a: | Wielu chłopaków z forum usuwało klapki w 4.2TDI BVN?
A kto?... Kto usuwał?
Może mało się zagłębiłem w temat TDI ale u mnie w serwisie nie miałem ani jednej sztuki która by miała usunięte klapki... 4.2TDI ani w A8 D3 ani w Q7.... i jakoś nie zauważyłem aby na forum wielu chłopaków to usunęło |
Oni o 4.0 chyba
FOSS napisał/a: | A tak poza tym.... to czy przypadkiem takie klapki nie chronią silnika przez ewentualnym rozbiegnięciem się jak turbo zacznie puszczać olej w dolot? |
A tego nie wiedziałem w sumie, to kolejny argument za pozostawieniem tego ustrojstwa w naszych 15 letnich autach |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2017-05-11, 12:23
|
|
|
drago_o napisał/a: | Oni o 4.0 chyba |
Tak?.... A przecież Daros konkretnie pytał o 4.2TDI BVN
Daros napisał/a: | Czy jest możliwość wykonania adaptacji klap w BVN 4.2Tdi? |
drago_o napisał/a: | FOSS napisał/a: | A tak poza tym.... to czy przypadkiem takie klapki nie chronią silnika przez ewentualnym rozbiegnięciem się jak turbo zacznie puszczać olej w dolot? |
A tego nie wiedziałem w sumie, to kolejny argument za pozostawieniem tego ustrojstwa w naszych 15 letnich autach |
Ja tam się na dieslach nie znam ale gdzieś tam kiedyś słyszałem że wyłącznie stacyjki nic nie daje ale klapy wirowe które zamkną dolot podobno mogą uratować motor a nawet i cały samochód |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
|
|
|
Driv33r
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: ON
Imię: Sławek
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 34 Dołączył: 19 Gru 2013 Posty: 99 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 2017-05-11, 18:57
|
|
|
tak mi konkretnie chodzi o 4.0 TDI |
|
|
|
|
Daros
Użytkownik
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6HP-26
Zasilanie: ON
Imię: Dariusz
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Sie 2016 Posty: 11 Skąd: SWD
|
Wysłany: 2017-05-13, 21:22
|
|
|
A ja pytałem o 4.2 Tdi BVN. Będę je wyłączał programowo i zerknę profilaktycznie do nich, czy nie noszą jakiś uszkodzeń mogących sprawić, że wpadną do komory. |
|
|
|
|
|
|
|
piotrm67
Użytkownik
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Piotr
Jeżdzę: D3
Dołączył: 11 Maj 2016 Posty: 1 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2017-10-28, 12:21
|
|
|
Witam koleżanki i kolegów sympatyków Audi A8D3. Mam na imię Piotr, konto mam założone od roku ale jakoś nie było czasu z nikim porozmawiać. Teraz postanowiłem się uaktywnić bo znalazłem rozwiązanie naprawy błędu P1018 częstej bolączki użytkowników Audi A8D3 i nie tylko, usterka która nie jednemu zszargała nerwy i nieprzespane noce. Ale do rzeczy przed całkowitym usunięciem (naprawą) wyskakującego błędu klap kolektora sprawdźcie ich stan czyli czy są czyste, czy nie ma luzów na klapkach itp. jeśli coś wymaga w tym względzie pracy to możecie zrobić to sami, kupić nowy kolektor albo dać go do regeneracji (ja jak wielu wybrałem regenerację, którą wykonałem osobiście). A teraz najważniejsze link do definitywnej naprawy błędu P1018 https://www.youtube.com/watch?v=FU3u5weUE4g
Życzę powodzenia i mam nadzieję, że temat klap kolektora ssącego został definitywnie rozwiązany - mi błąd definitywnie zniknął. |
|
|
|
|
pioter
Master MOD
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1796 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 2017-10-28, 12:48
|
|
|
Zanim dołączysz do klubu A8, powinieneś regulaminowo przedstawić się i przywitać w dziale Powitań |
To od roku jeszcze się nie przywitałeś .
I piszemy w jednym temacie .
Pozdrawiam .
pioter . |
_________________ ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
|
|
|
|
|
|
|
|
Mefisto_all
Użytkownik
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Robert
Jeżdzę: D3
Wiek: 40 Dołączył: 08 Maj 2018 Posty: 2 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2019-02-19, 11:03
|
|
|
Cześć. Czy ktoś już to robił w 4.0 i może się podzielić spostrzeżeniami? Czy jest spadek mocy? |
|
|
|
|
Driv33r
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: ON
Imię: Sławek
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 34 Dołączył: 19 Gru 2013 Posty: 99 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 2019-02-26, 09:22
|
|
|
Tak ja robiłem już z 2 lata temu bez jakichkolwiek zastrzeżeń auto co prawda jest po mapie ale miało ją robioną sporo przed usunięciem klap żadne spadki mocy mi są nie odczuwalne czy tam jakieś Turbo dziury ..... ble ble ble itp....
Osobiście Polecam a nie jakieś pseudo naprawianie Klap do których niema "Alternatywnych zamienników" |
|
|
|
|
|
|
|
ArturPL
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Toiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 39 Dołączył: 07 Sty 2017 Posty: 67 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 2019-03-07, 01:57
|
|
|
Jestem już prawie rok po usunięciu klapek i póki co żadnych zastrzeżeń oprócz czarnego dymu po mocnym przyciśnięciu.
Objawy niedomykających się klap to spadek mocy na obrotach do 2000-2200. Odczuwalny spory lag przy zmianach biegu. Wycieki oleju z okolic cięgien bocznych na kolektorach.
Około półtora roku przed usunięciem auto przeszło chip i po usunięciu klap musiała być korekta w związku ze zmianą dawki powietrza. Aktualnie 315 koni i 730 Nm.
Teraz w-g mnie auto lepiej zbiera się z dołu ale może to być efekt chipu.
Niestety usuwane miałem same listki (one były ponadrywane na tych pręcikach) bo cięgna sterujące nie miały żadnego luzu i dobrze zatykały otwory w kolektorach... do niedawna. Niestety niedługo czeka mnie wywalanie całego układu wraz z cięgnami gdyż zrobił się nieszczelny i poci się delikatnie przy ostrzejszej jeździe.
Ogólnie czy bym polecił... tak o ile zrobi się to z głową. Czyli fizyczne usunięcie, odpowiednie zaślepienie i dobra mapa. Oczywiście jak komuś nie przeszkadza czarna mgła przy gwałtownym wciśnięciu kickdown-a. |
_________________
|
|
|
|
|
|