Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 03 4.2MPI ] Czujnik kąta skrętu i ESP  
Autor Wiadomość
Krzychsam 
Użytkownik


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 Airlines D3
Dołączył: 16 Wrz 2015
Posty: 11
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2016-08-11, 09:55   

Samochód po ustawieniu zbieżności. Sprawdzane na dwóch kompletach opon, nówki zima i nówki lato - problem pozostaje.
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2016-08-11, 21:09   

A jak elementy zawieszenia? Jeśli np. podnosisz albo opuszczasz auto, to czy są słyszalne jakieś stuki, przeskoki itp? Zwłaszcza na drążkach stabilizatorów? Zakładam, że amortyzatory pracują prawidłowo? A klocki i tarcze hamulcowe - czyste? Dobrze odbijają? Czy jest to zależne np. od obrotów silnika (pompa wspomagania)? A jakie masz założone opony? Jaka szerokość? Czy zmieniałeś opony z węższych na szersze?
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
Krzychsam 
Użytkownik


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 Airlines D3
Dołączył: 16 Wrz 2015
Posty: 11
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2016-08-11, 21:31   

Hej,
Drążki stabilizatora i gumy nowe,tarcze klocki nowe - przód tył. Amortyzatory 87%. Opony 235/50/18 zima i lato. Niezależne od obrotów, po prostu odczuwam kiedy kręcę się wokół 360 stopni, wyjazd z podporządkowanej, zawracanie itp

Zauważyłem że nie ma tego od razu po starcie samochodu. Jak wyjeżdżam z bramy rano do pracy tego problemu nie ma. Dopiero wyczuwalne drgania przy rozgrzanym silniku, skrzyni itp.
Dodam że zimą strasznie późno włączał się ESP, jadąc po rondzie byłem już w mocnym poślizgu i dopiero się załączał. Myślałem że to problem czujnika kąta skrętu - ale żadnego błędu.

Zacząłem się zastanawiać może problem z dyferencjałem? Skoro rolę odgrywa temperatura i rozszerzalność termiczna.

Może ktoś z Was miał ten sam problem i go rozwiązał. Walczę z tym od dwóch lat pół auta wymienione.
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2016-08-13, 22:14   

Krzychsam napisał/a:
(...)Amortyzatory 87% (...)

Czy mówimy o A8 D3 czy o A8 D2?
Krzychsam napisał/a:
(...)Niezależne od obrotów, po prostu odczuwam kiedy kręcę się wokół 360 stopni, wyjazd z podporządkowanej, zawracanie itp. (...)Zacząłem się zastanawiać może problem z dyferencjałem? Skoro rolę odgrywa temperatura i rozszerzalność termiczna

Ja bym raczej szukał czegoś zależnego od kąta skrętu, czyli może przeguby ewentualnie łożyska, choć łożyska raczej słyszałbyś na wysokich obrotach. Może jeszcze pompa wspomagania, która najsilniej pracuje właśnie gdy wykonujesz pełny skręt (koła skręcone na maksa).
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
Krzychsam 
Użytkownik


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 Airlines D3
Dołączył: 16 Wrz 2015
Posty: 11
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2016-08-15, 22:20   

Drgania są odczuwalne w tylne części pojazdu, więc chyba pompa wspomagania nie ma znaczenia.
Mówimy o D3- jak byłem na szarpakach sprawdzić luzy, gość powiedział 87% amortyzatorów, nie mam pojęcia na jakiej zasadzie udzielił mi takiej informacji :)
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2016-08-16, 04:14   

Cytat:
gość powiedział 87% amortyzatorów, nie mam pojęcia na jakiej zasadzie udzielił mi takiej informacji


Uwierz mi że on tez tego nie wie :)
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2016-08-16, 19:30   

Apophis napisał/a:
Cytat:
gość powiedział 87% amortyzatorów, nie mam pojęcia na jakiej zasadzie udzielił mi takiej informacji


Uwierz mi że on tez tego nie wie :)

To lubię! Skąd oni to biorą to ja nie wiem, ale już kilka razy spotkałem się z podobnymi informacjami. Nawet nie bierz sobie takich informacji do głowy, bo to bzdura. Lepiej przejrzyj zeszyt metodyczny 292 i 242 - tam jest ładnie wytłumaczone działanie zawieszenia pneumatycznego.

[ Dodano: 2016-08-16, 19:32 ]
Krzychsam napisał/a:
Drgania są odczuwalne w tylne części pojazdu, więc chyba pompa wspomagania nie ma znaczenia.

Jeśli tył, to bardziej zbieżność i kąty na tylnej osi, ewentualnie tylny most. Może jeszcze tarcze hamulcowe i zaciski (przy niskich prędkościach - zaciski też trzeba czyścić, bo lubią źle odbijać).
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
IchiOne 

Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: D3
Wiek: 42
Dołączył: 19 Mar 2018
Posty: 40
Skąd: Stargard
Wysłany: 2022-10-29, 14:28   

Koledzy.
Borykam się z problemem braku zasilania na złącze 30, czujnik g85 ... vcds stoi murem na wskazaniu kąta -2,5 i prędkość obrotowa kierownicy stała: 0. Wymieniałem czujnik, robiłem adaptację... wciąż to samo. Zatem najwyraźniej chodzi o brak zasilania. Czy ktoś orientuje się, gdzie szukać przekaźnika za to odpowiedzialnego? Utknąłem w martwym punkcie.
 
 
Shadin 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Eneasz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 30
Dołączył: 04 Sie 2021
Posty: 119
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2023-01-23, 23:09   

Ja na przykład miałem zwarcie na kompresorze zawieszenia. Po ponad roku jazdy autem i wizyt u różnych mechaników w końcu auto padło o 10cm. Elektronik ogarnął błąd, usunął zwarcie i nie wali mi ESP i ABS już dosyć długo, bo 300km przejechane bez tych błędów to niezły wynik. Mam nadzieję, że ta usterka została u mnie naprawiona. Tam jest jakieś powiązanie między ESP, a modułem 34 poziomowanie, bo jak auto leżało na ziemi jak bolid i VCDS też go nie mógł podpompować to też cały czas już się ESP świeciło. Wcześniej tylko sporadycznie. Może to pomoże komuś kto szuka jak naprawić te sensory G200, G201, G202.
_________________
Ciągle naprawiam swoje D3
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.