Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 03 4.2MPI ] Czujnik kąta skrętu i ESP  
Autor Wiadomość
piotr83a 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronic+F1
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 D3,A6 Avant quattro
Wiek: 41
Dołączył: 04 Maj 2012
Posty: 52
Skąd: Wodzisław Śląski
Wysłany: 2013-01-05, 17:46   [D3 03 4.2MPI ] Czujnik kąta skrętu i ESP

witam,pare dni swieci mi esp,podlaczylem vas-a i pokazalo mi czujnik kata skretu,oglondalem na allegro i tak mysle czy da sie z tym cos zrobic,moze cos tam wyczyscic czy tylko wymiana pomaga??
_________________
Piotr83a
 
 
kiki 
Użytkownik



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8 D3 USA
Wiek: 52
Dołączył: 21 Paź 2012
Posty: 17
Skąd: warminsko mazurskie
Wysłany: 2013-01-05, 22:20   

Tylko wymiana na drugi,kiedyś miałem ten sam problem,kupywałem nowy w serwisie,pare setek poszlo ale przynajmniej faktura była i 100% pewności
_________________

 
 
wolek 
Moje A8



Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Michał
Jeżdzę: SuperB
Pomógł: 26 razy
Wiek: 37
Dołączył: 17 Maj 2010
Posty: 726
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2013-01-06, 09:45   

piotr sprawdz w blokach pomiarowych czy czujnik pokazuje wartości takie jak: prędkosc obrotowa koła kierownicy oraz kąt jej polozenia. następnie przeprowadz jego ponowną kalibrację. mając VAS`a jak piszesz nie ma problemu bo masz gotowe prowadzone funkcje. miałem to samo co ty i u mnie pomogło ba nawet błąd mówił o przerwie o obwodzie czy braku komunikacji... jakoś tak... :) pozdrawiam Michał
_________________
Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
 
 
shaqal 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 13 Kwi 2012
Posty: 567
Skąd: Grudziądz / Gdańsk
Wysłany: 2013-01-07, 15:51   

Czasem pomaga kalibracja. Nie trzeba od razu wymieniac czujnika kąta skrętu.
 
 
Mati946 

Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: ON
Imię: mateusz
Jeżdzę: A8
Wiek: 40
Dołączył: 14 Mar 2012
Posty: 17
Skąd: Miejscowosc
Wysłany: 2013-01-11, 22:43   

a zapala ci sie od razu kontrolka esp czy dopiero po jakims czasie ? i czy czasami abs ci sie tez nie pali ?
 
 
unknownuser 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Unknown
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 27 Sty 2014
Posty: 127
Skąd: pomorskie
Wysłany: 2014-06-02, 10:07   

Poproszę o rozwinięcie tematu ;-) U mnie kierownica stoi krzywo przy wyprostowanych kołach i chyba będę musiał ją odkręcić i wyprostować, ale podejrzewam, że będzie się to wiązało z komunikatem błędu ze strony czujnika skrętu. Ktoś podpowie jak po takim zabiegu przeprowadzić adaptację czujnika, żeby wszystko było ok? Czy są jakieś sposoby na idealne ustawienie kół na wprost przed takim zabiegiem (żeby nie robić tego na oko)?
 
 
nikoa4 
Moje A8


Rocznik: 2011
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronik
Zasilanie: ON
Imię: Dominik
Jeżdzę: A8 D4 2011 3.0TDI
Pomógł: 2 razy
Wiek: 45
Dołączył: 28 Maj 2013
Posty: 245
Skąd: Uk
Wysłany: 2014-06-02, 15:18   

Jesli czujnik masz ok,to najlepiej zrobic to na stanowisku do pomiaru geometrji kol.
ustawia kola prosto,zwalasz kiere,ustawiasz tasme do punktu 0 ,i zakladasz kiere.wsio
;) Poprawcie jak sie myle.bo mialem kiedys problem z czujnikiem,ale moge nie pamietac.
 
 
unknownuser 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Unknown
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 27 Sty 2014
Posty: 127
Skąd: pomorskie
Wysłany: 2014-06-02, 20:06   

Wybieram się na geometrię, więc będę miał możliwość zrobić wszystko za jednym zamachem, ale nie wiem czy obejdzie się bez komputera i jakiś adaptacji...

Ktoś podpowie przy tej okazji jak się dostać do mocowania kierownicy?
 
 
nikoa4 
Moje A8


Rocznik: 2011
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronik
Zasilanie: ON
Imię: Dominik
Jeżdzę: A8 D4 2011 3.0TDI
Pomógł: 2 razy
Wiek: 45
Dołączył: 28 Maj 2013
Posty: 245
Skąd: Uk
Wysłany: 2014-06-02, 20:56   

musisz wyciagnoc zaslepki z tylu kiery,po jednej na strone,potem torx do odkrecenia poduszki,chyba torz 40?nie pomietam.potem ostroznie wypnij przewody od poduchy.i odkrec kiere,ale nie pamietam jaka nasatke ?kompa raczej nie potrzebujesz,tylko nie krec tasma,tasma ma jakis punkt [oczko]ustawiasz na to oczko i zakladasz kiere,juz po geometrji.i skladasz wszystko w odweotnej kolejnosci.
 
 
shaqal 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 13 Kwi 2012
Posty: 567
Skąd: Grudziądz / Gdańsk
Wysłany: 2014-06-04, 18:16   

Wyjecie kierownicy to 5 minut, mozesz wyprostowac kierownice albo manualnie, czyli zdejmują ją i przelozyć, albo pojechac na zbieżnośc i od dołu wyprostowac kierownice.

Jeśli jest lekko krzywo to nie bedziesz musiał przeprowadzic adaptacji, jeśli wiecej niz 5-10 stopni to będzie wywalało błąd jadąc na wprost.
 
 
unknownuser 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Unknown
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 27 Sty 2014
Posty: 127
Skąd: pomorskie
Wysłany: 2014-06-04, 18:26   

No to wszystko jasne, dzięki za podpowiedzi!
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2014-06-04, 23:08   

Może warto zacząć od geometrii a potem bawić się w przekładanie kiery.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 49
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2014-06-05, 11:42   

FOSS napisał/a:
Może warto zacząć od geometrii a potem bawić się w przekładanie kiery.

Dokładnie tak. Zależy też od tego, o jaki kąt masz przestawioną kierownicę. Możliwe, że na wielowpuście nie trafisz w odpowiedni kąt i zawsze będzie troszkę przekrzywiona. I przed odkręceniem kierownicy włączasz zapłon i odłączasz akumulator (czyli przed wyjęciem poduchy gazowej).
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
unknownuser 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Unknown
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 27 Sty 2014
Posty: 127
Skąd: pomorskie
Wysłany: 2014-06-05, 13:55   

I tak będę robił geometrię, więc nie ma co kombinować tylko najpierw geometria, potem ewentualnie będę odkręcał kierownicę. Można na zapłonie odłączyć akumulator? Dlaczego tak się robi?
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3149
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2014-06-05, 14:15   

Aby rozładować ładunek. Nie chciałbyś mieć wystrzelonej poduchy ;) Podstawowy warunek bhp przy pracach przy ładunkach pirotechnicznych w autach.
_________________
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - anime

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.