Autor |
Wiadomość |
EVAN
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 3 razy Wiek: 42 Dołączył: 15 Lut 2011 Posty: 118 Skąd: małopolska
|
Wysłany: 2011-03-11, 15:25
|
|
|
Ja jestem umówiony w ASO na wymianę i tak:
filtr 156zł
uszczelka 160zł
olej 119zł - wchodzi jakieś 8 litrów.
Tkaże chyba nie będe kombinował z zamiennikami. A co do longlifów to tak jak zanjac napisał. To podpucha. Tak samo jest w BMW- zresztą ZF robi skrzynie dla wiekszości aut. Co dziwne oni raczej zalecają wymianę oleju.... a poszczególne ASO już nie :mrgreen: |
|
|
|
|
|
|
|
szoszon1983
Moje A8
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dominik
Jeżdzę: A8L D?
Pomógł: 1 raz Wiek: 40 Dołączył: 04 Kwi 2010 Posty: 224 Skąd: Radom / Reading, UK
|
Wysłany: 2011-03-17, 09:54
|
|
|
EVAN, 8l to za dużo na statyczną i za mało na dynamiczną wymianę. |
|
|
|
|
|
|
|
EVAN
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 3 razy Wiek: 42 Dołączył: 15 Lut 2011 Posty: 118 Skąd: małopolska
|
Wysłany: 2011-03-17, 10:02
|
|
|
To już ASO będzie się martwić ;-)
Myślę, że będą robic statyczną wymianę. |
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
|
|
|
mazur6662
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy Wiek: 38 Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 266 Skąd: Nowa Cerkiew
|
Wysłany: 2011-03-17, 10:36
|
|
|
EVAN na statyczna wymianę potrzeba jakieś 7,5 L. kupiłem pól roku temu 10L i zostało się 2,5 |
|
|
|
|
EVAN
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 3 razy Wiek: 42 Dołączył: 15 Lut 2011 Posty: 118 Skąd: małopolska
|
Wysłany: 2011-03-17, 10:38
|
|
|
Czyli to co mówił gość z serwisu -> 8L- się zgadza ;-)
Jadę jutro rano na wymainę to będzie wszystko wiadomo :-) |
|
|
|
|
|
|
|
badyl
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic + F1
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 44 Dołączył: 06 Lut 2011 Posty: 344 Skąd: trójmiasto
|
Wysłany: 2011-04-06, 19:31
|
|
|
Ravenol 6HP 10 litrów zakupione + filtr + uszczelka + oring jutro wymiana oby wszystko poszło ok typ skrzyni GQF postaram się zrobić zdjęcie oleju filtra i szlamu w skrzyni wymieniam tylko statycznie ze względu na przebieg i niemal 100% pewność że olej nigdy nie był wymieniany
[ Dodano: 2011-04-07, 23:11 ]
olej wymieniony przy wymianie statycznej weszło tyko 6 litrów i ani setki więcej filtr nie wymieniany od nowości jak i olej który był koloru brązowego ciemnego na magnesach tylko śladowa ilość zanieczyszczeń w misce o dziwo żadnego szlamu tylko troszke ciemnego nalotu po wymianie skrzynia chodzi tak samo żadnej różnicy śpie spokojniej wiedząc że skrzynia polata jeszcze troche a ta wymiana wydłużyła jej życie koszty:
olej 10 litrów : 390 zł
filtr oleju + uszczelka + oring : ASO rabat 16% 270 zł
polecam wszystkim wymiane i olej RAVENOL 6 HP |
_________________
|
|
|
|
|
martinezzg
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 48 Dołączył: 06 Cze 2011 Posty: 366 Skąd: Czeladź/Śląsk
|
Wysłany: 2011-06-15, 14:04
|
|
|
koledzy a może ktoś podpowie jaki olej powinienem nalac do swojej skrzyni nr.vin WAUZZZ4E76N024117 - bo w aso i poza aso podali mi inne oznaczenia i zgłupiałem..... :lol: |
_________________ A8>eSka
|
|
|
|
|
|
|
|
JIMM [Usunięty]
|
Wysłany: 2011-06-16, 15:51
|
|
|
Wejdź pod spód samochodu i najpierw odczytaj typ skrzyni który masz , ewentualnioe odczytaj z posiadanej dokumentacji lub wklejki w bagazniku...........ale najbezpieczniej ze skrzyni........na pewno 6HP.......ale ważny jest trzy literowy typ np GNU ;-)
[ Dodano: 2011-06-16, 16:52 ]
badyl napisał/a: | polecam wszystkim wymiane i olej RAVENOL 6 HP |
a może jakiś punkcik dla mnie, ze pomógł :?: |
|
|
|
|
szoszon1983
Moje A8
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dominik
Jeżdzę: A8L D?
Pomógł: 1 raz Wiek: 40 Dołączył: 04 Kwi 2010 Posty: 224 Skąd: Radom / Reading, UK
|
Wysłany: 2011-06-16, 18:11
|
|
|
mdamian napisał/a: | szoszon1983 napisał/a: | EVAN, 8l to za dużo na statyczną i za mało na dynamiczną wymianę. |
do pustej skrzyni wchodzi 7,5 litra oleju , wiem bo wymieniałem jakieś 6 miesięcy temu . |
no ale chyba w D2, bo w D3 do pustej zalewa się 10,4l. W misce jest 6l, reszka w układzie. |
|
|
|
|
|
|
|
martinezzg
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 48 Dołączył: 06 Cze 2011 Posty: 366 Skąd: Czeladź/Śląsk
|
Wysłany: 2011-07-24, 10:31
|
|
|
ja akurat w swojej d3 4,2 zmieniałem w serwisie olej w skrzyni - komplet z filtrem i uszczelką zapłaciłem 1400zł ( litr oleju 116 zł) w aso katowice - jedno mnie dziwi napisali na F.VAT olej ATF - mam nadzieje ze wlali co trzeba a nie jakiegoś zwykłego atf :roll: :?:
no i załapałem się od razu na akcję serwisową wymiana cewek wszystkich :mrgreen: :mrgreen: za free |
_________________ A8>eSka
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2011-07-24, 18:51
|
|
|
Pisałem już w innym temacie dotyczącym oleju w skrzyni...
ja zmieniałem jakiś miesiąc temu (niedawno przekroczyłem magiczne 200kkm a w Germaniii nikt jeszcze tego przede mną nie wymieniał) i olej oraz filtr otrzymałem oryginalny ZF'a... takie jak poniżej:
:arrow: olej
:arrow: filtr
|
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
Hesher [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-09-13, 16:09
|
|
|
koledzy , dzisiaj sciaglem miche ze skrzyni biegow ale takiego oleju jak JIMM nie ujrzalem przebieg 215000, wymiana oleju byla robiona, ale filtr stary razem z uszczelniaczem takim oringiem stary zostal wlozony nie wiem co to za polityka aso, ale kazdego w kant robia, pisza ze zalozyli nowy, by skasowac , a zakladaja stary , po dacie 2001 skapnalem sie, widniala na filtrze, olej czysciutki, lekkawo metny , gdzieniegdzie jakis tam maly syfek w postaci stalego drobniutkiego opileczka, biorac na palec widac ze zolty, w zbiorniczku do ktorego zlalem kolor , taki nijaki, nie zolty , ni czarny taki jakby brazowawy sie robil, ale nie taki jak u JIMM, magnesy w miare czyste, lekki nagar oleju i okruszki stalych elementow no i ze skrzyni wylecialo o 1,5 litra oleju mniej jak tu wszyscy mowia.
Robie wymiane dynamiczna, razem z moim mechanikiem, skrzynia pracuje bez zadnych problemów, no i olej tez tragiczny nie byl ale widac ze po 100000 km byl przepracowany, sam kolor wpadajacy w braz swiadczyl o tym, |
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2013-09-15, 11:07
|
|
|
Saberek napisał/a: | moze ktos powiedziec jaki olej do GQF bo ASO odmawia podania numeru |
Saberek, wymieniałeś już olej w skrzyni? Też mam GQF, ale dopiero zbliżam się to 90 tysi. Myślałem o statycznej wymianie oleju + filtry, tak po zapięciu setki. Jak coś ogarniesz ze skrzynią, odezwij się, chyba że ja zrobię coś wcześniej, to napiszę. |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
|
|
|
colln
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 54 Dołączył: 20 Cze 2010 Posty: 969 Skąd: P.T.
|
Wysłany: 2013-10-08, 08:49
|
|
|
http://www.ravenol.pl/dobierz-olej |
_________________ Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
|
|
|
|
|
|