Autor |
Wiadomość |
123mielony
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: D3
Pomógł: 47 razy Wiek: 47 Dołączył: 20 Maj 2009 Posty: 1828 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2014-06-23, 21:07
|
|
|
pebo i taki opis bardzo mi się podoba <brawo2> ,podmiana/wymiana oleju jeszcze przede mną tak że bardzo mi się przyda ten opis <okioki> |
|
|
|
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2014-06-24, 20:31
|
|
|
123mielony napisał/a: | pebo i taki opis bardzo mi się podoba <brawo2> ,podmiana/wymiana oleju jeszcze przede mną tak że bardzo mi się przyda ten opis <okioki> |
A dziękuję dobry człowieku. Wychodzę z założenia, że po to jest to forum, aby dzielić się wiedzą. Czasem moje doświadczenia komuś się przydadzą, czasem może z czyiś doświadczeń ja skorzystam.
Pozdrawiam |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
|
|
|
Marcin2013
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy Wiek: 47 Dołączył: 22 Sty 2012 Posty: 1368 Skąd: SOsnowiec
|
Wysłany: 2014-08-17, 12:49
|
|
|
Ja z innej beczki,jaka skrzynia jest w A8 2004r Tip czy Multi ?? |
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2014-08-17, 13:03
|
|
|
Multi było w 3.0 i ośce. jeśli było quattro to i tip był |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
Marcin2013
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy Wiek: 47 Dołączył: 22 Sty 2012 Posty: 1368 Skąd: SOsnowiec
|
Wysłany: 2014-08-17, 13:27
|
|
|
krzychu22.p1i napisał/a: | Multi było w 3.0 i ośce. jeśli było quattro to i tip był |
Czyli mam Tip. na skrzyni pisze 6HP26 do tego mam łopatki, pytam bo w książce serwisowej na stronie 12 pisze wymiana oleju co 60tys. tylko napisali multitronic |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-08-17, 16:55
|
|
|
W tipie tez spokojnie sobie możesz zmieniac tak olej |
|
|
|
|
|
|
|
Marcin2013
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy Wiek: 47 Dołączył: 22 Sty 2012 Posty: 1368 Skąd: SOsnowiec
|
Wysłany: 2014-08-17, 17:31
|
|
|
Apophis napisał/a: | W tipie tez spokojnie sobie możesz zmieniac tak olej |
Wiem że mogę, a nawet muszę właśnie oglądam sobie książkę którą dostałem do auta i z zapisów wynika że wymieniali przy 60tys 180tys później 240tys. czyli wsio OK. a gdzieś czytałem że Audi podaje żeby nie wymieniać i dlatego skrzynie padały. |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-08-17, 21:18
|
|
|
Marcin2013 napisał/a: | a gdzieś czytałem że Audi podaje żeby nie wymieniać i dlatego skrzynie padały. |
Niestety taka prawda. |
|
|
|
|
|
|
|
Marcin2013
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy Wiek: 47 Dołączył: 22 Sty 2012 Posty: 1368 Skąd: SOsnowiec
|
Wysłany: 2014-08-17, 21:23
|
|
|
Apophis napisał/a: | Marcin2013 napisał/a: | a gdzieś czytałem że Audi podaje żeby nie wymieniać i dlatego skrzynie padały. |
Niestety taka prawda. |
No właśnie, ale czytam w książce serwisowej i na 12 stronie pisze wymieniać co 60 tys. Mogę scana zrobić |
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2014-08-17, 21:28
|
|
|
Serwis nastawiony jest na zysk i twierdzi, że jest lej dożywotnio natomiast producent skrzyń ZF zaleca wymianę co 60tys. km. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2014-08-17, 21:53
|
|
|
Te słowa że olej jest dożywotni w skrzyniach, układach wspomagania, dyfrach itd tylko są po to by za jakiś czas odwiedzić serwis na poważną usterkę.
I właśnie w ten sposób rodzą się opowieści że automaty to złom który się psuje. Bo ludzie nie zmieniają oleju jeżdżą kupę kilometrów, sprzedają auto. Potem kupuje następny też nieświadomy i sypie się skrzynia. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
Marcin2013
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy Wiek: 47 Dołączył: 22 Sty 2012 Posty: 1368 Skąd: SOsnowiec
|
Wysłany: 2014-08-18, 07:09
|
|
|
krzychu22.p1i napisał/a: | Serwis nastawiony jest na zysk i twierdzi, że jest lej dożywotnio natomiast producent skrzyń ZF zaleca wymianę co 60tys. km. |
No tylko że ja wyczytałem wymianę w książce serwisowej od auta str.12
Cytat: | Te słowa że olej jest dożywotni w skrzyniach, układach wspomagania, dyfrach itd tylko są po to by za jakiś czas odwiedzić serwis na poważną usterkę.
I właśnie w ten sposób rodzą się opowieści że automaty to złom który się psuje. Bo ludzie nie zmieniają oleju jeżdżą kupę kilometrów, sprzedają auto. Potem kupuje następny też nieświadomy i sypie się skrzynia. |
Jeszcze problem podobno polega na tym że jak pierwszy właściciel nie zmieniał sprzedał, powiedzmy z przebiegiem ponad 200 i drugi właściciel zmienił to też nie wyszło na dobre, ale tego nie wiem gdzieś słyszałem. |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-08-18, 07:24
|
|
|
Marcin2013 napisał/a: | Jeszcze problem podobno polega na tym że jak pierwszy właściciel nie zmieniał sprzedał, powiedzmy z przebiegiem ponad 200 i drugi właściciel zmienił to też nie wyszło na dobre, ale tego nie wiem gdzieś słyszałem. |
No nie do końca.
Pierwszy nie zmieniał i dlatego drugiemu sie posypała.
Dużo też zależy od exploatacji auta.Jak wiekszosc km zrobiło na autostradach to zuzycie skrzyni jest znacznie mniejsze. |
|
|
|
|
orkaskawina
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D3 W12 A6 C5 2.5 TDI
Pomógł: 21 razy Wiek: 47 Dołączył: 25 Lis 2012 Posty: 471 Skąd: Skawina
|
|
|
|
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2014-09-14, 19:30
|
|
|
I jeden i drugi olej dobry (i Ravenol, i ZF). Przy takim przebiegu filtr siatkowy warto wymienić, ale w żadnym zestawie nie widzę uszczelki pod misę olejową do skrzyni, a może się przydać. I raczej nie polecam wymiany całego oleju tylko kilka razy statycznie podmienić (za każdym razem tak ze 2-3 litry). |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
|