Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 03 4.2MPI ] Jaki olej do 6HP , typ tipa GNU - 239zł /  
Autor Wiadomość
michalwruszak 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 10 Kwi 2013
Posty: 2082
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2013-10-08, 09:36   

FE34608 -6HP - CENA 45ZŁ ZA 1L
RAV ATF 6HP FLUID 1L - CENA 44ZŁ ZA 1L

ceny po zniżkach w IC
 
 
Druss 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D2 4.2 ; W203
Pomógł: 5 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Sie 2011
Posty: 290
Skąd: Grodzisk Maz
Wysłany: 2013-10-08, 09:47   

Może tutaj spróbuj :
http://www.midparts.com.p.../full/5?url=6HP
_________________

 
 
Majki 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Majki
Jeżdzę: A8 D3,S8 D2
Wiek: 40
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 65
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 2013-11-03, 14:33   

badyl napisał/a:
Ravenol 6HP 10 litrów zakupione + filtr + uszczelka + oring jutro wymiana :) oby wszystko poszło ok typ skrzyni GQF postaram się zrobić zdjęcie oleju filtra i szlamu w skrzyni wymieniam tylko statycznie ze względu na przebieg i niemal 100% pewność że olej nigdy nie był wymieniany


Kolego jak tam sprawuje sie skrzynia na REVANOLU?Mam taki kod jak Ty GQF i tak myśle czy ten olej daje rade,czy lepiej oryginał-jak niektórzy twierdzą?Masz może nr. filtra oleju?
Mam przjechane 256tys auto dopiero przyjechało z holandi i pewnie nikt tego nie zmieniał,więc wole dmuchać na zimne
_________________
Było A8 2.8,4.2,S8 fl
Jest D3 4.2
 
 
JIMM
[Usunięty]

Wysłany: 2013-11-03, 19:42   

Majki napisał/a:
Kolego jak tam sprawuje sie skrzynia na REVANOLU?

mam go zalenego od czterech lat i nadal nie ma żadnego problemu :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
 
 
zgiel 
Użytkownik


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: chester
Jeżdzę: audi a8d3 a4b6 a6c5
Dołączył: 08 Lut 2014
Posty: 26
Skąd: mielec\paris
Wysłany: 2014-05-13, 19:47   

Chce troche odświeżyć bo cieżko dojść do ładu temat jest o skrzyni gnu a większość postów na temat gqf...
Czy do tych skrzyń jest ten sam olej ?
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 49
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2014-05-13, 23:20   

GNU i GQF różnią się przekładnikiem momentu obrotowego: GNU ma K63 a GQF ma J74, no i oczywiście latami produkcji:
GNU od 07.2002 do 12.2002,
GQF od 01.2003 do 05.2004.
Poza tym jest nieco inny mechatronik i soft:
GNU ma 4E0 910 156 + soft 09E 927 256,
GQF ma 4E0 910 156 E + soft 09E 927 156 A.

Jak widać, różnice pozornie są niewielkie. Mechanicznie nie rozkładałem, ale podejrzewam, że to bardzo zbliżone konstrukcje bazujące na 6HP26A czyli inaczej 09E AL 600-6Q, przy czym dla GNU przekładnik ma zwiększenie momentu obrotowego 1,70 a dla GQF bodajże 1,66, ale nie jestem na 100% pewien. Co do płynów, to ZF zapodaje G 055 005 A2 lub Shell ATF M-1375.4. Jeżeli coś przekręciłem to proszę o korekty. A ogólnie to polecam tutorial o ASB - kopalnia wiedzy.
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
zgiel 
Użytkownik


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: chester
Jeżdzę: audi a8d3 a4b6 a6c5
Dołączył: 08 Lut 2014
Posty: 26
Skąd: mielec\paris
Wysłany: 2014-05-14, 00:45   

Dzięki za odp
Pewien sklep zaoferował mi taki olej ( nie wiem czy moge pisać jaki, mało wazne)
Olej automatycznej skrzyni biegów ATF żółty 1 litr FEBI 34608

Odpowiedniki OE:

VW: G 055 005 A2
50 zł litr
No i powiedział mi ze potrzebuje tego oleju 10.4 litra ?
Wydaje mi sie ze cos tu nie tak...
I czy gnu i gqf maja ten sam olej?
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 49
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2014-05-15, 16:26   

Olej do 6HP26A61 (AUDI) leci ZF-LIFEGUARD FLUID 6 i jest żółty, około 10 litrów. Także 10,4 może być. Rozumiem, że zamierzasz robić pełną wymianę - dynamiczną?
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
zgiel 
Użytkownik


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: chester
Jeżdzę: audi a8d3 a4b6 a6c5
Dołączył: 08 Lut 2014
Posty: 26
Skąd: mielec\paris
Wysłany: 2014-05-15, 18:04   

oczywisce ze tak powiedzcie mi jeszcze koledzy gdzie ten numer '' 6HP26A61'' moge znalezc?
czy jest on jakos przypisany do tego GNU(ze jak GNU to ten numer 6HP26A61). prosze o wyrozumialos ale numery czaesci sa mi po prostu obce

pebo mysle ze lepiej wymienic caly olej odrazu i miec z glowy
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 49
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2014-05-15, 19:10   

zgiel napisał/a:
oczywisce ze tak powiedzcie mi jeszcze koledzy gdzie ten numer '' 6HP26A61'' moge znalezc?
czy jest on jakos przypisany do tego GNU(ze jak GNU to ten numer 6HP26A61). prosze o wyrozumialos ale numery czaesci sa mi po prostu obce

pebo mysle ze lepiej wymienic caly olej odrazu i miec z glowy

Tju: skrzynie przekładniowe
A z tą całkowitą wymianą oleju to niekoniecznie może wyjść dobrze, bo w automacie olej jest czynnikiem roboczym (w manualu tylko smaruje i chłodzi). Skrzynie te mają układ adaptujący się do warunków jazdy i ja raczej jestem skłonny do delikatnej podmiany oleju. Oczywiście, to tylko moje zdanie, bo ludzie wymieniają cały olej i też jest ok.
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
zgiel 
Użytkownik


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: chester
Jeżdzę: audi a8d3 a4b6 a6c5
Dołączył: 08 Lut 2014
Posty: 26
Skąd: mielec\paris
Wysłany: 2014-05-15, 20:37   

pebo dzieki za link za pomoc
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 49
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2014-05-16, 20:40   

zgiel napisał/a:
pebo dzieki za link za pomoc

Na zdrowie, a jak się przydałem to kliknij "pomógł". Bóg zapłać dobry człowieku.
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
zgiel 
Użytkownik


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: chester
Jeżdzę: audi a8d3 a4b6 a6c5
Dołączył: 08 Lut 2014
Posty: 26
Skąd: mielec\paris
Wysłany: 2014-05-17, 01:09   

pebo napisał/a:
zgiel napisał/a:
pebo dzieki za link za pomoc

Na zdrowie, a jak się przydałem to kliknij "pomógł". Bóg zapłać dobry człowieku.


a gdzie to jest? :D
 
 
Simone331 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Simon
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 15 Sty 2012
Posty: 1108
Skąd: GS / TN
Wysłany: 2014-05-17, 15:14   

zgiel napisał/a:
pebo napisał/a:
zgiel napisał/a:
pebo dzieki za link za pomoc

Na zdrowie, a jak się przydałem to kliknij "pomógł". Bóg zapłać dobry człowieku.


a gdzie to jest? :D


Nie jesteś założycielem tematu więc ta opcja jest dla Ciebie niewidoczna. Tylko osoba, która założyła temat jest uprawniona do rozsyłania pomagasów. ;)
_________________
Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 49
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2014-06-23, 20:08   

Mała aktualizacja tematu dotycząca wymiany oleju w ASB GQF (ZF 6HP26A).

Na początek materiały z ELSA - znajdziecie tam wydruki z systemu serwisowego dotyczące uzupełniania/wymiany oleju, wymiany filtra siatkowego oraz demontażu misy olejowej.

Z kolei w galerii GQF_1, oraz GQF_2 zdjęcia poglądowe, jak to wygląda w realu.

A teraz kilka szczegółów:
- auto trzeba wypoziomować - warunek konieczny,
- do podmiany oleju nie trzeba zdejmować misy, jednakże ja chciałem zobaczyć w jakim stanie jest skrzynia i filtr, no i podejrzewałem przeciek oleju,
- do wyciągnięcia misy oleju nie trzeba zdejmować osłony silnika, wystarczy zdjąć tylko 2 osłony skrzyni,
- niestety, trzeba zdjąć belkę usztywniającą pod skrzynią - misa jest szersza i jednak nie przeciśnie się,
- mimo opróżnienia misy olejowej (lekko żółta, jasna śruba w rogu misy) część oleju w misie i tak pozostaje - stąd zafoliowane elementy elastyczne wydechu,
- brązowe ślady na śrubach to smar miedziany - eliminuje niespodzianki typu korozja i urywanie śrub,
- do podmiany oleju użyłem oleju Ravenol w ilości 2 litrów,
- dodatkowo dodałem dodatek ATF Additiv w ilości 2 opakowania,
- olej i dodatek zamawiałem w tym sklepie, polecam,
- olej ze skrzyni wygląda jak na zdjęciach w albumie (po przebiegu 100 kkm),
- po zalaniu świeżego oleju i dodatków celem uzupełnienia ilości napełnienia część oleju zlanego ze skrzyni poszła do skrzyni z powrotem, ale po uprzednim przepuszczeniu przez sitko lakiernicze,
- do zalewania oleju użyłem takiej oto pompki, nie nalewa za szybko, ale i też nie ma pośpiechu, po olej musi pokrążyć,
- wymiany warto dokonywać w chłodny dzień - skrzynia nie tak szybko się nagrzewa a wiadomo, komputer musi być cały czas podłączony i trzeba sprawdzać temperaturę oleju,
- do uszczelnienia misy olejowej oprócz uszczelki użyłem także pasty Dirko,
- należy ostrożnie dokręcać śruby od misy, najlepiej wkrętakiem dynamometrycznym (ja użyłem śrubokręta elektrycznego - idzie dość szybko),
- z powodu braku (wymiana w późniejszym terminie) filtr siatkowy został tylko dokładnie wymyty i wypłukany (między innymi zmywaczem do hamulców),
- na magnesach (o dziwo) nie było opiłków itp., jedynie na dnie misy delikatny osad (szary, jaśniejszy nieco od oleju),
- olej jest bardzo podobny do oleju silnikowego, nie czuć spalenizny, barwa brązowa lekko klarowna.


Spostrzeżenia:
- skrzynia pracuje cicho i bez żadnych skutków ubocznych, choć za wcześnie na podsumowanie, bo zrobione tylko niecałe 200 km,
- ustało delikatne falowanie silnika (rzędu 200 obr/min), obroty silnika są stałe niczym piramidy egipskie,
- ustało (słyszalne dość rzadko, ale jednak) siorbanie - prawdopodobnie trochę już brakowało tego oleju,
- olej po 100 tys. km nie wyglądał źle, rzekłbym nawet że dość dobrze (stwierdzam organoleptycznie, ponieważ nie przeprowadzałem analizy właściwości fizykochemicznych), natomiast skłaniam się ku poradom innych forumowiczów co do konieczności wymiany oleju, gdyż jest to czynnik roboczy,
- w im bardziej ekstremalnych warunkach auto jest użytkowane (gorący klimat, dynamiczna jazda itp.) podmiana w okolicach 100 tys. przebiegu jest wskazana.


Teraz posiadam konkretne numery filtra siatkowego, stąd po przejechaniu około 1000 km planuję kolejną podmianę oleju i wymianę tegoż filtra wraz z uszczelką.

To na tyle. Pozdrawiam.

PS. Nie taki diabeł straszny na jakiego wygląda. Trzeba tyko się dobrze do tematu przygotować.
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.