Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 03 4.2MPI ] Kompresor i zawieszenie  
Autor Wiadomość
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 33
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6703
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2018-07-15, 12:36   

Nabój miech pistoletem z zegarem i patrząc chwilę czy coś spada. Jak nie to szukaj w przyłączach bo może coś sienuksylo, wysunęło albo cokolwiek.
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
Roko 
Użytkownik


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 48
Dołączył: 08 Wrz 2013
Posty: 28
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2018-07-15, 18:52   

może i tak spróbuje bo już pomysłów nie mam
a jeszcze pytanko czy w wyspie zaworowej jest jakiś zawór co odpowiada za upuszczanie powietrza?chodzi mi o ten rozdzielacz co jest w nadkolu
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2889
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-07-18, 18:12   

upuszczanie powietrza jest w kompresorze
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
Roko 
Użytkownik


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 48
Dołączył: 08 Wrz 2013
Posty: 28
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2018-07-18, 20:45   

Tak wiem że upuszczanie jest w kompresorze
lecz w rozdzielaczu powietrza jest też jakiś czujnik lub zawór co odpowiada za jakieś ciśnienie
i tu pytanie za jakie?:)
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2889
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-07-19, 05:37   

to sie zdecyduj czy chodzi ci o czujnik czy zawor ;)

czujnik cisnienia w wyspie zaworowej
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
Roko 
Użytkownik


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 48
Dołączył: 08 Wrz 2013
Posty: 28
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2018-07-19, 10:46   

Taka uwaga i pytanie . podpopmpowałem auto do góry i kiedy wysiadłem i zaczołem słuchać przy kole to usłyszałem syczenie przy amortyzatorze około 4-5sek następnie ustało. I tu pytanie czy przy amorze może gdzieś uciekać powietrze do jakiegoś czasu czy upuszczanie jest tylko przy kompresorze bo jeżeli przy amorku niema prawa nic syczeć to powód nieszczelności byłby już znany
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2889
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-07-19, 14:28   

jak wysiadasz/zamykasz to on sobie tam cos podkombinowywuje i czesto posykuje
ale to z kompresora który jest tam z prawej z przodu

chwile może syczeć nic w tym niepokojącego
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
Marcin2013 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy
Wiek: 47
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 1368
Skąd: SOsnowiec
Wysłany: 2018-07-19, 16:02   

maciu napisał/a:
jak wysiadasz/zamykasz to on sobie tam cos podkombinowywuje i czesto posykuje
ale to z kompresora który jest tam z prawej z przodu

chwile może syczeć nic w tym niepokojącego

Po prostu sie poziomuje ;)
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2018-07-22, 14:19   

Panowie, czy ciśnienie wytwarzane przez kompresor zawieszenia sprawdzacie w blokach pomiarowych czy podłączacie się bezpośrednio do kompresora? Często w postach czytam o 16 barach, ale czy to jest odczyt z bloku pomiarowego?
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
Roko 
Użytkownik


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 48
Dołączył: 08 Wrz 2013
Posty: 28
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2018-07-22, 18:27   

Ja sprawdzam w blokach ale warto jest też zmierzyć bezpośrednio na kompresorze
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2018-07-22, 19:36   

Roko napisał/a:
Ja sprawdzam w blokach ale warto jest też zmierzyć bezpośrednio na kompresorze

Ale mierząc na kompresorze wiemy jakie ciśnienie daje kompresor, a sprawdzając w blokach wiemy czy są nieszczelności i jak znaczne - o ile dobrze myślę. A w jaki sposób mierzysz ciśnienie na kompresorze tzn. jak się podłączasz i czym?
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
Roko 
Użytkownik


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 48
Dołączył: 08 Wrz 2013
Posty: 28
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2018-07-25, 17:40   

samoróbka trochę pomysłów i da sie coś wymyślić
 
 
robrob 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: Audi A8 D3,
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Maj 2016
Posty: 71
Skąd: Łomża
Wysłany: 2018-08-15, 19:14   

Koledzy pogrzebałem trochę po forum, ale co znalazłem to nie aktywne. Ale do rzeczy pacjent to D3 2005r 4,2 benzyna, padł mi wczoraj kompresor, muszę kupić drugi pogrzebałem trochę na aledrogo i jest tego sporo cholera wie co wybrać, jest coś takiego https://allegro.pl/kompresor-sprezarka-audi-a8-d3-pb-gwarancja-12mcy-i6736179073.html#thumb/2 albo https://allegro.pl/audi-a-8-pompa-kompresor-zawieszenia-2002-2010-i4929046858.html i wiele innych, chcę po prostu kupić drugi sprawny i bez żadnych problemów i przeróbek to zamienić. A może wy macie kogoś sprawdzonego kto handluje takim sprzętem
 
 
Roko 
Użytkownik


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 48
Dołączył: 08 Wrz 2013
Posty: 28
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2018-08-17, 10:02   

Chciałbym zamknąć mój temat.Mianowicie po sprawdzeniu przewodów złączy oraz amortyzatorów
wina nieszczelności leżała po stronie obydwu przednich miechów,oczywiście żadnych syków nie było wcześniej słychać ale auto opadało.
Po zdjęciu lewego miecha okazało się że jest w nim osad w kolorze rdzy,po dokładnych oględzinach znalazła się dziurka lub przetarcie i to była nieszczelność.
Natomiast po wyjęciu prawego amortyzatora z miecha wylała się szklanka wody,oczywiście również dziura w miechu,
Z lewej strony wymieniłem cały amor z miechem z prawej sam miech.
Po adaptacji wszystko jest jak należy kontrolki zgasły kompresor tylko czasami się włączy na chwilkę.
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2018-08-25, 07:26   

To ja dla potomnych mam króciutki materiał (A8 D3 L 4,2 BFM, waga 1780 kg, zawieszenie standardowe):

- z poziomu najniższego (dynamic) do poziomu najwyższego (lift) podniesienie samochodu zajmowało 3 min. 25 sek. W blokach pomiarowych ciśnienie na kompresorze podczas podnoszenia oscylowało na poziomie 7 barów.

Po wymianie głowicy, pierścienia i filtra powietrza (taki oto zestaw: https://allegro.pl/pierscien-glowica-kompresora-audi-mercedes-bmw-i7512906166.html?reco_id=850f0a14-a82d-11e8-80c5-b8ca3a69b3c8&ars_rule_id=201)

- z poziomu najniższego (dynamic) do poziomu najwyższego (lift) podniesienie samochodu zajmowało 1 min. 3 sek. W blokach pomiarowych ciśnienie na kompresorze podczas podnoszenia przekraczało 5 barów (do 5,8).

Zastanawia fakt, iż przy wyższym ciśnieniu na kompresorze podnoszenie trwało dłużej niż po wymianie. Oba testy były wykonywane po opuszczeniu auta i ustabilizowaniu się zawieszenia. Być może jest to związane z zasobnikiem ciśnienia. Z innych zauważalnych oznak: bardziej cicha praca kompresora. Koszt zakupu części to około 230 PLN. Czy to się opłaca? Pozostawiam Was z tym pytaniem.

1_Screenshot_2018-08-24-19-31-17_od dynamic do lift przed wymianą.png
Dynamic -> lift - przed wymianą.
Plik ściągnięto 10 raz(y) 46,03 KB

2_Screenshot_2018-08-24-22-20-41_od dynamic do lift po wymianie.png
Dynamic -> lift - po wymianie.
Plik ściągnięto 8 raz(y) 46,02 KB

_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.