Autor |
Wiadomość |
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
|
|
|
Roko
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 48 Dołączył: 08 Wrz 2013 Posty: 28 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: 2018-07-15, 18:52
|
|
|
może i tak spróbuje bo już pomysłów nie mam
a jeszcze pytanko czy w wyspie zaworowej jest jakiś zawór co odpowiada za upuszczanie powietrza?chodzi mi o ten rozdzielacz co jest w nadkolu |
|
|
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-07-18, 18:12
|
|
|
upuszczanie powietrza jest w kompresorze |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
Roko
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 48 Dołączył: 08 Wrz 2013 Posty: 28 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: 2018-07-18, 20:45
|
|
|
Tak wiem że upuszczanie jest w kompresorze
lecz w rozdzielaczu powietrza jest też jakiś czujnik lub zawór co odpowiada za jakieś ciśnienie
i tu pytanie za jakie?:) |
|
|
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-07-19, 05:37
|
|
|
to sie zdecyduj czy chodzi ci o czujnik czy zawor
czujnik cisnienia w wyspie zaworowej |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
Roko
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 48 Dołączył: 08 Wrz 2013 Posty: 28 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: 2018-07-19, 10:46
|
|
|
Taka uwaga i pytanie . podpopmpowałem auto do góry i kiedy wysiadłem i zaczołem słuchać przy kole to usłyszałem syczenie przy amortyzatorze około 4-5sek następnie ustało. I tu pytanie czy przy amorze może gdzieś uciekać powietrze do jakiegoś czasu czy upuszczanie jest tylko przy kompresorze bo jeżeli przy amorku niema prawa nic syczeć to powód nieszczelności byłby już znany |
|
|
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-07-19, 14:28
|
|
|
jak wysiadasz/zamykasz to on sobie tam cos podkombinowywuje i czesto posykuje
ale to z kompresora który jest tam z prawej z przodu
chwile może syczeć nic w tym niepokojącego |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
Marcin2013
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy Wiek: 47 Dołączył: 22 Sty 2012 Posty: 1368 Skąd: SOsnowiec
|
Wysłany: 2018-07-19, 16:02
|
|
|
maciu napisał/a: | jak wysiadasz/zamykasz to on sobie tam cos podkombinowywuje i czesto posykuje
ale to z kompresora który jest tam z prawej z przodu
chwile może syczeć nic w tym niepokojącego |
Po prostu sie poziomuje |
|
|
|
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2018-07-22, 14:19
|
|
|
Panowie, czy ciśnienie wytwarzane przez kompresor zawieszenia sprawdzacie w blokach pomiarowych czy podłączacie się bezpośrednio do kompresora? Często w postach czytam o 16 barach, ale czy to jest odczyt z bloku pomiarowego? |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
Roko
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 48 Dołączył: 08 Wrz 2013 Posty: 28 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: 2018-07-22, 18:27
|
|
|
Ja sprawdzam w blokach ale warto jest też zmierzyć bezpośrednio na kompresorze |
|
|
|
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2018-07-22, 19:36
|
|
|
Roko napisał/a: | Ja sprawdzam w blokach ale warto jest też zmierzyć bezpośrednio na kompresorze |
Ale mierząc na kompresorze wiemy jakie ciśnienie daje kompresor, a sprawdzając w blokach wiemy czy są nieszczelności i jak znaczne - o ile dobrze myślę. A w jaki sposób mierzysz ciśnienie na kompresorze tzn. jak się podłączasz i czym? |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
Roko
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 48 Dołączył: 08 Wrz 2013 Posty: 28 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: 2018-07-25, 17:40
|
|
|
samoróbka trochę pomysłów i da sie coś wymyślić |
|
|
|
|
|
|
|
robrob
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: Audi A8 D3,
Pomógł: 2 razy Dołączył: 16 Maj 2016 Posty: 71 Skąd: Łomża
|
|
|
|
|
Roko
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 48 Dołączył: 08 Wrz 2013 Posty: 28 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: 2018-08-17, 10:02
|
|
|
Chciałbym zamknąć mój temat.Mianowicie po sprawdzeniu przewodów złączy oraz amortyzatorów
wina nieszczelności leżała po stronie obydwu przednich miechów,oczywiście żadnych syków nie było wcześniej słychać ale auto opadało.
Po zdjęciu lewego miecha okazało się że jest w nim osad w kolorze rdzy,po dokładnych oględzinach znalazła się dziurka lub przetarcie i to była nieszczelność.
Natomiast po wyjęciu prawego amortyzatora z miecha wylała się szklanka wody,oczywiście również dziura w miechu,
Z lewej strony wymieniłem cały amor z miechem z prawej sam miech.
Po adaptacji wszystko jest jak należy kontrolki zgasły kompresor tylko czasami się włączy na chwilkę. |
|
|
|
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2018-08-25, 07:26
|
|
|
To ja dla potomnych mam króciutki materiał (A8 D3 L 4,2 BFM, waga 1780 kg, zawieszenie standardowe):
- z poziomu najniższego (dynamic) do poziomu najwyższego (lift) podniesienie samochodu zajmowało 3 min. 25 sek. W blokach pomiarowych ciśnienie na kompresorze podczas podnoszenia oscylowało na poziomie 7 barów.
Po wymianie głowicy, pierścienia i filtra powietrza (taki oto zestaw: https://allegro.pl/pierscien-glowica-kompresora-audi-mercedes-bmw-i7512906166.html?reco_id=850f0a14-a82d-11e8-80c5-b8ca3a69b3c8&ars_rule_id=201)
- z poziomu najniższego (dynamic) do poziomu najwyższego (lift) podniesienie samochodu zajmowało 1 min. 3 sek. W blokach pomiarowych ciśnienie na kompresorze podczas podnoszenia przekraczało 5 barów (do 5,8).
Zastanawia fakt, iż przy wyższym ciśnieniu na kompresorze podnoszenie trwało dłużej niż po wymianie. Oba testy były wykonywane po opuszczeniu auta i ustabilizowaniu się zawieszenia. Być może jest to związane z zasobnikiem ciśnienia. Z innych zauważalnych oznak: bardziej cicha praca kompresora. Koszt zakupu części to około 230 PLN. Czy to się opłaca? Pozostawiam Was z tym pytaniem.
1_Screenshot_2018-08-24-19-31-17_od dynamic do lift przed wymianą.png Dynamic -> lift - przed wymianą. |
|
Plik ściągnięto 10 raz(y) 46,03 KB |
2_Screenshot_2018-08-24-22-20-41_od dynamic do lift po wymianie.png Dynamic -> lift - po wymianie. |
|
Plik ściągnięto 8 raz(y) 46,02 KB |
|
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
|