Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 03 4.2MPI ] Kompresor i zawieszenie  
Autor Wiadomość
Marcin2013 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy
Wiek: 47
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 1368
Skąd: SOsnowiec
Wysłany: 2018-08-25, 16:07   

Z tym pomiarem ciśnienia w blokach pomiarowych podczas podnoszenia to sam nie wiem jak jest, w WAS jest fajna funkcja pomiaru ciśnienia na poszczególnych grupach, ale do rzeczy, trochę długo ci podnosi dzisiaj mierzyłem od Dynamic do Lift 25 sek. mierzyłem dwa razy oczywiście pomiar mierzony dopóki nie zgaśnie biała strzałka na MMI no i wiadomo że jak z dynamik do lift to auto się podnosi na dwa etapy tył/przód - tył/przód. Czyli najpierw z Dynamic do Comfort i dalej z Comfort do Lift. U mnie po wymianie "góry" kompresora ciśnienie mierzone na "krótko" na stole wynik około 16 Bar. Przed wymianą dawał tylko 3 Bary podniesienie auta trwało 3-4 min często nie dało się w ogóle podnieść ponieważ wyłączał się z powodu przegrzania <boisie>
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 49
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2018-08-25, 20:45   

Marcin2013 napisał/a:
Z tym pomiarem ciśnienia w blokach pomiarowych podczas podnoszenia to sam nie wiem jak jest, w WAS jest fajna funkcja pomiaru ciśnienia na poszczególnych grupach, ale do rzeczy, trochę długo ci podnosi dzisiaj mierzyłem od Dynamic do Lift 25 sek. mierzyłem dwa razy oczywiście pomiar mierzony dopóki nie zgaśnie biała strzałka na MMI no i wiadomo że jak z dynamik do lift to auto się podnosi na dwa etapy tył/przód - tył/przód. Czyli najpierw z Dynamic do Comfort i dalej z Comfort do Lift. U mnie po wymianie "góry" kompresora ciśnienie mierzone na "krótko" na stole wynik około 16 Bar. Przed wymianą dawał tylko 3 Bary podniesienie auta trwało 3-4 min często nie dało się w ogóle podnieść ponieważ wyłączał się z powodu przegrzania <boisie>

Domyślam się, że wynik nie jest najlepszy, chociaż trudno powiedzieć, czy jest gdzieś nieszczelność czy to po prostu wina kompresora (brak błędów o nieszczelności układu, brak jakichkolwiek błędów w sekcji zawieszenia). Ale serdeczne dzięki za informację, bo w materiałach nie ma danych co do czasu podnoszenia. Z obserwacji wiem, że powinno być krócej. Być może wydajność silnika też spadła (to silnik szczotkowy, na pewno ma łożyska) a co za tym idzie i co wynika z wcześniejszych opinii na forum - w pewnym momencie jedynym rozsądnym rozwiązaniem jest wymiana całego kompresora.
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
Marcin2013 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy
Wiek: 47
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 1368
Skąd: SOsnowiec
Wysłany: 2018-08-25, 21:43   

Silnik powinien pobierać około 20A. jak pobiera mniej to może być w słabej kondycji. A po wymianie głowicy udrożniłeś trójnik ?
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6725
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2018-08-26, 06:41   

Musicie jeszcze pomyśleć o opróżnieniu zasobnik przed pomiarem podnoszenia z kompresora ;) 25s to moja też się podniesie na pełnym zasobniku na 14 letnim kompresorze ;)
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 49
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2018-08-26, 09:01   

Marcin2013 napisał/a:
Silnik powinien pobierać około 20A. jak pobiera mniej to może być w słabej kondycji. A po wymianie głowicy udrożniłeś trójnik ?

A tu żeś mnie zaskoczył - który trójnik?
drago_o napisał/a:
Musicie jeszcze pomyśleć o opróżnieniu zasobnik przed pomiarem podnoszenia z kompresora ;) 25s to moja też się podniesie na pełnym zasobniku na 14 letnim kompresorze ;)

Za mało było czasu na dokładne sprawdzanie. Musiałbym poszukać w blokach pomiarowych, jakie było ciśnienie w zasobniku, bo to rzeczywiście ma duże znaczenie. Ale po kilku przejazdach po trasie słyszałem, że jednak za długo pracuje. Obstawiam jeszcze uszczelkę na połączeniu głowicy z filtrem kulkowym (osuszaczem - oznaczone na czerwono). Są tam dwie długie śruby (oznaczone na zielono) i być może nie są one za mocno skręcone, bo momentem 9 Nm - obawiałem się aby nie zerwać gwintu.

Zdjęcie: https://www.fotosik.pl/zdjecie/d91029118f9c710c
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6725
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2018-08-26, 12:04   

Wystarczy wykonać podnoszenie i opuszczanie ze trzy razy i wtedy możesz zrobić mierodajny pomiar jak pracuje kompresor ;)
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
Marcin2013 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy
Wiek: 47
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 1368
Skąd: SOsnowiec
Wysłany: 2018-08-26, 21:53   

pebo napisał/a:

Marcin2013 napisał/a:
Silnik powinien pobierać około 20A. jak pobiera mniej to może być w słabej kondycji. A po wymianie głowicy udrożniłeś trójnik ?

A tu żeś mnie zaskoczył - który trójnik?


A więc tak można wymienić samą głowicę wraz z pierścieniem,ale trzeba spełnić dwa warunki:

- roznitować cztery nity zaznaczone na rysunku i dokładnie wyczyścić cały syf ze szczotek itd...

- NAJWAŻNIEJSZE trzeba udrożnić trójnik który się zapycha prawdopodobnie od syfu ze
szczotek i wysokiej temperatury powodując uszkodzenia pierścienia i cylindra dlatego że
kompresor zasysa świeże powietrze do głowicy od tyłu kompresora przez wirnik wraz ze
wszystkim syfem, a nie krótszą drogą, trójnik ciężko wyciągnąć z głowicy można go udrożnić bez wyciągania np. gwoździem i to cała tajemnica której nie zdradzą firmy regenerujące :P

jeszcze przed operacją trzeba sprawdzić w jakiej kondycji jest silnik,sprawny powinien pobierać ok 20A


 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 49
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2018-08-28, 16:36   

Komorę korbowodu pod głowicą czyszczę za każdym razem, gdy zdejmuję głowicę (dotąd tylko 2 razy) - zmywaczem do hamulców pod ciśnieniem. Później smarowanie smarem do łożysk tocznych. Dojście paskudne, ale do zrobienia. Nigdy nie roznitowywałem tej blachy aby nie pogorszyć sprawy. No i nie mam takich małych nitów, chociaż mógłbym to skręcić jakimiś małymi śrubkami (takie akurat mam). Co do trójnika - zauważyłem że nie jest to najszczęśliwsza konstrukcja, ale jakoś nie przyszło mi do głowy, że to może zasysać syf z komory. I dzięki za info co do poboru prądu. Muszę tylko zorganizować jakiś prostownik, bo kurcze wszystko jakieś komputerowo-impulsowe zostało i nawet nie ma czym sprawdzić.

[ Dodano: 2018-08-31, 22:46 ]
Dziś poszedł do auta nowy kompresor. Efekty widoczne od razu: z najniższego położenia podnosi w około 30 sekund, a na bloku pomiarowym ciśnienie dochodzi do 9,68 bara. Pracuje tylko troszkę ciszej od starego. Wydatek spory ale banan na gębie.
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
wafelo 
Moje A8


Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: ON
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: Audi A8 D3
Pomógł: 1 raz
Wiek: 39
Dołączył: 13 Lut 2012
Posty: 122
Skąd: Kielce
Wysłany: 2024-01-12, 19:55   Kompresor zawieszenia a8 d3

Panowie jak się ociepli chciałem zregenerować kompresor zawieszenia wymieniając pierścień, cylinder i te kulki wyłapujące wilgoć (mam problem przy dużych mrozach coś w nim zamarza ale po rozgrzaniu silnika odpuszcza) i mam pytanie:
czy po jego demontażu auto opadnie na ziemie?
 
 
sssebek 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: FSR/A8 D3/inne
Pomógł: 5 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Kwi 2017
Posty: 353
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2024-01-13, 17:37   

Jak nie opada na postoju, to nie powinien opaść. Oczywiście wszystko przy założeniu, że wszystkie zawory w układzie pneumatycznym sprawne.
_________________
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
 
 
wafelo 
Moje A8


Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: ON
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: Audi A8 D3
Pomógł: 1 raz
Wiek: 39
Dołączył: 13 Lut 2012
Posty: 122
Skąd: Kielce
Wysłany: 2024-01-13, 19:23   Kompresor zawieszenia a8 d3

Dzięki za pomoc.
Auto nie opada i wszystko działa, może trochę dłużej trwa podnoszenie niż na początku jak go kupiłem ale myślę że pierścień z cylinderkiem załatwi sprawę.
Problem mam tylko jak jest duży mróz (-18) i chyba coś w nim zamarza lub jak myślę te kulki nie wyłapują wilgotności z powietrza.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.