Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 03 4.2MPI/LPG ] Gdzie podłączyć wodę do reduktora?  
Autor Wiadomość
Motostacja 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Motostacja
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy
Wiek: 32
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1048
Skąd: Motostacja
Wysłany: 2015-02-17, 20:38   

u mnie sa 2 reduktory kme red pod puszką filtra powietrza całkiem przyjemne miejsce jak na d3 po 1 nie widać ich po 2 gie szybko mozna do nich sie dostac zeby wymienic np filtreki w elektrozaworach oraz maja dobre podłączenie termiczne
_________________
Części samochodowe online - Motostacja
 
 
xluqas 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: D3
Wiek: 40
Dołączył: 28 Lis 2014
Posty: 207
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 2015-02-18, 14:11   

raftor, a gdzie masz podłączone przewody wodne pod nagrzewnicę??


U mnie jest to podłączone szeregowo w przewód za lewą głowica poniżej foto:




_________________
Moje Audi A8 D4 i Forum do Audi A6 C6
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2015-02-18, 16:09   

a nie masz ze zbiorniczka drugi ? :)
bo można zrobić tak że dajesz zasilanie z nagrzewnicy a powrót ze zbiorniczka wyrównawczego ;)
 
 
xluqas 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: D3
Wiek: 40
Dołączył: 28 Lis 2014
Posty: 207
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 2015-02-18, 16:57   

Doszedłem u mnie jest to podłączone pod przewód który wychodzi z tyłu silnika wchodzi do metalowej rurki która idzie przy głowicy i do zbiorniczka od dołu.

A jak podłączone mam reduktory pokazałem poniżej na rysunku ;)



 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2015-02-18, 22:34   

W życiu to nie będzie chodzić prawidłowo.
LPG nie może być podłączony w zbiornik wyrównawczy.
Ponieważ on jest tylko zabezpieczeniem.
Nie rozgrzeje się płyn w nim tak jak w peszcie układu małego obiegu.
Niech ktoś wklei tu układ chłodzenia 4.2 MPI to Ci wytłumaczę.
Jutro też pokaże Ci dlaczego nie powinno się podpinać w taki sposób reduktora.
To że płyn przelewa się przez zbiorniczek nie znaczy to że temperatura w nim jest taka sama jak np w nagrzewnicy która jest w małym obiegu.
Ma być równolegle do nagrzewnicy koniec i kropka. A ten co tak podłączył to jest za przeproszeniem idiotą. Skoro nie chciało mu się grzebać, dłubać kombinować to mógł się nie brać w ogóle za tą robotę.

Już kiedyś robiłem test termostatu i co się okazuje że termika płynu który znajduje się w zbiorniczku wyrównawczym jest o wiele niższa niż ta co jest w nagrzewnicy.

Płyn ze zbiorniczka wyrównawczego jest tylko pobierany dołem w momencie kiedy zostanie wyparty prze górę czyli przelew. A przelew jest na wielkim obiegu głównie.

Tu się kłania hydraulika nic innego.
Zapytaj się hydraulika co się będzie działo jeśli na zbiorniczku wyrównawczym zamontujesz grzejnik czy wymiennik. owszem zagrzeje się ale jak układ osiągnie temperaturę.
Termika idzie grawitacyjnie i wymuszona przez pompę ale to ma się dziać natychmiastowo.
A nie po pewnym czasie.
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
xluqas 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: D3
Wiek: 40
Dołączył: 28 Lis 2014
Posty: 207
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 2015-02-18, 22:57   

Doskonale wiem o czym mówisz ernesto, sam rozgrzałem auto do 90st. i nagrzewnica była gorąca a płyn w zbiorniczku zimny, chcę się jutro do tego zabrać i przepiąć to na nagrzewnicę


Tutaj mam zdjęcie przewodów nagrzewnicy




z prawej strony mamy odpowietrzniki i te przewody robią się po odpaleniu zaraz Ciepłe.

Pytanie czy mogę się wpiąć w nie od strony silnika ze względu na to że, reduktory mam w zderzaku ?? Ten zawór jest w przegrodzie miedzy silnikiem a kabiną pasażerska.
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2015-02-19, 00:51   

ernesto napisał/a:
LPG nie może być podłączony w zbiornik wyrównawczy.
-akurat w tym wypadku jest ok i jesteś w wielkim błędzie
Jak miałem lpgtech i miałem spore jazdy to walczyłem ze wszystkim
To ten sam punkt co drugi przewód z nagrzewnicy -powrót
kolego xluqas, -nie możesz tak dać przetestowane ;(

i takie podłączenie to równoległe ;) nie szeregowe ;)
jakby co to jak nie wywaliłem to mam schematy i opracowania
mogę wam udowodnić
jak ktoś nie wierzy :P
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2015-02-19, 00:58   

to znaczy mi chodzi o zasilanie nagrzewnicy i powrót wpinamy ze zbiorniczka ;)
co by było jaśniej
a nie przecinanie przewodu i tam dajemy to jest szereg i można tak robić w autach które nagrzewnice mają klapowe np Ford
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2015-02-19, 06:56   

pepi, zgodzę się że powrót można dać do zbiorniczka ale nie szeregowe podpięcie powrotu jak kolega xluqas, rozrysował jak jest u niego. Powrót jest tylko powrotem i ma pozostać w małym obiegu. Zasilanie ma być bezpośrednie.
Ważne by podłączyć reduktor z głową by nie powstały dziwne zawirowania płynu w układzie. Dlatego schemat w rękę gdzie jest pięknie rozrysowany kierunek obiegu płynu w układzie i będzie dobrze.

Wyżej dałeś zdjęcie układu zasilania nagrzewnic.
Te podwójne rurki idą do nagrzewnic zasilanie i powrót prawa lewa nagrzewnica.
Te dwa przewody są główne zasilanie i powrót. Na nich masz odpowietrzniki.
W te dwa przewody wpinasz trójniki i od nich idziesz do reduktora. Kolejność jest nie istotna który idzie gdzie. Płyn ma biegać w reduktorze.

Za odpowietrznikiem wpinasz taki trójnik


I od nich dajesz przewody idące do reduktorów.
Jak będziesz kupował to bierz alu bo te plastikowe lubią pękać czasami

Bez tytułuzxcv.jpg
Plik ściągnięto 5303 raz(y) 149,6 KB

_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
xluqas 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: D3
Wiek: 40
Dołączył: 28 Lis 2014
Posty: 207
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 2015-02-19, 09:15   

Dziś max jutro to przerobię, tj pisałem chyba wyżej miałem identycznie w S6 C5 wpięte w nagrzewnicę, auto pochodziło 5-10 min i ruszałem już na LPG.

Tu 10km przejechane i może się włączy.

Ostatnie pytanie czy długość przewodu wodnego do parowników ma znaczenie oraz czy mogę się wpiąć za tymi kolankami jak na zdjęciu zaznaczyłem ??





A tak w ogóle to Dzięki za pomoc Koledzy ;)
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2015-02-19, 10:18   

Spokojnie możesz się wpiąć w to miejsce. Na pewno zauważysz różnicę w szybszym przełączaniu na LPG.
Możesz jeszcze sprawdzić przy jakiej temperaturze przełącz Ci się na gaz. U mnie jest to 20 stopni np.

Cytat:
Tu 10km przejechane i może się włączy.


Oczywiste bo kiedy ten płyn się zagrzeje to ho ho ho
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

Ostatnio zmieniony przez ernesto 2015-02-19, 10:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
xluqas 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: D3
Wiek: 40
Dołączył: 28 Lis 2014
Posty: 207
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 2015-02-19, 10:21   

Jak zapalę auto i po 2min mam już Ciepłe przewodu z nagrzewnicy, a przy tym co mam to tj. wyżej pisalem 10km i zima. Jadę po graty i biorę się do roboty
_________________
Moje Audi A8 D4 i Forum do Audi A6 C6
 
 
xluqas 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: D3
Wiek: 40
Dołączył: 28 Lis 2014
Posty: 207
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 2015-02-19, 11:49   

Po ściągnięciu rury z filtra powietrza ukazały mi się przewody z nagrzewnicy.

Myślę że w tych punktach będzie dobrze je ciachnąć


 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2015-02-19, 13:57   

tak ;)
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2015-02-19, 14:00   

ernesto napisał/a:
20 stopni
--troszkę mało :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.