Autor |
Wiadomość |
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2015-06-04, 12:05
|
|
|
Marcin2013, sprzęgło jest ale gumowe.
Potrafi się zerwać jak sprężarka się zatnie . Oczywiście masz rację że się nie załącza tylko powinna się kręcić nonstop. To taki pomysł grupy Vag na szybsze dowalenie sprężarki.
Brak czynnika klimy powoduje zatarcie sprężarki. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
Motostacja
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Motostacja
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy Wiek: 32 Dołączył: 29 Lip 2012 Posty: 1048 Skąd: Motostacja
|
Wysłany: 2015-06-05, 15:38
|
|
|
Panowie ! na przyszłośc zaminniki nie pasują do a8 , byłem w sklepie po nr dobrali czujnik hell ale jest inny inny wentyl gwint długość
z wstępnych ustaleń pasują tylko oryginalne , niby jeden znajomy ma mi na jutro rano coś ogarnąć jakis na B.... niby pasujący w cenie 180zl zobaczymy
błąd wywala short to ground czyli zwarcie do masy , jutro jak sie uda podmienię czujnik i zobaczę co z tego wyjdzie
cena czujnika w ASO cos koło 270zl ze zniżkami pewno do 220 można zejść
na allegro niby oryginały dostac mozna za 140zł |
_________________ Części samochodowe online - Motostacja |
|
|
|
|
|
|
|
Motostacja
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Motostacja
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy Wiek: 32 Dołączył: 29 Lip 2012 Posty: 1048 Skąd: Motostacja
|
Wysłany: 2015-06-08, 14:03
|
|
|
klima działa , winny był czujnik dzieki pomocy klegi FOSS zamontowałem uzywany sprawny czujnik i klima ruszyła ,
z moich informacji zamienników nie ma tylko ori z allegro w cenie 140zł albo aso 280zł |
_________________ Części samochodowe online - Motostacja |
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-06-09, 19:48
|
|
|
drago_o napisał/a: | Tak wracając do tematu dzisiaj w ASO się ze mną klucil i twierdzi ze w sprężarce jest sprzęgło.
|
Ciekawe....
drago_o napisał/a: | A co do zacierania się to nie czynnik smaruje sprężarkę tylko pompuje się olej razem z czynnikiem do układu. |
To prawda. |
|
|
|
|
leon0376
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: AUDI A8 L
Pomógł: 11 razy Wiek: 48 Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 383 Skąd: FR
|
Wysłany: 2015-06-09, 20:54
|
|
|
drago_o napisał/a: | Tak wracając do tematu dzisiaj w ASO się ze mną klucil i twierdzi ze w sprężarce jest sprzęgło.
|
Potocznie w ASO nazywaja to "sprzeglo".Wszyscy wiemy jak dziala sprzeglo a to co jest zamontowane w sprezarce klimy nawet kolo niego nie lezalo.W momencie zatarcia sprezarki "to cos" sie roz......la czyli teoretycznie wysprzegla co zapobiega zerwaniu paska.Poprostu ASO nie moze znalezc zamiennika slowa "sprzeglo"wiec tak juz zostanie |
_________________ Zycie jest za krotkie zeby inwestowac w diesla |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-06-09, 20:56
|
|
|
Więc to jest zabezpieczenie a nie sprzegło. |
|
|
|
|
leon0376
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: AUDI A8 L
Pomógł: 11 razy Wiek: 48 Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 383 Skąd: FR
|
Wysłany: 2015-06-09, 21:00
|
|
|
Dokladnie tak |
_________________ Zycie jest za krotkie zeby inwestowac w diesla |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
leon0376
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: AUDI A8 L
Pomógł: 11 razy Wiek: 48 Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 383 Skąd: FR
|
Wysłany: 2015-06-10, 05:54
|
|
|
Noi wiadomo dlaczego wiekszosc z nas robi wszystko samemu i omija ASO szerokim kolem |
_________________ Zycie jest za krotkie zeby inwestowac w diesla |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2015-06-10, 07:49
|
|
|
Nie znam się na tym ale to co piszecie o D3 jest niedorzeczne.
Kompresor klimatyzacji w D3 nie pracuje cały czas a tylko wtedy kiedy klimatyzacja jest włączona oraz spełnione są warunki dodatkowe do tego żeby poprawnie pracowała czyli temperatura zewnętrzna powyżej 3-5°C, odpowiednie ciśnienie czynnika w układzie oraz sprawne wentylatory.
Jego działanie można podejrzeć w programie diagnostycznym albo po prostu w gorący dzień poprzez włączenie trybu pracy ECON.
W serwisówce można znaleźć pozycję 4E0260810 która to nazywa się "koło pasowe" i patrząc na cenę 752pln netto raczej nie jest zwykłym aluminiowym kółkiem.
Dla porównania aluminiowe koło pasowe dla pompy wspomagania które wielkościowo jest podobne ale sprzęgłem żadnym nie jest kosztuje niecałe 100pln netto.
Co więcej, szukając po tym numerze na zagranicznych stronach opisane jest to jako sprzęgło.
Na polskich stronach również opisywane jest to jako sprzęgło ale należy go szukać po numerze kompresora.
Noi na koniec, tak na logikę, to jak działa tryb ECON jeżeli wg. was kompresor pracuje przez cały czas?
Albo jak wygląda praca układu klimatyzacji w zimę, w temperaturach np. -10°C i niższych? |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2015-06-10, 08:01
|
|
|
No i tej odpowiedzi szukałem... proste konkretne i na temat. Teraz wiem, że coś tam wiedzą w tym ASO i nie cisną kitu.
A mi sprężarkę zajechał serwis co w zeszłym roku nabijał mi klimę bo wczoraj ściągając czynnik nie było ani grama oleju a układ jest szczelny... Zastanawiam się kto mi kupi nową... |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
|
|
|
leon0376
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: AUDI A8 L
Pomógł: 11 razy Wiek: 48 Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 383 Skąd: FR
|
Wysłany: 2015-06-10, 11:35
|
|
|
FOSS napisał/a: | Nie znam się na tym ale to co piszecie o D3 jest niedorzeczne.
Kompresor klimatyzacji w D3 nie pracuje cały czas a tylko wtedy kiedy klimatyzacja jest włączona oraz spełnione są warunki dodatkowe do tego żeby poprawnie pracowała czyli temperatura zewnętrzna powyżej 3-5°C, odpowiednie ciśnienie czynnika w układzie oraz sprawne wentylatory.
Jego działanie można podejrzeć w programie diagnostycznym albo po prostu w gorący dzień poprzez włączenie trybu pracy ECON.
W serwisówce można znaleźć pozycję 4E0260810 która to nazywa się "koło pasowe" i patrząc na cenę 752pln netto raczej nie jest zwykłym aluminiowym kółkiem.
Dla porównania aluminiowe koło pasowe dla pompy wspomagania które wielkościowo jest podobne ale sprzęgłem żadnym nie jest kosztuje niecałe 100pln netto.
Co więcej, szukając po tym numerze na zagranicznych stronach opisane jest to jako sprzęgło.
Na polskich stronach również opisywane jest to jako sprzęgło ale należy go szukać po numerze kompresora.
Noi na koniec, tak na logikę, to jak działa tryb ECON jeżeli wg. was kompresor pracuje przez cały czas?
Albo jak wygląda praca układu klimatyzacji w zimę, w temperaturach np. -10°C i niższych? |
Wyciąg kompresor na stół, zobacz co jest wkole pasowym i co odpowiada za jego rozlaczenie.Podpowiem ze jest to umieszczone z tylu sprezarki i jest to elektrozawor ktory po włączeniu trybu ECON zamyka obiieg i czynnik prestaje krazyc.Zostaje yylko olej ktory w alszym ciagu go smaruje.Kompresor kreci sie caly czas jestem tego pewien bo przerabialem to w praktyce nie w teorii. |
_________________ Zycie jest za krotkie zeby inwestowac w diesla |
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
|
|
|
leon0376
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: AUDI A8 L
Pomógł: 11 razy Wiek: 48 Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 383 Skąd: FR
|
Wysłany: 2015-06-10, 11:59
|
|
|
A tak ze do sprezarki wchodzi (zaleznie od modelu) od180 do 250 gram oleju a przy wymianie razem z czynnikiem maszyna odzyskuje nie wiecej niz 20g.To gdzie ten olej? Paruje? |
_________________ Zycie jest za krotkie zeby inwestowac w diesla |
|
|
|
|
|