Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 03 4.2MPI/LPG ] Niedzialaja klima mimo nabicia  
Autor Wiadomość
leon0376 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: AUDI A8 L
Pomógł: 11 razy
Wiek: 48
Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 383
Skąd: FR
Wysłany: 2015-06-10, 13:02   

I dlaczego uzywacie slowa "teoretycznie"? Proponuje troche więcej praktyki.
_________________
Zycie jest za krotkie zeby inwestowac w diesla
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 33
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6704
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2015-06-10, 13:09   

Teoretycznie bo nie do końca w to wierzę. ASO zapiera się, że się nie kręci ciągle bo byłoby to niemożliwe, FOSS podobnie (co mi wystarcza aby uwierzyć). A Według tego co piszesz jeżdżąc na ECON sprężarka prędzej czy później musiałaby paść z wyłączoną klimatyzacją.

Ale nie kłócę się bo sam nie wiem dokładnie jak to pracuję. Jedynie napisałem bo wydało mi się to ciekawe, że tu na forum pisze się co innego a w ASO twierdzą zupełnie inaczej. Podobnie jak to, że czynnik jest jest smarowaniem. Nie jest bo po to dodaje się olej.
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2015-06-10, 16:45   

leon0376 napisał/a:
Wyciąg kompresor na stół, zobacz co jest wkole pasowym i co odpowiada za jego rozlaczenie.Podpowiem ze jest to umieszczone z tylu sprezarki i jest to elektrozawor ktory po włączeniu trybu ECON zamyka obiieg i czynnik prestaje krazyc.Zostaje yylko olej ktory w alszym ciagu go smaruje.Kompresor kreci sie caly czas jestem tego pewien bo przerabialem to w praktyce nie w teorii.

Przyznaję, myliłem się. Nie rozkręcałem kompresora na części pierwsze więc stąd też kierowałem się błędną jak się okazało logiką.
Podszkoliłem się trochę w teorii i rzeczywiście kompresor kręci się cały czas.
Owe sprzęgło, które wszyscy tak zgodnie nazywają sprzęgłem, jest tylko zabezpieczeniem napędu paska wielorowkowego - w razie zatarcia się kompresora napęd jest zrywany i kompresor stanie w miejscu.

Za tryb ECON i wiele innych sytuacji w których klimatyzacja ma zostać wyłączona odpowiada ów zawór sterujący o którym to kolega pisał powyżej.


Tym samym kolego drago_o, jako że byłeś tematem żywo zainteresowany i sugerowałeś się moimi wcześniejszymi słowami, przepraszam za wprowadzenie w błąd <niechce>
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 33
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6704
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2015-06-10, 18:30   

Jestem ciągle zainteresowany i nic się nie stało. Nie myli się ten co nic nie robi prawda? ;)

Więc spokojnie mozna uznać to rozwiązanie za bubel w A8 i wpisać go do tematu. Bo patrząc na tą logikę działania sprężarki jeżdżąc, powiedzmy, całą poźną jesień + zimę + wiosnę na ECON da rade zatrzeć sprężarkę. Czynnik nie krąży więc i olej nie będzie.

Mi wczoraj odciągając czynnik maszyna nie wyciągnęła ani grama oleju, było pusto. W ogole nie chciała początkowo ruszyć sprężarka(nie wytwarzała ciśnienia), wlali prawie 500 oleju aby ją troszkę zalać i wczoraj delikatnie im ruszyła ale dawała bardzo słabo. Dzisiaj chodzi już znacznie lepiej i się trochę chyba nasmarowała, może coś z niej będzie. W przyszłym tygodniu mam jechać znowu na wymianę czynnika aby wyciągi olej i wlali normalną ilość.

Ogólnie to o odłączanej sprężarce powiedzieli mi panowie w biurze. Natomiast mechanik przy odbiorze auta jak oddawał kluczyki powiedział aby w tym modelu nigdy nie włączać ECON(teraz zaczynam rozumieć czemu).
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
leon0376 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: AUDI A8 L
Pomógł: 11 razy
Wiek: 48
Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 383
Skąd: FR
Wysłany: 2015-06-10, 22:22   

FOSS napisał/a:
leon0376 napisał/a:
Wyciąg kompresor na stół, zobacz co jest wkole pasowym i co odpowiada za jego rozlaczenie.Podpowiem ze jest to umieszczone z tylu sprezarki i jest to elektrozawor ktory po włączeniu trybu ECON zamyka obiieg i czynnik prestaje krazyc.Zostaje yylko olej ktory w alszym ciagu go smaruje.Kompresor kreci sie caly czas jestem tego pewien bo przerabialem to w praktyce nie w teorii.

Przyznaję, myliłem się. Nie rozkręcałem kompresora na części pierwsze więc stąd też kierowałem się błędną jak się okazało logiką.
Podszkoliłem się trochę w teorii i rzeczywiście kompresor kręci się cały czas.
Owe sprzęgło, które wszyscy tak zgodnie nazywają sprzęgłem, jest tylko zabezpieczeniem napędu paska wielorowkowego - w razie zatarcia się kompresora napęd jest zrywany i kompresor stanie w miejscu.

Za tryb ECON i wiele innych sytuacji w których klimatyzacja ma zostać wyłączona odpowiada ów zawór sterujący o którym to kolega pisał powyżej.


Tym samym kolego drago_o, jako że byłeś tematem żywo zainteresowany i sugerowałeś się moimi wcześniejszymi słowami, przepraszam za wprowadzenie w błąd <niechce>






Juz myslalem ze oszalalem <hmm>Ale szacunek za przyznanie sie do pomylki bo nie wszyscy potrafia.Pozdrawiam.
_________________
Zycie jest za krotkie zeby inwestowac w diesla
 
 
leon0376 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: AUDI A8 L
Pomógł: 11 razy
Wiek: 48
Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 383
Skąd: FR
Wysłany: 2015-06-11, 08:05   

drago_o napisał/a:
Teoretycznie bo nie do końca w to wierzę. ASO zapiera się, że się nie kręci ciągle bo byłoby to niemożliwe, FOSS podobnie (co mi wystarcza aby uwierzyć). A Według tego co piszesz jeżdżąc na ECON sprężarka prędzej czy później musiałaby paść z wyłączoną klimatyzacją.

Ale nie kłócę się bo sam nie wiem dokładnie jak to pracuję. Jedynie napisałem bo wydało mi się to ciekawe, że tu na forum pisze się co innego a w ASO twierdzą zupełnie inaczej. Podobnie jak to, że czynnik jest jest smarowaniem. Nie jest bo po to dodaje się olej.

<brawo>
_________________
Zycie jest za krotkie zeby inwestowac w diesla
 
 
karol208 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy
Wiek: 40
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 994
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2015-06-11, 08:16   

FOSS napisał/a:
[
Owe sprzęgło, które wszyscy tak zgodnie nazywają sprzęgłem, jest tylko zabezpieczeniem napędu paska wielorowkowego - w razie zatarcia się kompresora napęd jest zrywany i kompresor stanie w miejscu.
Za tryb ECON i wiele innych sytuacji w których klimatyzacja ma zostać wyłączona odpowiada ów zawór sterujący o którym to kolega pisał powyżej.


Czyli owe sprzęgło nadal jest sprzęgłem, które znajduje się w kole pasowym urządzenia.

W większości nowych audi są właśnie montowane sprężarki o zmiennej wydajności.
Czynnik z olejem musi być w układzie oby sprężarka się nie zatarła.
Można też przyjąć że jeżeli sprężarka w D2 chodzi 14 lat bezawaryjnie to w przypadku D3 zużyje się na pewno w czasie krótszym niż 7 lat.
Czy zima czy lato na econ spręzarka pracuje wydajnością ok 3-5%
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.