|
Autor |
Wiadomość |
leon0376
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: AUDI A8 L
Pomógł: 11 razy Wiek: 48 Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 383 Skąd: FR
|
Wysłany: 2015-06-10, 12:02
|
|
|
I dlaczego uzywacie slowa "teoretycznie"? Proponuje troche więcej praktyki. |
_________________ Zycie jest za krotkie zeby inwestowac w diesla |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2015-06-10, 12:09
|
|
|
Teoretycznie bo nie do końca w to wierzę. ASO zapiera się, że się nie kręci ciągle bo byłoby to niemożliwe, FOSS podobnie (co mi wystarcza aby uwierzyć). A Według tego co piszesz jeżdżąc na ECON sprężarka prędzej czy później musiałaby paść z wyłączoną klimatyzacją.
Ale nie kłócę się bo sam nie wiem dokładnie jak to pracuję. Jedynie napisałem bo wydało mi się to ciekawe, że tu na forum pisze się co innego a w ASO twierdzą zupełnie inaczej. Podobnie jak to, że czynnik jest jest smarowaniem. Nie jest bo po to dodaje się olej. |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2015-06-10, 15:45
|
|
|
leon0376 napisał/a: | Wyciąg kompresor na stół, zobacz co jest wkole pasowym i co odpowiada za jego rozlaczenie.Podpowiem ze jest to umieszczone z tylu sprezarki i jest to elektrozawor ktory po włączeniu trybu ECON zamyka obiieg i czynnik prestaje krazyc.Zostaje yylko olej ktory w alszym ciagu go smaruje.Kompresor kreci sie caly czas jestem tego pewien bo przerabialem to w praktyce nie w teorii. |
Przyznaję, myliłem się. Nie rozkręcałem kompresora na części pierwsze więc stąd też kierowałem się błędną jak się okazało logiką.
Podszkoliłem się trochę w teorii i rzeczywiście kompresor kręci się cały czas.
Owe sprzęgło, które wszyscy tak zgodnie nazywają sprzęgłem, jest tylko zabezpieczeniem napędu paska wielorowkowego - w razie zatarcia się kompresora napęd jest zrywany i kompresor stanie w miejscu.
Za tryb ECON i wiele innych sytuacji w których klimatyzacja ma zostać wyłączona odpowiada ów zawór sterujący o którym to kolega pisał powyżej.
Tym samym kolego drago_o, jako że byłeś tematem żywo zainteresowany i sugerowałeś się moimi wcześniejszymi słowami, przepraszam za wprowadzenie w błąd |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2015-06-10, 17:30
|
|
|
Jestem ciągle zainteresowany i nic się nie stało. Nie myli się ten co nic nie robi prawda?
Więc spokojnie mozna uznać to rozwiązanie za bubel w A8 i wpisać go do tematu. Bo patrząc na tą logikę działania sprężarki jeżdżąc, powiedzmy, całą poźną jesień + zimę + wiosnę na ECON da rade zatrzeć sprężarkę. Czynnik nie krąży więc i olej nie będzie.
Mi wczoraj odciągając czynnik maszyna nie wyciągnęła ani grama oleju, było pusto. W ogole nie chciała początkowo ruszyć sprężarka(nie wytwarzała ciśnienia), wlali prawie 500 oleju aby ją troszkę zalać i wczoraj delikatnie im ruszyła ale dawała bardzo słabo. Dzisiaj chodzi już znacznie lepiej i się trochę chyba nasmarowała, może coś z niej będzie. W przyszłym tygodniu mam jechać znowu na wymianę czynnika aby wyciągi olej i wlali normalną ilość.
Ogólnie to o odłączanej sprężarce powiedzieli mi panowie w biurze. Natomiast mechanik przy odbiorze auta jak oddawał kluczyki powiedział aby w tym modelu nigdy nie włączać ECON(teraz zaczynam rozumieć czemu). |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
|
|
|
leon0376
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: AUDI A8 L
Pomógł: 11 razy Wiek: 48 Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 383 Skąd: FR
|
Wysłany: 2015-06-10, 21:22
|
|
|
FOSS napisał/a: | leon0376 napisał/a: | Wyciąg kompresor na stół, zobacz co jest wkole pasowym i co odpowiada za jego rozlaczenie.Podpowiem ze jest to umieszczone z tylu sprezarki i jest to elektrozawor ktory po włączeniu trybu ECON zamyka obiieg i czynnik prestaje krazyc.Zostaje yylko olej ktory w alszym ciagu go smaruje.Kompresor kreci sie caly czas jestem tego pewien bo przerabialem to w praktyce nie w teorii. |
Przyznaję, myliłem się. Nie rozkręcałem kompresora na części pierwsze więc stąd też kierowałem się błędną jak się okazało logiką.
Podszkoliłem się trochę w teorii i rzeczywiście kompresor kręci się cały czas.
Owe sprzęgło, które wszyscy tak zgodnie nazywają sprzęgłem, jest tylko zabezpieczeniem napędu paska wielorowkowego - w razie zatarcia się kompresora napęd jest zrywany i kompresor stanie w miejscu.
Za tryb ECON i wiele innych sytuacji w których klimatyzacja ma zostać wyłączona odpowiada ów zawór sterujący o którym to kolega pisał powyżej.
Tym samym kolego drago_o, jako że byłeś tematem żywo zainteresowany i sugerowałeś się moimi wcześniejszymi słowami, przepraszam za wprowadzenie w błąd |
Juz myslalem ze oszalalem <hmm>Ale szacunek za przyznanie sie do pomylki bo nie wszyscy potrafia.Pozdrawiam. |
_________________ Zycie jest za krotkie zeby inwestowac w diesla |
|
|
|
|
leon0376
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: AUDI A8 L
Pomógł: 11 razy Wiek: 48 Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 383 Skąd: FR
|
Wysłany: 2015-06-11, 07:05
|
|
|
drago_o napisał/a: | Teoretycznie bo nie do końca w to wierzę. ASO zapiera się, że się nie kręci ciągle bo byłoby to niemożliwe, FOSS podobnie (co mi wystarcza aby uwierzyć). A Według tego co piszesz jeżdżąc na ECON sprężarka prędzej czy później musiałaby paść z wyłączoną klimatyzacją.
Ale nie kłócę się bo sam nie wiem dokładnie jak to pracuję. Jedynie napisałem bo wydało mi się to ciekawe, że tu na forum pisze się co innego a w ASO twierdzą zupełnie inaczej. Podobnie jak to, że czynnik jest jest smarowaniem. Nie jest bo po to dodaje się olej. |
|
_________________ Zycie jest za krotkie zeby inwestowac w diesla |
|
|
|
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2015-06-11, 07:16
|
|
|
FOSS napisał/a: | [
Owe sprzęgło, które wszyscy tak zgodnie nazywają sprzęgłem, jest tylko zabezpieczeniem napędu paska wielorowkowego - w razie zatarcia się kompresora napęd jest zrywany i kompresor stanie w miejscu.
Za tryb ECON i wiele innych sytuacji w których klimatyzacja ma zostać wyłączona odpowiada ów zawór sterujący o którym to kolega pisał powyżej.
|
Czyli owe sprzęgło nadal jest sprzęgłem, które znajduje się w kole pasowym urządzenia.
W większości nowych audi są właśnie montowane sprężarki o zmiennej wydajności.
Czynnik z olejem musi być w układzie oby sprężarka się nie zatarła.
Można też przyjąć że jeżeli sprężarka w D2 chodzi 14 lat bezawaryjnie to w przypadku D3 zużyje się na pewno w czasie krótszym niż 7 lat.
Czy zima czy lato na econ spręzarka pracuje wydajnością ok 3-5% |
_________________
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Prywatność. |
|
|