Autor |
Wiadomość |
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-08-05, 09:17
|
|
|
Pczester napisał/a: | maciu napisał/a: | a to co ci opisywałem to co to było? |
Maciej to co pisaliśmy to było o dołożeniu skrętnych soczewek, ale z tego się wyleczyłem bo są dość awaryjne i przy każdej awarii trzeba rozklejać lampę. Za to statyczne doświetlanie realizowane dodatkową żarówką jest proste, i skuteczne. Tylko pozostaje kwestia skąd idzie do niej zasilanie w lampach 14 pionowych. |
wyciagne te schematy co mialem ci dac ze schowka i rzucę okiem... wieczorem albo jutro
smsuj |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
|
|
|
Pczester
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 3,0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Wiek: 39 Dołączył: 02 Wrz 2016 Posty: 753 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: 2018-08-05, 10:28
|
|
|
maciu napisał/a: | Pczester napisał/a: | maciu napisał/a: | a to co ci opisywałem to co to było? |
Maciej to co pisaliśmy to było o dołożeniu skrętnych soczewek, ale z tego się wyleczyłem bo są dość awaryjne i przy każdej awarii trzeba rozklejać lampę. Za to statyczne doświetlanie realizowane dodatkową żarówką jest proste, i skuteczne. Tylko pozostaje kwestia skąd idzie do niej zasilanie w lampach 14 pionowych. |
wyciagne te schematy co mialem ci dac ze schowka i rzucę okiem... wieczorem albo jutro
smsuj |
Wieczorem się więc odezwę 😉 |
|
|
|
|
|
|
|
mati_a8
Użytkownik
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2+
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Mateusz
Jeżdzę: Audi A8 D3 4.2tdi
Wiek: 38 Dołączył: 05 Lut 2016 Posty: 46 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2018-08-07, 21:16
|
|
|
Czy wie ktoś może czy jest możliwość za pomocą VCDSa ustawić pozycję soczewki skrętnej (lewo/prawo)? |
|
|
|
|
Pczester
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 3,0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Wiek: 39 Dołączył: 02 Wrz 2016 Posty: 753 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: 2018-08-21, 13:13
|
|
|
Koledzy, mam już na stole lampy poliftowe skrętne. Szukam teraz do nich wiązki/instalacji (tej która jest wewnątrz lampy), czy ktoś ma może takie wiązki do sprzedania? Zastanawiam się jeszcze ewentualnie nad przerobieniem mojej wiązki z lampy nieskrętnej poliftowej (14pinowej). Teoretycznie chyba jest możliwość ale nie mam ani schematu ani wiązki do porównania. Szukam też modułów montowanych na tylnej obudowie lampy. Każda pomoc mile widziana.
[ Dodano: 2018-08-21, 15:11 ]
I może ktoś wie, jaka jest różnica między modułami świateł skrętnych 4F0941329B (metalowa srebrna obudowa) a 4F0941329D (plastikowa czarna obudowa). Czy jest jakaś różnica w działaniu, płynności, trwałości, ewentualnie możliwości kodowania? Czy nie ma różnicy między nimi? |
|
|
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-08-21, 20:25
|
|
|
D jest po ostatnim lifcie ale schematy dla ostatnich roczników są takie same jak po lifcie
2006 (duży grill)
czyli powinno być dokładnie to samo elektrycznie (co do kodowania tu już nie ma
pewności poszperaj za różnicami miedzy 2006 i 2009)
masz lampę ale nie masz wiązek ze środka?
kup jakieś kible w najgorszym stanie |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
Pczester
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 3,0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Wiek: 39 Dołączył: 02 Wrz 2016 Posty: 753 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: 2018-08-22, 12:12
|
|
|
maciu napisał/a: | D jest po ostatnim lifcie ale schematy dla ostatnich roczników są takie same jak po lifcie
2006 (duży grill)
czyli powinno być dokładnie to samo elektrycznie (co do kodowania tu już nie ma
pewności poszperaj za różnicami miedzy 2006 i 2009)
masz lampę ale nie masz wiązek ze środka?
kup jakieś kible w najgorszym stanie |
Ok moduły zamówione, sterownik AFS też już leży z wtyczką na stole.
Tak mam lampy bez wiązek dokładnie 😁 a kabli niestety nie mogę znaleźć, brak uszkodzonych lamp wszędzie gdzie dzwonie (chyba że ktoś ma jakieś kontakty gdzie można popytać, może jakieś firmy co regenerują itp?)
Ewentualnie odwdzięcze się dobrą flaszką jeśli ktoś zrobiłby zdjęcia wiązki z takiej lampy skrętnej (tak żeby było widać kolory i piny) lub pożyczył taką wiązkę żebym mógł na jej podstawie stworzyć swoje. Bo schematów pewnie nie będzie nigdzie..... |
|
|
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-08-22, 17:32
|
|
|
schemat elektryczny swiatel zawiera schemat połączeń w środku lampy
bez kolorów bo to juz nie ma znaczenia |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
Pczester
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 3,0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Wiek: 39 Dołączył: 02 Wrz 2016 Posty: 753 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: 2018-08-22, 18:57
|
|
|
I co Maciek znowu mam się uśmiechać do Ciebie 😉 Zamówiłem dzisiaj lampy z pobitym kloszem, będzie jako dawca części na zapas no i oczywiście wiązka z niej posłuży jako wzór zrobienia na drugą lampę. Zastanawiam się tylko czy i gdzie dostanę tą ramkę/wtyczkę która jest połączona z modułem skrętu w tylnej klapce, oraz te małe wtyczki kolorowe. Ale może będą jakieś numery na nich to wtedy będę szukał.
Na zdjęciu zaznaczyłem na czerwono wtyczkę taka malutką (są czarne, niebieskie i bordowe) i właśnie ich będę szukał.
Oraz na niebiesko zaznaczyłem ramkę kostki która jest mocowana do obudowy lampy, ta akurat jest od wersji bez AFS, ale podobna jest właśnie mocowana do pokrywki w przypadku wiązki AFS i tego też szukam, lub numeru części.
|
|
|
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-08-22, 20:05
|
|
|
to musiało tak być, jak jesteś w potrzebie to ja akurat coś mam tym razem urlop od soboty
wtyczka pod moduł skrętu i ta główna w obudowie lampy to zobaczy czy znajdziesz numer ale chyba będzie ciężko, ramka/zaślepka - jest dostępna w aso normalnie
na czerwono na zdjęciu to wygląda mi na wtyczkę od drogowych taka sama na bank była w
lampach D2 - ale te trzy kolorowe to nie wiem od czego to i to nie są te w czerwonym kółku |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
Pczester
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 3,0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Wiek: 39 Dołączył: 02 Wrz 2016 Posty: 753 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: 2018-08-22, 20:39
|
|
|
A faktycznie, ta na czerwono to będzie od przesłony bi-xenonu.
O której ramce/zaślepce mówisz?
Ze schematami to dam znać, bo jak będę miał wiązkę z lampy w piątek to prawdopodobnie na jej podstawie ogarnę drugą, aby tylko wtyczki dostać.
No i wtedy już wszystko zmieniać, składać na nowych gratach i zobaczymy jak i czy będzie działać po zmianie tych pinów które mi podesłałeś 😁
Tak czy inaczej odwdzięcze się za pomoc wkrótce. |
|
|
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-08-22, 21:38
|
|
|
Pczester napisał/a: |
O której ramce/zaślepce mówisz?
|
ramko/wtyczka jak opisywales to zrozumialem ze chodzi o klapke/zaślepkę z wycieciem na
wtyczke do modułu skrętu....
Pczester napisał/a: |
Tak czy inaczej odwdzięcze się za pomoc wkrótce. |
gadaj z wujkiem |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
Pczester
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 3,0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Wiek: 39 Dołączył: 02 Wrz 2016 Posty: 753 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: 2018-08-22, 21:50
|
|
|
maciu napisał/a: | ramko/wtyczka jak opisywales to zrozumialem ze chodzi o klapke/zaślepkę z wycieciem na
wtyczke do modułu skrętu.... |
Chodziło mi o tą wtyczkę która mocowana jest właśnie w tej klapce 😊
[ Dodano: 2018-08-22, 22:52 ]
24 września jadę do stolicy więc jak znajdziesz czas, spotkamy się. Do Damiana też muszę zajechac bo mam coś dla niego 🎁
[ Dodano: 2018-08-25, 20:07 ]
Kto ma u siebie lampy z AFS i powie jak działają tzn czy od prędkości 0 km/h (na postoju kręcąc kierownicą soczewki się ruszają?), czy dopiero od pewnej prędkości (jakiej?), i chyba do 120km/h działają tak?
[ Dodano: 2018-08-25, 20:51 ]
Czym różni się system AFS 1 od AFS 2?
Znalazłem odpowiedź
"AFS I (statyczny Bi-ksenon, tylko wznosi się i opada) lub AFS II (dynamiczne Bi-ksenon, porusza się w górę i w dół oraz kołysze się w lewo i w prawo z ruchem kierownicy)"
[ Dodano: 2018-08-25, 21:40 ]
No dobra i jeszcze jedno pytanie, bo montaż wszystkieg już blisko 😁 czy do przesłania sygnału CAN z modułu za licznikiem do lamp muszę bezwzględnie poprowadzić SKRĘTKE, czy mogę wykorzystać dwa wolne przewody fabrycznie idące we wiązce NIE SKRĘCONE ze sobą? |
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2018-08-25, 21:15
|
|
|
Pczester napisał/a: | No dobra i jeszcze jedno pytanie, bo montaż wszystkieg już blisko 😁 czy do przesłania sygnału CAN z modułu za licznikiem do lamp muszę bezwzględnie poprowadzić SKRĘTKE, czy mogę wykorzystać dwa wolne przewody fabrycznie idące we wiązce NIE SKRĘCONE ze sobą? |
Cytat: | Ale dlaczego są skręcone? Ze względu na zakłócenia. Źródłami zakłóceń w samochodzie są elementy, podczas pracy których powstają iskry albo otwierane lub zamykane są obwody prądowe. Innymi źródłami zakłóceń są na przykład telefony komórkowe lub stacje nadawcze, a więc wszystko to, co wytwarza fale elektromagnetyczne. Te fale mogą wywierać wpływ na transmisję danych lub je zafałszowywać. W celu uniknięcia wpływu zakłóceń na transmisję danych, oba przewody magistrali danych zostały ze sobą skręcone. Jednocześnie zapobiega to promieniowaniu zakłócającemu ewentualnie emitowanego z przewodu magistrali danych. W każdym z przewodów napięcie jest względem drugiego przeciwstawne. Oznacza to, że jeżeli na jednym przewodzie magistrali danych występuje napięcie 0 V, to napięcie na drugim przewodzie wynosi ok. 5 V i odwrotnie. Dlatego suma napięć w każdej chwili jest stała, a efekty elektromagnetyczne pola obu przewodów znoszą się wzajemnie. |
|
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
Pczester
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 3,0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Wiek: 39 Dołączył: 02 Wrz 2016 Posty: 753 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: 2018-08-25, 21:55
|
|
|
Tyle to ja znalazłem w internecie 😁
Ale jak wiemy nie zawsze teoria pokrywa się z praktyką, dlatego pytam o doświadczenia ludzi, którzy mieli bezpośrednio kontakt z tym rodzajem sygnału, i czy jest szansa, że to zadziała bez skrętki?
Przepraszam za grad pytań, ale chcę się dobrze przygotować aby poszło wszystko sprawnie. Szkoda byłoby uziemić auto na dłużej niż planuje i ponownie rozbierać auto, przez konieczność prowadzenia nowej wiązki CAN jak się okaże, że bez niej nie zadziała całość. |
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2018-08-26, 07:37
|
|
|
Zadzialac zadziala (jak to chcesz na test), ale D3 sieje czym popadnie, dlatego zrob poprawna instalacje. |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|