Autor |
Wiadomość |
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5138 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2010-11-01, 11:07
|
|
|
Mogą być, ale nie muszą. Jeżeli zaraz po podpięciu akumulatora uruchomisz samochód (uda się lub nie), nie czekając nawet na to by zgasły kontrolki (abs, airbag itd) częśc sterowników może załapać błędy. Częsc tych błędów nie skasuje się niestety sama.
A znam też taki przypadek, że samochód w ogóle nie chciał sie uruchomić, trzeba było rozpiac aku na nowo, zrobić "adaptacje" i poszedł od strzału. |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|
|
|
123mielony
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: D3
Pomógł: 47 razy Wiek: 47 Dołączył: 20 Maj 2009 Posty: 1828 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2010-11-01, 12:02
|
|
|
U mnie właśnie trzeba było rozpiąć aku i na nowo zapiąć ,ale odpalił bez żadnych fajerwerków. |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2010-11-01, 12:08
|
|
|
dice111 napisał/a: | Mogą być, ale nie muszą. Jeżeli zaraz po podpięciu akumulatora uruchomisz samochód (uda się lub nie), nie czekając nawet na to by zgasły kontrolki (abs, airbag itd) częśc sterowników może załapać błędy. Częsc tych błędów nie skasuje się niestety sama... |
No to u mnie chyba nie stąd ten dziwny błąd.
Ja mam włączoną pamięć kierownicy... po przekręceniu stacyjki czekam aż kierownica ustawi się w odpowiedniej pozycji a jednocześnie w tym samym momencie zdążą pogasnąć kontrolki... i dopiero po chwili uruchamiam auto.
Świadomie daję czas aby elektronika samochodu odpowiednio zastartowała a komputer porobił sobie testy które są mu potrzebne do poprawnej pracy ;-) |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
BiLu
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB
Imię: Jacek
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Lut 2010 Posty: 229 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2010-11-01, 16:56
|
|
|
podepnę się do tematu, bo w rodzinie jest problem w D3 z systemem zarządzania energią - notorycznie akumulator z czasem ulega rozładowaniu (akumulator OK); brak błędów na VAGu.
Prawodopodobnie po wymianie akumualtora nie została zrobiona adaptacja (brak wiedzy na ten temat) - czy brak adaptacji może tak mieszać? |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5138 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2010-11-01, 17:49
|
|
|
Tego nie wiem. Natomiast sam uszkodzony moduł może to powodować (jednak w tym przypadku na diagnostyce by coś wyszło (J644))
Cytując za Audi: Cytat: | Use of battery indicated in parts list is recommended for optimum operation of Energy Management Control Module J644 .
Batteries from Audi Parts Program have a bottom strip-adapter for adapting to different grip channels. Whether and how bottom strip-adapter is used, refer to operating instructions for battery. |
Z ta adaptacja jest jednak tak, jak pisał qww na AKP.
Co bym sprawdził - to pomierzyć co ew "kradnie prąd". |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
BiLu
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB
Imię: Jacek
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Lut 2010 Posty: 229 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2010-11-01, 22:35
|
|
|
Dowiedziałem się, że adaptacja po wymianie była robiona.
System zarządzania energią informuje o 100% naładowanym akumulatorze, a tu okazuje się jednak coś innego.
Alternator został sprawdzony i również jest OK.
"Złodzieja prądu" już elektrycy szukali i niestety nie znaleźli... |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5138 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2010-11-01, 22:56
|
|
|
Z tego by wynikało, że coś jest nie tak z tym modułem (dziwne jednak, że brak błędów)
|
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
kukiluki
Moje A8
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8
Dołączył: 20 Wrz 2010 Posty: 86 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 2010-11-02, 10:27
|
|
|
Dominatorem też mogę adaptować aku? |
|
|
|
|
|
|
|
Saberek
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Piotrek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy Wiek: 43 Dołączył: 11 Lut 2011 Posty: 153 Skąd: Lloydminster, Alberta , Kanada
|
Wysłany: 2011-03-13, 11:46
|
|
|
A u mnie znowu co innego, pali od 1 strzala, a ajk wchodze w poziom naladoania aku na MMI to pokazuje 1 kreske :-( |
|
|
|
|
club-iguana
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jaro
Jeżdzę: A8L
Pomógł: 1 raz Wiek: 52 Dołączył: 27 Kwi 2010 Posty: 215 Skąd: Brzozowa/WGM
|
Wysłany: 2011-03-14, 12:29
|
|
|
Wyjmij na noc bezpiecznik nr 5 po lewej stronie - INSTRUMENT CLUSTER. Odezwij się po nocy czy aku się rozładowywał czy nie. |
_________________ CCCO A8 D2 4.2 '96 -> Allroad 2,7T '02 -> A8L D3 4.2 '04 - to wszystko już było. |
|
|
|
|
|
|
|
jojo-jar
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: D3 4.2, D2 4.2,
Pomógł: 2 razy Wiek: 43 Dołączył: 04 Wrz 2009 Posty: 205 Skąd: Jarosław
|
Wysłany: 2011-03-31, 20:35
|
|
|
dice111 napisał/a: | W D2 wygląda to tak, że po każdorazowym odpięciu aku, przekreccie kluczyk (nie uruchmiaiac silnika) i zostawcie na 2-3 min. |
I moje pytanie- jak adaptacja wyglada w D3? Mozna wykonac ja samemu??
Poprawiłem cytat, bo zjadło Ci BBCode.
Simone331 |
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5138 Skąd: Těšin
|
|
|
|
|
|
|
|
EVAN
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 3 razy Wiek: 42 Dołączył: 15 Lut 2011 Posty: 118 Skąd: małopolska
|
Wysłany: 2011-04-02, 08:42
|
|
|
Ja sie podepnę do tematu bo to chyba też dotyczy aku.
Mam tak, że co 15-20 odpalenie auta , rozrusznik zakręci raz po czym cisza. Czy to może być wina aku czy raczej rozrusznika?
Efekt jest taki jakby rozrusznik nagle stawał. Kontrolki nie przygasają. :roll: |
|
|
|
|
pioter
Master MOD
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1796 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 2012-07-31, 19:00
|
|
|
Odgrzewam kotleta . Z tego co wyczytałem to trzeba robić adaptację po każdym odpięciu akumulatora - dobrze czytam ? |
_________________ ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
|
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2012-08-01, 11:17
|
|
|
pioter napisał/a: | Odgrzewam kotleta . Z tego co wyczytałem to trzeba robić adaptację po każdym odpięciu akumulatora - dobrze czytam ? |
W roczniku 2003 prawdopodobnie nie będziesz musiał robić nic... odpinasz, podpinasz ponownie i system zarządzania energią powinien sam wystartować poprawnie. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|