Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 03 4.2MPI/LPG] Ustawienia rorządu  
Autor Wiadomość
colorado 
Moje A8


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: Q7, A8 D3, A8 D2
Pomógł: 3 razy
Wiek: 49
Dołączył: 19 Lis 2009
Posty: 145
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-01-29, 22:09   [D3 03 4.2MPI/LPG] Ustawienia rorządu

Idealnie aby rozrząd był ustawiony w pozycji 0, 0 lub przynajmniej obie głowice w tej samej pozycji. Jak widać poniżej w moim przypadku jest inaczej (-2.0 -7.0).
Czy warto zmieniać ustawienia, czym skutkują poniższe ustawienia ?
Proszę o komentarz do poniższych ustawień.

Group B: '093
TIME
STAMP /min % CF CF
0.01 640 15.8 -2.0 -7.0
0.49 640 15.8 -2.0 -7.0
0.88 640 15.8 -2.0 -7.0
 
 
macisz12 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 30 Paź 2013
Posty: 185
Skąd: Łask
Wysłany: 2014-01-29, 23:35   

U mnie też nie jest idealnie. Jedna glowca na 0 a druga na -10. Próbowałem ustawic rozrząd jeszcze raz ale nie wiele to pomogło także stawiam na nastawnik. :(
 
 
tomi5 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 812
Skąd: Lubin
Wysłany: 2014-01-30, 07:52   

Kolego
-2 i -7 to można rzecz ksiązkowo i nie szukaj dziury w całym,
Masz gaz, sprawdź w sterowniku gazu jakie masz czasy wtrysku PB dla obu stron, albo bedzie róznica 0,2ms, albo nawet nie bedzie widac różnicy.

różnica między głowicami 2* odpowidają 0,1ms

Czyli u kolegi Macisz12 rozjazd miedzy stronami nie powinien byc wiekszy niz 0,5ms

Tak że komputer śmiało sobie radzi z korektą i nie ma potrzeby doszukiwania się.
Raczej nie znajdzieśz osoby która miała by dwa 0.

Moje A8 D3 ma wymienione oba napinacze z łańcuszkami oraz 40 regulatorów zaworowych i tez ma lekki rozjazd, ale ja jestem przed wymiana rozrządu więc, może byc to tez spowodowane zurzytym paskiem czy tez napinaczem juz na wykończeniu(wiem bo przerabialem ten temat w S8)

Były juz tematy dotyczące tych nastaw...
_________________
Forum Audi A6.
Forum Audi A8.
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4801
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2014-01-30, 07:59   

ale taki rozjazd to nie tylko nastawniki
może być nawet ten tłumik drgań paska tak zwany napinacz
aby to zniwelować pasowało by jeden wałek przestawić o pół zęba
 
 
aro51 
Moje A8


Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: F11
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 23 Lis 2010
Posty: 614
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2014-01-30, 08:13   

Rozjazd do -3 jest poprawny, pozniej cykliczne bledy wypadania zaplonow ( przerabiane wielokrotnie ) ale zeby taka wartosc osiagnac w 10 letnim D3 to juz łancuszki spinajace walki do wymiany zapewne z napinaczami, ale na poczatek mozna sprobowac poprawnie ustawic rozrzad oczywiscie z blokada i nie dorabiana z plaskownika i bolcow <lipa> tylko oryginalna. <amasz>
_________________
Zdjęcia Audi A6 i A7
Zawór recyrkulacji EGR Audi A6 C7 2.0 177 KM.
 
 
k44761 
Moje A8



Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 18 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 497
Skąd: Lubin
Wysłany: 2014-01-30, 09:07   

aro51, bez przesady, widzialem poprawnie jeżdzące co miały po 12 i to zarówno na plusie jak i minusie. Toż to prawie 2 zęby, a silnik pracował poprawnie <tjaa> Co nie znaczy, że tak ma być. Ale 2 i 7 jeszcze może być.

@Tomi, kupiłeś D3? Przyjedź, pochwal się :)
_________________
Elektronika samochodowa.
 
 
colorado 
Moje A8


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: Q7, A8 D3, A8 D2
Pomógł: 3 razy
Wiek: 49
Dołączył: 19 Lis 2009
Posty: 145
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-01-30, 09:29   

k44761 napisał/a:
aro51, bez przesady, widzialem poprawnie jeżdzące co miały po 12 i to zarówno na plusie jak i minusie. Toż to prawie 2 zęby, a silnik pracował poprawnie <tjaa> Co nie znaczy, że tak ma być. Ale 2 i 7 jeszcze może być.


no właśnie mam -2 - 7 komp nie zgłasza żadnych błędów.
W D2 miałem -6 - 6 również nic się nie działo.

wyjaśnijcie proszę jeśli nie ma książkowych ustawienia (0, 0) tylko dla przykładu (-2, -7) czym to praktycznie skutkuje
 
 
aro51 
Moje A8


Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: F11
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 23 Lis 2010
Posty: 614
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2014-01-30, 10:20   

To prawda, komputer w pewnym stopniu reguluje to ustawienie i dla zwyklych zjadaczy chleba nie ma to znaczenia, ale nie narzekajcie potem ze macie wypadania zaplonow albo auto czasem przyszarpie bo niestety nie zawsze komp przeprowadzi poprawnie korekte. Glownie chodzi tez o system faz rozrzadu. Co wiecej jesli robi sie taki rozrzad to robi sie to poprawnie i wtedy nie ma problemu, a wiem ze wielu robi to na linijke badz na znaki- mowa o warsztatach, a klient o tym zupelnie nie wie. Potem oczyta sie na forum ze ecu wszystko skoryguje, wymienia cewki swiece, a auto jak mialo wypadanie zaplonow tak ma dalej.
_________________
Zdjęcia Audi A6 i A7
Zawór recyrkulacji EGR Audi A6 C7 2.0 177 KM.
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4801
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2014-01-30, 10:27   

po pierwsze jak masz nastawniki ok
to one przestawią tak jak trzeba
po to producent dał takie wielkie widełki które napinacze mogą korygować
co do wypadania zapłonów
wiesz w poprzednim motorze miałem lewy z prawym zamieniony
było przestawione 20 i -9
i nic nie wypadało o dziwo to jechało
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4801
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2014-01-30, 10:34   

pozwolę się z tobą nie zgodzić bo ja mam blokady i składałem to tak jak trzeba ale i tak miałem przestawienie
napinacze miałem nowe łańcuszki też
ale my blokujemy wałek wydechowy a czujnik jest na wałku drugim
żeby wszystko grało to trzeba by blokować wałki ssące
bo my ustawiamy wydech a ssący ma być w dobrym położeniu a jak widać nie jest z winy napinaczy łańcuchów i zębatek które już nie są takie jak nowe
i nawet wymiana na nowe nie da ci sukcesu
w A6 2.4 udało mi się ustawić na zera :)
w obecnym nie sprawdzałem jak wyszło
 
 
tomi5 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 812
Skąd: Lubin
Wysłany: 2014-01-30, 10:59   

Przy takich wartościach nie ma mowy o wypadaniu zapłonów itd. czy jakichkolwieki błedów, nie wiem czy dobrze pamietam ale dopuszczalen wartości to +-20

Wystarczy sprawdzic korekty i czasy wtrysku tak jak pisalem jak tam jest OK to nic złego sie dziać nie będzie.

k44761 Podjade podjadę, ty tam alarm szykuj i zabezpieczenie jakies bdb :-)
_________________
Forum Audi A6.
Forum Audi A8.
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2014-01-30, 11:06   

pepi napisał/a:
ale my blokujemy wałek wydechowy a czujnik jest na wałku drugim
żeby wszystko grało to trzeba by blokować wałki ssące
bo my ustawiamy wydech a ssący ma być w dobrym położeniu a jak widać nie jest...

No właśnie, już o tym kilka razy chyba pisałem.
Blokadę rozrządu zakładamy na wałki wydechowe i to robiąc książkowo można ustawić idealnie....... ale czujniki Halla (te z których odczyty mamy na VAG'u) są na wałkach ssących na których pozycję bezpośredniego wpływu właściwie nie mamy.

Składałem już kilka czy kilkanaście rozrządów w 4.2V8, wszystko na blokadach, wszystko książkowo zgodnie z instrukcjami ASO ale tych sławetnych 0,0 niestety nigdy nie uzyskałem.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4801
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2014-01-30, 19:25   

ja raz :)
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4801
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2014-01-30, 19:26   

mi to jeden kolega tłumaczył jak zrobić aby były zera :)
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2014-01-30, 23:48   

pepi napisał/a:
mi to jeden kolega tłumaczył jak zrobić aby były zera :)

Zera zrobić można chyba w każdym jeżdżącym.... ale w wielu przypadkach nie na blokadach :p
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.