Autor |
Wiadomość |
colorado
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: Q7, A8 D3, A8 D2
Pomógł: 3 razy Wiek: 49 Dołączył: 19 Lis 2009 Posty: 145 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-01-29, 22:09 [D3 03 4.2MPI/LPG] Ustawienia rorządu
|
|
|
Idealnie aby rozrząd był ustawiony w pozycji 0, 0 lub przynajmniej obie głowice w tej samej pozycji. Jak widać poniżej w moim przypadku jest inaczej (-2.0 -7.0).
Czy warto zmieniać ustawienia, czym skutkują poniższe ustawienia ?
Proszę o komentarz do poniższych ustawień.
Group B: '093
TIME
STAMP /min % CF CF
0.01 640 15.8 -2.0 -7.0
0.49 640 15.8 -2.0 -7.0
0.88 640 15.8 -2.0 -7.0 |
|
|
|
|
|
|
|
macisz12
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 30 Paź 2013 Posty: 185 Skąd: Łask
|
Wysłany: 2014-01-29, 23:35
|
|
|
U mnie też nie jest idealnie. Jedna glowca na 0 a druga na -10. Próbowałem ustawic rozrząd jeszcze raz ale nie wiele to pomogło także stawiam na nastawnik. |
|
|
|
|
|
|
|
tomi5
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 812 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2014-01-30, 07:52
|
|
|
Kolego
-2 i -7 to można rzecz ksiązkowo i nie szukaj dziury w całym,
Masz gaz, sprawdź w sterowniku gazu jakie masz czasy wtrysku PB dla obu stron, albo bedzie róznica 0,2ms, albo nawet nie bedzie widac różnicy.
różnica między głowicami 2* odpowidają 0,1ms
Czyli u kolegi Macisz12 rozjazd miedzy stronami nie powinien byc wiekszy niz 0,5ms
Tak że komputer śmiało sobie radzi z korektą i nie ma potrzeby doszukiwania się.
Raczej nie znajdzieśz osoby która miała by dwa 0.
Moje A8 D3 ma wymienione oba napinacze z łańcuszkami oraz 40 regulatorów zaworowych i tez ma lekki rozjazd, ale ja jestem przed wymiana rozrządu więc, może byc to tez spowodowane zurzytym paskiem czy tez napinaczem juz na wykończeniu(wiem bo przerabialem ten temat w S8)
Były juz tematy dotyczące tych nastaw... |
_________________ Forum Audi A6.
Forum Audi A8. |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2014-01-30, 07:59
|
|
|
ale taki rozjazd to nie tylko nastawniki
może być nawet ten tłumik drgań paska tak zwany napinacz
aby to zniwelować pasowało by jeden wałek przestawić o pół zęba |
|
|
|
|
|
|
|
aro51
Moje A8
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: F11
Pomógł: 38 razy Dołączył: 23 Lis 2010 Posty: 614 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: 2014-01-30, 08:13
|
|
|
Rozjazd do -3 jest poprawny, pozniej cykliczne bledy wypadania zaplonow ( przerabiane wielokrotnie ) ale zeby taka wartosc osiagnac w 10 letnim D3 to juz łancuszki spinajace walki do wymiany zapewne z napinaczami, ale na poczatek mozna sprobowac poprawnie ustawic rozrzad oczywiscie z blokada i nie dorabiana z plaskownika i bolcow <lipa> tylko oryginalna. |
_________________ Zdjęcia Audi A6 i A7
Zawór recyrkulacji EGR Audi A6 C7 2.0 177 KM. |
|
|
|
|
k44761
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 18 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 497 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2014-01-30, 09:07
|
|
|
aro51, bez przesady, widzialem poprawnie jeżdzące co miały po 12 i to zarówno na plusie jak i minusie. Toż to prawie 2 zęby, a silnik pracował poprawnie <tjaa> Co nie znaczy, że tak ma być. Ale 2 i 7 jeszcze może być.
@Tomi, kupiłeś D3? Przyjedź, pochwal się |
_________________ Elektronika samochodowa. |
|
|
|
|
|
|
|
colorado
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: Q7, A8 D3, A8 D2
Pomógł: 3 razy Wiek: 49 Dołączył: 19 Lis 2009 Posty: 145 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-01-30, 09:29
|
|
|
k44761 napisał/a: | aro51, bez przesady, widzialem poprawnie jeżdzące co miały po 12 i to zarówno na plusie jak i minusie. Toż to prawie 2 zęby, a silnik pracował poprawnie <tjaa> Co nie znaczy, że tak ma być. Ale 2 i 7 jeszcze może być.
|
no właśnie mam -2 - 7 komp nie zgłasza żadnych błędów.
W D2 miałem -6 - 6 również nic się nie działo.
wyjaśnijcie proszę jeśli nie ma książkowych ustawienia (0, 0) tylko dla przykładu (-2, -7) czym to praktycznie skutkuje |
|
|
|
|
aro51
Moje A8
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: F11
Pomógł: 38 razy Dołączył: 23 Lis 2010 Posty: 614 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: 2014-01-30, 10:20
|
|
|
To prawda, komputer w pewnym stopniu reguluje to ustawienie i dla zwyklych zjadaczy chleba nie ma to znaczenia, ale nie narzekajcie potem ze macie wypadania zaplonow albo auto czasem przyszarpie bo niestety nie zawsze komp przeprowadzi poprawnie korekte. Glownie chodzi tez o system faz rozrzadu. Co wiecej jesli robi sie taki rozrzad to robi sie to poprawnie i wtedy nie ma problemu, a wiem ze wielu robi to na linijke badz na znaki- mowa o warsztatach, a klient o tym zupelnie nie wie. Potem oczyta sie na forum ze ecu wszystko skoryguje, wymienia cewki swiece, a auto jak mialo wypadanie zaplonow tak ma dalej. |
_________________ Zdjęcia Audi A6 i A7
Zawór recyrkulacji EGR Audi A6 C7 2.0 177 KM. |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2014-01-30, 10:27
|
|
|
po pierwsze jak masz nastawniki ok
to one przestawią tak jak trzeba
po to producent dał takie wielkie widełki które napinacze mogą korygować
co do wypadania zapłonów
wiesz w poprzednim motorze miałem lewy z prawym zamieniony
było przestawione 20 i -9
i nic nie wypadało o dziwo to jechało |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2014-01-30, 10:34
|
|
|
pozwolę się z tobą nie zgodzić bo ja mam blokady i składałem to tak jak trzeba ale i tak miałem przestawienie
napinacze miałem nowe łańcuszki też
ale my blokujemy wałek wydechowy a czujnik jest na wałku drugim
żeby wszystko grało to trzeba by blokować wałki ssące
bo my ustawiamy wydech a ssący ma być w dobrym położeniu a jak widać nie jest z winy napinaczy łańcuchów i zębatek które już nie są takie jak nowe
i nawet wymiana na nowe nie da ci sukcesu
w A6 2.4 udało mi się ustawić na zera
w obecnym nie sprawdzałem jak wyszło |
|
|
|
|
|
|
|
tomi5
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 812 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2014-01-30, 10:59
|
|
|
Przy takich wartościach nie ma mowy o wypadaniu zapłonów itd. czy jakichkolwieki błedów, nie wiem czy dobrze pamietam ale dopuszczalen wartości to +-20
Wystarczy sprawdzic korekty i czasy wtrysku tak jak pisalem jak tam jest OK to nic złego sie dziać nie będzie.
k44761 Podjade podjadę, ty tam alarm szykuj i zabezpieczenie jakies bdb :-) |
_________________ Forum Audi A6.
Forum Audi A8. |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2014-01-30, 11:06
|
|
|
pepi napisał/a: | ale my blokujemy wałek wydechowy a czujnik jest na wałku drugim
żeby wszystko grało to trzeba by blokować wałki ssące
bo my ustawiamy wydech a ssący ma być w dobrym położeniu a jak widać nie jest... |
No właśnie, już o tym kilka razy chyba pisałem.
Blokadę rozrządu zakładamy na wałki wydechowe i to robiąc książkowo można ustawić idealnie....... ale czujniki Halla (te z których odczyty mamy na VAG'u) są na wałkach ssących na których pozycję bezpośredniego wpływu właściwie nie mamy.
Składałem już kilka czy kilkanaście rozrządów w 4.2V8, wszystko na blokadach, wszystko książkowo zgodnie z instrukcjami ASO ale tych sławetnych 0,0 niestety nigdy nie uzyskałem. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2014-01-30, 19:25
|
|
|
ja raz |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2014-01-30, 19:26
|
|
|
mi to jeden kolega tłumaczył jak zrobić aby były zera |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2014-01-30, 23:48
|
|
|
pepi napisał/a: | mi to jeden kolega tłumaczył jak zrobić aby były zera |
Zera zrobić można chyba w każdym jeżdżącym.... ale w wielu przypadkach nie na blokadach :p |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|