Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 03 4.2MPI ] Skrzynia szarpie przy zmianach biegów  
Autor Wiadomość
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2015-10-06, 20:21   

GLAC, Oolnie sprawna ASB ma cykac bez zarzutu. Jak widziałes opiłki i nie wiesz czy poprzednik na pewno zmieniał to zrób podmianke statyczna i bedziesz widział ile tych opiłków tam jest. Jesli po wymianie statycznej sie poprawi to zrobisz sobie jeszcze jedna bez filtra juz i tak smigaj dalej.
 
 
beyer28 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 871
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-10-06, 20:26   

GLAC napisał/a:
Witam.
Poprzedni właściciel wymieniał olej podobno, ale nie wiem czy dynamicznie czy statycznie i jaki olej zalany.

Z własnego doświadczenia wiem, że rodzaj oleju ma znaczenie. Poprzedniemu właścicielowi przy remoncie skrzyni zalali ravenola <blee> i ja również go zalałem przy wymianie, zaraz po kupnie. Po 1,5r przeszedłem na mobila i zauważalnie poprawiła się praca skrzyni przy zmianie z 3 na 4 bieg, a różnie z tym bywało ;)
_________________
4.2 ASG 299 km katalizatory.

Objawy awarii DPF - zapchania filtra cząstek stałych Audi A6 C6 i C7 oraz A8

-------------
 
 
Glac 
Moje A8


Rocznik: 2015
Silnik cm3: 4.2+
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: D4
Pomógł: 4 razy
Wiek: 21
Dołączył: 24 Wrz 2014
Posty: 267
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2015-10-06, 20:35   

Czyli mówicie, że ASB nie powinny się zdarzać szarpnięcia - nawet jeżeli u mnie jest to naprawdę lakkie takie pyknięcie bardziej niż szarpniecie.

Boję się tej wymiany oleju - się naczytałem nawet u nas na forum, że skrzynia padła po takiej operacji.

To co teraz się dzieje zupełnie mi nie przeszkadza - przejechałem już tak z 30 tys i się to nie pogłębia.
 
 
beyer28 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 871
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-10-06, 20:37   

GLAC, W A8 z 2010r... <bezradny>
_________________
4.2 ASG 299 km katalizatory.

Objawy awarii DPF - zapchania filtra cząstek stałych Audi A6 C6 i C7 oraz A8

-------------
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2015-10-06, 20:41   

Pewnie jestes przewrażliwiony ale olej zmieniac i tak musisz.
 
 
beyer28 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 871
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-10-06, 20:47   

Apophis napisał/a:
Pewnie jestes przewrażliwiony ale olej zmieniac i tak musisz.

Dokładnie, im wcześniej to zrobisz tym lepiej.
_________________
4.2 ASG 299 km katalizatory.

Objawy awarii DPF - zapchania filtra cząstek stałych Audi A6 C6 i C7 oraz A8

-------------
 
 
Glac 
Moje A8


Rocznik: 2015
Silnik cm3: 4.2+
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: D4
Pomógł: 4 razy
Wiek: 21
Dołączył: 24 Wrz 2014
Posty: 267
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2015-10-06, 20:56   

Dzięki za odpowiedź.

Znacie warsztat godny polecenia do wymian oleju?

Żeby nie pojechać do "profesjonalnego" warsztatu zajmującego się skrzyniami od 20 lat, który rozwalił skrzynię jak u kolegi z naszego forum http://www.a8team.pl/d3-0...leju-vt4080.htm
 
 
beyer28 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 871
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-10-06, 21:03   

GLAC, Mi kolega-mechanik w Starych Babicach zawsze wymienia, ale na krakowskiej masz Mid-Parts-warsztat z 20letnim stażem :D ale też powinni sobie z tym poradzić ;)
_________________
4.2 ASG 299 km katalizatory.

Objawy awarii DPF - zapchania filtra cząstek stałych Audi A6 C6 i C7 oraz A8

-------------
 
 
Glac 
Moje A8


Rocznik: 2015
Silnik cm3: 4.2+
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: D4
Pomógł: 4 razy
Wiek: 21
Dołączył: 24 Wrz 2014
Posty: 267
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2015-10-06, 21:08   

Może być nawet w Krakowie czy gdzie indziej i piszę poważnie - tym bardziej, że jeżdżę po kraju.
Ważne, żeby to był ktoś sprawdzony kto wymienia tak jak trzeba.
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2015-10-06, 21:09   

Więc zajedź do Magnic pod Wrocławiem do szeryfisha-zrobi tak jak trzeba i taniej niż w serwisach skrzyń.
 
 
beyer28 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 871
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-10-06, 21:13   

GLAC, http://www.midparts.com.pl/
Ja też piszę poważnie i nie w Krakowie, tylko na Al.Krakowskiej w Warszawie. Cała stolica u nich robi automaty
_________________
4.2 ASG 299 km katalizatory.

Objawy awarii DPF - zapchania filtra cząstek stałych Audi A6 C6 i C7 oraz A8

-------------
 
 
Glac 
Moje A8


Rocznik: 2015
Silnik cm3: 4.2+
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: D4
Pomógł: 4 razy
Wiek: 21
Dołączył: 24 Wrz 2014
Posty: 267
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2015-10-06, 21:17   

Apophis, beyer28, Dzięki <okok>
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2015-10-06, 22:54   

Kolego Glac, nie powinieneś widzieć opiłków w oleju ze skrzyni, bo w misie olejowej są magnesy i opiłki opadając na dno skrzyni, do misy, są przez te magnesy wyłapywane. Nie sądzę, abyś miał tak wyeksploatowaną skrzynię, aby opiłki po niej latały. To co widziałeś, to może być efekt ścierania się tarczek, a tego już magnesy nie wyłapią. Większe "paprochy" zatrzymuje filtr siatkowy, mniejsze po prostu po skrzyni krążą. Jeśli nie jesteś pewien - obowiązkowo do jakiegoś speca od skrzyń i co najmniej wymiana oleju.
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
Glac 
Moje A8


Rocznik: 2015
Silnik cm3: 4.2+
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: D4
Pomógł: 4 razy
Wiek: 21
Dołączył: 24 Wrz 2014
Posty: 267
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2015-10-29, 20:50   

Wątpliwości rozwiane - dynamiczna wymiana za mną.

Opiłków nie było, szlamu też nie za bardzo - mechanik powiedział po zdjęciu miski, że wyjątkwo czysto tutaj jest.
Być może ktoś już wymianiał olej od nowości... tego nie wiem.
W każdym razie po wymianie po 300 km nie zaobserwowałem delikatnego szarpięcia, które opisałem w tym poście.

Zrobiłem kilka zdjęć.




 
 
VanDyke 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4700
Skrzynia: Quadra Track II
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Jeep Grand Cherokee
Pomógł: 11 razy
Wiek: 40
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 783
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-10-30, 08:59   

Gdzie zrobiłeś dynamiczną wymianę oleju?
_________________
Kontakt: nick + @wp.pl
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.