Autor |
Wiadomość |
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-10-06, 19:21
|
|
|
GLAC, Oolnie sprawna ASB ma cykac bez zarzutu. Jak widziałes opiłki i nie wiesz czy poprzednik na pewno zmieniał to zrób podmianke statyczna i bedziesz widział ile tych opiłków tam jest. Jesli po wymianie statycznej sie poprawi to zrobisz sobie jeszcze jedna bez filtra juz i tak smigaj dalej. |
|
|
|
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-10-06, 19:26
|
|
|
GLAC napisał/a: | Witam.
Poprzedni właściciel wymieniał olej podobno, ale nie wiem czy dynamicznie czy statycznie i jaki olej zalany.
|
Z własnego doświadczenia wiem, że rodzaj oleju ma znaczenie. Poprzedniemu właścicielowi przy remoncie skrzyni zalali ravenola i ja również go zalałem przy wymianie, zaraz po kupnie. Po 1,5r przeszedłem na mobila i zauważalnie poprawiła się praca skrzyni przy zmianie z 3 na 4 bieg, a różnie z tym bywało |
_________________ 4.2 ASG 299 km katalizatory.
Objawy awarii DPF - zapchania filtra cząstek stałych Audi A6 C6 i C7 oraz A8
-------------
|
|
|
|
|
|
|
|
Glac
Moje A8
Rocznik: 2015
Silnik cm3: 4.2+
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: D4
Pomógł: 4 razy Wiek: 21 Dołączył: 24 Wrz 2014 Posty: 267 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2015-10-06, 19:35
|
|
|
Czyli mówicie, że ASB nie powinny się zdarzać szarpnięcia - nawet jeżeli u mnie jest to naprawdę lakkie takie pyknięcie bardziej niż szarpniecie.
Boję się tej wymiany oleju - się naczytałem nawet u nas na forum, że skrzynia padła po takiej operacji.
To co teraz się dzieje zupełnie mi nie przeszkadza - przejechałem już tak z 30 tys i się to nie pogłębia. |
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-10-06, 19:41
|
|
|
Pewnie jestes przewrażliwiony ale olej zmieniac i tak musisz. |
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
|
|
|
Glac
Moje A8
Rocznik: 2015
Silnik cm3: 4.2+
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: D4
Pomógł: 4 razy Wiek: 21 Dołączył: 24 Wrz 2014 Posty: 267 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2015-10-06, 19:56
|
|
|
Dzięki za odpowiedź.
Znacie warsztat godny polecenia do wymian oleju?
Żeby nie pojechać do "profesjonalnego" warsztatu zajmującego się skrzyniami od 20 lat, który rozwalił skrzynię jak u kolegi z naszego forum http://www.a8team.pl/d3-0...leju-vt4080.htm |
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
|
|
|
Glac
Moje A8
Rocznik: 2015
Silnik cm3: 4.2+
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: D4
Pomógł: 4 razy Wiek: 21 Dołączył: 24 Wrz 2014 Posty: 267 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2015-10-06, 20:08
|
|
|
Może być nawet w Krakowie czy gdzie indziej i piszę poważnie - tym bardziej, że jeżdżę po kraju.
Ważne, żeby to był ktoś sprawdzony kto wymienia tak jak trzeba. |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-10-06, 20:09
|
|
|
Więc zajedź do Magnic pod Wrocławiem do szeryfisha-zrobi tak jak trzeba i taniej niż w serwisach skrzyń. |
|
|
|
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
Glac
Moje A8
Rocznik: 2015
Silnik cm3: 4.2+
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: D4
Pomógł: 4 razy Wiek: 21 Dołączył: 24 Wrz 2014 Posty: 267 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2015-10-06, 20:17
|
|
|
Apophis, beyer28, Dzięki |
|
|
|
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2015-10-06, 21:54
|
|
|
Kolego Glac, nie powinieneś widzieć opiłków w oleju ze skrzyni, bo w misie olejowej są magnesy i opiłki opadając na dno skrzyni, do misy, są przez te magnesy wyłapywane. Nie sądzę, abyś miał tak wyeksploatowaną skrzynię, aby opiłki po niej latały. To co widziałeś, to może być efekt ścierania się tarczek, a tego już magnesy nie wyłapią. Większe "paprochy" zatrzymuje filtr siatkowy, mniejsze po prostu po skrzyni krążą. Jeśli nie jesteś pewien - obowiązkowo do jakiegoś speca od skrzyń i co najmniej wymiana oleju. |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
Glac
Moje A8
Rocznik: 2015
Silnik cm3: 4.2+
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: D4
Pomógł: 4 razy Wiek: 21 Dołączył: 24 Wrz 2014 Posty: 267 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2015-10-29, 20:50
|
|
|
Wątpliwości rozwiane - dynamiczna wymiana za mną.
Opiłków nie było, szlamu też nie za bardzo - mechanik powiedział po zdjęciu miski, że wyjątkwo czysto tutaj jest.
Być może ktoś już wymianiał olej od nowości... tego nie wiem.
W każdym razie po wymianie po 300 km nie zaobserwowałem delikatnego szarpięcia, które opisałem w tym poście.
Zrobiłem kilka zdjęć.
|
|
|
|
|
|
|
|
VanDyke
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4700
Skrzynia: Quadra Track II
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Jeep Grand Cherokee
Pomógł: 11 razy Wiek: 41 Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 783 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-10-30, 08:59
|
|
|
Gdzie zrobiłeś dynamiczną wymianę oleju? |
_________________ Kontakt: nick + @wp.pl |
|
|
|
|
|