Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 03 4.2MPI ] Szarpanie skrzyni po wymianie oleju  
Autor Wiadomość
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 49
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2014-12-13, 17:55   

Rafał, opisz dokładnie jak skrzynia się zachowuje, bo rozumiem, że błędów żadnych Ci nie wyrzuca.
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
Ogród-Lca 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 223
Skąd: Legnica
Wysłany: 2014-12-13, 19:06   

Od wymiany oleju ne wpinałem się jeszcze w skrzynię przy wymianie oleju nie było żadnych błędów w skrzyni.
Olej wymieniłem ponieważ nie byłem pewny czy poprzedni właściciel to zrobił, oraz miałem delikatne przeciąganie na zimnej skrzyni przy delikatnej jeździe podczas zmiany 3-4 albo 4-5 przy mocnej jeździe było ok, po za tym miałem wrażenie że skrzynia trochę zamula auto wcześniej jeździło w dużym mieście i chyba w większości po mieście. Innych dolegliwości nie było skrzynia nie szarpała, nie hałasowała redukowała nieodczuwalnie.
Przy wymianie oleju okazało się że poprzedni właściciel rzeczywiscie wymieniła olej kilka lat temu ok 50 ts km wcześniej. Po wymianie oleju skrzynia czasami szarpnie przy zmianie biegu oraz przy redukcji np przy dojeżdżaniu do skrzyżowania z odpuszczonym gazem, zacząłem słyszeć czasami takie uuuuuuu przy zmianie biegu na wyższy parę razy też przy wchodzeniu w zakręt 90 stopni lub wychodzeniu z łuku delikatne dodanie gazu i auto przez chwilę tak jak gdyby przerywało , czuć drgania. Przy przełączeniu na S też odczuwalne delikatne szarpnięcia przy ostrej jeździe .
Podsumowując na pewno przed wymianą było lepiej a miało być odwrotnie :(
_________________
Kiedyś była audi A8 D2 4.2.
Jest audi 80 GT B2 silnik R5 136 KM w odbudowie.
Poszukiwana Audi A8 D3 ( 4.0TDI, 4.2TDI,4.2Benzyna )
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 49
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2014-12-13, 19:22   

Na zimnej skrzyni (nagrzewa się nieco później niż silnik) może początkowo być lekkie przeciąganie, ale z czasem ustaje. 50 tys. km to już można było wymieniać. Zamulanie auta odczuwane jako przez skrzynię bardziej wynika ze sterowania silnikiem - tak jak pisałeś, auto w większości jeździło po mieście i to może być też przyczyną. Przy zmianach biegów generalnie nie powinna szarpać, ani w górę (na wyższy bieg), ani przy redukcji na niższy, a tym bardziej przy hamowaniu silnikiem. Pierwsza myśl, to sterownik jest źle "wyuczony" i wymieniając olej rzeczywiście trafiłeś w piętę achillesową. Sterowniki audi do tych skrzyń mają dość sztywno ustawione pewne parametry i taka podmiana oleju nie mieści się w wartościach wyuczonych. Domyślam się, że po podłączeniu kompa nie będziesz miał błędów, ale przy najbliższej okazji sam sprawdź. Przez najbliższy czas postaraj się jeździć tak jak jeździłeś dotąd, swoim stylem. Z każdym kilometrem sterownik będzie zapisywał nowsze wartości i powinno być coraz lepiej. Z kolejną podmianą oleju nie śpiesz się, chyba że nie będzie poprawy albo będzie coraz gorzej. Jeśli zacznie się pogarszać, najprawdopodobniej trzeba będzie przesiąść się na oryginalny olej ZF'a i to też nie od razu, a etapami. Co do szarpnięć, to sprawdź, czy nie masz za dużo oleju w skrzyni. Niedomiar powoduje pływanie albo przeciąganie (za małe ciśnienie), natomiast nadmiar oleju powoduje szarpanie. Charakterystyczne szarpnięcie jest wówczas przy przełączaniu zakresu biegu (zwłaszcza na rozgrzanej skrzyni). To tyle, co mi tak na szybko przychodzi na myśl.
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
Ogród-Lca 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 223
Skąd: Legnica
Wysłany: 2014-12-13, 19:31   

Najgorsze jest to że już trochę km po wymianie zrobiłem w cyklu zarówno miejskim jak i poza miejskim bo do pracy dojeżdżam 50 km w jedną stronę i poprawy nie widzę wręcz mam wrażenie że chodzi gorzej , zastanawia mnie też to dziwne przerywanie ( drganie ) przy wychodzeniu z zakrętu i dodaniu gazu wcześniej tego nie było. Stan oleju powinien być OK sprawdzany przy temp 35-40 stopni dolano do momentu wycieku.
Ktoś wie ile ASO kasuje za wgranie nowego softu do skrzyni i czy jest sens to robic ?
_________________
Kiedyś była audi A8 D2 4.2.
Jest audi 80 GT B2 silnik R5 136 KM w odbudowie.
Poszukiwana Audi A8 D3 ( 4.0TDI, 4.2TDI,4.2Benzyna )
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 49
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2014-12-13, 19:37   

Nowy soft jak najbardziej jest sensowny, bo zawiera poprawki i ulepszenia wynikłe z obserwacji eksploatacji. Problem w tym, że nie do każdej skrzyni jest taki soft (bo wgrać to do każdej w D3 da się). Skoro robisz tak duże przebiegi, to rzeczywiście, jest coś nie tak. Albo wina oleju, albo mechanicznie skrzynia się kończy. Skoro przed wymianą było w porządku, to stawiałbym na olej. Jeśli zalewałeś Ravenolem i nie ma poprawy, a jest gorzej, to nie widzę innego wyjścia jak przesiadać się na ZF'a. Na wszelki wypadek Ravenolu nie pozbywaj się. Spróbuj podmienić 2-3 litry oleju na zasadzie spuścić ze skrzyni stary, wlać 2-3 litry nowego i później zgodnie z procedurą temperaturową uzupełniać starym olejem do odpowiedniego poziomu. Powinno Ci pozostać około 2-3 litrów poprzedniego oleju.
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
Ogród-Lca 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 223
Skąd: Legnica
Wysłany: 2014-12-13, 20:04   

Chyba że moja skrzynia jest jakaś wybredna skoro większość D3 klubowiczów lata na Ravenolu , myślisz że zmieszanie go z ZF może coś dać , bo ja nie jestem za mieszaniem oleju , a Ravenolu mam jeszcze na jedną wymianę . Musze poczekać i tak na jakiś wolny termin u kumpla żeby wymianę zrobić bo mam 3 garaże ale w żadnym nie mam kanału żeby na spokojnie samemu sobie to zrobić, widzę że koledzy z forum to też większość daleko :) .
_________________
Kiedyś była audi A8 D2 4.2.
Jest audi 80 GT B2 silnik R5 136 KM w odbudowie.
Poszukiwana Audi A8 D3 ( 4.0TDI, 4.2TDI,4.2Benzyna )
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 49
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2014-12-13, 20:19   

Właśnie wymieszanie może pomóc, oczywiście przed wymieszaniem wlej do nakrętki po kilkanaście kropel jednego i drugiego oleju i sprawdź czy się nie pienią, bo nie powinny. A8 to co egzemplarz to indywidualista i czasami zdarza się, że ciężko jest skrzynię nawrócić a "egzorcyzmy" złych nawyków trwają tygodniami. Ból też jest taki, że nie da się takich ustawień wykasować. A tego Ravenolu który masz, to tak jak pisałem, nie pozbywaj się.
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
Ogród-Lca 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 223
Skąd: Legnica
Wysłany: 2014-12-13, 20:29   

No nie będę się pozbywał bo dopiero go dokupiłem bo z poprzedniej wymiany zostało mi z 3L więc dokupiłem jeszcze parę żeby zrobić kolejną. A tak na marginesie to przed zakupem D3 nie wczytywałem się w działania skrzyni w tych autach myślałem że bolączki z D2 zostały rozwiązane kupujesz auto nowe za pół banki , auto limuzynę która służy do jazdy w dalekie trasy gdzie przebieg 200 ts to może być 3-4 lata i po 4 latach możesz mieć skrzynię do remontu bo nie wytrzymała presji niewymienianego oleju to porażka dla koncernu, ale te wszystkie auta nowe to jednorazówki, dla tego odnawiam audi coupe B2 ma 27 lat i za kolejne 27 powinna jeszcze jeździć .
_________________
Kiedyś była audi A8 D2 4.2.
Jest audi 80 GT B2 silnik R5 136 KM w odbudowie.
Poszukiwana Audi A8 D3 ( 4.0TDI, 4.2TDI,4.2Benzyna )
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 49
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2014-12-13, 21:00   

Dokładnie tak jak piszesz. Skrzynia tylu lifetime - 160 tys. km i wymieniasz. Silnik 100 kkm i łańcuchy rozrządu rozciągnięte, ślizgi wytarte. Dziś łatwiej wyprodukować niż sprzedać, więc koncerny muszą się jakoś ratować. Zauważ, że wiele firm od 2009 roku robi rozrząd z tyłu silnika, od grodzi silnika i kabiny pasażerskiej. Po co? Ano, aby odwiedzać serwis, bo trzeba wyjmować silnik. A najlepiej co 100 tysi zmieniać auto i już. Ot, nie zawsze lepsze to co nowe.
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
Ogród-Lca 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 223
Skąd: Legnica
Wysłany: 2014-12-13, 21:10   

Dokładnie i wszystkie drogie elementy sterowniki umieszczane są pod maską w takich miejscach że przy delikatnej kolizji się uszkadzają i trzeba wydać kupe kasy, ale A8 to mega górna póła i przebiegi rzędu 200-300 ts powinny być niczym to nie audi A3 z silnikiem 1.6 Pb.

Ale fakt A8 przyjemność z jazdy daje tylko wszystko musi chodzić jak trzeba zwłaszcza skrzynia :(
_________________
Kiedyś była audi A8 D2 4.2.
Jest audi 80 GT B2 silnik R5 136 KM w odbudowie.
Poszukiwana Audi A8 D3 ( 4.0TDI, 4.2TDI,4.2Benzyna )
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2014-12-13, 23:09   

Ogród-Lca napisał/a:
Chyba że moja skrzynia jest jakaś wybredna skoro większość D3 klubowiczów lata na Ravenolu...

To trochę daleko posunięte twierdzenie..... wydaje mi się że nawet błędne.
Niektóre serwisy skrzyń stosują wyłącznie oryginalne oleje, taki MID-PARTS nasze skrzynie zalewa wyłącznie olejami ZF'a , podobnie zresztą ze wszystkimi innymi skrzyniami z grupy VW więc ów Ravenol to wcale nie jest tak powszechny jak piszesz.

Ja w swojej miałem już 3 razy wymieniany olej i zawsze był to ZF - po wymianach nie zauważyłem nic niepokojącego, skrzynia chodzi jak chodziła przed wymianą chociaż pierwsza wymiana jaką zrobiłem przy przebiegu około 190kkm to była prawdopodobnie w ogóle pierwsza w życiu tej skrzyni bo filtr oleju był jeszcze z roku 2002.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
Ogród-Lca 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 223
Skąd: Legnica
Wysłany: 2014-12-14, 00:44   

Napisałem tak bo czytałem tutaj wiele wypowiedzi urzytkowników którzy zalali Ravenol i sa zadowoleni. Ale moze rzeczywiście trzeba zmienić na ZF, tylko nie potrzebie kupiłem ten Ravenol hmmm .
_________________
Kiedyś była audi A8 D2 4.2.
Jest audi 80 GT B2 silnik R5 136 KM w odbudowie.
Poszukiwana Audi A8 D3 ( 4.0TDI, 4.2TDI,4.2Benzyna )
 
 
Korton 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: a8 d3
Pomógł: 2 razy
Wiek: 47
Dołączył: 20 Sie 2013
Posty: 371
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-12-14, 10:48   

Bylo wczesniej ok, zalales nie oryginalnym olejem i sie pogorszylo. Wniosek chyba prosty, a to, ze ludzie opisuja ze leja Ravenola i nic sie nie dzieje - to wiesz jak to jest, jeden nie zauwazy, drugi sie nie przyzna, ze po wymianie gorzej, roznie z tymi oponiami w necie jest.
 
 
Ogród-Lca 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 223
Skąd: Legnica
Wysłany: 2014-12-14, 10:59   

Ravenol kupiłem bo jak zacząłem szukać informacji na temat jaki olej zalać to pierwsze informacje jakie znalazłem to były tylko o Ravenolu dopiero jak dostałem ofertę ze sklepu internetowego to się dowiedziałem że jest jeszcze ZF. Chyba trzeba będzie zaryzykować i zakupić ZF tylko czy wymieniać też ponownie filtr który jest założony nowy, czy tylko spuscić olej i zalać ZF ?
_________________
Kiedyś była audi A8 D2 4.2.
Jest audi 80 GT B2 silnik R5 136 KM w odbudowie.
Poszukiwana Audi A8 D3 ( 4.0TDI, 4.2TDI,4.2Benzyna )
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 49
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2014-12-14, 11:09   

Ogród-Lca napisał/a:
(...)ale A8 to mega górna póła i przebiegi rzędu 200-300 ts powinny być niczym to nie audi A3 z silnikiem 1.6 Pb.(...)(

Ja akurat mam jeszcze A3 z 1997 r. z 1,6 Pb - przebieg: 227590 - w skrzyni wymieniłem olej na syntetyczny i nic się nie dzieje. Odpukać - bezawaryjne autko, ale fakt przyjechało z Holandii i było zadbane.
Nie widzę potrzeby wymiany filtra siatkowego, bo jeszcze za mało przejechałeś aby tam coś nazbierać. Wystarczyć spuścić olej i zalać ZF'em.
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.