Autor |
Wiadomość |
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2015-01-29, 20:04
|
|
|
Nie zawsze duży przebieg oznacza znaczne zużycie oleju, a czasami, choć rzadziej zdarza się tak jak w Twoim przypadku, że olej mimo krótkiego okresu mógł zużyć się bardziej, ewentualnie wypłukał pewne osady, których poprzedni olej nie mógł usunąć. Dlatego dobrze jest robić częściej delikatniejsze podmiany. Najważniejsze, że jest poprawa. |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
|
|
|
Ogród-Lca
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 23 Paź 2009 Posty: 223 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 2015-01-29, 20:15
|
|
|
No poprawa jest żeby nie zapeszać zobaczymy co będzie jak parę dni polatam. |
_________________ Kiedyś była audi A8 D2 4.2.
Jest audi 80 GT B2 silnik R5 136 KM w odbudowie.
Poszukiwana Audi A8 D3 ( 4.0TDI, 4.2TDI,4.2Benzyna ) |
|
|
|
|
|
|
|
hektor
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Hektor
Jeżdzę: D3
Dołączył: 22 Paź 2014 Posty: 16 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 2015-02-23, 17:17
|
|
|
Mi wymiana oleju w GQF nie pomogła. Zero opiłków, wymieniłem statycznie olej i filtr. Po tysięcu klilometrów znów statyczna wymiana ale objawy nie ustąpiły a konkretnie na zimnym falowanie obrotów i delikatne szarpnięcie przy przejściu na 3 i 5 bieg.
Poczytałem, że konwerter do wymiany. OK umówiłem się na wymianę i wysłanie do regeneracji do midparts (3 lata gwarancji teraz dają 1200zł) i czytam, że powinienem po wymianie zrobić reset wartości wyuczonych skrzyni. Mam VAGa tylko pytanie gdzie i jak dokładnie robi się ten reset? A może założyć nowy konwerter i pojeździć może będzie dobrze i nic nie trzeba resetować?
Dodatkowe pytanie, wymieniał ktoś samodzielnie konwerter i może podpowiedzieć co i jak żeby czegoś nie spartolić? |
|
|
|
|
Motostacja
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Motostacja
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy Wiek: 32 Dołączył: 29 Lip 2012 Posty: 1048 Skąd: Motostacja
|
Wysłany: 2015-02-23, 23:28
|
|
|
jak zdejmiesz skrzynie to wymiana konwertera nie powinna być już problemem |
_________________ Części samochodowe online - Motostacja |
|
|
|
|
|
|
|
Krystian5010
Użytkownik
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Krystian
Jeżdzę: D3
Dołączył: 05 Lut 2015 Posty: 27 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 2015-02-24, 00:11
|
|
|
Ja w swojej D3 zacząłem mieć lekkie szarpania , wniosek trzeba wymienić olej kupiłem ravenola wymiana 7L było ok przez jeden , trasa 300 km biegi zmienial pięknie ale co się zaczęło dziać , po zmianie biegu i dodaniu gazu zaczęło trzasc budą zawsze i na każdym biegu . Mechanik stwierdził że trzeba wymienić cały olej i na serwisowy . Wymiana dynamiczna , nadal to samo jednak lepiej . Olej który był zlany za pierwszym razem niby się już nie dawał do niczego. Jestem aktualnie w trakcie wymieniania skrzyni. |
|
|
|
|
Ogród-Lca
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 23 Paź 2009 Posty: 223 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 2015-02-24, 02:44
|
|
|
U mnie po wymianie oleju z Ravenolu na ZF jest o niebo lepiej tyle że skrzynia lubi szarpnąć a przed zalaniem ravenolu jak kupiłem auto tego nie było. |
_________________ Kiedyś była audi A8 D2 4.2.
Jest audi 80 GT B2 silnik R5 136 KM w odbudowie.
Poszukiwana Audi A8 D3 ( 4.0TDI, 4.2TDI,4.2Benzyna ) |
|
|
|
|
|
|
|
Motostacja
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Motostacja
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy Wiek: 32 Dołączył: 29 Lip 2012 Posty: 1048 Skąd: Motostacja
|
Wysłany: 2015-02-24, 19:16
|
|
|
Ogród-Lca napisał/a: | U mnie po wymianie oleju z Ravenolu na ZF jest o niebo lepiej |
test sprzęgła wypada lepiej ? nie jest taka gumowa ? i przy daniu w palnik na biegu nie ślizga sie tak ? |
_________________ Części samochodowe online - Motostacja |
|
|
|
|
Motostacja
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Motostacja
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy Wiek: 32 Dołączył: 29 Lip 2012 Posty: 1048 Skąd: Motostacja
|
Wysłany: 2015-02-24, 19:21
|
|
|
Krystian5010 napisał/a: | Jestem aktualnie w trakcie wymieniania skrzyni. |
napisz cos o tym wiecej wiele os napewno to zaciekawi jak by sie dało moze jakies fotki porady opinie zmieniasz na inna skrzynie czy robisz samo sprzegło ? zalewasz teraz zf? |
_________________ Części samochodowe online - Motostacja |
|
|
|
|
|
|
|
Ogród-Lca
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 23 Paź 2009 Posty: 223 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 2015-07-22, 23:28
|
|
|
Koledzy a wie kto ile kosztuje nowy konwenter w ASO i czy do wszystkich 6HP idą takie same konwentery czy jest to uzaleznione typem silnika ?. Ma ktos nr częsci konwentera do skrzyni GZA |
_________________ Kiedyś była audi A8 D2 4.2.
Jest audi 80 GT B2 silnik R5 136 KM w odbudowie.
Poszukiwana Audi A8 D3 ( 4.0TDI, 4.2TDI,4.2Benzyna ) |
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2015-07-23, 19:26
|
|
|
GZA, oznaczenie L74 cena: 8247zł bez zniżek nr oe: 09E323571B. Jest ogólnie 4 podtypy literowe dla 3.7; 4,2mpi i 4.0; 4.2tdi. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
jordan233
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Sławek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy Dołączył: 12 Kwi 2011 Posty: 1510 Skąd: GBY
|
Wysłany: 2015-07-23, 19:29
|
|
|
krzychu22.p1i napisał/a: | GZA, oznaczenie L74 cena: 8247zł bez zniżek nr oe: 09E323571B. Jest ogólnie 4 podtypy literowe dla 3.7; 4,2mpi i 4.0; 4.2tdi. |
Z tymi cenami to ładnie ich j...e w głowe....... |
_________________ https://www.facebook.com/...100089709813366
|
|
|
|
|
Ogród-Lca
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 23 Paź 2009 Posty: 223 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 2015-07-23, 23:19
|
|
|
No prawie 9 ts to spora przesada. |
_________________ Kiedyś była audi A8 D2 4.2.
Jest audi 80 GT B2 silnik R5 136 KM w odbudowie.
Poszukiwana Audi A8 D3 ( 4.0TDI, 4.2TDI,4.2Benzyna ) |
|
|
|
|
|
|
|
mkbewe
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip EYC GQF
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 38 Dołączył: 13 Mar 2015 Posty: 1063 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2015-10-14, 22:42
|
|
|
Ja jestem po wymianę oleju dzisiaj u siebie. Ponieważ mam falowniki obrotów na niskich obrotach wysokich biegów na zimnym silniku postanowiłem że 1 zmienię olej. Zadałem RAVENOL ale weszło mi ledwo 4,8l oleju. Nie wiem dlaczego tylko tyle.
Prze 30 st przelewa się i tu
I tu
tu
Poprawy nie zauważyłem więc przygotowuje się na wymianę sprzęgła hydrokinetycznego
Znalazłem na necie oferty regenerowanych konwertery już po 700 zł. Jest to coś warte? Jak myślicie. |
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2015-10-14, 22:56
|
|
|
mkbewe napisał/a: |
Znalazłem na necie oferty regenerowanych konwertery już po 700 zł. Jest to coś warte? Jak myślicie. |
Ale na jakiej zasadzie ? Oddajesz im swoje i oni regenerują Twoje, czy dostajesz jedno odsyłasz Swoje ? Czy ogólnie bez zwrotu twojego ? |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-10-15, 04:02
|
|
|
Za 700 to zawsze ze zwrotem.
Swoja droga zmieniłeś olej bez filtra? To nawet nie wiesz co w środku piszczy? Jaki olej zleciał? |
|
|
|
|
|