Autor |
Wiadomość |
skipper
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic-F1
Zasilanie: PB
Imię: Marek
Jeżdzę: A8 D3.Pływam;Wellcraft Cruiser
Dołączył: 05 Wrz 2010 Posty: 110 Skąd: Małopolska i Mazury
|
Wysłany: 2011-06-10, 22:00
|
|
|
Tak z ciekawości,po jakim przebiegu jest ten olej na zdjęciu? |
_________________ Tylko A8 i Jachty Motorowe.
|
|
|
|
|
|
|
|
club-iguana
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jaro
Jeżdzę: A8L
Pomógł: 1 raz Wiek: 52 Dołączył: 27 Kwi 2010 Posty: 215 Skąd: Brzozowa/WGM
|
Wysłany: 2011-06-10, 23:57
|
|
|
A ja tu widzę objawienie... Dobra, nie piję już nic dzisiaj |
_________________ CCCO A8 D2 4.2 '96 -> Allroad 2,7T '02 -> A8L D3 4.2 '04 - to wszystko już było. |
|
|
|
|
|
|
|
Klimass1
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 4HP-24
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian/Dawid
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 4 razy Wiek: 51 Dołączył: 06 Gru 2009 Posty: 387 Skąd: Syców
|
Wysłany: 2011-07-03, 23:09
|
|
|
club-iguana napisał/a: | Obrazek
A ja tu widzę objawienie... Dobra, nie piję już nic dzisiaj |
:p muszę przyznać że też tu widzę coś |
_________________ Regulamin - reklama.
602-11-90-63
Działosza
56-500 Syców
A6 C6 BMK wymiana wtrysków? |
|
|
|
|
Saberek
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Piotrek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy Wiek: 43 Dołączył: 11 Lut 2011 Posty: 153 Skąd: Lloydminster, Alberta , Kanada
|
Wysłany: 2011-07-05, 22:21
|
|
|
Ja u siebie tez wymienilem olej i skrzynia zrywa.
Jak jade w korku bardzo wolno to przy ruszaniu / zwalnianiu zrywa autem chyba przy zmianie biegu ale chyba tylko 1 -2 -1 bo tylko przy slimaczym tempie tak robi.
Dzieje sie tak tylko ma wolnych obrotach, przy normalnej jezdzie wogole tego nie odczuwam.
Olej zalany Ravenol 6HP jakis miesiac temu, wymiana bez laptopa i weszlo ok 6 litrow + nowy filtr
Moze to byc przyczyna, moze za niski / za wysoki stan oleju ???
Skrzynia GQF wiec oldj chyba dobry zalany ??? |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2011-07-06, 06:54
|
|
|
Ja w ubiegłym tygodniu zmieniałem olej w skrzyni i po wymianie chodzi miodzio, nic nie szarpie, zmienia płynnie i jest lepiej niż przed wymianą...
olej i filtr o ile dobrze pamiętam byl ZF.
Po demontażu filtra okazało się że siedzi tam od nowości więc pora na wymianę już była chyba najwyższa bo właśnie przekroczyłem magiczne 200kkm a skrzynia czasem lekko poszarpywała. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
PABLO200
Moje A8
Rocznik: 2016
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Pablo
Jeżdzę: Q8
Pomógł: 7 razy Wiek: 45 Dołączył: 31 Sie 2009 Posty: 706 Skąd: Śląski
|
Wysłany: 2011-07-06, 10:31
|
|
|
Były dwa rodzaje olej niebieski i żółty
Aby dobrać prawidłowy olej należy zczytać numer seryjny skrzyni biegów który jest na skrzyni
Jeżeli jest wlany inny lub zamiennik skrzynia zaczyna szaprać. |
|
|
|
|
|
|
|
nils
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: W12
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: nils
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 21 Cze 2011 Posty: 57 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-07-06, 19:56
|
|
|
FOSS napisał/a: | Ja w ubiegłym tygodniu zmieniałem olej w skrzyni i po wymianie chodzi miodzio, nic nie szarpie, zmienia płynnie i jest lepiej niż przed wymianą... |
Daj znać gdzie zmieniałeś i jaki koszt.
Rozumiem, ze oleju nie kupowałeś sam tylko dobrali Ci na miejscu? |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2011-07-06, 20:04
|
|
|
nils napisał/a: | FOSS napisał/a: | Ja w ubiegłym tygodniu zmieniałem olej w skrzyni i po wymianie chodzi miodzio, nic nie szarpie, zmienia płynnie i jest lepiej niż przed wymianą... |
Daj znać gdzie zmieniałeś i jaki koszt.
Rozumiem, ze oleju nie kupowałeś sam tylko dobrali Ci na miejscu? |
Zmieniałem w Midparts w Ursusie (ul. Zielonogórska)...
o ile dobrze kojarzę filtr oraz olej był ZF'a...
wszystko brałem u nich a za całość zapłaciłem 1,2kpln - to raczej nie jest cena promocyjna ale mi zależy bardziej na żywotności i poprawnej pracy skrzyni niż na promocyjnej cenie... tym bardziej że - jak już pisałem powyżej - niedawno przekroczyłem licznikowe 200kkm a przy skrzyni nikt od nowości jeszcze nic nie robił (zdemontowano ori filtr produkcji 2002).
Ja umówiłem się z dnia na dzień, przyjechałem o 7:30 i najpóźniej 8:30 było już po sprawie ;-) |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
badyl
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic + F1
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 44 Dołączył: 06 Lut 2011 Posty: 344 Skąd: trójmiasto
|
Wysłany: 2011-07-06, 23:05
|
|
|
Saberek napisał/a: | Ja u siebie tez wymienilem olej i skrzynia zrywa.
Jak jade w korku bardzo wolno to przy ruszaniu / zwalnianiu zrywa autem chyba przy zmianie biegu ale chyba tylko 1 -2 -1 bo tylko przy slimaczym tempie tak robi.
Dzieje sie tak tylko ma wolnych obrotach, przy normalnej jezdzie wogole tego nie odczuwam.
Olej zalany Ravenol 6HP jakis miesiac temu, wymiana bez laptopa i weszlo ok 6 litrow + nowy filtr
Moze to byc przyczyna, moze za niski / za wysoki stan oleju ???
Skrzynia GQF wiec oldj chyba dobry zalany ??? |
olej dobry zalałeś ja też mam skrzynie GQF też wymieniałem olej na ravenol i około 6 L weszło oczywiście statycznie poczytaj w necie jest co nieco o szarpaniu skrzyni takim jak piszesz pomaga reset wartości wyuczonych
[ Dodano: 2011-07-07, 00:07 ]
PABLO200 napisał/a: | Były dwa rodzaje olej niebieski i żółty
Aby dobrać prawidłowy olej należy zczytać numer seryjny skrzyni biegów który jest na skrzyni
Jeżeli jest wlany inny lub zamiennik skrzynia zaczyna szaprać. |
tak były dwa oleje ale ten niebieski jest przeznaczony chyba do S8 oraz W12 do 4.2 jest żółty |
_________________
|
|
|
|
|
Saberek
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Piotrek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy Wiek: 43 Dołączył: 11 Lut 2011 Posty: 153 Skąd: Lloydminster, Alberta , Kanada
|
Wysłany: 2011-07-07, 00:48
|
|
|
A to ciekawe, jestes pierwszym kto wspomnial o resecie wartosci wyuczonych ......... Co to kurna jest ????? |
|
|
|
|
|
|
|
PABLO200
Moje A8
Rocznik: 2016
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Pablo
Jeżdzę: Q8
Pomógł: 7 razy Wiek: 45 Dołączył: 31 Sie 2009 Posty: 706 Skąd: Śląski
|
Wysłany: 2011-07-07, 07:19
|
|
|
badyl napisał/a: | Saberek napisał/a: | Ja u siebie tez wymienilem olej i skrzynia zrywa.
Jak jade w korku bardzo wolno to przy ruszaniu / zwalnianiu zrywa autem chyba przy zmianie biegu ale chyba tylko 1 -2 -1 bo tylko przy slimaczym tempie tak robi.
Dzieje sie tak tylko ma wolnych obrotach, przy normalnej jezdzie wogole tego nie odczuwam.
Olej zalany Ravenol 6HP jakis miesiac temu, wymiana bez laptopa i weszlo ok 6 litrow + nowy filtr
Moze to byc przyczyna, moze za niski / za wysoki stan oleju ???
Skrzynia GQF wiec oldj chyba dobry zalany ??? |
olej dobry zalałeś ja też mam skrzynie GQF też wymieniałem olej na ravenol i około 6 L weszło oczywiście statycznie poczytaj w necie jest co nieco o szarpaniu skrzyni takim jak piszesz pomaga reset wartości wyuczonych
[ Dodano: 2011-07-07, 00:07 ]
PABLO200 napisał/a: | Były dwa rodzaje olej niebieski i żółty
Aby dobrać prawidłowy olej należy zczytać numer seryjny skrzyni biegów który jest na skrzyni
Jeżeli jest wlany inny lub zamiennik skrzynia zaczyna szaprać. |
tak były dwa oleje ale ten niebieski jest przeznaczony chyba do S8 oraz W12 do 4.2 jest żółty |
Kolego nie masz racji.
Ważny jest tylko numer seryjny skrzyni biegów.
Olej ma inne właściwości stąd owe szarpanie skrzyni. |
|
|
|
|
badyl
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic + F1
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 44 Dołączył: 06 Lut 2011 Posty: 344 Skąd: trójmiasto
|
Wysłany: 2011-07-07, 08:44
|
|
|
PABLO200 napisał/a: | Kolego nie masz racji.
Ważny jest tylko numer seryjny skrzyni biegów.
Olej ma inne właściwości stąd owe szarpanie skrzyni. |
jak olej ma inne właściwości jak kolega zalał dobry olej ravenol 6HP skrzynie ma GQF taką samą jak moja na dodatek mam ten sam olej u siebie i nic nie szarpie po wymianie jest tylko lepiej
cyt:
RAVENOL ATF 6HP Fluid został opracowany do użytku w najnowszych przekładniach serii 6HP w ZF 6HP19, 6HP21, 6HP26, 6HP28, 6HP32, 6HP34, jak również dla pięciobiegowych automatycznych skrzyń biegów serii 5HP. Jest kompatybilny wstecz ze wszystkimi wcześniejszymi cztero- i pięciobiegowymi wersjami przekładni w samochodach osobowych ZF za wyjątkiem 6 HP26A61 w pojazdach z AUDI W12 (tylko oryginalne VW G055162A2 niebieskie) oraz 6HP19X dla
AUDI Q7, 6HP19A, 6HP28AF (tylko oryginalne VW G060162A2 zielone
[ Dodano: 2011-07-07, 09:46 ]
Saberek napisał/a: | A to ciekawe, jestes pierwszym kto wspomnial o resecie wartosci wyuczonych ......... Co to kurna jest ????? |
http://www.prnd.pl/porady...automatyczna-zf
Tnijcie "drzewka" koledzy bo niedlugo cytaty będą zajmować całą stronę.
Pozdrawiam, FOSS |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
Saberek
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Piotrek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy Wiek: 43 Dołączył: 11 Lut 2011 Posty: 153 Skąd: Lloydminster, Alberta , Kanada
|
Wysłany: 2011-07-07, 17:09
|
|
|
Bardzo ciekawa stronka badyl , a moze robil to ktos VCDS-em i wie jak to zrobic ???
Mam takiego 10.6 to moze bym sobie z tym poradzil, oprocz tego znalazlem jeszcze cos takiego
http://www.audiforum.ca/a...really-bad.html
another thing you can do is reset the transmission, if the previous owner never drove the car spiritedly, it probably uses (as i call it) "old man mode" and shifts nice and slow for comfort, evern when you drive like a raped ape, it will still shift slow.
to reset it, get in the car, key the ignition to on, put your foot to the floor (activate the kick down) wait between 25-30 seconds, take your foot of the gas, start it, go straight into drive (not any other selection or it won't work) and drive off. the transmission is now reset.
I know this worked in my B5 S4 with the 5HP24 ZF transmission, no reason why it shouldn't work in any other ZF transmission equipped Audi, but i haven't tried it.
w wolnym tlumaczeniu , skrzynia sie uczy stylu jazdy wlasciciela i jak sie nauczy jezdzic dziadkowym tempem to potem nawet jak jej dajesz w pizde i na gaz to bedzie zmieniala biegi w sposob dzaidkowy.
Chlopaki pisza zeby wsiasc do auta wlaczyc zaplon , NIE ODPALAC AUTA , gaz w podloge az kick down kliknie i trzymac go wlaczonego przez 25-30 sek , puscic gaz, zapalic auto , przelaczyc na D odrazu bez ZADNEGO mieszania innymi pozycjami bo nie zadziala i poprostu odjechac, ma to zresetowac skrzynie... dziala ze skrzyniami 5HP z Audi B5 S4 wiec dlaczego ma niedzialac z 6HP .....
Slyszal ktos o czyms takim :?: :?: :?: :?: |
|
|
|
|
Marcin1983pl
Użytkownik
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8L D3
Wiek: 41 Dołączył: 17 Gru 2010 Posty: 5 Skąd: Bielsko-Biała / Londyn
|
Wysłany: 2011-09-12, 19:48
|
|
|
Saberek,
poradziles sobie ze swoja skrzynia, pracuje juz dobrze???
Ja wlasnie zaczalem miec problemy ze swoja - wchodzi mi na tryb awaryjny na 5 lub 6 biegu na tak przy 40-50 milach kiedy zwalniam z np 70mil i chce dodac gazu lzej . Pierwsze w sumie sie blokuje, ale tylko na 5 lub 6 i jak dodam gazu to wtedy tryb awaryjny , a jak poczekam chwilke bez dodawania gazu lub tylko minimalnie dodaje to wtedy wroci i znow pracuje normalnie.Na lopatkach nie wchodzi w tryb awaryjny, ale tylko jak to kontroluje nie przyspieszam z 5biegu czy 6 przy predkosci ponizej 40-50, bo sie zawiesza.
Zaczne od wymiany oleju z kumplem, bo Vag w sumie nam nic konkretnego nie powiedzial, popularny bład który moze oznaczać wiele.
Moze ktoś ma jakieś sugestie z gory dziekuje za kazda pomoc. |
_________________ Tylko Audi... |
|
|
|
|
|
|
|
Saberek
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Piotrek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy Wiek: 43 Dołączył: 11 Lut 2011 Posty: 153 Skąd: Lloydminster, Alberta , Kanada
|
Wysłany: 2011-09-13, 15:50
|
|
|
Chyba tak, przestala szarpac jak sie zagrzeje, najprawdopodobniej bylo za duzo oleju, ( zrobilem kontrole poziomu z bratem +VAG - znaczys ie poprawialem po wymianie oleju w warsztacie ) wiec jak bedziesz wymienial olej to zrob to dokladnie ajk w instrukcji.
Cos jeszcze rwie przy skretach ale to chyba jakis problem z quattro, gdzie bedziesz wymienial olej ?
Bedziesz wymienial tez w dyfrach ???
Sprawdz czy masz chlodnice oleju z dyfrow i przewody laczace rozdzielacz napedu na przod/tyl z tylu na skrzyni przed samym wyjsciem na tylny wal bo ja nie mam i tam musialem wlewac olej osobno bo nie mam tej chlodnicy.
Powodzenia ;-) |
|
|
|
|
|