Autor |
Wiadomość |
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2018-11-22, 11:42
|
|
|
el_kylos napisał/a: | Tak Drago mierzyłem od środka emblematu na feldze do nadkola miarką, 398 tył i 416 przód po obu stronach +/- 1 badz 2 mm. Chyba że taki sposób nie jest miarodajny to proszę mnie wyprowadzic z błędu. |
Metoda pomiaru jak najbardziej poprawna a różnicy +/- 2mm na jednej osi już się nie poprawia.
Tak jak pisałem wcześniej...
Jeżeli dawca sterownika miał wszystko dobrze ustawione i tutaj po przeszczepie jest wszystko sprawne to może być tak, że kalibracja nie będzie potrzebna |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2018-11-22, 11:53
|
|
|
FOSS napisał/a: | Jeżeli dawca sterownika miał wszystko dobrze ustawione i tutaj po przeszczepie jest wszystko sprawne to może być tak, że kalibracja nie będzie potrzebna |
Z tym się nie zgodzę. Uważam, że to czysty fart, że wyszło tak równo. Sam przecież wiesz co potrafi się stać z autem po wymianie jednego czujnika na inny i jak koślawo może stać Nawet jak dawca miał dobrze ustawione to miał inne zupełnie czujniki wysokości. A adaptacja tyczy się tylko i wyłącznie ich. |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2018-11-25, 13:35
|
|
|
drago_o napisał/a: | Z tym się nie zgodzę. Uważam, że to czysty fart, że wyszło tak równo. Sam przecież wiesz co potrafi się stać z autem po wymianie jednego czujnika na inny i jak koślawo może stać Nawet jak dawca miał dobrze ustawione to miał inne zupełnie czujniki wysokości. A adaptacja tyczy się tylko i wyłącznie ich. |
Karol...
Czujniki poziomowania są zamocowane w jednej i tylko jednej poprawnej pozycji.
Fabrycznie nie ma tam żadnej regulacji, żadnego "pola" na zamocowanie go inaczej.
Czujniki są takie same, dla każdego zawieszenia.
Z tego wynika wprost, że sprawny czujnik przełożony z jednego sprawnego auta i zamontowany zgodnie ze sztuką do drugiego sprawnego auta powinien pokazywać to samo i nie powoduje to konieczności robienia kalibracji.
Tyle w teorii która nie raz ma odzwierciedlenie w praktyce.
Idą dalej...
Ewentualne problemy, po wymianie swojego mało sprawnego czujnika poziomowania na inny używany - bo przecież nowego to chyba nikt tu nie kupuje - to problemy wynikające z tego na co nie zwracamy uwagi a więc:
- drugi używany czujnik również nie jest w pełni sprawny ale niestety wiele osób odrzuca taką możliwość i brnie dalej w szukaniu innej usterki
- cięgno czujnika poziomowania, głównie w przypadku przednich czujników, nie jest tej samej długości co czujnika zdemontowanego co zdarza się wcale nie rzadko - tu nie wyrokuję które było zgięte bo to nie ma znaczenia dla końcowego efektu
- uchwyt czujnika poziomowania jest skrzywiony
Wystarczy, że wystąpi jeden z trzech powyższych przypadków i już ponowna kalibracja będzie konieczna.
Także podtrzymuję swoją poprzednią wypowiedź.
Jeżeli dawcą sterownika było w pełni sprawne auto które miało popranie zkalibrowane zawieszenie i stało idealnie poziomo a biorca tegoż sterownika to również w pełni sprawne auto to kalibracja nie musi być potrzebna wcale.
Dane dotyczące kalibracji zawieszenia i kodowanie zapisane są w sterowniku zawieszenia i nie giną po utracie zasilania i nie dochodzi do ich wyczyszczenia po przepięciu sterownika do innego auta.
Sterownik nie rozpoznaje do jakiego auta jest wpięty - wykonuje tylko regulacje wg. założonego schematu i zgodnie z danymi które ma zapisane.
Skoro zestaw danych jest identyczny to auto nie może nagle "wywrócić się" na bok |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2018-11-25, 13:50
|
|
|
Ja jednak podtrzymuje swoje zdanie w tej kwestii. Jakby każdy sprawny czujnik był taki sam to w jakim celu istniałaby kalibracja. Nie robiłoby się kalibracji tylko wymieniali czujnik. Akurat o pracy tego typu czujników mogę powiedzieć dżo bo w produkcji maszyn używam wielu układów pomiarowych. A właściwie to tworzę oprogramowanie do korzystania z nich. Nie ma czegoś takiego jak dwa identyczne czujniki pokazujące dokładnie to samo. I dlatego są korekty i kalibrację |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
|
|
|
panton
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy Wiek: 46 Dołączył: 15 Kwi 2012 Posty: 1008 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2018-11-25, 13:52
|
|
|
te czujniki w jaki sposób przekazują informacje o swoim położeniu? napięcie się zmienia czy w sposób cyfrowy przekazują do sterownika? |
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
Wysłany: 2018-11-26, 20:29
|
|
|
drago_o napisał/a: | Ja jednak podtrzymuje swoje zdanie w tej kwestii. Jakby każdy sprawny czujnik był taki sam to w jakim celu istniałaby kalibracja. Nie robiłoby się kalibracji tylko wymieniali czujnik. Akurat o pracy tego typu czujników mogę powiedzieć dżo bo w produkcji maszyn używam wielu układów pomiarowych. A właściwie to tworzę oprogramowanie do korzystania z nich. Nie ma czegoś takiego jak dwa identyczne czujniki pokazujące dokładnie to samo. I dlatego są korekty i kalibrację |
Tak jak piszesz, nie inaczej.
Dodam, jak wymieniamy miechy i nie ruszamy czujników przy wahaczach (a poziomy
były dobre) to nic nie trzeba ruszać.
Miech będzie na tyle napychany powietrzem (lub będzie spuszczane powietrze) by czujnik
wskazał taką wartość a nie inną.
Jeżeli ruszymy czujniki to zazwyczaj trzeba kalibrować, ponieważ trafić z czujnikiem
w "to samo miejsce" jest rzadkością. |
_________________ Marek
tel. 571 240 898
https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4 |
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-11-26, 21:35
|
|
|
w sumie racja analog będzie zależny bardzo od napięcia, pewnie i tak ma stabilizację
w środku... ale ta dyskusja mi uświadomiła że u mnie po wymianie jednego z czujników
tylko skasowałem błędy nie robiłem żadnych adaptacji i auto nie wykazuje zauważalnych
odchyłów... od fart początkującego |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2018-11-27, 21:25
|
|
|
marekp750 napisał/a: | Jeżeli ruszymy czujniki to zazwyczaj trzeba kalibrować, ponieważ trafić z czujnikiem
w "to samo miejsce" jest rzadkością. |
Jak to czytam to mam wrażenie, że mówimy o zupełnie innych autach
Do różnych prac serwisowych wielokrotnie odkręcałem przedni czujnik od wahacza żeby go nie uszkodzić i nigdy po takim zabiegu nie robiłem kalibracji i nie było takiej potrzeby
W wahaczu jest tylko jedna mała dziurka i nie ma tam nawet pół milimetra luzu aby można było "trafić inaczej"
A najlepsze jest to, że w przedmiocie dyskusji powyżej nie ma NIC nt. ruszania czujników.
Chodzi o przekładkę sterownika zawieszenia z auta A do auta B |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2018-11-28, 06:57
|
|
|
FOSS napisał/a: | Do różnych prac serwisowych wielokrotnie odkręcałem przedni czujnik od wahacza żeby go nie uszkodzić i nigdy po takim zabiegu nie robiłem kalibracji i nie było takiej potrzeby |
Myślę, że chodziło mu o "ruszanie" w sensie wymienianie. Ja to tak rozumiem Przy samym odkręcaniu i przykręcaniu tych samych również nie robię adaptacji. Chociaż ja tylko cięgna z kulek zdejmuje.
FOSS napisał/a: | A najlepsze jest to, że w przedmiocie dyskusji powyżej nie ma NIC nt. ruszania czujników.
Chodzi o przekładkę sterownika zawieszenia z auta A do auta B |
No zmieniasz sterownik ale to w nim jest kalibracja i bez jej robienia na aucie przy swoich czujnikach masz kalibrację z innego auta na innych czujnikach. W kwestii problemu autora postu to istotne. Bo podsumowując, dla sterownika zmienia on wszystkie 4 czujniki. |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
|
|
|
szary824
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Ariel
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 4 razy Wiek: 42 Dołączył: 01 Sty 2017 Posty: 119 Skąd: Berlin
|
|
|
|
|
panton
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy Wiek: 46 Dołączył: 15 Kwi 2012 Posty: 1008 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2018-11-28, 10:08
|
|
|
drago_o już wyjaśnił jak działa czujnik poziomowania.... poczekaj aż się wypowie kolega FOSS... w końcu dyskusja jest bardzo barwna i fajnie jakby była merytoryczna |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2018-11-28, 11:06
|
|
|
Moim zdaniem to jest "cip" potencjometru cyfrowego. Jeśli się mylę to mnie poprawcie ale dla pewności dzisiaj zerknę na oznaczenie tej kostki i sprawdzę dla pewności
[ Dodano: 2018-11-28, 11:29 ]
Tak jak myślałem. Potencjometr cyfrowy.
"Jeden sygnał jest sygnałem napięciowym i służy do sterowania zasięgiem świateł. Drugi sygnał to sygnał o modulowanym wypełnieniu (PWM), służący do regulacji wysokości zawieszenia."
1 masa (lewy z J431, prawy z J197)
2 wolny
3 wolny
4 wyjście sygnału analogowego, sygnał napięciowy (tylko lewy do J431)
5 zasilanie 5 V (lewy z J431, prawy z J197)
6 wyjście sygnału cyfrowego, sygnał PWM (lewy i prawy do J197) |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-11-28, 12:06
|
|
|
ciekawe... precyzyjny hallotron? daj numerek tego czipka |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
|