Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 03 4.2MPI] wymiana zawieszenia sportowego na komfortowe  
Autor Wiadomość
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2018-11-22, 11:42   

el_kylos napisał/a:
Tak Drago mierzyłem od środka emblematu na feldze do nadkola miarką, 398 tył i 416 przód po obu stronach +/- 1 badz 2 mm. Chyba że taki sposób nie jest miarodajny to proszę mnie wyprowadzic z błędu.

Metoda pomiaru jak najbardziej poprawna a różnicy +/- 2mm na jednej osi już się nie poprawia.

Tak jak pisałem wcześniej...
Jeżeli dawca sterownika miał wszystko dobrze ustawione i tutaj po przeszczepie jest wszystko sprawne to może być tak, że kalibracja nie będzie potrzebna ;)
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6725
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2018-11-22, 11:53   

FOSS napisał/a:
Jeżeli dawca sterownika miał wszystko dobrze ustawione i tutaj po przeszczepie jest wszystko sprawne to może być tak, że kalibracja nie będzie potrzebna

Z tym się nie zgodzę. Uważam, że to czysty fart, że wyszło tak równo. Sam przecież wiesz co potrafi się stać z autem po wymianie jednego czujnika na inny i jak koślawo może stać :) Nawet jak dawca miał dobrze ustawione to miał inne zupełnie czujniki wysokości. A adaptacja tyczy się tylko i wyłącznie ich.
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2018-11-25, 13:35   

drago_o napisał/a:
Z tym się nie zgodzę. Uważam, że to czysty fart, że wyszło tak równo. Sam przecież wiesz co potrafi się stać z autem po wymianie jednego czujnika na inny i jak koślawo może stać :) Nawet jak dawca miał dobrze ustawione to miał inne zupełnie czujniki wysokości. A adaptacja tyczy się tylko i wyłącznie ich.

Karol...
Czujniki poziomowania są zamocowane w jednej i tylko jednej poprawnej pozycji.
Fabrycznie nie ma tam żadnej regulacji, żadnego "pola" na zamocowanie go inaczej.
Czujniki są takie same, dla każdego zawieszenia.

Z tego wynika wprost, że sprawny czujnik przełożony z jednego sprawnego auta i zamontowany zgodnie ze sztuką do drugiego sprawnego auta powinien pokazywać to samo i nie powoduje to konieczności robienia kalibracji.

Tyle w teorii która nie raz ma odzwierciedlenie w praktyce.


Idą dalej...
Ewentualne problemy, po wymianie swojego mało sprawnego czujnika poziomowania na inny używany - bo przecież nowego to chyba nikt tu nie kupuje - to problemy wynikające z tego na co nie zwracamy uwagi a więc:
- drugi używany czujnik również nie jest w pełni sprawny ale niestety wiele osób odrzuca taką możliwość i brnie dalej w szukaniu innej usterki
- cięgno czujnika poziomowania, głównie w przypadku przednich czujników, nie jest tej samej długości co czujnika zdemontowanego co zdarza się wcale nie rzadko - tu nie wyrokuję które było zgięte bo to nie ma znaczenia dla końcowego efektu
- uchwyt czujnika poziomowania jest skrzywiony

Wystarczy, że wystąpi jeden z trzech powyższych przypadków i już ponowna kalibracja będzie konieczna.


Także podtrzymuję swoją poprzednią wypowiedź.
Jeżeli dawcą sterownika było w pełni sprawne auto które miało popranie zkalibrowane zawieszenie i stało idealnie poziomo a biorca tegoż sterownika to również w pełni sprawne auto to kalibracja nie musi być potrzebna wcale.
Dane dotyczące kalibracji zawieszenia i kodowanie zapisane są w sterowniku zawieszenia i nie giną po utracie zasilania i nie dochodzi do ich wyczyszczenia po przepięciu sterownika do innego auta.
Sterownik nie rozpoznaje do jakiego auta jest wpięty - wykonuje tylko regulacje wg. założonego schematu i zgodnie z danymi które ma zapisane.
Skoro zestaw danych jest identyczny to auto nie może nagle "wywrócić się" na bok ;)
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6725
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2018-11-25, 13:50   

Ja jednak podtrzymuje swoje zdanie w tej kwestii. Jakby każdy sprawny czujnik był taki sam to w jakim celu istniałaby kalibracja. Nie robiłoby się kalibracji tylko wymieniali czujnik. Akurat o pracy tego typu czujników mogę powiedzieć dżo bo w produkcji maszyn używam wielu układów pomiarowych. A właściwie to tworzę oprogramowanie do korzystania z nich. Nie ma czegoś takiego jak dwa identyczne czujniki pokazujące dokładnie to samo. I dlatego są korekty i kalibrację ;)
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
panton 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy
Wiek: 46
Dołączył: 15 Kwi 2012
Posty: 1008
Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-11-25, 13:52   

te czujniki w jaki sposób przekazują informacje o swoim położeniu? napięcie się zmienia czy w sposób cyfrowy przekazują do sterownika? <hmm>
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6725
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2018-11-26, 16:37   

Najzwyklejsze potencjometry :)
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2018-11-26, 20:29   

drago_o napisał/a:
Ja jednak podtrzymuje swoje zdanie w tej kwestii. Jakby każdy sprawny czujnik był taki sam to w jakim celu istniałaby kalibracja. Nie robiłoby się kalibracji tylko wymieniali czujnik. Akurat o pracy tego typu czujników mogę powiedzieć dżo bo w produkcji maszyn używam wielu układów pomiarowych. A właściwie to tworzę oprogramowanie do korzystania z nich. Nie ma czegoś takiego jak dwa identyczne czujniki pokazujące dokładnie to samo. I dlatego są korekty i kalibrację ;)


Tak jak piszesz, nie inaczej.

Dodam, jak wymieniamy miechy i nie ruszamy czujników przy wahaczach (a poziomy
były dobre) to nic nie trzeba ruszać.

Miech będzie na tyle napychany powietrzem (lub będzie spuszczane powietrze) by czujnik
wskazał taką wartość a nie inną.

Jeżeli ruszymy czujniki to zazwyczaj trzeba kalibrować, ponieważ trafić z czujnikiem
w "to samo miejsce" jest rzadkością.
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2900
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-11-26, 21:35   

w sumie racja analog będzie zależny bardzo od napięcia, pewnie i tak ma stabilizację
w środku... ale ta dyskusja mi uświadomiła że u mnie po wymianie jednego z czujników
tylko skasowałem błędy nie robiłem żadnych adaptacji i auto nie wykazuje zauważalnych
odchyłów... od fart początkującego ;)
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2018-11-27, 21:25   

marekp750 napisał/a:
Jeżeli ruszymy czujniki to zazwyczaj trzeba kalibrować, ponieważ trafić z czujnikiem
w "to samo miejsce" jest rzadkością.

Jak to czytam to mam wrażenie, że mówimy o zupełnie innych autach :D

Do różnych prac serwisowych wielokrotnie odkręcałem przedni czujnik od wahacza żeby go nie uszkodzić i nigdy po takim zabiegu nie robiłem kalibracji i nie było takiej potrzeby <faktycznie>
W wahaczu jest tylko jedna mała dziurka i nie ma tam nawet pół milimetra luzu aby można było "trafić inaczej" <faktycznie>

A najlepsze jest to, że w przedmiocie dyskusji powyżej nie ma NIC nt. ruszania czujników.
Chodzi o przekładkę sterownika zawieszenia z auta A do auta B <faktycznie>
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6725
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2018-11-28, 06:57   

FOSS napisał/a:
Do różnych prac serwisowych wielokrotnie odkręcałem przedni czujnik od wahacza żeby go nie uszkodzić i nigdy po takim zabiegu nie robiłem kalibracji i nie było takiej potrzeby

Myślę, że chodziło mu o "ruszanie" w sensie wymienianie. Ja to tak rozumiem :) Przy samym odkręcaniu i przykręcaniu tych samych również nie robię adaptacji. Chociaż ja tylko cięgna z kulek zdejmuje.

FOSS napisał/a:
A najlepsze jest to, że w przedmiocie dyskusji powyżej nie ma NIC nt. ruszania czujników.
Chodzi o przekładkę sterownika zawieszenia z auta A do auta B

No zmieniasz sterownik ale to w nim jest kalibracja i bez jej robienia na aucie przy swoich czujnikach masz kalibrację z innego auta na innych czujnikach. W kwestii problemu autora postu to istotne. Bo podsumowując, dla sterownika zmienia on wszystkie 4 czujniki.
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
szary824 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Ariel
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 01 Sty 2017
Posty: 119
Skąd: Berlin
Wysłany: 2018-11-28, 09:20   

drago_o napisał/a:
Najzwyklejsze potencjometry :)


Czy oby na pewno? Takie coś znalazłem w internetach i nie wygląda to jak zwykły potencjometr.
https://forums.quattroworld.com/allroad/msgs/45450.phtml
 
 
panton 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy
Wiek: 46
Dołączył: 15 Kwi 2012
Posty: 1008
Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-11-28, 10:08   

szary824 napisał/a:
drago_o napisał/a:
Najzwyklejsze potencjometry :)


Czy oby na pewno? Takie coś znalazłem w internetach i nie wygląda to jak zwykły potencjometr.
https://forums.quattroworld.com/allroad/msgs/45450.phtml


drago_o już wyjaśnił jak działa czujnik poziomowania.... poczekaj aż się wypowie kolega FOSS... w końcu dyskusja jest bardzo barwna i fajnie jakby była merytoryczna ;)
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6725
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2018-11-28, 11:06   

szary824 napisał/a:
drago_o napisał/a:
Najzwyklejsze potencjometry :)


Czy oby na pewno? Takie coś znalazłem w internetach i nie wygląda to jak zwykły potencjometr.
https://forums.quattroworld.com/allroad/msgs/45450.phtml

Moim zdaniem to jest "cip" potencjometru cyfrowego. Jeśli się mylę to mnie poprawcie ale dla pewności dzisiaj zerknę na oznaczenie tej kostki i sprawdzę dla pewności :)

[ Dodano: 2018-11-28, 11:29 ]
Tak jak myślałem. Potencjometr cyfrowy.

"Jeden sygnał jest sygnałem napięciowym i służy do sterowania zasięgiem świateł. Drugi sygnał to sygnał o modulowanym wypełnieniu (PWM), służący do regulacji wysokości zawieszenia."

1 masa (lewy z J431, prawy z J197)
2 wolny
3 wolny
4 wyjście sygnału analogowego, sygnał napięciowy (tylko lewy do J431)
5 zasilanie 5 V (lewy z J431, prawy z J197)
6 wyjście sygnału cyfrowego, sygnał PWM (lewy i prawy do J197)
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2900
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-11-28, 12:06   

ciekawe... precyzyjny hallotron? daj numerek tego czipka
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6725
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2018-11-28, 12:16   

To z SSP (243 - jest bardzo dobrze opisane) wyczytałem... numer będę miał troszkę później.
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.