Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 03 4.2MPI] wymiana zawieszenia sportowego na komfortowe  
Autor Wiadomość
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2018-11-29, 19:18   

poczytać: sterowanie alternatora sygnałem PWM

wklejam:

"Terminal D służy do obsługi sygnału wejściowego wzmacniacza mocy, a co za tym idzie – do sterowania pracą alternatora. Jest to sygnał PWM, którego wartość napięcia nie przekracza 1,5 V, więc nie wolno podłączać w to miejsce zasilania 12 V. Terminal P udostępnia napięcie fazowe alternatora, którego wartość informuje o prawidłowej pracy regulatora. Sterownik silnika porównuje ją z napięciem akumulatora, a jeśli różnica przekracza zakres tolerancji, sygnalizuje usterkę, zapalając kontrolkę ładowania."


źródło:

https://www.e-autonaprawa...w-napiecia.html

"Alternatory z np. terminalem D-P (Driver - Phase) - nie można testować w tradycyjny sposób, gdyż skończy się to prawdopodobnie zniszczeniem regulatora. Jest to sterowanie całkowicie obsługiwane przez komputer PCM samochodu - badanie, wzbudzenie, ..., włącznie z kontrolką. Takie terminale mają np. alternatory Hitachi (LR170-758,LR165-712), Mitsubishi (A2TB0091, A2TB2391, A2TB0191, A3TG0081, A3TG1391A) - między innymi niektóre modele samochodu Mazda 626, 323. Alternatory te mają w swym wnętrzu - układ końcowy regulacji - tranzystor z "osprzętem" . Sprawdzanie stanów alternatora odbywa się złączem P. Złączem D wykonywane jest sterowanie wzbudzeniem (regulacja szerokością impulsu PWM). Regulator napięcia i innych procesów alternatora jest poza nim (jednostka CPU).
Do testu samego regulatora można stosować np. przystawkę do testerów regulatorów napięcia Transpo - VRC101-26."

źródło:
http://www.draaitauto.pl/alternator-2.html
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6725
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2018-11-29, 19:24   

W gruncie rzeczy to ciesze się, że sprowokowałem tą dyskusję nie mając racji w niektórych kwestiach :P

Jutro znajomy elektronik ma mi podrzucić prosty układ do zmiany długości wypełnienia sygnału wejściowego. Podłącze przez niego jeden czujnik i zobaczę co się stanie wraz ze zmianą :P Oscyloskop będę miał jakoś w przyszłym tygodniu :D
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2900
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-11-29, 20:28   

marek jeżeli wierzyć SSP to w A8 jest zupełnie inny system...

gruby temat wariantów sterowania alternatrorami jest multum... BSS to zamienna nazwa
do BSI

https://www.e-autonaprawa...w-napiecia.html
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
szary824 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Ariel
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 01 Sty 2017
Posty: 119
Skąd: Berlin
Wysłany: 2018-11-29, 21:49   

drago_o napisał/a:
W gruncie rzeczy to ciesze się, że sprowokowałem tą dyskusję nie mając racji w niektórych kwestiach :P

Jutro znajomy elektronik ma mi podrzucić prosty układ do zmiany długości wypełnienia sygnału wejściowego. Podłącze przez niego jeden czujnik i zobaczę co się stanie wraz ze zmianą :P Oscyloskop będę miał jakoś w przyszłym tygodniu :D


Najpierw sprawdź jak wyglądają sygnały bez żadnych modyfikacji :) Co się dzieje z sygnałem przy przełączaniu trybów i jak zmienia się sygnał ze zmianą położenia ramienia czujnika :)
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6725
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2018-11-29, 21:57   

Ja zawsze w gorącej wodzie kompany :P Generalnie znajomy powiedział, że to proste i mi podrzuci coś takiego a oscyloskop w przyszłym tygodniu będę miał dopiero :) Nie wiem czy ciekawość pozwoli mi czekać tyle :)
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
szary824 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Ariel
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 01 Sty 2017
Posty: 119
Skąd: Berlin
Wysłany: 2018-11-29, 22:05   

To kubeł zimnej wody. Musisz pomierzyć oryginalne sygnały. Potem pomierzyć generator czy będzie w stanie zastąpić oryginalny sygnał :) A możesz zwyczajnie podłączyć na "krzywy ryj" i mieć nadzieję, że wszystko będzie dobrze :P
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6725
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2018-11-30, 05:33   

szary824 napisał/a:
A możesz zwyczajnie podłączyć na "krzywy ryj" i mieć nadzieję, że wszystko będzie dobrze :P

To zdecydowanie brzmi jak ja :D

No generalnie masz rację. Poczekam na oscyloskop.
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2018-11-30, 06:45   

maciu napisał/a:
marek jeżeli wierzyć SSP to w A8 jest zupełnie inny system...

gruby temat wariantów sterowania alternatrorami jest multum... BSS to zamienna nazwa
do BSI

https://www.e-autonaprawa...w-napiecia.html


OK. rozumiem.

Jednak trzeba się przesunąć ze sterowaniem alternatora w stronę: protokoły LIN, BSS(BSD).
W komunikacji między modułem zarządzania energią i regulatorem napięcia.

Ale końcówka mocy w regulatorze, na podstawie danych z LIN, tworzy i tak sygnał wypełniający, który steruje zmianą pola magnetycznego (wzbudzenia).

Wcześniej myślałem, że robi to MZE (moduł zarządzania energią) a w regulatorze
jest tylko końcówka mocy.

A jest MZE <-> regulator alternatora po LIN a dopiero w nim sterowanie
końcówką wzbudzenia.

Dlatego te regulatory są dużo droższe od innych do alternatorów.
Muszą potrafić czytać/pisać w sygnał cyfrowy.
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2900
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-11-30, 12:31   

tak ale za tę cene jest więcej danych w grupach do odczytu/diagnozy

i wszystko jednym kabelkiem :)
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje anime

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.