|
Autor |
Wiadomość |
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
Wysłany: 2018-11-29, 19:18
|
|
|
poczytać: sterowanie alternatora sygnałem PWM
wklejam:
"Terminal D służy do obsługi sygnału wejściowego wzmacniacza mocy, a co za tym idzie – do sterowania pracą alternatora. Jest to sygnał PWM, którego wartość napięcia nie przekracza 1,5 V, więc nie wolno podłączać w to miejsce zasilania 12 V. Terminal P udostępnia napięcie fazowe alternatora, którego wartość informuje o prawidłowej pracy regulatora. Sterownik silnika porównuje ją z napięciem akumulatora, a jeśli różnica przekracza zakres tolerancji, sygnalizuje usterkę, zapalając kontrolkę ładowania."
źródło:
https://www.e-autonaprawa...w-napiecia.html
"Alternatory z np. terminalem D-P (Driver - Phase) - nie można testować w tradycyjny sposób, gdyż skończy się to prawdopodobnie zniszczeniem regulatora. Jest to sterowanie całkowicie obsługiwane przez komputer PCM samochodu - badanie, wzbudzenie, ..., włącznie z kontrolką. Takie terminale mają np. alternatory Hitachi (LR170-758,LR165-712), Mitsubishi (A2TB0091, A2TB2391, A2TB0191, A3TG0081, A3TG1391A) - między innymi niektóre modele samochodu Mazda 626, 323. Alternatory te mają w swym wnętrzu - układ końcowy regulacji - tranzystor z "osprzętem" . Sprawdzanie stanów alternatora odbywa się złączem P. Złączem D wykonywane jest sterowanie wzbudzeniem (regulacja szerokością impulsu PWM). Regulator napięcia i innych procesów alternatora jest poza nim (jednostka CPU).
Do testu samego regulatora można stosować np. przystawkę do testerów regulatorów napięcia Transpo - VRC101-26."
źródło:
http://www.draaitauto.pl/alternator-2.html |
_________________ Marek
tel. 571 240 898
https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4 |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2018-11-29, 19:24
|
|
|
W gruncie rzeczy to ciesze się, że sprowokowałem tą dyskusję nie mając racji w niektórych kwestiach
Jutro znajomy elektronik ma mi podrzucić prosty układ do zmiany długości wypełnienia sygnału wejściowego. Podłącze przez niego jeden czujnik i zobaczę co się stanie wraz ze zmianą Oscyloskop będę miał jakoś w przyszłym tygodniu |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-11-29, 20:28
|
|
|
marek jeżeli wierzyć SSP to w A8 jest zupełnie inny system...
gruby temat wariantów sterowania alternatrorami jest multum... BSS to zamienna nazwa
do BSI
https://www.e-autonaprawa...w-napiecia.html |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
szary824
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Ariel
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 4 razy Wiek: 42 Dołączył: 01 Sty 2017 Posty: 119 Skąd: Berlin
|
Wysłany: 2018-11-29, 21:49
|
|
|
drago_o napisał/a: | W gruncie rzeczy to ciesze się, że sprowokowałem tą dyskusję nie mając racji w niektórych kwestiach
Jutro znajomy elektronik ma mi podrzucić prosty układ do zmiany długości wypełnienia sygnału wejściowego. Podłącze przez niego jeden czujnik i zobaczę co się stanie wraz ze zmianą Oscyloskop będę miał jakoś w przyszłym tygodniu |
Najpierw sprawdź jak wyglądają sygnały bez żadnych modyfikacji Co się dzieje z sygnałem przy przełączaniu trybów i jak zmienia się sygnał ze zmianą położenia ramienia czujnika |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
szary824
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Ariel
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 4 razy Wiek: 42 Dołączył: 01 Sty 2017 Posty: 119 Skąd: Berlin
|
Wysłany: 2018-11-29, 22:05
|
|
|
To kubeł zimnej wody. Musisz pomierzyć oryginalne sygnały. Potem pomierzyć generator czy będzie w stanie zastąpić oryginalny sygnał A możesz zwyczajnie podłączyć na "krzywy ryj" i mieć nadzieję, że wszystko będzie dobrze |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
Wysłany: 2018-11-30, 06:45
|
|
|
OK. rozumiem.
Jednak trzeba się przesunąć ze sterowaniem alternatora w stronę: protokoły LIN, BSS(BSD).
W komunikacji między modułem zarządzania energią i regulatorem napięcia.
Ale końcówka mocy w regulatorze, na podstawie danych z LIN, tworzy i tak sygnał wypełniający, który steruje zmianą pola magnetycznego (wzbudzenia).
Wcześniej myślałem, że robi to MZE (moduł zarządzania energią) a w regulatorze
jest tylko końcówka mocy.
A jest MZE <-> regulator alternatora po LIN a dopiero w nim sterowanie
końcówką wzbudzenia.
Dlatego te regulatory są dużo droższe od innych do alternatorów.
Muszą potrafić czytać/pisać w sygnał cyfrowy. |
_________________ Marek
tel. 571 240 898
https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4 |
|
|
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-11-30, 12:31
|
|
|
tak ale za tę cene jest więcej danych w grupach do odczytu/diagnozy
i wszystko jednym kabelkiem |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje anime
Prywatność. |
|
|