Autor |
Wiadomość |
szary824
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Ariel
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 4 razy Wiek: 42 Dołączył: 01 Sty 2017 Posty: 119 Skąd: Berlin
|
Wysłany: 2018-11-28, 19:38
|
|
|
Czyli jak by nie patrzeć nie są to najzwyklejsze potencjometry
Po przeczytaniu SPP 243 rzekłbym, że nie ma to nic wspólnego z potencjometrem |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2018-11-28, 19:47
|
|
|
Cyfrowy w sumie zapewnia brak zużywania się elementu. W tradycyjnych może wraz ze zużyciem pojawiać się szum co przekładało by się na nieprawidłowe odczyty i problemy z takim zawieszeniem. Skokowa praca potencjometru czyli ma jakąś konkretną rozdzielczość(wyprowadżcie mnie z błedu ale to chyba jest modulowanie PWM tak?) a jego praca nie jest płynna. Dodatkowo według SSP ten konkretny sumuje 3 zewnętrzne analogowe sygnały i uśrednia. |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
|
|
|
panton
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy Wiek: 46 Dołączył: 15 Kwi 2012 Posty: 1008 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2018-11-28, 19:47
|
|
|
szary824, jeszcze trochę i forumowi spece poznają zasadę działania czujnika a tym samym zrozumieją w jaki sposób działa regulacja zawiasu
ps: to ma tyle wspólnego z potencjometrem co ....nie będę pisał brzydko bo przykleją kropki |
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
|
|
|
szary824
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Ariel
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 4 razy Wiek: 42 Dołączył: 01 Sty 2017 Posty: 119 Skąd: Berlin
|
Wysłany: 2018-11-28, 19:59
|
|
|
To tak jak byś mówił że świeczka i LED działa podobnie bo daje światło |
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
|
|
|
szary824
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Ariel
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 4 razy Wiek: 42 Dołączył: 01 Sty 2017 Posty: 119 Skąd: Berlin
|
Wysłany: 2018-11-28, 20:16
|
|
|
No weź powiedz że zwyczajnie się pomyliłeś Przyznanie się do błędu nie boli... a Ty za wszelką cenę chcesz mieć chociażby troszeczkę racji A sygnał PWM jest sygnałem cyfrowym |
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2018-11-28, 20:23
|
|
|
Przecież się nie upieram tylko dyskutuje. PWM jest cyfrowym, tak. Przecież to napisałem. Zapytałem czy dobrze rozumiem, że modulowanie PWM to przekształcenie tego sygnału na cyfrowy? Tak, nie jest to najwyraźniej zwykły potencjometr bo z opisu wynika, że odczytuje sygnał inaczej. |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
|
|
|
szary824
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Ariel
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 4 razy Wiek: 42 Dołączył: 01 Sty 2017 Posty: 119 Skąd: Berlin
|
Wysłany: 2018-11-28, 20:35
|
|
|
Modulowanie PWM to zmiana stosunku długości trwania stanu wysokiedo do stanu niskiego Mówimy na to współczynnik wypełnienia. Na ten przykład jeśli oba stany obecne są przez ten sam okres czasu, współczynnik wypełnienia jest równy 50% Tak z grubsza |
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2018-11-28, 20:44
|
|
|
Czyli to przetworzenie sygnału w taki sposób że powstaje ||..||.. (sorki za sposób obrazowania) i twoje 50% to np 1s sygnał wysoki i 1s niski. Dalej sygnał wysoki jest wartością ale w określonym czasie czy to czas(%) jest wartością? |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-11-28, 20:55
|
|
|
"wiem ale nie powiem" to było śmieszne ale w filmie a na forum to jest po prostu żałosne |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
szary824
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Ariel
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 4 razy Wiek: 42 Dołączył: 01 Sty 2017 Posty: 119 Skąd: Berlin
|
Wysłany: 2018-11-28, 21:00
|
|
|
Teraz nie wiem czy dobrze rozumiem pytanie.... 1s wysoki 1s niski to 50%. 1,5s wysoki 0,5s niski to 75%. Wartością jest czas, nie napięcie stanu wysokiego. |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2018-11-28, 21:01
|
|
|
maciu napisał/a: | "wiem ale nie powiem" to było śmieszne ale w filmie a na forum to jest po prostu żałosne |
Nauczyłem się już ignorować takie wypowiedzi szukające tylko rozpoczęcia konfliktu bez żadnego wyjaśnienia związanego z tematem forum służy do dyskusji... Chętnie się dowiem jak dokładnie to pracuje ale jak widać niektórzy są tu tylko po to aby wytykać komuś niewiedzę a nie dzielić się wiedzą. |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
szary824
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Ariel
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 4 razy Wiek: 42 Dołączył: 01 Sty 2017 Posty: 119 Skąd: Berlin
|
Wysłany: 2018-11-28, 21:03
|
|
|
maciu napisał/a: | "wiem ale nie powiem" to było śmieszne ale w filmie a na forum to jest po prostu żałosne |
A to odnośnie czegoś? Czy tak sobie palnąłeś? |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2018-11-28, 21:04
|
|
|
szary824 napisał/a: | Teraz nie wiem czy dobrze rozumiem pytanie.... 1s wysoki 1s niski to 50%. 1,5s wysoki 0,5s niski to 75%. Wartością jest czas, nie napięcie stanu wysokiego. |
Dobrze zrozumiałeś i dokładnie o to zapytałem
Czyli sterownik musi mieć zadeklarowaną zależność % jednego cyklu do wartości bo dostaje tylko to a w odczytach mamy mm.
Skoro już wyjaśnione jak działa sam czujnik to wracając do kwestii tego czy działa identycznie każdy czujnik. Nadal dla mnie ten odczyt na każdym czujniku może być różny i występuje konieczność wykonywania kalibracji
[ Dodano: 2018-11-28, 21:05 ]
szary824 napisał/a: | A to odnośnie czegoś? Czy tak sobie palnąłeś? |
Zapewne odnośnie naszego drogiego kolegi pantonka co to lubi sobie podocinać każdemu |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
|