Autor |
Wiadomość |
EVAN
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 3 razy Wiek: 42 Dołączył: 15 Lut 2011 Posty: 118 Skąd: małopolska
|
Wysłany: 2011-02-15, 21:23 [D3 02 4.2MPI
] Pneumatyczne zawieszenie kontra podnośnik
|
|
|
Z założenia sam sobie wymieniam koła i w moim Audi też miałem taki zamiar.
Problem zaczął się gdy chciałem wjechać żabką pod auto z przodu :mrgreen:
Jest tak nisko, że nie dałem rady wjechac podnośnikiem. Podniosłem auto na LIFT co trochę ułatwiło sprawę, ale po podniesieniu ciągle dopompowywało powietrze do poduszek. Lekko mnie to zdziwiło i zastanawiam się czy jest jakiś patent na podnoszenie auta? Czy może to zaszkodzić zawieszeniu?
Ogólnie skończyło się na tym, że musiałem podkładać coś pod koła żeby wyciągnąć "żabkę" - ogólnie parodia :mrgreen: |
|
|
|
|
|
|
|
and808
Moje A8
Pomógł: 19 razy Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 427 Skąd: PL
|
Wysłany: 2011-02-15, 22:20
|
|
|
no coz,
dobrze ze nie uszkodziles zawieszenia pneumatycznego.
przed podniesieniem samochodu na podnosniku (lub jack-iem) musisz koniecznie wprowadzic samochod we wlasciwy tryb (nie mylic tego z trybem "LIFT")
procedura jest taka:
1. wciskasz CAR
2. wciskasz SETUP
3. wybierasz "Jacking mode" i zaznaczasz "On"
4. czekasz az samochod (kompresor) przystosuje sie do nowych ustawien (okolo 30 sek)
po wymianie kola
1. wciskasz CAR
2. wciskasz SETUP
3. wybierasz "Jacking mode" i zaznaczasz "Off"
4. czekasz az samochod (kompresor) przywroci normalne ustawienia (okolo 30 sek)
mam nadzieje, ze pomoglem. |
|
|
|
|
|
|
|
EVAN
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 3 razy Wiek: 42 Dołączył: 15 Lut 2011 Posty: 118 Skąd: małopolska
|
Wysłany: 2011-02-15, 22:30
|
|
|
Pomogłeś i to bardzo :mrgreen: |
|
|
|
|
unknownuser
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Unknown
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 27 Sty 2014 Posty: 127 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 2014-02-13, 00:32
|
|
|
Czy do wyłączenia trybu podnośnika i ewentualnie zmiany nastawy zawieszenia wystarczy sam zapłon, czy silnik musi być uruchomiony?
Mam auto rozgrzebana na podnośniku i nie wiem czy można go zepchnąć bez uruchamiania w oczekiwaniu na części. |
|
|
|
|
|
|
|
pioter
Master MOD
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1796 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 2014-02-13, 00:44
|
|
|
Sam zapłon wystarczy . |
_________________ ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
|
|
|
|
|
unknownuser
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Unknown
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 27 Sty 2014 Posty: 127 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 2014-02-13, 09:48
|
|
|
Takie też miałem wrażenie z własnych obserwacji auta, no i skoro kompresor jest elektryczny to by tak wypadało ;-) ale nie miałem pewności, dziękuję! |
|
|
|
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2014-02-15, 19:24
|
|
|
unknowuser napisał/a: | Czy do wyłączenia trybu podnośnika i ewentualnie zmiany nastawy zawieszenia wystarczy sam zapłon, czy silnik musi być uruchomiony?
Mam auto rozgrzebana na podnośniku i nie wiem czy można go zepchnąć bez uruchamiania w oczekiwaniu na części. |
No tu jest różnie, jeśli zbyt długo było było wyłączone, to może opaść. Są takie specjalne bloki serwisowe do blokowania zawieszenia. Ja mam taki drobny patent, że kiedy robię coś przy zawieszeniu albo pod autem, to podnoszę je na maksa i dopiero przełączam na tryb podnośnika. Jest wyżej i nie opadnie tak szybko, jeśli miałoby dłużej postać. |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
st@rost
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: 4.2 MPI A8 D3; A4 B9 TFSI 330
Wiek: 41 Dołączył: 11 Sty 2014 Posty: 185 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-09-10, 06:23
|
|
|
Witam,
Odświeżę temat apropos wymiany koła:
Jadąc do wulkanizatora na wymianę opon, ten używa poduszki do podniesienia jednego koła z jednej strony auta. De facto podnosi sie np. lewy przód wysoko w góre i nieco tył (ale tylne koło zostaje na ziemi - przynajmniej w moim poprzednim aucie).
Pytanie: czy do takiego podnoszenia zawieszenie również trzeba przestawiać w tryb serwisowy - podnośnikowy? Ktoś z Was próbował i wie jak to działa?
Dziękuje |
|
|
|
|
|
|
|
pioter
Master MOD
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1796 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 2015-09-10, 07:08
|
|
|
Zawsze trzeba przestawiać w tryb podnośnikowy . |
_________________ ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
|
|
|
|
|
ManiekJames
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 (D3)
Wiek: 36 Dołączył: 04 Maj 2014 Posty: 281 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 2015-09-10, 20:32
|
|
|
dokładnie już się naczytałem i nasłuchałem ... ZAWSZE do każdego podnoszenia któregokolwiek koła |
_________________ Pozdrawiam !!
|
|
|
|
|
|
|
|
chlebi
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 07 Sty 2015 Posty: 40 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 2015-09-12, 08:20
|
|
|
J to ostatnio pojechałem na przegląd do autoryzowanej stacji przy serwisie Skody, musiałem pokazać jak odpalić auto, znaleźć nr vin itd bo Pan nie umiał, to odrazu zblokowałem zawiechę za wczasu |
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2015-09-15, 19:34
|
|
|
chlebi napisał/a: | J to ostatnio pojechałem na przegląd do autoryzowanej stacji przy serwisie Skody, musiałem pokazać jak odpalić auto, znaleźć nr vin itd bo Pan nie umiał, to odrazu zblokowałem zawiechę za wczasu |
I tak chyba najbezpieczniej. Pneumatyczne zawieszenie to jednak rzadkość i nie każdy warsztat się z tym spotkał, więc lepiej dmuchać na zimne. |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
|
|
|
Gunner
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 07 Mar 2015 Posty: 358 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 2015-09-17, 17:34
|
|
|
A jeśli się włączy tryb podnośnika to kluczyk wystarczy, że siedzi w stacyjce tak ? Nie trzeba chyba trzymać na zapłonie ? Chodzi mi o to, żeby się czasem ten tryb podnośnika sam nie wyłączył. |
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
|
|
|
aro51
Moje A8
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: F11
Pomógł: 38 razy Dołączył: 23 Lis 2010 Posty: 614 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: 2015-09-17, 18:19
|
|
|
Dokładnie aku odlaczysz podlaczysz i tryb dalej będzie z tym ze np dajesz auto na zmianę kół, włączasz tryb podnośnika serwisant wjeżdża na warsztat i juz tryb podnośnika się wyłącza bo przekroczył prędkość chyba 20 na godzinę jest. |
_________________ Zdjęcia Audi A6 i A7
Zawór recyrkulacji EGR Audi A6 C7 2.0 177 KM. |
|
|
|
|
|