Autor |
Wiadomość |
ralf
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: pawel
Jeżdzę: d3
Wiek: 43 Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 119 Skąd: wroclaw
|
Wysłany: 2016-10-30, 18:46
|
|
|
Gunner napisał/a: | Umyłem i na razie jest w tym miejscu czysto. Wydaje mi się, że to leci z tych dziur w skrzyni co są widoczne na zdjęciu. Ogólnie wyciek jest minimalny i na razie nic nie ruszam. To raczej olej ze skrzyni bo silnikowy jak porównałem to ma trochę inny kolor i konsystencję.
[ Dodano: 2016-10-29, 11:22 ]
Witam
Odgrzeję temat. Byłem ostatnio na przeglądzie i odchyliłem osłonę pod, którą widać ten wyciek oleju. Wygląda to w sumie podobnie jak rok temu czyli tak jak na zdjęciu w pierwszym poście, z tym, że na środku zbiera się jedna mała kropla oleju ale już chyba przepalonego bo mocno brązowy.
Mechanik mówił, że to na 99% z uszczelnienia na wale, w sumie mi też się tak wydaje. Miał ktoś identyczny wyciek i przy naprawie faktycznie wyszło, że z tego miejsca leci ? |
Ja mam taki wyciek i stwierdzony został wyciek z dyferencjału. W tym samym miejscu kolor oleju żółtawy . W nadchodzącym tygodniu będę to robił.
Pozdr |
|
|
|
|
|
|
|
Gunner
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 07 Mar 2015 Posty: 358 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 2016-10-31, 12:56
|
|
|
Jaki tam jest do tego dostęp? Dużo gratów trzeba rwać żeby się dostać ? |
|
|
|
|
|
|
|
Hubert_em
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Multitronic
Zasilanie: ON
Imię: Hubert
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 34 Dołączył: 21 Lis 2017 Posty: 31 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-06-18, 21:27
|
|
|
Koledzy podłącze się do tego tematu, mianowicie w mojej ósemce leci olej ze skrzyni, kapie na postoju próbuje zlokalizować wyciek lecz nie jest to łatwe, przednia część misy w skrzyni jest cała mokra i wskazywało by logicznie na uszczelkę lecz sprawdzając powierzchnię powyżej uszczelki 1-2 cm też jest mokro i tu moje pytanie i zmartwienie...czy może lecieć "coś" powyżej misy? Wisi też kropla w miejscu połączenia silnika ze skrzynią czy pod sprzęgłem hydrokinetycznym jest uszczelniacz? Pozdrawiam Hubert |
_________________ Tylko audi. |
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
|
|
|
Hubert_em
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Multitronic
Zasilanie: ON
Imię: Hubert
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 34 Dołączył: 21 Lis 2017 Posty: 31 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-06-19, 17:19
|
|
|
Tak ale pompa vacum to chyba olej silnikowy?dziś kupilem uszczelkę i tak mnie zastanawia, to jest zwykla papierowa uszczelka czy mozna to zrobić na masę uszczelniającą? |
_________________ Tylko audi. |
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2018-06-20, 22:21
|
|
|
Cytat: | to jest zwykla papierowa uszczelka czy mozna to zrobić na masę uszczelniającą | Jak dobrze oczyścisz obie powierzchnie to żadna masa uszczelniająca nie będzie potrzebna. |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
Hubert_em
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Multitronic
Zasilanie: ON
Imię: Hubert
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 34 Dołączył: 21 Lis 2017 Posty: 31 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-06-22, 22:03
|
|
|
Nie o to mi chodziło, chciałem zastąpić uszczelkę papierową na tą w plynie na która składałem pokrywę rozrządu, ale patrzę że to chyba nie przyczyna wycieku, auto stoi 3dni w garażu i kapie caly czas po przewodzie grubym przy rozruszniku to chyba masa silnika, kapie z czujnika położenia wału, na przedzie miski skrzyni wisi kropla oraz pod prawym przegubem wisi kropla..coś musi kapać z góry, umylem dziś to wszystko zmywaczem do hamulców i może będą jakieś widoczniejsze znaki, teraz powiedzcie czy ktoś dał radę wyjąć samą skrzynię albo czy po zdjęciu zawieszenia da sie opuścić silnik w dół? |
_________________ Tylko audi. |
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2018-06-22, 22:58
|
|
|
Oczywiście, że się da wyciągnąć tylko skrzynię ale znacznie łatwiej jest opuścić razem z silnikiem. |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2018-06-23, 10:56
|
|
|
danishow napisał/a: | Oczywiście, że się da wyciągnąć tylko skrzynię ale znacznie łatwiej jest opuścić razem z silnikiem. |
Wierzę ale nie mam zielonego pojęcia jak wyjąć samą skrzynię... Jak dostać się do górnych śrub? To w ogóle możliwe? Powiem tak, silnik wyjmowałem i szczerze jakbym miał wyjmować skrzynie to zrobiłbym to razem ze skrzynią bo naprawdę nie wyobrażam sobie jak i gdzie te klucze tam włożyć. |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
|
|
|
|
Hubert_em
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Multitronic
Zasilanie: ON
Imię: Hubert
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 34 Dołączył: 21 Lis 2017 Posty: 31 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-06-23, 20:45
|
|
|
Dziś zacząłem działać i co narobili ci mechanicy to w glowie sie nie mieści, jedne śruby pneumatem tak dokrecone że ledwo puściły, inne palcami poodkrecalem, poobrabiane a jeszcze paru brakuje wcale..normalnie mam chęć kolesia przeorać..ale do rzeczy, jestem na półmetku zostało mi już rozkręcić konwerter i samą skrzynię silnik delikatnie opuscilem tylko teraz myślę nad dwoma rzeczami, czy zamieszczę sie z kluczem z przodu zeby walem kręcić i najwazniejsze ile waży skrzymia?czy w dwie osoby ją zdejmiemy czy za malo? Wyciek jaki zlokalizowalem to z pod tego kolnierza który oslania sprzęgło cieknie ciekawe jak to się rozbiera, może ktoś już przerabiał temat? |
_________________ Tylko audi. |
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2018-06-23, 21:22
|
|
|
Wał możesz obrócić przy kole zamachowym zwykłym śrubokrętem, pomału ale idzie lekko
Skrzynia waży około 130kg i we dwójkę bym do tego nie podchodził. |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2018-06-23, 21:28
|
|
|
W dwie osoby to ją przestawialiśmy z miejsca na miejsce i jest ciężka. Aby ją zdjąć z auta czyli z góry na dół w dwie osoby to trochę bym się bał.
Do kręcenia silnika odsuń przód ale go nie rozbieraj. Kup pręt gwintowany 8mm tak abyś miał 4 kawałki po 30-40cm i wkręć w miejsce śrub trzymających pas przedni. Odkręć pozostałe śruby i odsuń na tych prętach cały pas przedni bez jego odłączania.
P.S. Znając wczesniejszą historię tego silnika to naprawdę Ci mechanicy powinni za to wszystko zapłacić... Koszmar... To Ci sami co od rozrządu i uszczelniacza? |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
Wysłany: 2018-06-24, 06:52
|
|
|
Hubert_em napisał/a: | Dziś zacząłem działać i co narobili ci mechanicy to w glowie sie nie mieści, jedne śruby pneumatem tak dokrecone że ledwo puściły, inne palcami poodkrecalem, poobrabiane a jeszcze paru brakuje wcale..normalnie mam chęć kolesia przeorać..ale do rzeczy, jestem na półmetku zostało mi już rozkręcić konwerter i samą skrzynię silnik delikatnie opuscilem tylko teraz myślę nad dwoma rzeczami, czy zamieszczę sie z kluczem z przodu zeby walem kręcić i najwazniejsze ile waży skrzymia?czy w dwie osoby ją zdejmiemy czy za malo? Wyciek jaki zlokalizowalem to z pod tego kolnierza który oslania sprzęgło cieknie ciekawe jak to się rozbiera, może ktoś już przerabiał temat? |
UWAGA!!!
Podwieś właściwie silnik.
Ściągając skrzynię biegów (jeżeli trzymasz silnik z tyłu głowic) spowodujesz, że
silnik będzie chciał lecieć przodem w dół (zabierzesz 160 kg przeciwwagi).
Konwerter ma zostać w skrzyni przy ściąganiu.
Odkręcasz rozrusznik. Wtedy widać koło.
Zaznacz sobie mazakiem układ konwerter/koło "zamachowe".
Niech wróci w to samo ułożenie.
Robisz to na podnośniku czy kanale?
Użyć do złapania skrzyni podnośnika:
Przykładowy podnośnik skrzyni biegów
Taka puenta.
Dlatego u jednego mechanika usługa wyciągnięcia/wsadzenia
skrzyni kosztuje 600 zł a u innego 1500 zł.
Kwestia poprawności i staranności złożenia wszystkiego oraz braku innych uszkodzeń przy okazji. |
_________________ Marek
tel. 571 240 898
https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4 |
|
|
|
|
|