Autor |
Wiadomość |
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2017-02-21, 15:25
|
|
|
A to na zdjęciu to nie jest ani BFM ani BFL... ewentualnie AQF |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
Freeq
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 12 Cze 2016 Posty: 385 Skąd: NGO
|
Wysłany: 2017-02-21, 19:57
|
|
|
W BFL też nie ma opcji, sprawdzałem.
Foto wydaje się bardziej poglądowe, tym bardziej że kolega ma w opisie 4.2 :-) |
|
|
|
|
|
|
|
mmalinas
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik GNU
Zasilanie: PB
Imię: Michal
Jeżdzę: A8 4E 4.2 V8 quattro
Pomógł: 2 razy Wiek: 47 Dołączył: 08 Kwi 2016 Posty: 144 Skąd: Ostrzeszow
|
Wysłany: 2017-02-21, 23:13
|
|
|
Witam
Dokladnie TAK - zdjecie pogladowe
Mam dwa BFM 2003 . W jednym warsztat niemiecki zmienil termostat przy wymianie paska rozrzadu a w drugim poprzedni wlasciciel przyoszczedzil no i klapa.
Wspomniany silnik z uszkodzonym termostatem ma obecnie 156 tys. a przy 109tys otrzymal nowy pasek rozrzadu .
Rodzi sie pytanie czy nie wymienic wszystkiego ( Rozrzad ) jeszcze raz
Pozdrawiam
Michal |
_________________ pozdrawiam
Michal |
|
|
|
|
Marcin2013
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy Wiek: 48 Dołączył: 22 Sty 2012 Posty: 1368 Skąd: SOsnowiec
|
Wysłany: 2017-02-22, 07:40
|
|
|
Czyli rozrząd ma około 50 tys. w sumie książka podaje wymianę co 120,ale zależy co było wsadzone czy pasek był OE czy inny, ja bym radził na częściach nie OE wymienić po 60-80 max. tylko z drugiej strony przy termostacie można wymienić tylko sam pasek, zależy czy robisz sam czy warsztat, jak warsztat to lepiej wszystko dać nowe żeby nie płacić za wymianę dwa razy.Czyli teraz termostat , a za dwa lata cały rozrząd drugi raz |
|
|
|
|
|
|
|
Freeq
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 12 Cze 2016 Posty: 385 Skąd: NGO
|
Wysłany: 2017-02-22, 09:41
|
|
|
Tak czy inaczej musisz zdjąć rozrząd. Innej opcji nie ma niestety.
Sprawdź dokładnie stan paska, rolek i napinaczy. Jeśli są ok to ja bym nie ruszał. Ewentualnie sam pasek. |
|
|
|
|
mmalinas
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik GNU
Zasilanie: PB
Imię: Michal
Jeżdzę: A8 4E 4.2 V8 quattro
Pomógł: 2 razy Wiek: 47 Dołączył: 08 Kwi 2016 Posty: 144 Skąd: Ostrzeszow
|
Wysłany: 2017-02-22, 10:40
|
|
|
Panowie
dziekuje za porade i macie racje jezeli juz otworze przod to warto wymienic reszte.
Wczoraj rozebralem oslone lewa paska i zalaczylem zdjecie .
Pasek wyglada dobrze i napiecie na skret rowniez dobre.
W sobote zdejme reszte oslon i sprawdze ustawienie napinacza.
Napisze po wymianie czy problem z podwyzszona temp zniknal.
Pozdrawiam
Michal
[ Dodano: 2017-02-22, 10:42 ]
Pasek rozrzadu
Rozrzad.jpg Pasek rozrzadu |
|
Plik ściągnięto 59 raz(y) 82,46 KB |
|
_________________ pozdrawiam
Michal |
|
|
|
|
|
|
|
Marcin2013
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy Wiek: 48 Dołączył: 22 Sty 2012 Posty: 1368 Skąd: SOsnowiec
|
Wysłany: 2017-02-22, 21:55
|
|
|
Raczej do napinacza sie nie dostaniesz bez demontażu przodu, sprawdź na gorącym czy dolna część chłodnicy jest ciepła,jak zimna to znaczy że termostat nie puszcza. |
|
|
|
|
mmalinas
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik GNU
Zasilanie: PB
Imię: Michal
Jeżdzę: A8 4E 4.2 V8 quattro
Pomógł: 2 razy Wiek: 47 Dołączył: 08 Kwi 2016 Posty: 144 Skąd: Ostrzeszow
|
Wysłany: 2017-02-22, 23:37
|
|
|
witam
dolny waz chlodnicy zimny. Lamele chlodnicy lodowate.
To jest na pewno temostat . Z napinaczem czasem tez jest problem i wowczas WAPU
(pompa wody)
ma zbyt duzy poslizg na pasku i nie ma wydajnosci.
pozdrawiam
Michal |
_________________ pozdrawiam
Michal |
|
|
|
|
|
|
|
Marcin2013
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy Wiek: 48 Dołączył: 22 Sty 2012 Posty: 1368 Skąd: SOsnowiec
|
Wysłany: 2017-02-23, 19:41
|
|
|
mmalinas napisał/a: | dolny waz chlodnicy zimny. Lamele chlodnicy lodowate. |
w czasie sprawdzania jaka temp. na liczniku, a jaka w VCDS ?
mmalinas napisał/a: | Z napinaczem czasem tez jest problem i wowczas WAPU
(pompa wody)
ma zbyt duzy poslizg na pasku i nie ma wydajnosci. |
To znaczy że co masz taki luźny rozrząd że pompą nie kręci, czy po zdjęciu osłony jest luźny pasek rozrządu ?? |
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2017-02-23, 20:35
|
|
|
mmalinas napisał/a: | witam
dolny waz chlodnicy zimny. Lamele chlodnicy lodowate.
To jest na pewno temostat . Z napinaczem czasem tez jest problem i wowczas WAPU
(pompa wody)
ma zbyt duzy poslizg na pasku i nie ma wydajnosci.
pozdrawiam
Michal |
Przy wymianie elementów rozrządu (dla 4,2 i 3,7) warto zdjąć kanał wodny i wymienić termostat (inaczej jest w W12). O wymianie pompy wody już nawet nie wspominam. Jeśli pasek rozrządu łapie poślizg na kole pompy wody to albo pasek jest za luźny ( ) albo zaciera się łożysko na pompie (a niepotrzebnie szukamy winy w termostacie). |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
|
|
|
mmalinas
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik GNU
Zasilanie: PB
Imię: Michal
Jeżdzę: A8 4E 4.2 V8 quattro
Pomógł: 2 razy Wiek: 47 Dołączył: 08 Kwi 2016 Posty: 144 Skąd: Ostrzeszow
|
Wysłany: 2017-02-24, 10:25
|
|
|
Witam
Sprawdzilem blok 93 i przestawienie rozrzadu wynosi 4° dla obu glowic.
Czyli na granicy. Bardzo delikatne wibracje wewnatrz przy biegu jalowym.
Lozysko podporowe ( Drehmomentstutze ) wymienilem przed 15 tys.
Pebo:
Dobra uwaga. W moim przypadku
osobiscie nie podejrzewam pompy i jej lozyska ale stawiam na termostat.
Dolne weze zimne a ogrzewanie wewnatrz grzeje wiec pompa musi pracowac ale tylko na malym obiegu. Gdyby padala na lozysku to pewnie silnik by sie gotowal.
Zmienie termostat no i przy okazji ustawie dokladnie rozrzad.
Dam znac
Pozdrawiam
Michal
[ Dodano: 2017-02-27, 11:49 ]
Witam
obiecalem ze dam znac to pisze.
Problem rozwiazany. W weekend sciagnalem wszystko i wymienilem termostat.
Pasek byl bardzo luzny miedzy walkami rozrzadu i kolem pompy wody.
Ustawilem wszystko od nowy i dokrecilem kola na dwa razy z 58Nm.
Zalalem uklad i odpowietrzylem. No i po jezdzie probnej zczytalem bloki pomiarowe.
93 pokazuje obecnie -2° na obu stronach.
Auto dostalo nowego ducha i chetnie wchodzi na obroty.
Temp rosnie do 87° na chwile staje (otwarcie termostatu) i po czasie wchodzi na 91 i stoi.
Jezeli podnosze obroty silnika to nawet spada na 88°
Silnik pracuje rowno nie trzesie i jest cichy.
Nie odkrywam teraz ameryki ale dla wszystkich nowicjuszy i mechanikow amatorow
Nie bierzcie sie za rozrzad jak nie macie narzedzi . Blokada rozrzadu, bolec walu , sciagacz kol walkow rozrzadu , blokada mimosrodowa do rolki napinajacej, i sztyft do blokowania napinacza.
Nie wspominam i kluczu dynamometrycznym.
Zabawa jest przednia i widok rozrzadu w V8 piekny i za pierwszym razem przerazajacy.
( podstawowe pytanie w glowie : Czy ja to zloze wogole w calosc i czy odpali)
Pytanie do bardziej doswiadczonych kolegow : Czy te -2 ° musze jeszcze korygowac?
Dzieki z gory za wasze doswiadczenia
pozdrawiam
Michal
[ Dodano: 2017-02-27, 11:53 ]
Ps: Po otwarciu termostatu wylala sie reszta zupy.
Teraz otwieram lodowisko w garazu bo z tym plynem to jak na lodzie.
Zeby mozna stracic. Efekty uboczne jak sie komus chce grzebac w samochodzie. |
_________________ pozdrawiam
Michal |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2017-02-27, 12:24
|
|
|
mmalinas napisał/a: | Czy te -2 ° musze jeszcze korygowac? |
Nie, nie musisz, -2 to w pełni akceptowalna odchyłka.
A poza tym to gratulacje sukcesu |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
mmalinas
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik GNU
Zasilanie: PB
Imię: Michal
Jeżdzę: A8 4E 4.2 V8 quattro
Pomógł: 2 razy Wiek: 47 Dołączył: 08 Kwi 2016 Posty: 144 Skąd: Ostrzeszow
|
Wysłany: 2017-02-27, 16:07
|
|
|
Dzieki FOSS
Radosc niesamowita. Nie wspomnialem ze pracuje w konstrukcji silnikow i turbosprezarek dla Audi. Wiec spotkała sie teoria z praktyką.
Na szczeście rodzina dała mi wolne no i trzeba bylo zadziałac.
Poydrawiam Klubowicyow
Michal |
_________________ pozdrawiam
Michal |
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6726 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2017-02-27, 16:20
|
|
|
Na studiach mieliśmy taką zasadę:
Teoria jest wtedy kiedy wszystko powinno działać a nikt nie wie czemu nie działa.
Praktyka jest wtedy kiedy wszystko działa a nikt nie wie czemu.
U nas spotyka się teoria z praktyką, nic nie działa i nikt nie wie czemu.
Cieszę się, że w Twoim przypadku było odwrotnie |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
|
|
|
mmalinas
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik GNU
Zasilanie: PB
Imię: Michal
Jeżdzę: A8 4E 4.2 V8 quattro
Pomógł: 2 razy Wiek: 47 Dołączył: 08 Kwi 2016 Posty: 144 Skąd: Ostrzeszow
|
Wysłany: 2017-02-27, 16:49
|
|
|
drago_o super stwierdzneie
cos w tzm jest !
Wiec chyba to bylo szczescie poczatkujacego. |
_________________ pozdrawiam
Michal |
|
|
|
|
|