Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 04 3.7MPI ] Wymiana termostatu  
Autor Wiadomość
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2017-02-21, 15:25   

A to na zdjęciu to nie jest ani BFM ani BFL... ewentualnie AQF :)
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
Freeq 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy
Wiek: 36
Dołączył: 12 Cze 2016
Posty: 385
Skąd: NGO
Wysłany: 2017-02-21, 19:57   

W BFL też nie ma opcji, sprawdzałem.
Foto wydaje się bardziej poglądowe, tym bardziej że kolega ma w opisie 4.2 :-)
 
 
mmalinas 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik GNU
Zasilanie: PB
Imię: Michal
Jeżdzę: A8 4E 4.2 V8 quattro
Pomógł: 2 razy
Wiek: 47
Dołączył: 08 Kwi 2016
Posty: 144
Skąd: Ostrzeszow
Wysłany: 2017-02-21, 23:13   

Witam

Dokladnie TAK - zdjecie pogladowe

Mam dwa BFM 2003 . W jednym warsztat niemiecki zmienil termostat przy wymianie paska rozrzadu a w drugim poprzedni wlasciciel przyoszczedzil no i klapa.

Wspomniany silnik z uszkodzonym termostatem ma obecnie 156 tys. a przy 109tys otrzymal nowy pasek rozrzadu .

Rodzi sie pytanie czy nie wymienic wszystkiego ( Rozrzad ) jeszcze raz

Pozdrawiam

Michal
_________________
pozdrawiam

Michal
 
 
Marcin2013 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy
Wiek: 48
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 1368
Skąd: SOsnowiec
Wysłany: 2017-02-22, 07:40   

Czyli rozrząd ma około 50 tys. w sumie książka podaje wymianę co 120,ale zależy co było wsadzone czy pasek był OE czy inny, ja bym radził na częściach nie OE wymienić po 60-80 max. tylko z drugiej strony przy termostacie można wymienić tylko sam pasek, zależy czy robisz sam czy warsztat, jak warsztat to lepiej wszystko dać nowe żeby nie płacić za wymianę dwa razy.Czyli teraz termostat , a za dwa lata cały rozrząd drugi raz :]
 
 
Freeq 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy
Wiek: 36
Dołączył: 12 Cze 2016
Posty: 385
Skąd: NGO
Wysłany: 2017-02-22, 09:41   

Tak czy inaczej musisz zdjąć rozrząd. Innej opcji nie ma niestety.
Sprawdź dokładnie stan paska, rolek i napinaczy. Jeśli są ok to ja bym nie ruszał. Ewentualnie sam pasek.
 
 
mmalinas 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik GNU
Zasilanie: PB
Imię: Michal
Jeżdzę: A8 4E 4.2 V8 quattro
Pomógł: 2 razy
Wiek: 47
Dołączył: 08 Kwi 2016
Posty: 144
Skąd: Ostrzeszow
Wysłany: 2017-02-22, 10:40   

Panowie

dziekuje za porade i macie racje jezeli juz otworze przod to warto wymienic reszte.
Wczoraj rozebralem oslone lewa paska i zalaczylem zdjecie .
Pasek wyglada dobrze i napiecie na skret rowniez dobre.
W sobote zdejme reszte oslon i sprawdze ustawienie napinacza.

Napisze po wymianie czy problem z podwyzszona temp zniknal.

Pozdrawiam

Michal

[ Dodano: 2017-02-22, 10:42 ]
Pasek rozrzadu

Rozrzad.jpg
Pasek rozrzadu
Plik ściągnięto 59 raz(y) 82,46 KB

_________________
pozdrawiam

Michal
 
 
Marcin2013 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy
Wiek: 48
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 1368
Skąd: SOsnowiec
Wysłany: 2017-02-22, 21:55   

Raczej do napinacza sie nie dostaniesz bez demontażu przodu, sprawdź na gorącym czy dolna część chłodnicy jest ciepła,jak zimna to znaczy że termostat nie puszcza.
 
 
mmalinas 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik GNU
Zasilanie: PB
Imię: Michal
Jeżdzę: A8 4E 4.2 V8 quattro
Pomógł: 2 razy
Wiek: 47
Dołączył: 08 Kwi 2016
Posty: 144
Skąd: Ostrzeszow
Wysłany: 2017-02-22, 23:37   

witam

dolny waz chlodnicy zimny. Lamele chlodnicy lodowate.

To jest na pewno temostat . Z napinaczem czasem tez jest problem i wowczas WAPU

(pompa wody)

ma zbyt duzy poslizg na pasku i nie ma wydajnosci.

pozdrawiam

Michal
_________________
pozdrawiam

Michal
 
 
Marcin2013 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy
Wiek: 48
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 1368
Skąd: SOsnowiec
Wysłany: 2017-02-23, 19:41   

mmalinas napisał/a:
dolny waz chlodnicy zimny. Lamele chlodnicy lodowate.


w czasie sprawdzania jaka temp. na liczniku, a jaka w VCDS ?

mmalinas napisał/a:
Z napinaczem czasem tez jest problem i wowczas WAPU

(pompa wody)

ma zbyt duzy poslizg na pasku i nie ma wydajnosci.


To znaczy że co masz taki luźny rozrząd że pompą nie kręci, czy po zdjęciu osłony jest luźny pasek rozrządu ??
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 49
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2017-02-23, 20:35   

mmalinas napisał/a:
witam

dolny waz chlodnicy zimny. Lamele chlodnicy lodowate.

To jest na pewno temostat . Z napinaczem czasem tez jest problem i wowczas WAPU

(pompa wody)

ma zbyt duzy poslizg na pasku i nie ma wydajnosci.

pozdrawiam

Michal

Przy wymianie elementów rozrządu (dla 4,2 i 3,7) warto zdjąć kanał wodny i wymienić termostat (inaczej jest w W12). O wymianie pompy wody już nawet nie wspominam. Jeśli pasek rozrządu łapie poślizg na kole pompy wody to albo pasek jest za luźny ( <boisie> ) albo zaciera się łożysko na pompie (a niepotrzebnie szukamy winy w termostacie).
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
mmalinas 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik GNU
Zasilanie: PB
Imię: Michal
Jeżdzę: A8 4E 4.2 V8 quattro
Pomógł: 2 razy
Wiek: 47
Dołączył: 08 Kwi 2016
Posty: 144
Skąd: Ostrzeszow
Wysłany: 2017-02-24, 10:25   

Witam

Sprawdzilem blok 93 i przestawienie rozrzadu wynosi 4° dla obu glowic.
Czyli na granicy. Bardzo delikatne wibracje wewnatrz przy biegu jalowym.
Lozysko podporowe ( Drehmomentstutze ) wymienilem przed 15 tys.

Pebo:
Dobra uwaga. W moim przypadku
osobiscie nie podejrzewam pompy i jej lozyska ale stawiam na termostat.
Dolne weze zimne a ogrzewanie wewnatrz grzeje wiec pompa musi pracowac ale tylko na malym obiegu. Gdyby padala na lozysku to pewnie silnik by sie gotowal.

Zmienie termostat no i przy okazji ustawie dokladnie rozrzad.

Dam znac

Pozdrawiam

Michal

[ Dodano: 2017-02-27, 11:49 ]
Witam

obiecalem ze dam znac to pisze.
Problem rozwiazany. W weekend sciagnalem wszystko i wymienilem termostat.
Pasek byl bardzo luzny miedzy walkami rozrzadu i kolem pompy wody.
Ustawilem wszystko od nowy i dokrecilem kola na dwa razy z 58Nm.

Zalalem uklad i odpowietrzylem. No i po jezdzie probnej zczytalem bloki pomiarowe.
93 pokazuje obecnie -2° na obu stronach.
Auto dostalo nowego ducha i chetnie wchodzi na obroty.

Temp rosnie do 87° na chwile staje (otwarcie termostatu) i po czasie wchodzi na 91 i stoi.
Jezeli podnosze obroty silnika to nawet spada na 88°

Silnik pracuje rowno nie trzesie i jest cichy.

Nie odkrywam teraz ameryki ale dla wszystkich nowicjuszy i mechanikow amatorow
Nie bierzcie sie za rozrzad jak nie macie narzedzi . Blokada rozrzadu, bolec walu , sciagacz kol walkow rozrzadu , blokada mimosrodowa do rolki napinajacej, i sztyft do blokowania napinacza.
Nie wspominam i kluczu dynamometrycznym.

Zabawa jest przednia i widok rozrzadu w V8 piekny i za pierwszym razem przerazajacy.
( podstawowe pytanie w glowie : Czy ja to zloze wogole w calosc i czy odpali)


Pytanie do bardziej doswiadczonych kolegow : Czy te -2 ° musze jeszcze korygowac?

Dzieki z gory za wasze doswiadczenia

pozdrawiam

Michal

[ Dodano: 2017-02-27, 11:53 ]
Ps: Po otwarciu termostatu wylala sie reszta zupy.
Teraz otwieram lodowisko w garazu bo z tym plynem to jak na lodzie.
Zeby mozna stracic. Efekty uboczne jak sie komus chce grzebac w samochodzie.
_________________
pozdrawiam

Michal
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2017-02-27, 12:24   

mmalinas napisał/a:
Czy te -2 ° musze jeszcze korygowac?

Nie, nie musisz, -2 to w pełni akceptowalna odchyłka.

A poza tym to gratulacje sukcesu :)
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
mmalinas 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik GNU
Zasilanie: PB
Imię: Michal
Jeżdzę: A8 4E 4.2 V8 quattro
Pomógł: 2 razy
Wiek: 47
Dołączył: 08 Kwi 2016
Posty: 144
Skąd: Ostrzeszow
Wysłany: 2017-02-27, 16:07   

Dzieki FOSS

Radosc niesamowita. Nie wspomnialem ze pracuje w konstrukcji silnikow i turbosprezarek dla Audi. Wiec spotkała sie teoria z praktyką.
Na szczeście rodzina dała mi wolne no i trzeba bylo zadziałac.

Poydrawiam Klubowicyow

Michal
_________________
pozdrawiam

Michal
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6726
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2017-02-27, 16:20   

Na studiach mieliśmy taką zasadę:

Teoria jest wtedy kiedy wszystko powinno działać a nikt nie wie czemu nie działa.
Praktyka jest wtedy kiedy wszystko działa a nikt nie wie czemu.
U nas spotyka się teoria z praktyką, nic nie działa i nikt nie wie czemu.

:D

Cieszę się, że w Twoim przypadku było odwrotnie :P
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
mmalinas 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik GNU
Zasilanie: PB
Imię: Michal
Jeżdzę: A8 4E 4.2 V8 quattro
Pomógł: 2 razy
Wiek: 47
Dołączył: 08 Kwi 2016
Posty: 144
Skąd: Ostrzeszow
Wysłany: 2017-02-27, 16:49   

drago_o super stwierdzneie

cos w tzm jest !
Wiec chyba to bylo szczescie poczatkujacego.
_________________
pozdrawiam

Michal
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje mang

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.