|
Autor |
Wiadomość |
danek25
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: a8d3
Wiek: 41 Dołączył: 24 Mar 2021 Posty: 33 Skąd: Zambrów
|
Wysłany: 2021-10-18, 08:41
|
|
|
Odgrzeje kotleta panowie. Mam taki mały kłopocik z BFM otóż jadać do 120km/h czuli jakieś 1800obr wszystko jest ok, auto grzeje jak należy. Gdy pociągnę do jakich 150 po kilku sekundach zaczyna dmuchać ledwo letnim powietrzem. Zwalniam i ogrzewanie powraca. W Vag w tym momencie temperatura silnika to około 95stopni. natomiast temperatura potrafi spaść do 89 i wtedy ogrzewanie znowu słabnie. Zauważam też, że dość często włącza się wentylator chłodnicy. Silnik według mnie jest nie dogrzany jakby termostat popuszczał mieszając non stop płyn w dużym układzie, ale to tylko moja teoria. Dodam, że nic więcej się nie dzieje ani nie ubywa płynu, auto się nie przegrzewa, węże nie są zanadto twarde. Wszystko jest niby ok tylko to ogrzewanie i często pracujący wentylator. Oczywiście klima off. Może to być wina termostatu według Was? Poprzednik już z tym objawem jezdził dłuższy czas. Czasem zauważam, że temperatura podczas jazdy potrafi się zmieniać w dość dużym zakresie od 89 to 100 stopni. Wywalać termostat?
Druga sprawa czy po zrzuceniu przodu do wymiany termostatu będę musiał na nowo kalibrować radar od ACC czy nie? |
|
|
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1299 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2021-10-18, 09:04
|
|
|
Miałem dokładnie taki sam problem z ginącym ogrzewaniem powyżej pewnej prędkości w swojej D2. Okazało się, że ktoś odwrotnie podłączył przy grodzi węże idące do nagrzewnic. Pompa wody w silniku pchała płyn w jedną stronę, a elektryczna pompka przy nagrzewnicach w drugą i ogrzewanie znikało.
Sprawdź, może w Twoim przypadku jest podobnie. |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
|
|
|
danek25
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: a8d3
Wiek: 41 Dołączył: 24 Mar 2021 Posty: 33 Skąd: Zambrów
|
Wysłany: 2021-10-18, 09:18
|
|
|
Nie wykluczone mowisz o zamienionych od strony silnika do zaworów, czy od zaworów w stronę nagrzewnic? przyglądałem się temu i tak szczerze to one są tak profilowane, że chyba u mnie są ok, ale przydałby się jakiś schemat tych węży do D3 rok 2004 BFM 4,2. Poratuje ktoś? |
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1299 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2021-10-18, 10:06
|
|
|
U mnie były zamienione od strony silnika do zaworów. Właśnie nie wiem, czy w D3 się tak da odwrotnie podłączyć, ale objawy podobne, więc wspomniałem o tym, bo sam się naszukałem trochę co jest nie tak. |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
|
|
|
danek25
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: a8d3
Wiek: 41 Dołączył: 24 Mar 2021 Posty: 33 Skąd: Zambrów
|
Wysłany: 2021-10-18, 10:08
|
|
|
Tu raczej nie da sie zamienić, ale jest jeszcze webasto i ciekawe czy tam nie namieszane, dlatego przydało by się kawałek schematu do tego systemu ogrzewania, bo nie chce się władować w robotę głupiego z tym termostatem. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Prywatność. |