Autor |
Wiadomość |
radek_d3
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Radek
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 38 Dołączył: 25 Lis 2015 Posty: 20 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2015-11-25, 22:11 [D3 04 3.7MPI
] Wymiana termostatu
|
|
|
Czesc , mam pytanie jak wymienic termostat w d3 3,7V8 ....czy warto to zrobic samemmu czy jest na tyle duzo zabawy ze lepiej oddac w zaprzyjaznione rece ;-) ? Nie ukrywam ze uwielbiam sam zrobic conieco ale jest to moja pierwsza d3 i nie chcialbym bladzic. Niestety jak temp.spadly to w trasie mam 75st. I strasznie dlugo jak na benzyne sie nagrzewa. Z gory dzieki za pomoc ;-) |
|
|
|
|
|
|
|
panton
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy Wiek: 46 Dołączył: 15 Kwi 2012 Posty: 1008 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2015-11-25, 23:05
|
|
|
oczywiście zrób trochę fotek + opisz co i jak.... co by zostało dla potomnych i wzbogaciło forum |
|
|
|
|
|
|
|
radek_d3
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Radek
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 38 Dołączył: 25 Lis 2015 Posty: 20 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2015-11-25, 23:10
|
|
|
Ok wielkie dzieki za namiar ;-) jutro dzwonie i mam nadzieje ze na sobote sie uda ustawic ;-) . Foto-story jak najbardziej :-D dzieki Panowie !!!! |
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 2015-11-26, 07:53
|
|
|
Żeby nie było tak pięknie , termostat w silniku 3.7/4.2 D3 - znajduję się pod pompą wody - czyli rozrząd cały do rozbiórki , warto zastanowić się nad całkowitą wymianą lub zweryfikować czy to jest uszkodzony termostat . |
_________________ Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044 |
|
|
|
|
|
|
|
radek_d3
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Radek
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 38 Dołączył: 25 Lis 2015 Posty: 20 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2015-11-26, 21:15
|
|
|
michalwruszak napisał/a: | Żeby nie było tak pięknie , termostat w silniku 3.7/4.2 D3 - znajduję się pod pompą wody - czyli rozrząd cały do rozbiórki , warto zastanowić się nad całkowitą wymianą lub zweryfikować czy to jest uszkodzony termostat . |
No wlasnie dzis dzwonilem do Marka i sie tez o tym dowiedzialem :-( ....a rozrzad mam za 30.tys do zrobienia .... Jak mozna poprawnie zweryfikowac czy to termostat ? Jak na V8 nagrzewa sie dlugo mialem wiele 4.2 i osiagaly temperature w moment .... A ta sie dlugo nagrzewa i na trasie ma 75st. ... Jak wjade do miasta mam te 80/85 a po chwili i ,90.... I zastanawiam sie co zrobic .... Bo rozbiorka przodu to grubsza sprawa .... |
|
|
|
|
Marcin2013
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy Wiek: 47 Dołączył: 22 Sty 2012 Posty: 1368 Skąd: SOsnowiec
|
Wysłany: 2015-11-26, 22:28
|
|
|
radek_d3 napisał/a: | Jak mozna poprawnie zweryfikowac czy to termostat ? |
Jak odpalisz zimny to zobacz czy wąż do chłodnicy się nagrzewa |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2015-11-27, 06:10
|
|
|
Normalnie, temperatura powinna w miarę szybko wzrastać i zatrzymać się na 75C gdy auto będzie na postoju. Dokładnie jak u mnie miałem. Termostat za szybko otwierał. Ja mogłem go jeszcze jakoś wytachać (kilka godzinek i z głowy ) i wsadziłem go do szklanki a później przelewałem zagrzaną wodę mierzoną termometrem i przy około 70C(nie mierzyłem aż tak dokładnie) mój otwierał |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2015-11-30, 00:38
|
|
|
radek_d3 napisał/a: | michalwruszak napisał/a: | Żeby nie było tak pięknie , termostat w silniku 3.7/4.2 D3 - znajduję się pod pompą wody - czyli rozrząd cały do rozbiórki... |
No wlasnie dzis dzwonilem do Marka i sie tez o tym dowiedzialem :-( |
Co do zasady to nie prawda - termostat nie znajduje się pod pompą wody a oba elementy, termostat i pompę wody, można zdemontować oddzielnie, niezależnie od siebie.
Fakt jest jednak faktem, że zarówno wymiana samego termostatu jak i samej pompy wody wymaga zdjęcia paska rozrządu, przynajmniej częściowo a to, moim zdaniem, wiąże się z rozebraniem przodu. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
|
|
|
|
Freeq
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 12 Cze 2016 Posty: 385 Skąd: NGO
|
Wysłany: 2016-11-07, 15:36
|
|
|
Witam, sorry za odkop, ale tak przeglądam te zdjęcia i różnego rodzaju opisy wymiany termostatu w D3 3.7 i zastanawiam się, czy nie dałoby rady jednak wymienić termostatu bez rozpinania rozrządu. Ktoś próbował może i mu się udało?
Pytam czysto teoretycznie, gdyż mam zdjęty front u siebie bo wyjmowałem alternator i zauważyłem lekki wyciek płynu (jeszcze dokładnie nie zdiagnozowałem gdzie) i jeśli to z pod termostatu to może jednak się uda |
|
|
|
|
|
|
|
pioter
Master MOD
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1796 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 2016-11-07, 15:44
|
|
|
Mi się wydaje że częściej pompy wody siadają i poci się z nich . Za każdym razem jak zmieniałem rozrząd to widać było że się pociło . |
_________________ ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
|
|
|
|
|
Marcin2013
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy Wiek: 47 Dołączył: 22 Sty 2012 Posty: 1368 Skąd: SOsnowiec
|
Wysłany: 2016-11-07, 15:53
|
|
|
Wymieniłem termostat dwa tygodnie temu w BFM 4.2 , NIE ma opcji bez ściągnięcia paska rozrządu, jak ktoś twierdzi że się da to nie wie co mówi 😀 |
|
|
|
|
|
|
|
Freeq
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 12 Cze 2016 Posty: 385 Skąd: NGO
|
Wysłany: 2016-11-07, 18:31
|
|
|
Sprawdziłem dziś wszystko. Nie widać śladów wycieku ani przy pompie wody, ani przy termostacie... Tak więc ściągać na szczęście nie trzeba :-) |
|
|
|
|
mmalinas
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik GNU
Zasilanie: PB
Imię: Michal
Jeżdzę: A8 4E 4.2 V8 quattro
Pomógł: 2 razy Wiek: 47 Dołączył: 08 Kwi 2016 Posty: 144 Skąd: Ostrzeszow
|
Wysłany: 2017-02-21, 12:19
|
|
|
Witam Panowie
Mam rowniez problem z termostatem ( nie otwiera duzego obiegu) Silnik sie grzeje na 105°
i wentylatory wskakuja na 100% mocy , ale bez efektu bo nie ma przeplywu przez duzy obieg.
Jedyne co pomaga zbic temperature to ogrzewanie wewnetrzne na Hi i wowczas temp. G62 spada do 88°C.
Patrzylem na rozrzad i prosze o krotka informacje czy po sciagnieciu oslon u czesciowym sciagniesiu paska rozrzadu ( plawa strona patrzac w kierunku jazdy) da rade sciagnac obudowe termostatu.
Dziekuje z gory za info
Michal
v8-thermostat-31741.jpg
|
|
Plik ściągnięto 1171 raz(y) 73,47 KB |
|
_________________ pozdrawiam
Michal |
|
|
|
|
|
|
|
Marcin2013
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy Wiek: 47 Dołączył: 22 Sty 2012 Posty: 1368 Skąd: SOsnowiec
|
Wysłany: 2017-02-21, 14:21
|
|
|
W BFM nie ma takiej opcji było poruszane 😀 |
|
|
|
|
|