Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 04 3.7MPI ] Wymiana termostatu  
Autor Wiadomość
radek_d3 
Użytkownik


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Radek
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 38
Dołączył: 25 Lis 2015
Posty: 20
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2015-11-25, 22:11   [D3 04 3.7MPI ] Wymiana termostatu

Czesc , mam pytanie jak wymienic termostat w d3 3,7V8 ....czy warto to zrobic samemmu czy jest na tyle duzo zabawy ze lepiej oddac w zaprzyjaznione rece ;-) ? Nie ukrywam ze uwielbiam sam zrobic conieco ale jest to moja pierwsza d3 i nie chcialbym bladzic. Niestety jak temp.spadly to w trasie mam 75st. I strasznie dlugo jak na benzyne sie nagrzewa. Z gory dzieki za pomoc ;-)
 
 
panton 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy
Wiek: 46
Dołączył: 15 Kwi 2012
Posty: 1008
Skąd: Łódź
Wysłany: 2015-11-25, 23:05   

oczywiście zrób trochę fotek + opisz co i jak.... co by zostało dla potomnych i wzbogaciło forum ;)
 
 
radek_d3 
Użytkownik


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Radek
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 38
Dołączył: 25 Lis 2015
Posty: 20
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2015-11-25, 23:10   

Ok wielkie dzieki za namiar ;-) jutro dzwonie i mam nadzieje ze na sobote sie uda ustawic ;-) . Foto-story jak najbardziej :-D dzieki Panowie !!!!
 
 
michalwruszak 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 10 Kwi 2013
Posty: 2082
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2015-11-26, 07:53   

Żeby nie było tak pięknie , termostat w silniku 3.7/4.2 D3 - znajduję się pod pompą wody - czyli rozrząd cały do rozbiórki , warto zastanowić się nad całkowitą wymianą lub zweryfikować czy to jest uszkodzony termostat .
_________________
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
 
 
radek_d3 
Użytkownik


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Radek
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 38
Dołączył: 25 Lis 2015
Posty: 20
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2015-11-26, 21:15   

michalwruszak napisał/a:
Żeby nie było tak pięknie , termostat w silniku 3.7/4.2 D3 - znajduję się pod pompą wody - czyli rozrząd cały do rozbiórki , warto zastanowić się nad całkowitą wymianą lub zweryfikować czy to jest uszkodzony termostat .


No wlasnie dzis dzwonilem do Marka i sie tez o tym dowiedzialem :-( ....a rozrzad mam za 30.tys do zrobienia .... Jak mozna poprawnie zweryfikowac czy to termostat ? Jak na V8 nagrzewa sie dlugo mialem wiele 4.2 i osiagaly temperature w moment .... A ta sie dlugo nagrzewa i na trasie ma 75st. ... Jak wjade do miasta mam te 80/85 a po chwili i ,90.... I zastanawiam sie co zrobic .... Bo rozbiorka przodu to grubsza sprawa ....
 
 
Marcin2013 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy
Wiek: 47
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 1368
Skąd: SOsnowiec
Wysłany: 2015-11-26, 22:28   

radek_d3 napisał/a:
Jak mozna poprawnie zweryfikowac czy to termostat ?


Jak odpalisz zimny to zobacz czy wąż do chłodnicy się nagrzewa ;)
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 33
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6704
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2015-11-27, 06:10   

Normalnie, temperatura powinna w miarę szybko wzrastać i zatrzymać się na 75C gdy auto będzie na postoju. Dokładnie jak u mnie miałem. Termostat za szybko otwierał. Ja mogłem go jeszcze jakoś wytachać (kilka godzinek i z głowy :P ) i wsadziłem go do szklanki a później przelewałem zagrzaną wodę mierzoną termometrem i przy około 70C(nie mierzyłem aż tak dokładnie) mój otwierał :P
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2015-11-30, 00:38   

radek_d3 napisał/a:
michalwruszak napisał/a:
Żeby nie było tak pięknie , termostat w silniku 3.7/4.2 D3 - znajduję się pod pompą wody - czyli rozrząd cały do rozbiórki...

No wlasnie dzis dzwonilem do Marka i sie tez o tym dowiedzialem :-(

Co do zasady to nie prawda - termostat nie znajduje się pod pompą wody a oba elementy, termostat i pompę wody, można zdemontować oddzielnie, niezależnie od siebie.

Fakt jest jednak faktem, że zarówno wymiana samego termostatu jak i samej pompy wody wymaga zdjęcia paska rozrządu, przynajmniej częściowo a to, moim zdaniem, wiąże się z rozebraniem przodu.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 51
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1010
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2015-11-30, 07:22   

Zdjęcie z D3 ale tak samo w 5V D2 wygląda:



Zaznaczenie na żółto sama pompa wody.
Na czerwono rura z obudową termostatu oraz samo gniazdo termostatu.
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
Freeq 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 12 Cze 2016
Posty: 385
Skąd: NGO
Wysłany: 2016-11-07, 15:36   

Witam, sorry za odkop, ale tak przeglądam te zdjęcia i różnego rodzaju opisy wymiany termostatu w D3 3.7 i zastanawiam się, czy nie dałoby rady jednak wymienić termostatu bez rozpinania rozrządu. Ktoś próbował może i mu się udało?
Pytam czysto teoretycznie, gdyż mam zdjęty front u siebie bo wyjmowałem alternator i zauważyłem lekki wyciek płynu (jeszcze dokładnie nie zdiagnozowałem gdzie) i jeśli to z pod termostatu to może jednak się uda :)
 
 
pioter 
Master MOD



Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1790
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2016-11-07, 15:44   

Mi się wydaje że częściej pompy wody siadają i poci się z nich . Za każdym razem jak zmieniałem rozrząd to widać było że się pociło .
_________________
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
 
 
Marcin2013 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy
Wiek: 47
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 1368
Skąd: SOsnowiec
Wysłany: 2016-11-07, 15:53   

Wymieniłem termostat dwa tygodnie temu w BFM 4.2 , NIE ma opcji bez ściągnięcia paska rozrządu, jak ktoś twierdzi że się da to nie wie co mówi 😀
 
 
Freeq 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 12 Cze 2016
Posty: 385
Skąd: NGO
Wysłany: 2016-11-07, 18:31   

Sprawdziłem dziś wszystko. Nie widać śladów wycieku ani przy pompie wody, ani przy termostacie... Tak więc ściągać na szczęście nie trzeba :-)
 
 
mmalinas 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik GNU
Zasilanie: PB
Imię: Michal
Jeżdzę: A8 4E 4.2 V8 quattro
Pomógł: 2 razy
Wiek: 46
Dołączył: 08 Kwi 2016
Posty: 144
Skąd: Ostrzeszow
Wysłany: 2017-02-21, 12:19   

Witam Panowie

Mam rowniez problem z termostatem ( nie otwiera duzego obiegu) Silnik sie grzeje na 105°
i wentylatory wskakuja na 100% mocy , ale bez efektu bo nie ma przeplywu przez duzy obieg.
Jedyne co pomaga zbic temperature to ogrzewanie wewnetrzne na Hi i wowczas temp. G62 spada do 88°C.

Patrzylem na rozrzad i prosze o krotka informacje czy po sciagnieciu oslon u czesciowym sciagniesiu paska rozrzadu ( plawa strona patrzac w kierunku jazdy) da rade sciagnac obudowe termostatu.

Dziekuje z gory za info

Michal

v8-thermostat-31741.jpg
Plik ściągnięto 1147 raz(y) 73,47 KB

_________________
pozdrawiam

Michal
 
 
Marcin2013 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy
Wiek: 47
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 1368
Skąd: SOsnowiec
Wysłany: 2017-02-21, 14:21   

W BFM nie ma takiej opcji było poruszane 😀
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - manga

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.