Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 04 4.2MPI ] LPG do oceny  
Autor Wiadomość
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 51
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1010
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2014-07-11, 09:47   

Przesadzacie z tą oceną VALTEKów.

Zajmuję się nimi (między innymi) od dłuższego czasu (9 lat).

Aktualnie pojawiło się wiele różnych typów wtryskiwaczy ale kiedyś, powiedzmy
tak koło 2005 roku (czyli 9 lat, ale ten czas leci) nie było dużego wyboru.
Następny zestaw wtryskiwaczy LPG kosztował 3 x tyle co Valteki.

Mam w tej chwili 3 auta na valtekach do dyspozycji codziennie.
Wszystkie ponad 4 litry pojemności.
Jeżdżą jak dzikie.

Co do STAG'a, też słyszę tutaj masę niezadowolenia. Problemy z pracą zanim się
układ nagrzeje (do tego są korekty po temperaturze by to wszystko pracowało poprawnie).

Elektronika to ~20% powodzenia. Najważniejszy jest reduktor, stabilność ciśnienia
w całym spektruum (oczywiście nie zawsze to jest możliwe) warunków pracy.

Wtryskiwacze też ważne (ważniejsze niż elektronika). Montaż też ważny (zasilanie w ciekły LPG reduktora, kompensacja na wtryskiwaczach dla silników V dla R6 też, długości wężyków, drożne filtry).

Jak ktoś chce pojeździć audiczką z jednym reduktorem i na valtekach to zapraszam
i zobaczymy czy to nie wydala i czy jest do bani...
W razie czego jest też S8 340KM z jednym reduktorem (wtryski hana), jeździ jak dzikie.
W "Niemczech" na autostradach latasz do 250 km/h.

Aktualnie zakładanie Valteków mija się z celem ponieważ niewiele drożej
można już kupić dokładniejsze i szybsze wtryskiwacze.

Edit:
A tak ostatnio to widać spadek jakości większości producentów wtryskiwaczy.
Padają Hany, MagicJety, Raile i inne... teraz co się dzieje to czasami parodia.

A Valteki dalej sobie pracują i po pewnym czasie wymagają małej opieki.
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2014-07-11, 13:49   

marekp750 napisał/a:
A tak ostatnio to widać spadek jakości większości producentów wtryskiwaczy.
Padają Hany, MagicJety, Raile i inne... teraz co się dzieje to czasami parodia.

Sam tym stwierdzeniem potwierdzasz co pisałem.
marekp750 napisał/a:
A Valteki dalej sobie pracują i po pewnym czasie wymagają małej opieki.


No i Amen :D

Swego czasu studiowałem tez forum LPG no i się tam naczytałem aż głowa pękała.
Dziś się cieszę że nie słuchałem krzykaczy tylko rozsądnie podchodziłem do sprawy i nie zapodałem za 3600zł jakiejs poskładanej kupy. :) Zamiast tego wolałem poczekać spokojnie na większą gotówkę i lepszy sprzęt.
 
 
majkaistefan
[Usunięty]

Wysłany: 2014-07-11, 21:13   

Witam!

Nie moglem sie powstrzymac:
Cytat:
A Valteki dalej sobie pracują


To naprawde dobre podsumowanie. :)

Stefan.
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4799
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2014-07-11, 21:25   

tylko trzeba zadać sobie pytanie podstawowe
dobry wtrysk daje dobrą dawkę paliwa z wiekiem wydatek mają podobny
co się dzieje jeśli wtryski karmią różną dawką paliwa cylindry ?
to że auto nadal jest w dobrej kondycji to nie zasługa waldemarów tylko wytrzymałości motoru
a kiedy coś się zesra <niewiem>
bo kiedyś to nastąpi :D
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 41
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2014-07-11, 21:38   

majkaistefan,
Wiem , że te 200km/h to nie prędkość dla tego samochodu , ale na nasze warunki wystarczająca . ;)
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 51
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1010
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2014-07-11, 23:53   

pepi napisał/a:
tylko trzeba zadać sobie pytanie podstawowe
dobry wtrysk daje dobrą dawkę paliwa z wiekiem wydatek mają podobny
co się dzieje jeśli wtryski karmią różną dawką paliwa cylindry ?
to że auto nadal jest w dobrej kondycji to nie zasługa waldemarów tylko wytrzymałości motoru
a kiedy coś się zesra <niewiem>
bo kiedyś to nastąpi :D


Pepi, nie ma co dyskutować, że valteki nie są w 100% powtarzalne. Zresztą jak i pozostałe wtryskiwacze. Widać to nawet na wykresie sondy lambda.

Podłączyłem kiedyś sondę lambda do auta z gaźnikiem.
Tam dopiero cuda się działy jeżeli chodzi o wzbogacanie lub zubożanie mieszanki...

Niedokładność dawkowania Valtek'ów to nic w porównaniu z gaźnikiem.
Tak więc można przymrużyć oko na to.

Nie chodzi o to by teraz Wszyscy zakładali Valteki.
Chodzi o to, że jak ktoś je ma to nie jest to jakaś tragedia.
Da się z tym jeździć. I jak jest wszystko dobrze ustawione to nawet całkiem fajnie.
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
karol208 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy
Wiek: 40
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 994
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2014-07-12, 09:36   

marekp750 napisał/a:

Nie chodzi o to by teraz Wszyscy zakładali Valteki.
Chodzi o to, że jak ktoś je ma to nie jest to jakaś tragedia.
Da się z tym jeździć. I jak jest wszystko dobrze ustawione to nawet całkiem fajnie.

W każdym aucie gdzie były valteki spotkałem się z przylewaniem na wolnych bądź pętleniem na wysokich.
Po wymianie wtrysków nawet na regfasty już to zjawisko nie występowało.
Większość valteków po przebiegu ok 20tyś puszcza lpg. Mam na półce w garażu kupę valteków i każde przepuszczały. Jak ktoś chce sprawdzić to niech zdejmie wężyk wtryskiwacza po zgaszeniu silnika i niech włoży końcówkę do szklanki wody. po chwili pojawi się pęcherzyk.
_________________

 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4799
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2014-07-12, 13:17   

a wiesz że co druga -3 hana ma to samo ;)
smutne ale prawdziwe a jak przylewają przy pierwszym przejściu

co do wtrysków elektrozaworów
te wtryski prowadzą do usterki motoru a kiedy u jednego to będzie 40 tys a u drugiego 300 tys nie ma co kryć jazda na zaworach jest nie zdrowa
ale każda jednostka inaczej to wytrzyma .
Do mnie jak auto trafiło to zawsze zaczynałem od wymiany wtrysków reg-kwasty są w podobnej cenie a przynajmniej są powtarzalne ;)
A TO ŻE KTOŚ ILEŚ TAM PRZEJECHAŁ NIE JEST ŻADNYM WYZNACZNIKIEM !
moja a8 ma fochy na lpg
ale za to a6 nie tam lpg chodzi perfekcyjnie
prawdopodobnie wtryski mam zwalone i pierwsze przejście i jak jest zimny to odbywa jak się odbywa
taki urok hanek jak się trafią to ok '
w scorpio też jest ok
 
 
majkaistefan
[Usunięty]

Wysłany: 2014-07-12, 17:38   

Witam!

Cytat:
a wiesz że co druga -3 hana ma to samo


To nie jest prawda.Tez sie o tym naczytalem i wszystkie osiem w ten wlasnie sposob sprawdzilem.Zaden nie babelkuje.

Z czystej ciekawosci sprawdzilem tez stan listwy Matrixa w aucie ktore przejechalo na gazie 226.000 (dwiescie dwadziescia szesc) tysiecy bez zadnej ingerencji w softy i inne cuda.Raz (?) tylko byl wymieniony filtr fazy lotnej bo sie zapchal...Nic nie "babelkuje".To mowi samo za siebie.
Wniosek z tego jeden:jesli ktos chce dlugo tanio oszczednie i duzo jezdzic na gazie powinien miec przyzwoite wtryskiwacze i reduktory.Pozwala to zaoszczedzic litr do poltora /100 km koszta ew napraw i "regolacji".Policzyc zatem latwo.Elektronika prawie kazda da sobie rade.

Stefan.
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4799
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2014-07-12, 19:58   

nie chce mi się tego rozbierać bo w a8 mam na trójnikach
a tam co druga ....
s scorpio na 6 dwie
po zgaszeniu bez chwilę puszcza \w a6 żadna przynajmniej nie dawno tak było ;)
ale sprawdzałem w paru autach i też coś tam było także nie jest to odosobniony przypadek
jak to mówią jak były hany to było ok a teraz Engineering to jest jak jest
a niebieski podobno padają jak muchy .
Na upartego mogę udowodnić
filtry mam dobre jakby co wtryski 10-20 tys nalotu bliżej 10 tys
miały tak od nowości
wpadłem na to jak się miotałem z lpgtechem
 
 
karol208 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy
Wiek: 40
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 994
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2014-07-12, 20:10   

pepi, mi nie trafiła się jeszcze hanka przepuszczająca, raz myslałem że wtryski nowe puszczają a okazało się że reduktor walił podciśnieniem.
Co do tego przylewania na zimnym po przełączeniu to u mnie to nie występuje od kiedy mam mój pseudo emulator czujnika temperatury.
Wydaje mi się że jeszcze musisz dograć etap zubożenia przy zimnym. Nasze audi chyba przy temp ok 60st przechodzi w normalne sterowanie czasami wtrysku. Niestety żadna centralka lpg nie widzi temperatury silnika tylko reduktora i stąd może te przylewanie. U mnie po przełączeniu na LPG sterownik Pb od razu przechodzi w tryb bez wzbogacenia.
_________________

 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4799
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2014-07-13, 07:24   

wszystkie hanki przylewają ale to się da zniwelować ;)
jak się ma dobry sterownik który pracuje na żywo a nie tak jak wasze :P
z poprzedniego cyklu na dodatek sygnał z pierwszego cylindra jest powielany :D
z zimnym vagiem walczyłem w a3 1.6 <jezu> i w a8 w moim przypadku to nie to
na ciepławym jest idealnie tylko pierwsze przejście jest takie be
jak podniosę temperaturę na 40 to jest ok :/
a moje inne auta coś koło 15 -20
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.