Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 04 4.2MPI/LPG ] Regeneracja kompresora  
Autor Wiadomość
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2890
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-04-17, 19:53   

pierścien i oringi to jak najbardziej... oringi tak z obowiązku zakładam że
największym winowajcą nieosiągania zadanego ciśnienia powietrza
są w kolejności: pierścień, głowica/trójkątny zaworek, oringi, tłok (to już jakaś abstrakcja ale zostawiam)

osuszacz (wkład) to już skądkolwiek można nabyć

tłok wymieniałeś?
oringi obydwa są okrągłe czy ten jeden w dziwnym kształcie?
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
grekko 
Użytkownik


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Pat
Jeżdzę: A8 D3 3.0 + DPF
Dołączył: 07 Cze 2016
Posty: 30
Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-04-17, 21:47   

reasumując drogi kolego, ja kupiłem taki oto zestaw: http://allegro.pl/kompres...6985248490.html

z niego wymieniłem wszystko plus osobno przekaźnik filtr i bezpiecznik. nigdzie wkładu osuszacza nie musisz szukać.
Na YT są filmy jak regenerować ten kompresor.

Tłok wymieniałem, jest na łożysku, które lubi się zatrzeć.
Z jego wymianą jest ten problem, że jego obudowa jest zanitowana, więc jeżeli nie wiesz jak się to rozbiera to lepiej tłoka nie ruszaj, wymień na nim tylko pierścień.
Wymieniałem wszystkie oringi - cały zestaw, który podesłałem w linku

no i pracuj w warunkach totalnej czystości, byle brudek w głowicy może zrobić ryse!
poza tym, pamiętaj o zdjęciu/odsunięciu lewej strony przedniego zderzaka, bo inaczej trzeciej śruby mocującej sanki kompresora nie odkręcisz
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2890
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-04-19, 10:15   

grekko napisał/a:
W ramach ciekawostki, sa tez dostepne do kupienia zaworki nadmiaru na alledrogo, te co sa na samych amortyzatorach. Pozdrawiam


maciu napisał/a:
zaworki nadmiaru? jak kompresor oszaleje i pojedzie ponad 16?
sugerujesz że to przez te zaworki może osiadać tył? poproszę linka



grekko napisał/a:
pierwszy lepszy link: http://allegro.pl/zawor-a...52.html#thumb/1

jest wiele przyczyn opadania, jeżeli to jest pojedyncze koło albo cały tył to mogą być: zawory na amortyzatorach,


jest to zaworek cisnienia resztkowego a nie nadmiaru i z definicji ma niedopuścić do wypuszczenia całego powietrza nawet jak odepniemy kompresor/listwę, czysto mechaniczna sprawa, nie ma sterowania

nie wiem jeszcze na jakie cisnienie jest nastawiony fabrycznie, ale jego praca kłóci mi się
z opróżnianiem układu vagiem... otóż przy sprawnych zaworkach nie da się opuścić auta
do końca... a to się kłóci z tym co na forum czytałem... chyba samemu wypróbuję tę funkcję
i zobaczymy czy osiądzie na prawdę do końca

czy do wymiany tych zaworków trzeba demontować amorki?
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2018-04-19, 10:52   

maciu napisał/a:
jest to zaworek cisnienia resztkowego...

maciu napisał/a:
czy do wymiany tych zaworków trzeba demontować amorki?

Jeżeli o tym mowa to nie, nie trzeba demontować amorka.
Z przodu zdejmujesz tylko koło i już masz go przed oczami w pełnej okazałości ;)
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2890
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-04-19, 11:29   

a tył? :)
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 33
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6704
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2018-04-19, 11:33   

A tył się chowa za nadkolem :)

Z definicji ma nie pozwolić na opróżnienie układu w transporcie aby zapobiec uszkodzeniu, więc na aucie pod naciskiem chyba jest to możliwe ;) tak ja to rozumiem.
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2890
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-04-19, 12:03   

to zaworek mechaniczny (spreżynka) jak ma rozróżnic czy jest w transporcie czy na aucie? ;)
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 33
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6704
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2018-04-19, 14:00   

Naciskająca na niego masa auta jednak daje sporo w porównaniu z leżącym sobie amortyzatorem :) Wydaje mi się to sporą różnicą.
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2890
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-04-19, 14:40   

drago_o napisał/a:
Naciskająca na niego masa auta jednak daje sporo w porównaniu z leżącym sobie amortyzatorem :) Wydaje mi się to sporą różnicą.


pozornie... musielibysmy sie wdac w dywagacje jak bardzo miech może się rozdąć/spłaszczyć
i na ile jest ustawiony takowy zaworek (co postaram sie sprawdzić)

w kazdym razie sądząc po tym że powietrze z układu mi nie schodzi (zawory na listwie trzymają)
to winowajcą jest u mnie coś w układzie dalej.... byc może własnie te zaworki.... aczkolwiek dziwne
ża akurat oba tyły i po równo

wymienię tyły i zobaczymy
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 33
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6704
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2018-04-19, 15:24   

Tył opada w miarę równo ale to złudne bardzo. Sam miałem problem z tylnym zawieszeniem. W jakiejś serwisowe wyczytałem że chodzi o 1 atmosferę.
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
grekko 
Użytkownik


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Pat
Jeżdzę: A8 D3 3.0 + DPF
Dołączył: 07 Cze 2016
Posty: 30
Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-04-19, 15:58   

wychodzimy poza temat "regeneracja kompresora" w woli ścisłości.

nie ma co filozofować. Wymień te zaworki i daj znać czy pomogło.

ciekawi mnie patent jak sprawdziłeś, że zawory na listwie trzymają ;) mam nadzieje, że podzielisz się z nami tą wiedzą?
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2890
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-04-19, 16:21   

skoro po kilku+ dniach jak tył opadnie na max to nadal jest powietrza w zbiorniku na kilkukrotne
wypoziomowanie to uznałem że listwa trzyma
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
grekko 
Użytkownik


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Pat
Jeżdzę: A8 D3 3.0 + DPF
Dołączył: 07 Cze 2016
Posty: 30
Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-04-19, 16:46   

zatem jak sprawdzić ile zostało powietrza mając pewnośc, że kompresor nic nie dopompował?
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 33
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6704
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2018-04-19, 16:56   

Ja uważam temat regeneracji kompresora za pieniądze w błoto. Żaden znany mi reg nero aby kompresor nie wytrzymał roku :) a w większości podniosło jego sprawność o 2-3 bar i po 2-3 miesiącach znowu dupa.
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2890
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-04-19, 21:26   

grekko napisał/a:
zatem jak sprawdzić ile zostało powietrza mając pewnośc, że kompresor nic nie dopompował?


nie dopompował bo auto nie bylo odpalane, jedynie rozbrajane, można sobie podpiąć vaga
i sprawdzić

drago_o napisał/a:
Ja uważam temat regeneracji kompresora za pieniądze w błoto. Żaden znany mi reg nero aby kompresor nie wytrzymał roku :) a w większości podniosło jego sprawność o 2-3 bar i po 2-3 miesiącach znowu dupa.


poświęcę się i wykonam to ćwiczenie.... postaram się udokumentować zdjęciowo

te regeneracje które znasz to co było wymieniane?
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.