Autor |
Wiadomość |
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2905 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-04-17, 18:53
|
|
|
pierścien i oringi to jak najbardziej... oringi tak z obowiązku zakładam że
największym winowajcą nieosiągania zadanego ciśnienia powietrza
są w kolejności: pierścień, głowica/trójkątny zaworek, oringi, tłok (to już jakaś abstrakcja ale zostawiam)
osuszacz (wkład) to już skądkolwiek można nabyć
tłok wymieniałeś?
oringi obydwa są okrągłe czy ten jeden w dziwnym kształcie? |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
|
|
|
grekko
Użytkownik
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Pat
Jeżdzę: A8 D3 3.0 + DPF
Dołączył: 07 Cze 2016 Posty: 30 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2018-04-17, 20:47
|
|
|
reasumując drogi kolego, ja kupiłem taki oto zestaw: http://allegro.pl/kompres...6985248490.html
z niego wymieniłem wszystko plus osobno przekaźnik filtr i bezpiecznik. nigdzie wkładu osuszacza nie musisz szukać.
Na YT są filmy jak regenerować ten kompresor.
Tłok wymieniałem, jest na łożysku, które lubi się zatrzeć.
Z jego wymianą jest ten problem, że jego obudowa jest zanitowana, więc jeżeli nie wiesz jak się to rozbiera to lepiej tłoka nie ruszaj, wymień na nim tylko pierścień.
Wymieniałem wszystkie oringi - cały zestaw, który podesłałem w linku
no i pracuj w warunkach totalnej czystości, byle brudek w głowicy może zrobić ryse!
poza tym, pamiętaj o zdjęciu/odsunięciu lewej strony przedniego zderzaka, bo inaczej trzeciej śruby mocującej sanki kompresora nie odkręcisz |
|
|
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2905 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-04-19, 09:15
|
|
|
grekko napisał/a: | W ramach ciekawostki, sa tez dostepne do kupienia zaworki nadmiaru na alledrogo, te co sa na samych amortyzatorach. Pozdrawiam |
maciu napisał/a: | zaworki nadmiaru? jak kompresor oszaleje i pojedzie ponad 16?
sugerujesz że to przez te zaworki może osiadać tył? poproszę linka
|
jest to zaworek cisnienia resztkowego a nie nadmiaru i z definicji ma niedopuścić do wypuszczenia całego powietrza nawet jak odepniemy kompresor/listwę, czysto mechaniczna sprawa, nie ma sterowania
nie wiem jeszcze na jakie cisnienie jest nastawiony fabrycznie, ale jego praca kłóci mi się
z opróżnianiem układu vagiem... otóż przy sprawnych zaworkach nie da się opuścić auta
do końca... a to się kłóci z tym co na forum czytałem... chyba samemu wypróbuję tę funkcję
i zobaczymy czy osiądzie na prawdę do końca
czy do wymiany tych zaworków trzeba demontować amorki? |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2018-04-19, 09:52
|
|
|
maciu napisał/a: | jest to zaworek cisnienia resztkowego... |
maciu napisał/a: | czy do wymiany tych zaworków trzeba demontować amorki? |
Jeżeli o tym mowa to nie, nie trzeba demontować amorka.
Z przodu zdejmujesz tylko koło i już masz go przed oczami w pełnej okazałości |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2905 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-04-19, 10:29
|
|
|
a tył? |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6726 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2905 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-04-19, 11:03
|
|
|
to zaworek mechaniczny (spreżynka) jak ma rozróżnic czy jest w transporcie czy na aucie? |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6726 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2905 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-04-19, 13:40
|
|
|
drago_o napisał/a: | Naciskająca na niego masa auta jednak daje sporo w porównaniu z leżącym sobie amortyzatorem Wydaje mi się to sporą różnicą. |
pozornie... musielibysmy sie wdac w dywagacje jak bardzo miech może się rozdąć/spłaszczyć
i na ile jest ustawiony takowy zaworek (co postaram sie sprawdzić)
w kazdym razie sądząc po tym że powietrze z układu mi nie schodzi (zawory na listwie trzymają)
to winowajcą jest u mnie coś w układzie dalej.... byc może własnie te zaworki.... aczkolwiek dziwne
ża akurat oba tyły i po równo
wymienię tyły i zobaczymy |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6726 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
|
|
|
grekko
Użytkownik
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Pat
Jeżdzę: A8 D3 3.0 + DPF
Dołączył: 07 Cze 2016 Posty: 30 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2018-04-19, 14:58
|
|
|
wychodzimy poza temat "regeneracja kompresora" w woli ścisłości.
nie ma co filozofować. Wymień te zaworki i daj znać czy pomogło.
ciekawi mnie patent jak sprawdziłeś, że zawory na listwie trzymają mam nadzieje, że podzielisz się z nami tą wiedzą? |
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2905 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-04-19, 15:21
|
|
|
skoro po kilku+ dniach jak tył opadnie na max to nadal jest powietrza w zbiorniku na kilkukrotne
wypoziomowanie to uznałem że listwa trzyma |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
|
|
|
grekko
Użytkownik
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Pat
Jeżdzę: A8 D3 3.0 + DPF
Dołączył: 07 Cze 2016 Posty: 30 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2018-04-19, 15:46
|
|
|
zatem jak sprawdzić ile zostało powietrza mając pewnośc, że kompresor nic nie dopompował? |
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6726 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2905 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-04-19, 20:26
|
|
|
grekko napisał/a: | zatem jak sprawdzić ile zostało powietrza mając pewnośc, że kompresor nic nie dopompował? |
nie dopompował bo auto nie bylo odpalane, jedynie rozbrajane, można sobie podpiąć vaga
i sprawdzić
drago_o napisał/a: | Ja uważam temat regeneracji kompresora za pieniądze w błoto. Żaden znany mi reg nero aby kompresor nie wytrzymał roku a w większości podniosło jego sprawność o 2-3 bar i po 2-3 miesiącach znowu dupa. |
poświęcę się i wykonam to ćwiczenie.... postaram się udokumentować zdjęciowo
te regeneracje które znasz to co było wymieniane? |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
|