Autor |
Wiadomość |
luki20j
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 37 Dołączył: 11 Sie 2017 Posty: 29 Skąd: Wędrzyn
|
Wysłany: 2018-03-18, 19:37 [D3 04 4.2MPI/LPG
] Regeneracja kompresora
|
|
|
Witam, z okazji że padł mi ostatnio kompresor, tzn pompowa l ledwo 3 bary, postanowiłem, że go zregeneruje, wymieniłem pierścień i gumkę pod głowiczką. Po poskładaniu tego kmpresor daje 0,33 bara. Nawet bym powiedział ze tam gdzie ma zasysać powietrze to dmucha, ale to może mi sie wydawać. Natomiast na wyjściu cisnienie jest zerowe praktycznie. Pytanie czy cylinderek do wymiany czy może jakiś zawór jest podrodze który się nie otwiera? BO chyba złe poskładanie nie wchodzi w gre. Macie jakieś pomysły? |
|
|
|
|
|
|
|
szary824
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Ariel
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 4 razy Wiek: 42 Dołączył: 01 Sty 2017 Posty: 119 Skąd: Berlin
|
Wysłany: 2018-03-19, 00:46
|
|
|
Złe poskładanie to moim zdaniem najbardziej prawdopodobny scenariusz w tym wypadku. |
|
|
|
|
|
|
|
luki20j
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 37 Dołączył: 11 Sie 2017 Posty: 29 Skąd: Wędrzyn
|
Wysłany: 2018-03-19, 10:09
|
|
|
No pierwsze co mi przyszło na myśl. Ale tam jest tylko pierścień i gumka do założenia...no nie da się złe poskładać... |
|
|
|
|
szary824
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Ariel
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 4 razy Wiek: 42 Dołączył: 01 Sty 2017 Posty: 119 Skąd: Berlin
|
Wysłany: 2018-03-19, 10:44
|
|
|
Oprócz pierścienia jest tam jeszcze parę sprężynek i gumek. Skoro przed Twoja pracą miał 3Bar a teraz 0,3 to gdzieś popełniłeś błąd. Albo części których użyłeś były nie takie jak trzeba. |
|
|
|
|
|
|
|
luki20j
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 37 Dołączył: 11 Sie 2017 Posty: 29 Skąd: Wędrzyn
|
Wysłany: 2018-03-19, 17:36
|
|
|
HM pierscien tylko wymieniałem i gumke pod głowiczką. wsztstko pasuje, a nawet ciasniej chodzi...tak jak powinno . A może ten zaworek , czy co to tam jest co z niego kabel wychodzi? |
|
|
|
|
szary824
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Ariel
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 4 razy Wiek: 42 Dołączył: 01 Sty 2017 Posty: 119 Skąd: Berlin
|
Wysłany: 2018-03-20, 01:03
|
|
|
Rozmontuj to jeszcze raz. Odpal sobie na YT jakiś film o regeneracji których tam pełno i krok po kroku składaj. Może go źle w samochodzie zamontowałeś.... włącza się w ogóle? |
|
|
|
|
|
|
|
luki20j
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 37 Dołączył: 11 Sie 2017 Posty: 29 Skąd: Wędrzyn
|
Wysłany: 2018-03-20, 18:47
|
|
|
Dzizas jak można źle go zamontować w samochodzie? tam jest jeden wężyk do przykrecenia... dzisiaj wziołem go na warsztat do pracy i tam rozebraliśmy go w mak i poskładalismy, wychodzi na to że nie ma kompresji bo cylinderek jest zajechany. Na odpalonym samochodzie ma niecałe 3 bary nadal, wczesniej sprawdzałem go na samym akumulatorze i może dlatego tak słabo pompował. Albo ta blaszka która robi za zawór na tłoku nie trzyma, za duzo niewiadomych , zamawiam więc nowy i zobaczymy. |
|
|
|
|
Marcin2013
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy Wiek: 48 Dołączył: 22 Sty 2012 Posty: 1368 Skąd: SOsnowiec
|
Wysłany: 2018-03-22, 07:55
|
|
|
ja kupiłem tylko sama górę zawsze to taniej minęło już ponad rok i bije 14-16 |
|
|
|
|
|
|
|
grekko
Użytkownik
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Pat
Jeżdzę: A8 D3 3.0 + DPF
Dołączył: 07 Cze 2016 Posty: 30 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2018-03-23, 20:44
|
|
|
jeżeli chcesz przeprowadzić regenerację kompresora zgodnie ze sztuką to należy wymienić nie tylko sam pierścień i uszczelkę ale m.in.: sam tłok, wszystkie oringi, TRÓJKĄTNY ZAWÓR NA SPRĘŻYNCE (który często się zacina - warto przesmarować sprężynkę przy montażu, aby się nie okręcała), wkład osuszacza, filtr powietrza wlotowego, bezpiecznik (chyba 30A lub nawet 40A) i przekaźnik. Należy też zajrzeć do elektrozaworu (pod grzybkiem), czy się nie blokuje. Zestaw kompletny możesz znaleźć na alledrogo, w osobnych aukcjach znajdziesz przekaźnik i filtr. |
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2905 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-04-17, 15:57
|
|
|
pytanie poza tym dużym zestawem + filterek i przekaxnik jest cos jeszcze?
szczotki starczają na długo? są wymienne?
gra warta swieczki bo taki zestaw to ponizej połowy ceny kompresora |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
|
|
|
grekko
Użytkownik
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Pat
Jeżdzę: A8 D3 3.0 + DPF
Dołączył: 07 Cze 2016 Posty: 30 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2018-04-17, 17:31
|
|
|
Ja na alledrogo kupilem zestaw za 590zl kompletny, do tego wymienilem filtr przekaznik i bezpiecznik i wszystko smiga pieknie jak dotad. Jesli pytasz o szczotki kompresora to wg mnie bez specjalnego oprzyrzadowania nie jestes w stanie tam sie dostac. Sugerowalem sie tym, ze zakup regenerowanego kompresora jest ryzykowny, bo nie wiesz na dobra sprawe w jakim jest stanie i co bylo w srodku wymienione. Jak juz to nowy, u mnie na razie ten zestaw pomogl. W ramach ciekawostki, sa tez dostepne do kupienia zaworki nadmiaru na alledrogo, te co sa na samych amortyzatorach. Pozdrawiam |
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2905 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-04-17, 17:38
|
|
|
własnie o takim zestawie mówię... zamawiam w takim razie
zaworki nadmiaru? jak kompresor oszaleje i pojedzie ponad 16?
sugerujesz że to przez te zaworki może osiadać tył? poproszę linka |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
|
|
|
grekko
Użytkownik
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Pat
Jeżdzę: A8 D3 3.0 + DPF
Dołączył: 07 Cze 2016 Posty: 30 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2018-04-17, 18:20
|
|
|
pierwszy lepszy link: http://allegro.pl/zawor-a...52.html#thumb/1
jest wiele przyczyn opadania, jeżeli to jest pojedyncze koło albo cały tył to mogą być: zawory na amortyzatorach, nieszczelność na przewodach od rozdzielacza plastikowego, (lewe przednie nadkole), jak i sam rozdzielacz może być pęknięty albo jego gwinty wyrobione na wejściach przewodów, gdyby kompresorem uciekało to wydaje mi się, że całe auto by traciło poziom. Najczarniejszy scenariusz to puszczające amortyzatory czego Ci nie życzę. Ten system jest niestety trudny w diagnozowaniu. U mnie diagnoza trwała długo, bo szukałem metodą prób i błędów.
Pamiętaj o zablokowaniu zawieszenia przed podniesieniem!
Mam nadzieję, że trochę pomogłem. |
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2905 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-04-17, 18:25
|
|
|
cały tył równo, po kilku dniach siedzi
w temacie kompresora tak mi się widzi że warto rozebrać najpierw bo jak cylinder niewytarty
to po co wymieniać? |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
|
|
|
grekko
Użytkownik
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Pat
Jeżdzę: A8 D3 3.0 + DPF
Dołączył: 07 Cze 2016 Posty: 30 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2018-04-17, 18:30
|
|
|
chociażby dlatego, że nie warto 3 razy wyjmować i wkładać z powrotem kompresora? Nie mam promieni X w oczach, żeby ocenić, czy nie ma mikropęknięć na pierścieniu.
Oczywiście zrobisz jak uważasz |
|
|
|
|
|