Autor |
Wiadomość |
czyszczeniebik
Użytkownik
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB
Imię: Dariusz
Jeżdzę: Audi A8 D3
Wiek: 38 Dołączył: 29 Lut 2016 Posty: 4 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2017-01-03, 14:54 [D3 04 4.2MPI/LPG
] Wyciek płynu chłodniczego
|
|
|
Witajcie, borykam się z problemem wycieku płynu chłodniczego, nie mogę znaleźć przyczyny, nie są to duże ubytki, ale jednak czasami gdzieś spod pokrywy poleci troszkę tego płynu (zostawia ślad na parkingu) i muszę dolewać co jakiś czas.
Zaglądałem pod spód - ale nic nie widać. Gdzieś wyczytałem, że może to być problem z chłodzeniem alternatora, czy ktoś przerabiał ten temat? Czy faktycznie tam może być wyciek i czy naprawa tej przypadłości - jest czasochłonna i kosztowna? |
|
|
|
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 2017-01-03, 14:56
|
|
|
Jest to możliwe - wyciek z przewodów chłodzenia alternatora lub wyciek z rurki chłodniczki oleju , części nie są drogie ale robota dość upierdliwa |
_________________ Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044 |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2017-01-03, 15:52 Re: Wyciek płynu chłodniczego
|
|
|
czyszczeniebik napisał/a: | Gdzieś wyczytałem, że może to być problem z chłodzeniem alternatora, czy ktoś przerabiał ten temat? Czy faktycznie tam może być wyciek i czy naprawa tej przypadłości - jest czasochłonna i kosztowna? |
Przerabiałem temat, razy X.
Na wszystkie przypadki wycieków płynu to z rurek alternatora dosyć rzadko się zdarza, z chłodniczki oleju dosyć często.
Usunięcie wycieku z chłodniczki oleju to czasochłonna naprawa.
Koszty części w ASO w okolicy 200pln komplet wszystkiego.
Są jeszcze inne miejsca gdzie te wycieki mogą się pojawić więc warto określić jednak z którego rejonu to widać - bo piszesz, że widać na ziemi - czy to tył silnika, czy przód, czy po stronie kierowcy czy pasażera. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
czyszczeniebik
Użytkownik
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB
Imię: Dariusz
Jeżdzę: Audi A8 D3
Wiek: 38 Dołączył: 29 Lut 2016 Posty: 4 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2017-01-03, 16:51
|
|
|
Dziękuję Panowie, muszę zatem bliżej przyjrzeć się temu wyciekowi, zdejmę najlepiej osłonę i postawię pod autem jakiś karton, żeby dobrze zlokalizować miejsce.
Gdyby to był wyciek z rurek alternatora, lub z chłodniczki oleju - to jaki może być szacunkowy koszt robocizny? Mówimy o kwocie rzędu kilkuset złotych, kilku tysięcy? Konieczne jest wyciąganie silnika? |
|
|
|
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 2017-01-03, 16:59
|
|
|
Kilkaset - wyciąganie silnika nie jest konieczne do jednej i drugiej roboty , jeśli wyciek pojawia się z nad alternatora lub jego okolic to na 99% rurka chłodniczki oleju |
_________________ Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044 |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2017-01-03, 17:01
|
|
|
czyszczeniebik napisał/a: | Gdyby to był wyciek z rurek alternatora, lub z chłodniczki oleju - to jaki może być szacunkowy koszt robocizny? Mówimy o kwocie rzędu kilkuset złotych, kilku tysięcy? |
Kilkuset.
czyszczeniebik napisał/a: | Konieczne jest wyciąganie silnika? |
Jeżeli nikt tam wcześniej łap nie wtykał i nie popsuł śrub od chłodniczki oleju to nie, silnika nie trzeba wyciągać. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2017-01-03, 20:28
|
|
|
FOSS napisał/a: | Jeżeli nikt tam wcześniej łap nie wtykał i nie popsuł śrub od chłodniczki oleju to nie, silnika nie trzeba wyciągać. |
No to chyba najczęściej spotykana przyczyna wycieku. I to raczej nie rurki tylko uszczelnienie na wejściu do alternatora, bo te rurki są dociskane taką płaską blaszką, i jeśli ktoś nie wymienił o-ringów albo źle to poskładał, to będzie się sączyć. Zdjęcie osłony też może niewiele pomóc, chyba pozostają dokładne oględziny silnika na kanale albo podnośniku. A czy kapie z przodu czy z tyłu, to i tak spłynie po osłonie silnika na tył za nadkola. Ja bym jeszcze dodał uszczelniacz pompy płynu chłodzącego - jeśli nie była wymieniana przy wymianie rozrządu (bo niektórzy nie wymieniają), to po pewnym czasie może zacząć się sączyć, a dopiero później bywa słyszalna na łożyskach, jak już płyn wypłucze smar. A dojście do chłodniczki przy alternatorze paskudne. Jeśli nie masz zacięcia mechanicznego i cierpliwości to lepiej oddaj to fachowcowi. |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
czyszczeniebik
Użytkownik
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB
Imię: Dariusz
Jeżdzę: Audi A8 D3
Wiek: 38 Dołączył: 29 Lut 2016 Posty: 4 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2017-01-04, 10:25
|
|
|
Dziękuję raz jeszcze za pomoc.
Rozmawiałem z fachowcem - ponieważ sam tematu nie podejmę - twierdzi, że trzeba wyciągać silnik i minimalny koszt naprawy to 2000 zł.
Może znacie jakiegoś specjalistę z woj. lubuskiego - którego możecie polecić? |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2017-01-04, 11:45
|
|
|
czyszczeniebik napisał/a: | Rozmawiałem z fachowcem - ponieważ sam tematu nie podejmę - twierdzi, że trzeba wyciągać silnik i minimalny koszt naprawy to 2000 zł. |
Robota nie należy do najprzyjemniejszych ale powtórzę: nie, nie trzeba wyciągać silnika.
czyszczeniebik napisał/a: | Może znacie jakiegoś specjalistę z woj. lubuskiego - którego możecie polecić? |
Kolega szeryfish - warsztat w okolicach Wrocławia |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
czyszczeniebik
Użytkownik
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB
Imię: Dariusz
Jeżdzę: Audi A8 D3
Wiek: 38 Dołączył: 29 Lut 2016 Posty: 4 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2017-01-04, 11:47
|
|
|
Dzięki raz jeszcze za pomoc napisałem to co powiedział mi mechanik z Zielonej Góry. Z kolegą szeryfish jestem już umówiony na przyszły wtorek.
Pozdrawiam z zimnej Zielonej |
|
|
|
|
|
|
|
jasiek1111
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 , A4 B6 2.5d
Wiek: 34 Dołączył: 03 Kwi 2015 Posty: 2 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2017-02-02, 19:02
|
|
|
I jak poszla naprawa? Podłacze sie pod temat z takim pytankiem bo znalazlem na ulubionym portalu aukcyjnym łącznik chlodnicy oleju A8, czy to jest ta problematyczna część którą sie regeneruje ?
uszczelki 077 198 405 45zl
łącznik 077117411A 49zl (metalowy i podwojne uszczelnienia z kazdej strony) |
|
|
|
|
Freeq
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 12 Cze 2016 Posty: 385 Skąd: NGO
|
Wysłany: 2017-02-02, 19:14
|
|
|
Miałem u siebie wyciek po wyjeciu alternatora. Spodziewałem się tego bo nie założyłem nowych o-ringów.
Nowe w ASO to koszt ok. 2zł/szt. Wymieniłem wszystkie 4 i po problemie.
Zrobiłem to w garażu, bez kanału i podnośnika. |
|
|
|
|
|
|
|
czaruś
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: krzysztof
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 5 razy Wiek: 47 Dołączył: 25 Wrz 2013 Posty: 120 Skąd: szczecin
|
Wysłany: 2017-02-26, 11:36
|
|
|
U mnie sączyło się na szybko-złączce z tyłu silnika ( łączy zespół zaworów z metalową rurką ) - od góry nic nie widać a leje się w dół w okolice chłodniczki oleju - dopiero lusterko na przedłużce pozwoliło zobaczyć nalot i kilka kropelek płynu. Jest tam oring ale dostępny jest tylko w komplecie z wężykiem ( rurką gumową ) - w moim przypadku po rozłączeniu tej szybko-złączki - odtłuszczenie + uszczelniacz odporny na działanie glikolu ( LOCTITE 5660 ) i powtórne spięcie szybko-złączki załatwiły sprawę. Teraz suchutko. Po zciągnięciu osłony silnika można jeszcze zwrócić uwagę na połączenia węży gumowych instalacji gazowej - chyba to najczęstsza przyczyna ubytków płynu. |
|
|
|
|
herbata666
Użytkownik
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotrek
Jeżdzę: A8 D3 4.2 MPI
Wiek: 39 Dołączył: 01 Paź 2017 Posty: 10 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-11-15, 20:38
|
|
|
Koledzy czy warto coś jeszcze profilaktycznie wymienić, przy okazji wymiany tego łącznika przy chłodniczce oleju (cały przód zdjęty, roboty co nie miara, szkoda by było znowu rozbierać wszystko jak trzaśnie taka sama głupota jak ta rureczka). Czekam na sugestie i pozdrawiam. |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2017-11-16, 12:34
|
|
|
herbata666 napisał/a: | Koledzy czy warto coś jeszcze profilaktycznie wymienić... |
Na upartego - Rozrusznik.
Nie tyle wymienić co można oddać do sprawdzenia i ew. regeneracji i poczyścić styki bo teraz to masz go prawie jak na dłoni a jakby specjalnie się do niego dobierać to rwiesz ponownie prawie wszystko co teraz. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|