Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 04 4.2MPI ] Zerwany rozrząd - naprawa silnika  
Autor Wiadomość
zydu 
Użytkownik


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: kris
Jeżdzę: AUDI A8L
Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 14 Lis 2009
Posty: 44
Skąd: warmia
Wysłany: 2013-01-24, 20:00   [D3 04 4.2MPI ] Zerwany rozrząd - naprawa silnika

Zwracam się z prośbą o rady/pomoc na co zwrócić uwagę przy naprawie silnika.

Kawałek czasu temu moje a8 miało z pozoru drobną i delikatną stłuczkę, pech chciał, że to z czym doszło do kolizji było wystające przeszło przez chłodnice i uderzyło w kółko ( te na którym w głowicy jest nałożony pasek rozrządu ) wszystko to co jest przed silnikiem, jak belka i inne wzmocnienia nie zostały nawet zadrapane. Kółko się rozsypało, pasek rozerwało, co w silniku ?? :/ nie wiem.

Reanimował będzie mi go mój dobry kolega który już dawno takimi malutkimi i słabymi śilniczkami jak ten się nie zajmował :mrgreen: stąd moja prośba o wszelkie info, pdf'y i ciekawostki na jakie typowo w tym wypadku należałoby zwrócić uwagę, gdyż ja będę podczas tej naprawy panem "przynieś, podaj, pozamiataj" :wpale:

aaa i gdyby komuś się walało coś co może się przydać to proszę o PW
 
 
Simone331 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Simon
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 15 Sty 2012
Posty: 1108
Skąd: GS / TN
Wysłany: 2013-01-24, 20:04   

Nie lepiej cały silnik wymienić? Myślę że za 4-5 tysi takowy dostaniesz. Remont Twojego wyniesie dużo więcej.
_________________
Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
 
 
jojo-jar 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: D3 4.2, D2 4.2,
Pomógł: 2 razy
Wiek: 43
Dołączył: 04 Wrz 2009
Posty: 205
Skąd: Jarosław
Wysłany: 2013-01-24, 20:23   

dlaczego duzo wiecej??
Dwie głowice do roboty - mysle ze max 2000zł(same głowice).
 
 
jojo-jar 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: D3 4.2, D2 4.2,
Pomógł: 2 razy
Wiek: 43
Dołączył: 04 Wrz 2009
Posty: 205
Skąd: Jarosław
Wysłany: 2013-01-24, 20:24   

plus koszty twojego kolegi machera
 
 
zydu 
Użytkownik


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: kris
Jeżdzę: AUDI A8L
Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 14 Lis 2009
Posty: 44
Skąd: warmia
Wysłany: 2013-01-24, 20:28   

naprawę mam za free

głowice z gwarancją po próbach ciśnieniowych w temp 95 stopni za tysiaka ( to ta gorsza opcja )

lepsza opcja wymiana uszkodzonych / wygiętych zaworów plus uszczelki i jakieś tam pierdoły ( no i doszlifowanie czy przeszlifowanie gniazd zaworowych )

silnik ma przejechane około 60tyś mil wiec chciałbym go naprawić i mam nadzieję, że za dużo w nim się nie napsuło.

tak czy siak zanim głowic nie ściągnie, możemy sobie tylko gdybać licząc na najmniej destruktywne i kosztowne uszkodzenia
 
 
zydu 
Użytkownik


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: kris
Jeżdzę: AUDI A8L
Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 14 Lis 2009
Posty: 44
Skąd: warmia
Wysłany: 2013-01-24, 20:29   

jojo-jar napisał/a:
dlaczego duzo wiecej??
Dwie głowice do roboty - mysle ze max 2000zł(same głowice).



dokładnie :-P
 
 
zydu 
Użytkownik


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: kris
Jeżdzę: AUDI A8L
Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 14 Lis 2009
Posty: 44
Skąd: warmia
Wysłany: 2013-01-24, 20:30   

jojo-jar napisał/a:
plus koszty twojego kolegi machera


ma mocną głowę i zdrową wątrobę :D to mnie trochę przeraża
 
 
kiki 
Użytkownik



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8 D3 USA
Wiek: 52
Dołączył: 21 Paź 2012
Posty: 17
Skąd: warminsko mazurskie
Wysłany: 2013-01-24, 22:40   

sprawdz cisnienie w cylindrach i bedziesz wiedzial czy jedna głowica czy dwie walniete,przerabiałem to w moim aucie,tez lekki strzał i kółko sie rozsypało i pasek pękł,poszły mi tylko 3 zawory ssące w jednej głowicy,jak jestes zainteresowany to posiadam jedną gołą gowice z zaworami do sprzedania,koszty-800 naprawa głowicy,150 uszczelka,1100 nowy rozrząd i robota wiec tragedi nie ma
_________________

 
 
zydu 
Użytkownik


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: kris
Jeżdzę: AUDI A8L
Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 14 Lis 2009
Posty: 44
Skąd: warmia
Wysłany: 2013-01-24, 22:48   

kiki napisał/a:
poszły mi tylko 3 zawory ssące w jednej głowicy


jak takie krótkie zdanie potrafi poprawić humor ;-)
 
 
pioter 
Master MOD



Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC A8 D3 BVN
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1796
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2013-01-25, 08:45   

Zobacz w jakim stanie są nastawnik wałków rozrzadu .
_________________
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
 
 
szeryfisch 
Moje A8


Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 1294
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-01-25, 23:27   

Moze tak lepiej zaczac od zalozenia nowego rozrzadu? Moze jestes w czopku urodzony i nic sie nie stało?
_________________
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
 
 
tutenhamon 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy
Wiek: 55
Dołączył: 19 Maj 2009
Posty: 1135
Skąd: Choszczno
Wysłany: 2013-02-03, 15:05   

Już kiedyś opisywałem całą sytuacje. W moim silniku poleciało 8 zaworów i to w momencie postoju . Planowanie głowic , nowe zawory,uszczelniacze czyli naprawa głowic + nowe uszczelki , zestaw rozrządu +CZUJNIK POŁOŻENIA WAŁKA ROZRZĄDU Halla Hala bo wyskoczył w trakcie naprawy . ustalone koszty 4200 po 8 tygodniach przetrzymywania mego auta mechanik na koniec zażądał 4500 .
_________________
Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2013-02-03, 17:15   

tutenhamon napisał/a:
po 8 tygodniach przetrzymywania mego auta mechanik na koniec zażądał 4500 .
Zazwyczaj tak jest i zazwyczaj kwiatki wyskakuja ale w tym przypadku taniej chyba poszukac drugi silnik i masz jeszcze swoj na cżeści i złom(ewentualnie na stolik) ;-)
 
 
tutenhamon 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy
Wiek: 55
Dołączył: 19 Maj 2009
Posty: 1135
Skąd: Choszczno
Wysłany: 2013-02-03, 19:22   

No oczywiście nie dostał swojej ceny i rozstaliśmy się w bojowych nastrojach , a mojego silnika było szkoda ,nie puszcza żadnych chmurek nie łyka oleum no i zamyka zegar więc w grę wchodziła naprawa. nigdy nie wiadomo na jaki silnik trafisz .Chociaż braciszek wymieniał w Xedosie V6-ke i była idealna .Silnik kupiony był w Krakowie nie pamiętam ulicy ale mieli tam tysiące silników na paletach .Ja po awarji skrzyni kupiłem używkę i śmigam 6 miesięcy i pracuje idealnie . To jak loteria i zależy komu powierzamy auto do naprawy.
_________________
Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
 
 
aro51 
Moje A8


Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: F11
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 23 Lis 2010
Posty: 614
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2013-02-08, 09:16   

Silnik do d3 to pod 10tysia podchodzi, więc bezsensem jest jego wymiana, lepszy remont, do kupionego silnika i tak trzeba założyć nowy rozrząd.

Zwalać głowice obrobić je ładnie poskładac i silnik cacy.
_________________
Zdjęcia Audi A6 i A7
Zawór recyrkulacji EGR Audi A6 C7 2.0 177 KM.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - mangi

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.