Autor |
Wiadomość |
unknownuser
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Unknown
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 27 Sty 2014 Posty: 127 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 2015-11-29, 23:17
|
|
|
W sumie racja, nie pomyślałem o tym... chociaż warsztaty, które ja znam, to akurat takiego zestawu nie mają...
Wskazaniami komputera się nie przejmować? |
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2015-11-29, 23:39
|
|
|
unknownuser napisał/a: | chociaż warsztaty, które ja znam, to akurat takiego zestawu nie mają | No cóż, moim zdaniem to podstawa przy diagnozowaniu silników diesla.
unknownuser napisał/a: | Wskazaniami komputera się nie przejmować? | Przejmować jak przejmować, jedź do kogoś kto potrafi to zdiagnozować i będziesz spać spokojnie. |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
PABLO200
Moje A8
Rocznik: 2016
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Pablo
Jeżdzę: Q8
Pomógł: 7 razy Wiek: 45 Dołączył: 31 Sie 2009 Posty: 706 Skąd: Śląski
|
Wysłany: 2015-11-30, 22:53
|
|
|
unknownuser napisał/a: | Apophis napisał/a: | unknownuser, Popraw proszę tytuł tego wątku zgodnie zregulaminem. Zastosuj w nim odpowiednie tagi. W przypadku nie poprawienia, zostanie on usunięty |
Za każdym razem jak dodaję post to wybieram odpowiedni początek, a po dodaniu posta nigdy nie ma... to chyba kwestia, że korzystam z Opery... nie wiem, kiedyś już tak miałem i się okazało, że to nie moja wina.
Podpowiesz od razu jakie korekty są dopuszczalne? Oczywiście chcę sprawdzić tak mniej więcej te wtryski, więc mam świadomość, że to półśrodek sprawdzenia.
Co do kodowania, mam silnik ASB, więc chyba jakoś inaczej to będzie?
Podłączyłem w międzyczasie komputer i oto moje wyniki:
18:40:17 Group 072
0.0 ms Time Corr.
12.0 ms Time Corr.
0.0 ms Time Corr.
18:40:17 Group 073
-10.0 ms Time Corr.
0.0 ms Time Corr.
-2.0 ms Time Corr.
18:40:17 Group 074
14.0 ms Time Corr.
24.0 ms Time Corr.
14.0 ms Time Corr.
18:41:10 Group 075
-4.0 ms Time Corr.
0.0 ms Time Corr.
0.0 ms Time Corr.
18:41:10 Group 076
-14.0 ms Time Corr.
0.0 ms Time Corr.
-8.0 ms Time Corr.
18:41:10 Group 077
-4.0 ms Time Corr.
2.0 ms Time Corr.
0.0 ms Time Corr. |
Jest OKI |
|
|
|
|
unknownuser
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Unknown
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 27 Sty 2014 Posty: 127 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 2015-12-01, 16:40
|
|
|
Nie wiem czy mogę, ale najwyżej będziemy edytować post:
http://allegro.pl/audi-3-...5088619072.html
Coś takiego znalazłem blisko siebie, wycenili usługę na 80zł za sztukę - czyszczenie z wykresem stanu, a jak wtrysk uszkodzony i maszyna go nie przyjmie to nic się nie płaci - jedyny minus trzeba wtryski zdemontować i dostarczyć do nich, na aucie nic nie zrobią, wyjąć u siebie też nie wyjmą. Co myślicie o takiej ofercie? |
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2015-12-01, 21:17
|
|
|
unknownuser napisał/a: | Co myślicie o takiej ofercie? | Zapytaj o kodowanie regenerowanych wtryskiwaczy. Regenerując wtryski, zmienia się wydatek a to z kolei musi być zakodowane w sterowniku silnika ...prościej pisząc, czy generują nowe kody dla wtryskiwaczy. |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
unknownuser
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Unknown
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 27 Sty 2014 Posty: 127 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 2015-12-01, 22:44
|
|
|
Oglądałem swoje wtryskiwacze i faktycznie każdy ma swój kod... zadzwonię jutro i zapytam o to - chociaż poczekaj, oni ich nie regenerują, bo podobno się nie da - facet powiedział, że jak wtryski są tylko czyszczone i sprawdzane, a jeżeli przy sprawdzeniu wychodzi, że jest w agonalnym stanie to nawet nie czyszczą tylko oddają bez kosztów, bo nie są w stanie nic zrobić.
Im dalej w las tym ciemniej... chcę przede wszystkim zacząć od ustalenia stanu swoich wtryskiwaczy i teraz są dwie opcje: warsztat i sprawdzenie na aucie (jeżeli dobrze zrozumiałem wcześniejsze podpowiedzi - gdzie rozsądnie cenowo w Trójmiescie i okolicach) lub wyjęcie i sprawdzenie na stole - pytanie to lepsze?
Jednocześnie chciałbym zawczasu ustalić jak się nowe wtryski koduje, podpowie ktoś? Jeżeli komputer się nie myli i tylko jedenmam w tragicznym stanie, a reszta jeszcze trochę pożyje, to narazie wymienię jeden i będę obserwował co się dzieje. |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2015-12-02, 07:55
|
|
|
z tymi kodami to tu nie o to chodzi
ja się zagłębiłem w temat troszkę głębiej a jak wiadomo im dalej w las to więcej drzew |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2015-12-02, 07:59
|
|
|
na motorze ich prawidłowo nie sprawdzisz te takie przelewy i korekty to tylko sygnał co najwyżej .
Temat mam przerobiony bo mam w serwisie Q7 3.0 tdi |
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2015-12-02, 20:42
|
|
|
pepi napisał/a: | z tymi kodami to tu nie o to chodzi | Kod to po prostu informacja dla sterownika o wydajności/korekcie dla poszczególnego wtrysku. Regenerując wtryski musimy (a raczej powinniśmy) wprowadzić do sterownika nowe korekty (kody).
Ja w sumie nie zagłębiałem się w dokładną terminologię ale robię w firmie to co kilka, kilkanaście dni |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
unknownuser
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Unknown
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 27 Sty 2014 Posty: 127 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 2015-12-03, 15:15
|
|
|
danishow napisał/a: | pepi napisał/a: | z tymi kodami to tu nie o to chodzi | Kod to po prostu informacja dla sterownika o wydajności/korekcie dla poszczególnego wtrysku. Regenerując wtryski musimy (a raczej powinniśmy) wprowadzić do sterownika nowe korekty (kody).
Ja w sumie nie zagłębiałem się w dokładną terminologię ale robię w firmie to co kilka, kilkanaście dni |
Koledzy, ale albo Wy mylicie pojęcie, albo ja źle zrozumiałem. Warsztat, którego ofertę pokazałem, NIE robi regeneracji tych wtrystkiwaczy, TYLKO czyszczenie. Przy regeneracji faktycznie potrzebny jest nowy kod, przy czyszczeniu chyba raczej nie, skoro nic nie wymieniają, a TYLKO czyszczą i sprawdzają stan. Dobrze czy źle mówię? |
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2015-12-03, 21:39
|
|
|
unknownuser napisał/a: | Dobrze czy źle mówię? | Przy czyszczeniu nie potrzebujesz ...ja się tylko tak niepotrzebnie o tych kodach rozpisałem |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2015-12-04, 07:37
|
|
|
po wpisaniu kodu auto uczy się wtryskiwacza i samo tą poprawkę wylicza
to jest najlepsze
niby te korekty wpisane we wtryskiwaczu są ale ...
tak jak by ich nie było |
|
|
|
|
|
|
|
unknownuser
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Unknown
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 27 Sty 2014 Posty: 127 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 2015-12-07, 16:01
|
|
|
danishow napisał/a: | unknownuser, każdy dobry warsztat ma na wyposażeniu ów zestaw do mierzenia wydatku. Jak nie jesteś w stanie tego zrobić to zleć komuś robotę, na pewno dużo nie kosztuje ...od czegoś trzeba zacząć |
pepi napisał/a: | na motorze ich prawidłowo nie sprawdzisz te takie przelewy i korekty to tylko sygnał co najwyżej .
Temat mam przerobiony bo mam w serwisie Q7 3.0 tdi |
Dwie różne podpowiedzi i nie wiem co robić ;-) czy szukać warsztatu, który mi to na aucie sprawdzi czy wyjmować i na stole sprawdzać? Stół niby lepszy będzie, ale wchodzę w koszta nie wiem czy potrzebne, na aucie to chyba znacznie taniej się sprawdzi? Dla mnie też istotne jest to, że firma od sprawdzania i czyszczenia nie ma swojego warsztatu i ja mam z tymi wtryskiwaczami biegać... auto gdzieś musi stać w tym czasie... |
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2015-12-07, 22:56
|
|
|
Wstępnie nie popadałbym w duże koszty z wymontowaniem i wysyłaniem wtrysków do sprawdzenia, w końcu chodzi tylko o SPRAWDZENIE. Zrób test na aucie a jak któryś nie domaga to i tak to wyjdzie |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2015-12-08, 08:22
|
|
|
czy ja wiem u mnie biorą 100 zł za sztukę za sprawdzenie
czy ja wiem czy to tanio 600 pl wywalić w błoto kolega z Q7 to ze 3 razy sprawdzał
bo brał na allegro niby sprawne które miały porobione testy i wydruki
ale rzeczywistość była inna . |
|
|
|
|
|