Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 05 3.0TDI ] Zimny ciężko odpala  
Autor Wiadomość
ralf 
Moje A8


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: pawel
Jeżdzę: d3
Wiek: 43
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 119
Skąd: wroclaw
Wysłany: 2013-04-02, 20:44   

Dzięki jeszce raz kolego , na pewno przekaże twoje sugestie i po powrocie autka napiszę czy się sprawdziły przypuszeczenia.

Do tej pory nie działo się nic poważnego,ale zauważyłem że gromadzą się pierdoły dlatego odstawiam na parę dni w przyszłym tyg.


Pozdr
 
 
ralf 
Moje A8


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: pawel
Jeżdzę: d3
Wiek: 43
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 119
Skąd: wroclaw
Wysłany: 2013-04-18, 20:01   

Witam,


Może to komuś kiedyś pomoże w zdiagnozowaniu wycieku płynu chłodniczego. U mnie okazała się pompa wody. Strasznie cięzkie do zlokalizowania bo trezba rozebrać cały praktycznie pas. Nie było widać żadnego wycieku.


Całą resztę czyli kolektor ssący i egr wysyłam do AZ serwis Gdańsk. Przy okazji do kolegi wolka to ten cały egr żeby wyciągnąć to jedna rurka poszła do bazy bo opaska odwrócona tak , że brak dojścia. Kolektory zasyfione itp.

Pozdr
 
 
ralf 
Moje A8


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: pawel
Jeżdzę: d3
Wiek: 43
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 119
Skąd: wroclaw
Wysłany: 2013-04-30, 20:58   

Posumoanie po naprawie


Wyciek zlikwidowany - uszkodzona pompa wody i jako ciekawosta to jak ktoś będzie wyciągał EGR to niech uważa na plastikową rurkę biegnącą po bloku jest ona w koszulce ochronnej. Przez cieżki dostęp mechanik niechcący uszkodził ( jest plastikowa i krucha). Musieli jeszcze raz ściągać kolektor ssący i skrócić przy zaworku bo wyciek nastąpił po przejechaniu kilku km.

EGR- po regeneracji (czyszczeniu ) bez zarzutów wszystko chodzi.

Kolektory ssące regenerowane w AZ serwis Gdańsk- hmmm ciężko tutaj wystawić pozytywną opinię . Na tą chwilę chodzą ale zaraz po montażu wymagały regulacji bo wyrzucało błąd. Telefonicznie jakoś poszło z tym ,że nie jestem pewny czy błąd nie powróci bo przez pierwsze dwa dni pojawiał się i znikał . W tym momencie jest ok ,ale wszysko okaże się w praniu. Kolektory przyszły nie wyczyszcone co przy regulacji chyba ma znaczenie. Trochę tak na odpierdol ...... :-?
Pozytyw za expresową wysyłkę.

Dzięki za dobre rady .Pozdr
 
 
wolek 
Moje A8



Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Michał
Jeżdzę: SuperB
Pomógł: 26 razy
Wiek: 37
Dołączył: 17 Maj 2010
Posty: 726
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2013-04-30, 22:17   

pracę EGR fajnie można odczytać wykonując nastawy podstawowe ładnie widać spadek przepływu powietrza z przepływki gdy EGR się otwiera i widać wtedy czy po wysterowaniu się przywiesza.
_________________
Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
 
 
wolek 
Moje A8



Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Michał
Jeżdzę: SuperB
Pomógł: 26 razy
Wiek: 37
Dołączył: 17 Maj 2010
Posty: 726
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2013-04-30, 22:18   

a kolektory trzeba zaadoptować na nowo po takiej operacji, ale to AZ powinien ci powiedzieć...
_________________
Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
 
 
ralf 
Moje A8


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: pawel
Jeżdzę: d3
Wiek: 43
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 119
Skąd: wroclaw
Wysłany: 2013-05-01, 06:38   

Według wytycznych AZ kolektory wyregulowane gotowe do montażu. Po zamontowaniu na drugim kolektorze błąd dolnego krańcowego położenia klap. Telefon i regulacja . Pomogło, błąd zniknął ale przez dwa dni pojawiał się i znikał po ponownym odpaleniu. Jak możesz to napisz jak przeprowadzić tą adaptację chociaż narazie nic nie wyskoczyło.


Pozdr
 
 
wolek 
Moje A8



Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Michał
Jeżdzę: SuperB
Pomógł: 26 razy
Wiek: 37
Dołączył: 17 Maj 2010
Posty: 726
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2013-05-01, 21:32   

więc tak rozgrzewasz silnik do 80 stopni wciskasz hamulec i następnie gaz (razem) klikasz nastawy podstawowe adres 044 dla lewego i 055 dla prawego on sam zwiękrzy obroty do prawie 3000 rpm i wyuczy się położeń skrajnych.

do EGR adres 003 procedura jak wyżej
_________________
Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
 
 
ralf 
Moje A8


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: pawel
Jeżdzę: d3
Wiek: 43
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 119
Skąd: wroclaw
Wysłany: 2013-05-04, 15:32   

wolek napisał/a:
więc tak rozgrzewasz silnik do 80 stopni wciskasz hamulec i następnie gaz (razem) klikasz nastawy podstawowe adres 044 dla lewego i 055 dla prawego on sam zwiękrzy obroty do prawie 3000 rpm i wyuczy się położeń skrajnych.

do EGR adres 003 procedura jak wyżej



Dzięki kolego.

Na chwilę obecną zapalił się tylko raz na 2000km , ale przeprowadzę adaptację jak piszesz. Auto wraca do mechanika bo mam nadal wyciek płynu 1 litr na 1000km . No już mnie ...... na maxa.

Pozdr
 
 
wolek 
Moje A8



Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Michał
Jeżdzę: SuperB
Pomógł: 26 razy
Wiek: 37
Dołączył: 17 Maj 2010
Posty: 726
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2013-05-04, 18:47   

ehh powodzenia i wytrwałości :-)
_________________
Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
 
 
ralf 
Moje A8


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: pawel
Jeżdzę: d3
Wiek: 43
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 119
Skąd: wroclaw
Wysłany: 2013-05-16, 19:29   

wolek napisał/a:
ehh powodzenia i wytrwałości :-)




Cierpliwosc powoli sie konczy. Wszytsko przegladniete i wycieku brak.Zostaje uszczelka ale objawów nie ma żadnych.Podejrzane jest to odpalanie na zimnym i praca przesz dosłownie 3-4 sekundy trochę nierówna. Szlakkk mnie :-) :diabel: Mechanicy będą jutro diagnozować uszczelkę . Do wymiany uszczelek pod głowicą pewnie trzeba będzie silnik wyciągnąć ?


pozdr
 
 
wolek 
Moje A8



Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Michał
Jeżdzę: SuperB
Pomógł: 26 razy
Wiek: 37
Dołączył: 17 Maj 2010
Posty: 726
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2013-05-16, 20:39   

tak silnik do wyjęcia bo łąńcuchy są od strony skrzyni.
_________________
Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
 
 
ralf 
Moje A8


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: pawel
Jeżdzę: d3
Wiek: 43
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 119
Skąd: wroclaw
Wysłany: 2013-05-17, 20:53   

wolek napisał/a:
tak silnik do wyjęcia bo łąńcuchy są od strony skrzyni.




Taa uszczelka na 70% .Po zalaniu plynu pod korek na rozgrzanym lecą bombelki co jakis czas. W środe jestem umówiony w auto Luboń Wrocław . ponoć chłopaki ogarniają niemieckie wynalazki. Mają na 99% stwierzdić jakimś przyrządem. Mało mechaników miało z tym silnikiem styczność w sensie rozrząd czy uszczelka.


Dzięki za tą adaptację inne auto po tym zabiegu.


pozdr
 
 
ralf 
Moje A8


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: pawel
Jeżdzę: d3
Wiek: 43
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 119
Skąd: wroclaw
Wysłany: 2013-05-28, 20:43   

I ciekawsotka z diagnozy.

Okazało się jeszcze nie na 100% bo cały czas testują że to chłodniczka EGR . Podpieli na krótko i płyn przestał uciekać. Dla pewności musze parę km jeszcze przejechać.

Bombelki są chyba z tej chłodnicy spalin.


Zobaczymy, ale wytrwałości to ten silnik potrafi nauczyć. szlakk :-)
 
 
wolek 
Moje A8



Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Michał
Jeżdzę: SuperB
Pomógł: 26 razy
Wiek: 37
Dołączył: 17 Maj 2010
Posty: 726
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2013-05-28, 20:53   

ale jak to się potwierdzi to dobrze :) dużo, dużo taniej będzie :) a ją można pospawać jak puszcza z płaszcza
_________________
Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
 
 
ralf 
Moje A8


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: pawel
Jeżdzę: d3
Wiek: 43
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 119
Skąd: wroclaw
Wysłany: 2013-06-13, 20:43   

wolek napisał/a:
ale jak to się potwierdzi to dobrze :) dużo, dużo taniej będzie :) a ją można pospawać jak puszcza z płaszcza




No i czapki z głów :-D czyli głowica do regeneracji ....okazała się pęknięta . Chłopaki ściągneli bez wyciągania silnika . Szczęście w nieszczęściu że na pierwszej zlokalizowano problem. Drugą już nie ściągali. Spawanie sprawdzenie itd no i przy okazji wymieniam napinacz.


Mam nadzieję że to była uszkodzona tylko jedna :/
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.