Autor |
Wiadomość |
ralf
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: pawel
Jeżdzę: d3
Wiek: 43 Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 119 Skąd: wroclaw
|
Wysłany: 2013-04-02, 20:44
|
|
|
Dzięki jeszce raz kolego , na pewno przekaże twoje sugestie i po powrocie autka napiszę czy się sprawdziły przypuszeczenia.
Do tej pory nie działo się nic poważnego,ale zauważyłem że gromadzą się pierdoły dlatego odstawiam na parę dni w przyszłym tyg.
Pozdr |
|
|
|
|
|
|
|
ralf
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: pawel
Jeżdzę: d3
Wiek: 43 Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 119 Skąd: wroclaw
|
Wysłany: 2013-04-18, 20:01
|
|
|
Witam,
Może to komuś kiedyś pomoże w zdiagnozowaniu wycieku płynu chłodniczego. U mnie okazała się pompa wody. Strasznie cięzkie do zlokalizowania bo trezba rozebrać cały praktycznie pas. Nie było widać żadnego wycieku.
Całą resztę czyli kolektor ssący i egr wysyłam do AZ serwis Gdańsk. Przy okazji do kolegi wolka to ten cały egr żeby wyciągnąć to jedna rurka poszła do bazy bo opaska odwrócona tak , że brak dojścia. Kolektory zasyfione itp.
Pozdr |
|
|
|
|
|
|
|
ralf
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: pawel
Jeżdzę: d3
Wiek: 43 Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 119 Skąd: wroclaw
|
Wysłany: 2013-04-30, 20:58
|
|
|
Posumoanie po naprawie
Wyciek zlikwidowany - uszkodzona pompa wody i jako ciekawosta to jak ktoś będzie wyciągał EGR to niech uważa na plastikową rurkę biegnącą po bloku jest ona w koszulce ochronnej. Przez cieżki dostęp mechanik niechcący uszkodził ( jest plastikowa i krucha). Musieli jeszcze raz ściągać kolektor ssący i skrócić przy zaworku bo wyciek nastąpił po przejechaniu kilku km.
EGR- po regeneracji (czyszczeniu ) bez zarzutów wszystko chodzi.
Kolektory ssące regenerowane w AZ serwis Gdańsk- hmmm ciężko tutaj wystawić pozytywną opinię . Na tą chwilę chodzą ale zaraz po montażu wymagały regulacji bo wyrzucało błąd. Telefonicznie jakoś poszło z tym ,że nie jestem pewny czy błąd nie powróci bo przez pierwsze dwa dni pojawiał się i znikał . W tym momencie jest ok ,ale wszysko okaże się w praniu. Kolektory przyszły nie wyczyszcone co przy regulacji chyba ma znaczenie. Trochę tak na odpierdol ...... :-?
Pozytyw za expresową wysyłkę.
Dzięki za dobre rady .Pozdr |
|
|
|
|
wolek
Moje A8
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Michał
Jeżdzę: SuperB
Pomógł: 26 razy Wiek: 37 Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 726 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 2013-04-30, 22:17
|
|
|
pracę EGR fajnie można odczytać wykonując nastawy podstawowe ładnie widać spadek przepływu powietrza z przepływki gdy EGR się otwiera i widać wtedy czy po wysterowaniu się przywiesza. |
_________________ Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
|
|
|
|
|
|
|
|
wolek
Moje A8
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Michał
Jeżdzę: SuperB
Pomógł: 26 razy Wiek: 37 Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 726 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 2013-04-30, 22:18
|
|
|
a kolektory trzeba zaadoptować na nowo po takiej operacji, ale to AZ powinien ci powiedzieć... |
_________________ Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
|
|
|
|
|
ralf
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: pawel
Jeżdzę: d3
Wiek: 43 Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 119 Skąd: wroclaw
|
Wysłany: 2013-05-01, 06:38
|
|
|
Według wytycznych AZ kolektory wyregulowane gotowe do montażu. Po zamontowaniu na drugim kolektorze błąd dolnego krańcowego położenia klap. Telefon i regulacja . Pomogło, błąd zniknął ale przez dwa dni pojawiał się i znikał po ponownym odpaleniu. Jak możesz to napisz jak przeprowadzić tą adaptację chociaż narazie nic nie wyskoczyło.
Pozdr |
|
|
|
|
|
|
|
wolek
Moje A8
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Michał
Jeżdzę: SuperB
Pomógł: 26 razy Wiek: 37 Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 726 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 2013-05-01, 21:32
|
|
|
więc tak rozgrzewasz silnik do 80 stopni wciskasz hamulec i następnie gaz (razem) klikasz nastawy podstawowe adres 044 dla lewego i 055 dla prawego on sam zwiękrzy obroty do prawie 3000 rpm i wyuczy się położeń skrajnych.
do EGR adres 003 procedura jak wyżej |
_________________ Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
|
|
|
|
|
ralf
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: pawel
Jeżdzę: d3
Wiek: 43 Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 119 Skąd: wroclaw
|
Wysłany: 2013-05-04, 15:32
|
|
|
wolek napisał/a: | więc tak rozgrzewasz silnik do 80 stopni wciskasz hamulec i następnie gaz (razem) klikasz nastawy podstawowe adres 044 dla lewego i 055 dla prawego on sam zwiękrzy obroty do prawie 3000 rpm i wyuczy się położeń skrajnych.
do EGR adres 003 procedura jak wyżej |
Dzięki kolego.
Na chwilę obecną zapalił się tylko raz na 2000km , ale przeprowadzę adaptację jak piszesz. Auto wraca do mechanika bo mam nadal wyciek płynu 1 litr na 1000km . No już mnie ...... na maxa.
Pozdr |
|
|
|
|
|
|
|
wolek
Moje A8
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Michał
Jeżdzę: SuperB
Pomógł: 26 razy Wiek: 37 Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 726 Skąd: Jelenia Góra
|
|
|
|
|
ralf
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: pawel
Jeżdzę: d3
Wiek: 43 Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 119 Skąd: wroclaw
|
Wysłany: 2013-05-16, 19:29
|
|
|
wolek napisał/a: | ehh powodzenia i wytrwałości :-) |
Cierpliwosc powoli sie konczy. Wszytsko przegladniete i wycieku brak.Zostaje uszczelka ale objawów nie ma żadnych.Podejrzane jest to odpalanie na zimnym i praca przesz dosłownie 3-4 sekundy trochę nierówna. Szlakkk mnie :-) :diabel: Mechanicy będą jutro diagnozować uszczelkę . Do wymiany uszczelek pod głowicą pewnie trzeba będzie silnik wyciągnąć ?
pozdr |
|
|
|
|
|
|
|
wolek
Moje A8
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Michał
Jeżdzę: SuperB
Pomógł: 26 razy Wiek: 37 Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 726 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 2013-05-16, 20:39
|
|
|
tak silnik do wyjęcia bo łąńcuchy są od strony skrzyni. |
_________________ Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
|
|
|
|
|
ralf
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: pawel
Jeżdzę: d3
Wiek: 43 Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 119 Skąd: wroclaw
|
Wysłany: 2013-05-17, 20:53
|
|
|
wolek napisał/a: | tak silnik do wyjęcia bo łąńcuchy są od strony skrzyni. |
Taa uszczelka na 70% .Po zalaniu plynu pod korek na rozgrzanym lecą bombelki co jakis czas. W środe jestem umówiony w auto Luboń Wrocław . ponoć chłopaki ogarniają niemieckie wynalazki. Mają na 99% stwierzdić jakimś przyrządem. Mało mechaników miało z tym silnikiem styczność w sensie rozrząd czy uszczelka.
Dzięki za tą adaptację inne auto po tym zabiegu.
pozdr |
|
|
|
|
|
|
|
ralf
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: pawel
Jeżdzę: d3
Wiek: 43 Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 119 Skąd: wroclaw
|
Wysłany: 2013-05-28, 20:43
|
|
|
I ciekawsotka z diagnozy.
Okazało się jeszcze nie na 100% bo cały czas testują że to chłodniczka EGR . Podpieli na krótko i płyn przestał uciekać. Dla pewności musze parę km jeszcze przejechać.
Bombelki są chyba z tej chłodnicy spalin.
Zobaczymy, ale wytrwałości to ten silnik potrafi nauczyć. szlakk :-) |
|
|
|
|
wolek
Moje A8
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Michał
Jeżdzę: SuperB
Pomógł: 26 razy Wiek: 37 Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 726 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 2013-05-28, 20:53
|
|
|
ale jak to się potwierdzi to dobrze dużo, dużo taniej będzie a ją można pospawać jak puszcza z płaszcza |
_________________ Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
|
|
|
|
|
|
|
|
ralf
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: pawel
Jeżdzę: d3
Wiek: 43 Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 119 Skąd: wroclaw
|
Wysłany: 2013-06-13, 20:43
|
|
|
wolek napisał/a: | ale jak to się potwierdzi to dobrze dużo, dużo taniej będzie a ją można pospawać jak puszcza z płaszcza |
No i czapki z głów :-D czyli głowica do regeneracji ....okazała się pęknięta . Chłopaki ściągneli bez wyciągania silnika . Szczęście w nieszczęściu że na pierwszej zlokalizowano problem. Drugą już nie ściągali. Spawanie sprawdzenie itd no i przy okazji wymieniam napinacz.
Mam nadzieję że to była uszkodzona tylko jedna |
|
|
|
|
|