Autor |
Wiadomość |
ralf
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: pawel
Jeżdzę: d3
Wiek: 43 Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 119 Skąd: wroclaw
|
Wysłany: 2013-03-30, 22:13 [D3 05 3.0TDI
] Zimny ciężko odpala
|
|
|
Witam
Od tygodnia zauważyłem, że na zimnym musi trochę dłużej kręcić. Ostatnio na kompie pokazało uszkodzoną świecę na jednym cylindrze. Wymieniłem i było ok i znowu coś mu odbija (wymienie teraz wszystkie). Mam problem z egr wyczyściłem,ale problem znowu powrócił jako sporadyczny.
Od czego zacząć ?.... to odpalanie na zimnym to trochę wiocha żeby tak długo kręcił. :evil:
Kolego ralf, przy zakładaniu nowego tematu należy używać TAGów. Nie wpisujemy ich "z palca", tylko wybieramy odpowiedni z rozwijanej listy.
Pozdrawiam
Simone331 |
|
|
|
|
|
|
|
pawcio
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: paweł
Jeżdzę: A8
Wiek: 41 Dołączył: 05 Sty 2010 Posty: 38 Skąd: chełm/lubelskie
|
Wysłany: 2013-04-01, 11:13
|
|
|
Witam może się zapowietrza na przewodach przelewowych. Jakieś błędy masz, może kąt źle ustawiony |
|
|
|
|
|
|
|
ralf
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: pawel
Jeżdzę: d3
Wiek: 43 Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 119 Skąd: wroclaw
|
Wysłany: 2013-04-01, 18:01
|
|
|
Witam,
Błędy to egr P0401 -002 sporadycznie i klapy kolektora P3135-001 pierwszego i P1018-001 drugi również sporadycznie.
Zamówiłem już filtr paliwa , świece, filtr powietrza. Po wymianie dam znać czy pomogło. Dziwny jest objaw bo jak zaskakuje to jakby się rozpalał na wsytkie cylindry co moim zdaniem może być przez słabe świece lub filitr paliwa.
Pozdr |
|
|
|
|
wolek
Moje A8
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Michał
Jeżdzę: SuperB
Pomógł: 26 razy Wiek: 37 Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 726 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 2013-04-01, 18:18
|
|
|
zapchany filtr powodował by błąd niedostatecznego ciśnienia na listwie i check`a, błędy odnośnie kolektorów pomiń nie maja związku z odpalaniem, błąd egr może powodować utrudniony rozruch bo zawieszony zawór w pozycji otwartej tłoczy spaliny do cylindrów co znacznie zmniejsza ilość powietrza. |
_________________ Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
|
|
|
|
|
|
|
|
ralf
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: pawel
Jeżdzę: d3
Wiek: 43 Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 119 Skąd: wroclaw
|
Wysłany: 2013-04-01, 18:42
|
|
|
Szkoda kolego wolek że nie jesteś z Wrocławia :-)
Czyścili mi ten egr ale nie wyciągając go także chyba to o kant ....... rozbić. Dam go do regeneracji.
pozdr |
|
|
|
|
wolek
Moje A8
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Michał
Jeżdzę: SuperB
Pomógł: 26 razy Wiek: 37 Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 726 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 2013-04-01, 18:55
|
|
|
nie da się wyszyścić EGR`a skutecznie na aucie, poza zaworem są jeszcze chłodnice, kanały doprowadzające spaliny... dlatego czyszczenie musi być kompleksowe by dało efekt a nie odetkanie samego zaworu i przepustnicy.
|
_________________ Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
|
|
|
|
|
|
|
|
wolek
Moje A8
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Michał
Jeżdzę: SuperB
Pomógł: 26 razy Wiek: 37 Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 726 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 2013-04-01, 19:00
|
|
|
dodatkowym aspektem jest zastosowanie nowych uszczelek by wyeliminować nieszczelności co w konsekwencji może powodować błędy wysterowania doładowania.
Ogólnie temat rzeka
w wrocku często bywam chętnie jakiegoś mini spota się ogarnie ale jak coś kolega z forum ma warsztat i z tego co czytam i słysze to ogarnia takie i inne tematy ale niech sam sie ujawnia co by reklamy nie robić |
_________________ Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
|
|
|
|
|
ralf
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: pawel
Jeżdzę: d3
Wiek: 43 Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 119 Skąd: wroclaw
|
Wysłany: 2013-04-01, 19:18
|
|
|
Dzięki za wyjaśnienie tematu.
Chętnie dowiem się o dobrym mechaniku we Wrocławiu (Audi) i oczywiście z realnymi kosztami bez naciągactwa :-D
Mam dobrych mechaników tylko oni robią jak leci, wszystkie marki i nie zawsze znają bolączki konkretnego modelu. |
|
|
|
|
|
|
|
wolek
Moje A8
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Michał
Jeżdzę: SuperB
Pomógł: 26 razy Wiek: 37 Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 726 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 2013-04-01, 20:14
|
|
|
kolego jak masz sprawdzonych mechaników i ufasz im to już bardzo dużo.
a tak z innej beczki z aku problemów nie masz? nie pojawia się nigdzie błąd niskiego napięcia na zacisku 30? najczęscien w IMMO, BCM, itp no i sterownik od aku nic nie podaje? |
_________________ Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
|
|
|
|
|
ralf
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: pawel
Jeżdzę: d3
Wiek: 43 Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 119 Skąd: wroclaw
|
Wysłany: 2013-04-02, 17:57
|
|
|
wolek napisał/a: | kolego jak masz sprawdzonych mechaników i ufasz im to już bardzo dużo.
a tak z innej beczki z aku problemów nie masz? nie pojawia się nigdzie błąd niskiego napięcia na zacisku 30? najczęscien w IMMO, BCM, itp no i sterownik od aku nic nie podaje? |
Akumulator mam nowy i wszystko tutaj jest w porządku.
Zaciekawiłeś mnie tym że spaliny z egr lecą do cylindrów. Dziś przypadkowo odkręciłem korek od wlewu oleju na zapalonym ciepłym silniku i mgiełka dymu w zapachu jakby spalin. Z bagnetu również jest mała mgiełka. Nie wiem czy tak ma być czy coś nie tak odkryłem. Olej od wymiany do wymiany bez dolewek.
Mam również problem z ubywającym płynem chlodzącym . Od początku tak było (od 2 lat), litr na 10 tys a teraz ubywa coraz więcej tak 1 l na 3 tys km. Nie wiem czasem czy to wszystko(odpalanie) nie będzie od uszczelki pod głowicą chociaż płyn nie ma żadnego nalotu nic się nie gotuje. |
|
|
|
|
|
|
|
wolek
Moje A8
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Michał
Jeżdzę: SuperB
Pomógł: 26 razy Wiek: 37 Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 726 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 2013-04-02, 19:35
|
|
|
pod korkiem ma tak być za odprowadzanie (odpowietrzanie) spalin z przedziału korbowego odpowiedzialna jest odma i ona właśnie mgiełke olejową tłoczy do układu ssącego w 3.0tdi zaraz przed turbiną. |
_________________ Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
|
|
|
|
|
ralf
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: pawel
Jeżdzę: d3
Wiek: 43 Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 119 Skąd: wroclaw
|
Wysłany: 2013-04-02, 19:44
|
|
|
wolek napisał/a: | pod korkiem ma tak być za odprowadzanie (odpowietrzanie) spalin z przedziału korbowego odpowiedzialna jest odma i ona właśnie mgiełke olejową tłoczy do układu ssącego w 3.0tdi zaraz przed turbiną. |
A na bagnecie też ? Jak wyciągnąłem to taki chwilowy dymek na odpalonym. Odma może być przytkana? Coś czuje że muszę trochę odświeżyć motorek różnymi zabiegami czyszczącymi. Tylko nigdy nie ma czasu na odstawienie autka na parę dni.
Z tym płynem to wiem, że nikt nie pomoże bo przyczyn może być dziesiątki, ale to już też mam zaplanowane jak oddam chłopakom na te zabiegi. Tylko najgorzej znależć własnie takie usterki. Już raz próbowali,ale wtedy wyciek nie był duży bo 1l na 10k teraz na 3k. |
|
|
|
|
|
|
|
wolek
Moje A8
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Michał
Jeżdzę: SuperB
Pomógł: 26 razy Wiek: 37 Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 726 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 2013-04-02, 20:20
|
|
|
słuchaj dobry serwis ma dobry sprzęt... uszkodzoną uszczelke pod głowicą diagnozuje sie 5 minut mając czym podobnie nieszczelności ukł.klimatyzacji czy inne duperele.
odnośnie czyszczenia i płukania silnika to bądź bardzo ostrożny bo to może być niebezpieczne w konsekwencjach. Ja osobiście odradzam używania dodatków czyszczęcych do oleju, płykanek itp. Nie używam i nie polecam ale to tylko moje zdanie.
Nie pamiętam na 100% jak zbudowana jest odma w ASB czy posiada separator czy nie, pamiętaj że żaden ale to absolutnie żaden pierścień tłokowy czy uszczelniacz zaworowy nie jest wpełni szczelny bo wyklucza to jego budowa dlatego więc na bagnecie obserwujesz dymek (mgiełke)
separator może jak i odma może ulec zatkaniu, wtedy wzrasta ciśnienie w przedziale korbowo-tłokowej, następstwa mogą być rózne od wydmuchania jakiegoś uszczelniacza czy powstaniu wycieku z miski olejowej. |
_________________ Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
|
|
|
|
|
wolek
Moje A8
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Michał
Jeżdzę: SuperB
Pomógł: 26 razy Wiek: 37 Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 726 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 2013-04-02, 20:28
|
|
|
Odnośnie płynu to obstawiam wyciek najczęsciej z okolicy termostatu lub dolnego króćca chłodnicy |
_________________ Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
|
|
|
|
|
|
|
|
ralf
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: pawel
Jeżdzę: d3
Wiek: 43 Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 119 Skąd: wroclaw
|
Wysłany: 2013-04-02, 20:35
|
|
|
No ale czytam to forum już od dłuższego czasu i nie zauważyłem, polecanych konkretnych warsztatów, a jest tu trochę ludzi z Wrocławia. Jak już ktoś poleca to zaraz znajdzie się ktoś kto narzeka.... ile ludzi tyle opini a z mechanikiem jak z lekarzem czy innym zawodem jak ktoś to robi z pasją to jest dobry reszta to naciągacze w stylu....Patrz Pan jaki mam sprzęt on zawsze prawdę powie ale trzeba wynienić na nowe najlepiej z ASO . Jak już komp nic nie pokaże to trzeba wymienić wszystko bo cali głupi już wtedy :-D
Zazwyczaj słyszy się coś w stylu....sprawdziliśmy wszystko wycieków nie ma, ale naszym zdaniem to też nie uszczelka itp.
Co do czyszczenia to miałem na myśli egr , odma.
:-D |
|
|
|
|
|