Autor |
Wiadomość |
Patryk1990
Użytkownik
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Patryk
Jeżdzę: Audi a8 d 4
Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 49 Skąd: Wloclawek
|
Wysłany: 2015-04-19, 22:50 [D3 05 4.0TDI
] Dźwięk z rozrządu
|
|
|
Hej witam mam pytanie
Czy w 4.0 3.0 tdi jest mozliwe zeby lancuch sie tak rozciagnal tak
Zeby zaczal obcierac o obudowe
mowa o gornych lancuchach
Dokladnie po stronie paska pompy dochadzi dziwny dzwiek
Druga strona cisza
100%jest to dzwiek lancucha tylko niewiem czy trze o obudowe czy pekl napinacz
I odlecial teflon
Poradzcie cos bo nichce mi sie go wyciagac
Jakies pomysly doswiadczenia
Dziekuje |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-04-19, 23:00
|
|
|
Patryk1990, Wpisuj poprawnie tagi z listy bo tematy beda ladowac w koszu. |
|
|
|
|
|
|
|
Motostacja
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Motostacja
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy Wiek: 33 Dołączył: 29 Lip 2012 Posty: 1048 Skąd: Motostacja
|
Wysłany: 2015-04-20, 09:18
|
|
|
mógł sie wyciągnąć tylko on np ktoś kiedyś robił rozrząd i jego nie wymienił bo był w "dobrym" stanie , nie od dziś wiadomo że amorków xenonów czy właśnie łańcuchów rozrządu nie wymienia sie pojedynczy tylko zawsze parami albo zestawy bo to wszystko zuzywa sie mniej wiecej po równo
Cytat: | Poradzcie cos bo nichce mi sie go wyciagac
Jakies pomysly doswiadczenia |
obawiam sie ze bez rozebrania nic nie zrobisz |
_________________ Części samochodowe online - Motostacja |
|
|
|
|
Lukas134
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: 6HP26 GZA
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3 & Corvette C4
Pomógł: 16 razy Wiek: 35 Dołączył: 12 Paź 2009 Posty: 1003 Skąd: Łosice
|
|
|
|
|
|
|
|
Patryk1990
Użytkownik
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Patryk
Jeżdzę: Audi a8 d 4
Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 49 Skąd: Wloclawek
|
Wysłany: 2015-04-20, 17:47
|
|
|
Mam nowa prace i troche cienko z czasem ale co zrobic mus to mus |
|
|
|
|
yasio
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Wrz 2011 Posty: 153 Skąd: Dolnośląskie
|
Wysłany: 2015-06-02, 09:39
|
|
|
kolego 4.0 tdi jeśli słychać tylko przy odpaleniu przez chwileczkę to nie problem chyba każdy tak ma |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6726 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2015-06-02, 10:03
|
|
|
yasio napisał/a: | kolego 4.0 tdi jeśli słychać tylko przy odpaleniu przez chwileczkę to nie problem chyba każdy tak ma |
Nie szedł bym tym tropem ;P
Jak brzęczy to znaczy, że juz się wyciąga łańcuch lub pada napinacz. O ile na łańcuchu do osprzętu (pompa wody, wspomagania i oleju) to nie problem to na pozostałych można się wysypać z kasy jak coś przeskoczy |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
yasio
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Wrz 2011 Posty: 153 Skąd: Dolnośląskie
|
Wysłany: 2015-06-02, 10:33
|
|
|
na pewno jest opcja przeskoczenia łańcuszka ale z tego co wiem dzieje się to najczęściej przy wymianie oleju (informacja z dobrych źródeł serwisowych) |
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2015-06-02, 22:39
|
|
|
yasio napisał/a: | 4.0 tdi jeśli słychać tylko przy odpaleniu przez chwileczkę to nie problem chyba każdy tak ma | Jak najbardziej mylna teoria, dźwięk łańcucha przy odpaleniu to napinacz co w wolnym tłumaczeniu oznacza początek końca ...niekoniecznie szybkiego. |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
PABLO200
Moje A8
Rocznik: 2016
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Pablo
Jeżdzę: Q8
Pomógł: 7 razy Wiek: 45 Dołączył: 31 Sie 2009 Posty: 706 Skąd: Śląski
|
Wysłany: 2015-06-07, 09:19
|
|
|
w 4.0 TDI jest dużo większa szansa na zerwanie niż w 3.0
osobiście znam 3 takie przypadki...
wymieniaj cały nie czekaj... |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6726 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2015-06-07, 11:02
|
|
|
W sumie nie ma aż takiej tragedii, za wszystkie potrzebne części trzeba około 800 euro zapłacić a jak ma się rabat to jeszcze mniej.
steuerkette.JPG
|
|
Plik ściągnięto 73 raz(y) 71,71 KB |
abbildung.JPG
|
|
Plik ściągnięto 373 raz(y) 55,54 KB |
|
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6726 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2015-06-07, 12:02
|
|
|
No to juz jest 3500 a nie zapominajmy ze trzeba wytargac silnik ze skrzynia i za robociznę placisz kolejne 3500 wiec daje to juz 7000. Pompa paliwa i jej pasek tez wypadaloby zrobić bo targac silnik tylko po to w pozniejszym czasie to bezsens |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
Lukas134
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: 6HP26 GZA
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3 & Corvette C4
Pomógł: 16 razy Wiek: 35 Dołączył: 12 Paź 2009 Posty: 1003 Skąd: Łosice
|
Wysłany: 2015-06-07, 19:13
|
|
|
Tylko rozrzad jest taki sam czy to 3.0 czy 4.0 i jak sie nie mylę w 4.2 to samo 😉 robiliśmy juz u Nas w firmie kilka 3.0 TDI i ostatnio brałem z ASO wycenę do 4.0 i nr części wszystkie te same 😉 oczywiście chodzi o łańcuchy i napinacze 😉 i w większości 3.0 TDI jest rozrzad do wymiany wiec miedzy 3.0 a 4.0 nie ma a takiej dużej różnicy w kosztach rozrządu 😉 a i w 4.2 TDI potrafi przeskoczyć ostatnio kolega kupił 4.2 TDI rozrzad przeskoczony o 1 ząb i połamane popychacze hydrauliczne 😕 |
_________________ Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Auto Audi A6 C6
Silnik BDW 2.4 177 KM. Wyciek płynu chłodniczego.
|
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6726 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2015-06-07, 19:50
|
|
|
Same rozrządy nie różnią się niczym poza centralnym kołem zębatym(nad dużym napinaczem). Przynajmniej w 3.0 i 4.0, nie wiem jak jest w 4.2. W 4.0 tam jest po prostu koło zębate, aby łańcuch się obracał a w 3.0 są tam wałki wyrównoważające i inne koło zębate. Tylko dla tego, w 4.0, ten łańcuch może przeskoczyć bez konsekwencji w 3.0 już nie. 4.2 jest nowszym od 4.0, tak jak 3.0, więc pewnie tam też będą te wałki(nie mam pewności).
Cena kompletu się nie różni ale cena robocizny już tak
A przeskoczyć... cóż, może w każdym |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
|