Autor |
Wiadomość |
bober1
Użytkownik
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 3.2
Skrzynia: triptronick
Zasilanie: PB
Imię: tomek
Jeżdzę: A8-D3
Wiek: 42 Dołączył: 19 Lip 2012 Posty: 22 Skąd: Dębica
|
Wysłany: 2013-11-01, 15:24 [D3 06 3.2FSI
] Stuki w silniku
|
|
|
koledzy mam problem.
Wczoraj parkowalem samochod i zaczelo bardzo glosno cos stukac w silniku (jak by traktor chodzil) po podpieciu pod kompa mam bledy P0346 oraz p0391 po czym auto juz nie odpala a jezeli krece z gazem do spodu czasem odpali kopci na czarno i nie wiejdzie powyzej 2tys obrotow po czym po 5sekundach gasnie
co moze byc pczyczyna??? czego szukac?? silnik 3.2fsi benzyna i najechane 100tys mil-przebieg orginalny |
_________________ Odważni Nie Żyją Wiecznie - Lecz Ostrożni Nie Żyja Wcale
|
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2013-11-02, 21:36
|
|
|
Tak jak pisałem na PW - podejrzane będą pewnie napinacze łańcuchów rozrządu ale to trzeba fizycznie na aucie obejrzeć.
U ciebie w głowicach jest kilka prowadnic łańcucha + napinacz - jak coś się sypnęło to może spowodować nawet spore zniszczenia :-? |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
bober1
Użytkownik
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 3.2
Skrzynia: triptronick
Zasilanie: PB
Imię: tomek
Jeżdzę: A8-D3
Wiek: 42 Dołączył: 19 Lip 2012 Posty: 22 Skąd: Dębica
|
Wysłany: 2013-11-03, 12:07
|
|
|
FOSS napisał/a: | Tak jak pisałem na PW - podejrzane będą pewnie napinacze łańcuchów rozrządu ale to trzeba fizycznie na aucie obejrzeć.
U ciebie w głowicach jest kilka prowadnic łańcucha + napinacz - jak coś się sypnęło to może spowodować nawet spore zniszczenia :-? |
w poniedzialek autko trafa na lawete i do "szpeca" zobaczymy co powie, nie stety jest problem tutaj z dobrym mechanikiem bo wszyscy co znam to tzw. "wrozbici" z fusuf.
German Specialist Car - polecili mi bym wymienil olej i filtr oleju (ponoc jest dluzszy i stuka) co w ogole zareagowalem smiechem, ale wracajac do tematu- w poniedzialek odstawie do polskiego warsztatu rozbiora i mam nadzieje ze nie bedzie tak zle.
Jedyne co mnie martwi to to ze przy przebiegu 101tys napinacze by poscily??
pozdrawiam i dziekuje za odpowiedzi |
_________________ Odważni Nie Żyją Wiecznie - Lecz Ostrożni Nie Żyja Wcale
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-11-03, 13:35
|
|
|
bober1 napisał/a: | edyne co mnie martwi to to ze przy przebiegu 101tys napinacze by poscily?? |
Niestety bolączką tego bezawaryjnego rozrządu jest szybkie wyciąganie się łańcuchów i szybkie zuzycie napinaczy. To taki "bezobsługowy" rozrząd który siada szybciej niz paski w V8 i generuje wieksze koszty. Byłem w szoku jak kiedyś na warsztacie widziałem ładnego touarega z niecałymi 100tyś przebiegu i miał juz rozrząd do roboty. |
|
|
|
|
|
|
|
bober1
Użytkownik
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 3.2
Skrzynia: triptronick
Zasilanie: PB
Imię: tomek
Jeżdzę: A8-D3
Wiek: 42 Dołączył: 19 Lip 2012 Posty: 22 Skąd: Dębica
|
Wysłany: 2013-11-03, 18:18
|
|
|
Apophis napisał/a: | bober1 napisał/a: | edyne co mnie martwi to to ze przy przebiegu 101tys napinacze by poscily?? |
Niestety bolączką tego bezawaryjnego rozrządu jest szybkie wyciąganie się łańcuchów i szybkie zuzycie napinaczy. To taki "bezobsługowy" rozrząd który siada szybciej niz paski w V8 i generuje wieksze koszty. Byłem w szoku jak kiedyś na warsztacie widziałem ładnego touarega z niecałymi 100tyś przebiegu i miał juz rozrząd do roboty. |
a to co najbardziej boli ze rozrzad nie jest od przodu tylko odstrony grodzi. i tu juz sie warsztat klania:(( |
_________________ Odważni Nie Żyją Wiecznie - Lecz Ostrożni Nie Żyja Wcale
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-11-03, 18:22
|
|
|
Dokładnie.
Trzeba zwalac silnik na stół i przecietny koszt takiej operacji to ok 10tys zł chyba że ktoś sam sobie zrobi. |
|
|
|
|
|
|
|
k44761
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 18 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 497 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2013-11-03, 22:11
|
|
|
Dlatego kocham Audi, ale następne wozidło to raczej będzie BMW.
Słyszał ktoś, żeby w bmw padała mechanika w silnikach?
Chciałem kupić teraz D3, ale ani diesla (rozrządy,łańcuchy, napinacze, wtryski, kolektory dolotowe, klapki itp inne chrobotania) ani benzyny (napinacze łańcuszków w głowicach, rozrządy na paskach, nietrwałe skrzynie automatyczne) nie sposób kupić, żeby nie martwić się, że coś padnie.
Nic już konkretnego prócz quattro Audi nie robi. Ani diesli, ani benzyn. Ot taki niedzielny offtop.
Ale się zaraz zacznie
Ale ktoś to powinien jasno powiedzieć... |
_________________ Elektronika samochodowa. |
|
|
|
|
bober1
Użytkownik
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 3.2
Skrzynia: triptronick
Zasilanie: PB
Imię: tomek
Jeżdzę: A8-D3
Wiek: 42 Dołączył: 19 Lip 2012 Posty: 22 Skąd: Dębica
|
Wysłany: 2013-11-04, 01:13
|
|
|
k44761 napisał/a: | Dlatego kocham Audi, ale następne wozidło to raczej będzie BMW.
Słyszał ktoś, żeby w bmw padała mechanika w silnikach?
Chciałem kupić teraz D3, ale ani diesla (rozrządy,łańcuchy, napinacze, wtryski, kolektory dolotowe, klapki itp inne chrobotania) ani benzyny (napinacze łańcuszków w głowicach, rozrządy na paskach, nietrwałe skrzynie automatyczne) nie sposób kupić, żeby nie martwić się, że coś padnie.
Nic już konkretnego prócz quattro Audi nie robi. Ani diesli, ani benzyn. Ot taki niedzielny offtop.
Ale się zaraz zacznie
Ale ktoś to powinien jasno powiedzieć... |
nie zgodze sie z kolega
Audi to konkretna marka a usterki zdarzaja sie tak samo jak w bmw, np sasiad ma 520 z przebiegiem 96tys km i juz musi wahacze wymienic-przebieg orginal bo jest pierwszym wlascicielem, no ale nie o tym temat... |
_________________ Odważni Nie Żyją Wiecznie - Lecz Ostrożni Nie Żyja Wcale
|
|
|
|
|
|
|
|
stan
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Stanisław
Jeżdzę: A8 D3, V70 II
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Lip 2010 Posty: 138 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2013-11-04, 09:52
|
|
|
k44761 napisał/a: | Słyszał ktoś, żeby w bmw padała mechanika w silnikach? |
Znam takie przypadki i to nie odosobnione. Kolega opycha takie rodzynki, szczególnie 2.0 d 177 KM i to nie jakieś szemrane ale klienci przyprowadzają, zdaża się że na sznurku, kupione w salonie w Polsce, serwisowane i kupują drugie ale już PB. |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2013-11-04, 11:21
|
|
|
moim zdaniem po 2000 roku
stan nowych aut się pogorszył
i nie chodzi tylko o audi , bmw
tak jest prawie wszędzie a dlaczego tak jest ? :-D |
|
|
|
|
|
|
|
k44761
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 18 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 497 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2013-11-04, 17:01
|
|
|
pepi, o to wlasnie chodzi. Ciezko cos dobrego wybrać. Bo co konkretnego mozna wybrać d D3 ewentualnie C6 czym mozna bezstresowo jezdzic? |
_________________ Elektronika samochodowa. |
|
|
|
|
stan
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Stanisław
Jeżdzę: A8 D3, V70 II
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Lip 2010 Posty: 138 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2013-11-04, 17:56
|
|
|
k44761 napisał/a: | Bo co konkretnego mozna wybrać d D3 ewentualnie C6 czym mozna bezstresowo jezdzic? |
Przecież jest 4,2 tdi., nie słyszałem złego słowa o tym silniku. |
|
|
|
|
|
|
|
k44761
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 18 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 497 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2013-11-04, 18:39
|
|
|
No nie tak do końca. Problem z klapami kolektora w silniku BVM też występuje. Regeneracja 3-4 tys. Jest to ułamek ceny zakupu takiego autka, ale kupić i znowu zastanawiać się 700km od domu, kiedy padnie...Poza tym silnik dość skomplikowany, co nie wróży bezawaryjnosci przez dlugie setki km. Ale fakt to najlepszy wybor do poliftowej d3. Poza tym te silniki nie maja jeszcze dużych przebiegów, zobaczymy jak to będzie za kilka lat. Tak jak z v6 tdi, na początku przez kilka lat tez je chwalili
Wg mnie dobre silniki skończyły się na ABZ, AQF ( i odpowiednio do nich 3.7) z D2 oraz oczywiście BFM z D3. Przymrużając oczywiście oko na napinacze w poliftowych.... |
_________________ Elektronika samochodowa. |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-11-04, 19:31
|
|
|
Marcinie...Motoryzacja sie skończyła europejska po 2000roku a dokladniej gdzies w okolicach 2004roku. Jednak amrykanie robią dośc dobre technicznie auta do dziś(nie kazdy model) może tam coś znajdziesz nowszego dla siebie a jak nie to zwyczajnie poszukaj lub sam sobie ogarnij rodzynka z ABZtem i bedzie dobrze. Bo kto powiedział że nastoletnie wychuchane A8 jest be? Ja na swoje nie narzekam choć na exploatacje sporo wydaje ale tez i np wczoraj był pierwszy dzień od niepamietnych czasów kiedy to auto nie jeździło |
|
|
|
|
|
|
|
k44761
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 18 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 497 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2013-11-04, 21:11
|
|
|
Nie jezdzilo bo sie zepsulo, czy mialo wolne?
nie gustuje w amerykancach... |
_________________ Elektronika samochodowa. |
|
|
|
|
|