Autor |
Wiadomość |
Wojtec1987
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtec
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 37 Dołączył: 14 Sie 2016 Posty: 210 Skąd: Starogard Gdański
|
Wysłany: 2018-10-21, 22:07
|
|
|
scrow napisał/a: | kolego martinezzg ,Ja miałem identyczne objawy - przy nawet już lekkim skręcie i dodaniu gazu całe auto dostawało drgawek , krótko mówiąc mechanizm różnicowy kleił i robił szpere . Wgryzłem się w temat i wyczytałem , że w 90 % przypadków winę ponosi olej . Kazałem mechanikowi wymienić na nowy - oczywiście nie zgadzał się ze mną twierdząc , że od 15 lat robi audi i napęd quattro tak ma. Nie dałem za wygraną bo jeżdzić limuzyną tej klasy i przy każdym zakręcie tłumaczyć się ludziom na pokładzie co się dzieje to wstyd. Po wymianie oleju w torsenie problem nie ustał , ale ...zaobserwowałem , że po nocnym postoju przez kilka pierwszych skrętów nic się nie działo , więc pomyślałem , że to musi być olej ...Ale dlaczego nie pomogła wymiana na nowy, podobno odpowiedni o specyfikacji 75W140 ???
okazuje się , że olej w skrzyni rozdzielczej nie ma zamiennika ! tak , nie ma zamiennika Kupiłem więc olej w serwisie za jedyne 460 zł za litr ( tyle wystarczy ) i jak ręką odjął . Mechanik sam poźniej stwierdził , że podczas wymiany przyjżał się dokładnie temu olejowi i jest on zupełnie inny niż innej firmy o "takiej samej specyfikacji "
Może u niektórych wymiana na nieorygnialny pomaga , ale mam wrażenie , że nie wtedy kiedy olej w torsenie to praktycznie woda . |
Ja też kupiłem ten olej w serwisie, ale nie mam czasu go wymienić od roku, i 450 zł leży w garażu u kolegi Kiedyś było podejście do tego ale znaleźć wlewu nie mogliśmy. |
|
|
|
|
|
|
|
ludwik2116
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: AUDI A8 D3
Dołączył: 23 Cze 2018 Posty: 36 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 2018-11-26, 22:32
|
|
|
Witam czy moze mi ktos podpowiedziec jak zmioenic olej w torsenie dzis szukalismy z mechanikiem korka spustowego ale niestety nigdzie go nienamiezylismy |
|
|
|
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
|
|
|
|
ludwik2116
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: AUDI A8 D3
Dołączył: 23 Cze 2018 Posty: 36 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 2018-11-27, 10:03
|
|
|
No właśnie kilka odpowiedzi wcześniej jest napisane że mechanior wymienił olej więc też chciałem go wymienić ponieważ mam te drgania na skreconych kołach kupiłem olej za 500 i teraz będzie kiszka bo się nieda wymienić |
|
|
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2905 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-11-27, 10:54
|
|
|
marekp750 napisał/a: |
4HP - torsen smarowany olejem ATF ze skrzyni
|
Rzuć okiem w SSP 149 strona 49 i dalsze
wczesne 4 biegówki miały sprzęgiełko wielopłytkowe i to pracowało w ATFie |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
Marcin2013
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy Wiek: 48 Dołączył: 22 Sty 2012 Posty: 1368 Skąd: SOsnowiec
|
Wysłany: 2018-11-27, 17:17
|
|
|
marekp750 napisał/a: | W 6HP26 nie masz korka spustowego, jedynie dolać można i to też nie jest jakoś fajnie
rozwiązane. |
marekp750 napisał/a: | Często się zastanawiałem jak ktoś pisał, że w D3 mechanik wymienił mu olej
w torsenie (centralnym dyfrze), jak on to zrobił...
|
Marek ma rację jest tylko wlewowy (załączyłem instrukcję) może mechanik wymienił w przednim mechanizmie różnicowym,a nie mechanizmie między osiowym
vw-wi___rl_A.pl-PL.A03.5105.29.wi__42105460.xml_xsl=3.pdf
|
Pobierz Plik ściągnięto 707 raz(y) 341,08 KB |
|
|
|
|
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
Wysłany: 2018-11-27, 17:39
|
|
|
maciu napisał/a: | marekp750 napisał/a: |
4HP - torsen smarowany olejem ATF ze skrzyni
|
Rzuć okiem w SSP 149 strona 49 i dalsze
wczesne 4 biegówki miały sprzęgiełko wielopłytkowe i to pracowało w ATFie |
A powiem, tak, często to rozbierałem, w sensie centralnego dyfra w 4HP by dostać się
do uszczelniacza na wyjście na przedni wałek ale do "puszki" nie zaglądałem.
Możliwe, że siedzą tam płytki... czyli nie torsen,
mam jedną 4HP na stanie to ją kiedyś rozbiorę i looknę czy siedzi tam torsen czy tarcze.
Wygląda jakby były jednak płytki, czyli sprzęgło płytkowe... |
_________________ Marek
tel. 571 240 898
https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4 |
|
|
|
|
pszemoll
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 46 Dołączył: 06 Lis 2018 Posty: 51 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 2018-12-01, 18:01
|
|
|
Czesć
Pytanie do Wojtec1987
Czy ogarnąłes juz wymianę tego oleju z ASO ? Jesli tak to czy możesz potwierdzić, że to załatwia sprawę tych drgań.
Pytam bo oczywiscie w mojej 1998 ABZ mam to samo i nikt nie potrafi pomoc, wymiana oleju na ten o własciwej specyfikacji nic nie wniosła.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
|
|
|
ludwik2116
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: AUDI A8 D3
Dołączył: 23 Cze 2018 Posty: 36 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 2019-08-24, 09:51
|
|
|
W torsenie są opiłki i to jest problem mechanik wyssał mi trochę oleju i dolał to się trochę poprawiło lecz po kilku miesiącach jest to samo |
|
|
|
|
Kolczyk2100
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Przemek
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 38 Dołączył: 29 Maj 2019 Posty: 31 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 2019-08-24, 20:13
|
|
|
no dobra ale gdzie dokładnie jest ten korek bo jak czytam tą instrukcje to tam nie ma nic , tylko że trzeba go wlać, z której strony jedni piszą ze z lewej a drudzy ze z prawej, bo też mam takie objawy ale jak tylko sie rozgrzeje. |
|
|
|
|
|
|
|
ludwik2116
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: AUDI A8 D3
Dołączył: 23 Cze 2018 Posty: 36 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 2019-08-27, 09:17
|
|
|
Jak stoisz przodem do auta to korek wlewu jest po lewej stronie |
|
|
|
|
Radoslav
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Radek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 08 Paź 2019 Posty: 82 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 2019-10-28, 20:04
|
|
|
W mojej A8 4.2 z 2006 roku jest to samo.
Czy wiadomo na 100% co zrobić, aby wyeliminować ten efekt? Niektórzy piszą o ABS, inni o oleju.. |
|
|
|
|
|
|
|
ludwik2116
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: AUDI A8 D3
Dołączył: 23 Cze 2018 Posty: 36 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 2019-12-03, 20:40
|
|
|
Ja już 2 razy wysysalem olej i dolewalem tak około 2x po 300ml olej 500 zł. Dalej jest to samo chyba wymiana torsena tylko pomoze |
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2905 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2019-12-04, 10:47
|
|
|
lepiej z tym życ uważam, na wymianę dasz worek kasy a efekt może być
zupełnie odwrotny |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
|
|
|
Akism
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Akis
Jeżdzę: A8D3
Wiek: 54 Dołączył: 14 Lip 2019 Posty: 23 Skąd: Polska
|
Wysłany: 2019-12-04, 15:42
|
|
|
U mnie się nic nie dzieje ,ale z tego co widzę asekuracyjnie olej wymienić by wypadało .. |
|
|
|
|
|