Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 06 4.2MPI ] Drgania przy mocnym skręcie  
Autor Wiadomość
Wojtec1987 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtec
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 36
Dołączył: 14 Sie 2016
Posty: 210
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: 2018-10-21, 23:07   

scrow napisał/a:
kolego martinezzg ,Ja miałem identyczne objawy - przy nawet już lekkim skręcie i dodaniu gazu całe auto dostawało drgawek , krótko mówiąc mechanizm różnicowy kleił i robił szpere . Wgryzłem się w temat i wyczytałem , że w 90 % przypadków winę ponosi olej . Kazałem mechanikowi wymienić na nowy - oczywiście nie zgadzał się ze mną twierdząc , że od 15 lat robi audi i napęd quattro tak ma. Nie dałem za wygraną bo jeżdzić limuzyną tej klasy i przy każdym zakręcie tłumaczyć się ludziom na pokładzie co się dzieje to wstyd. Po wymianie oleju w torsenie problem nie ustał , ale ...zaobserwowałem , że po nocnym postoju przez kilka pierwszych skrętów nic się nie działo , więc pomyślałem , że to musi być olej ...Ale dlaczego nie pomogła wymiana na nowy, podobno odpowiedni o specyfikacji 75W140 ???
okazuje się , że olej w skrzyni rozdzielczej nie ma zamiennika :) ! tak , nie ma zamiennika :) Kupiłem więc olej w serwisie za jedyne 460 zł za litr ( tyle wystarczy ) i jak ręką odjął . Mechanik sam poźniej stwierdził , że podczas wymiany przyjżał się dokładnie temu olejowi i jest on zupełnie inny niż innej firmy o "takiej samej specyfikacji "
Może u niektórych wymiana na nieorygnialny pomaga , ale mam wrażenie , że nie wtedy kiedy olej w torsenie to praktycznie woda .


Ja też kupiłem ten olej w serwisie, ale nie mam czasu go wymienić od roku, i 450 zł leży w garażu u kolegi :) Kiedyś było podejście do tego ale znaleźć wlewu nie mogliśmy.
 
 
ludwik2116 

Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: AUDI A8 D3
Dołączył: 23 Cze 2018
Posty: 36
Skąd: Świdnik
Wysłany: 2018-11-26, 22:32   

Witam czy moze mi ktos podpowiedziec jak zmioenic olej w torsenie dzis szukalismy z mechanikiem korka spustowego ale niestety nigdzie go nienamiezylismy
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 51
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1010
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2018-11-27, 06:49   

W 6HP26 nie masz korka spustowego, jedynie dolać można i to też nie jest jakoś fajnie
rozwiązane.

Często się zastanawiałem jak ktoś pisał, że w D3 mechanik wymienił mu olej
w torsenie (centralnym dyfrze), jak on to zrobił...

4HP - torsen smarowany olejem ATF ze skrzyni
5HP - ma spust oleju z centralnego
6HP19 - też mają spust oleju z centralnego
6HP26 - nie mają... spustu oleju z centralnego
8HP - jeszcze nie lookałem na centralny dyfer jeżeli chodzi o możliwość zrzutu oleju
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
ludwik2116 

Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: AUDI A8 D3
Dołączył: 23 Cze 2018
Posty: 36
Skąd: Świdnik
Wysłany: 2018-11-27, 10:03   

No właśnie kilka odpowiedzi wcześniej jest napisane że mechanior wymienił olej więc też chciałem go wymienić ponieważ mam te drgania na skreconych kołach kupiłem olej za 500 i teraz będzie kiszka bo się nieda wymienić
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2889
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-11-27, 10:54   

marekp750 napisał/a:

4HP - torsen smarowany olejem ATF ze skrzyni


Rzuć okiem w SSP 149 strona 49 i dalsze

wczesne 4 biegówki miały sprzęgiełko wielopłytkowe i to pracowało w ATFie
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
Marcin2013 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy
Wiek: 47
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 1368
Skąd: SOsnowiec
Wysłany: 2018-11-27, 17:17   

marekp750 napisał/a:
W 6HP26 nie masz korka spustowego, jedynie dolać można i to też nie jest jakoś fajnie
rozwiązane.
marekp750 napisał/a:
Często się zastanawiałem jak ktoś pisał, że w D3 mechanik wymienił mu olej
w torsenie (centralnym dyfrze), jak on to zrobił...


Marek ma rację jest tylko wlewowy (załączyłem instrukcję) może mechanik wymienił w przednim mechanizmie różnicowym,a nie mechanizmie między osiowym <bezradny>

vw-wi___rl_A.pl-PL.A03.5105.29.wi__42105460.xml_xsl=3.pdf
Pobierz Plik ściągnięto 644 raz(y) 341,08 KB

 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 51
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1010
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2018-11-27, 17:39   

maciu napisał/a:
marekp750 napisał/a:

4HP - torsen smarowany olejem ATF ze skrzyni


Rzuć okiem w SSP 149 strona 49 i dalsze

wczesne 4 biegówki miały sprzęgiełko wielopłytkowe i to pracowało w ATFie


A powiem, tak, często to rozbierałem, w sensie centralnego dyfra w 4HP by dostać się
do uszczelniacza na wyjście na przedni wałek ale do "puszki" nie zaglądałem.
Możliwe, że siedzą tam płytki... czyli nie torsen,
mam jedną 4HP na stanie to ją kiedyś rozbiorę i looknę czy siedzi tam torsen czy tarcze.



Wygląda jakby były jednak płytki, czyli sprzęgło płytkowe...
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
pszemoll 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 45
Dołączył: 06 Lis 2018
Posty: 51
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2018-12-01, 18:01   

Czesć
Pytanie do Wojtec1987
Czy ogarnąłes juz wymianę tego oleju z ASO ? Jesli tak to czy możesz potwierdzić, że to załatwia sprawę tych drgań.
Pytam bo oczywiscie w mojej 1998 ABZ mam to samo i nikt nie potrafi pomoc, wymiana oleju na ten o własciwej specyfikacji nic nie wniosła.

Pozdrawiam
 
 
ludwik2116 

Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: AUDI A8 D3
Dołączył: 23 Cze 2018
Posty: 36
Skąd: Świdnik
Wysłany: 2019-08-24, 10:51   

W torsenie są opiłki i to jest problem mechanik wyssał mi trochę oleju i dolał to się trochę poprawiło lecz po kilku miesiącach jest to samo
 
 
Kolczyk2100 

Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Przemek
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 37
Dołączył: 29 Maj 2019
Posty: 31
Skąd: Stargard
Wysłany: 2019-08-24, 21:13   

no dobra ale gdzie dokładnie jest ten korek bo jak czytam tą instrukcje to tam nie ma nic , tylko że trzeba go wlać, z której strony jedni piszą ze z lewej a drudzy ze z prawej, bo też mam takie objawy ale jak tylko sie rozgrzeje.
 
 
ludwik2116 

Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: AUDI A8 D3
Dołączył: 23 Cze 2018
Posty: 36
Skąd: Świdnik
Wysłany: 2019-08-27, 10:17   

Jak stoisz przodem do auta to korek wlewu jest po lewej stronie
 
 
Radoslav 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Radek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 08 Paź 2019
Posty: 82
Skąd: Bytom
Wysłany: 2019-10-28, 20:04   

W mojej A8 4.2 z 2006 roku jest to samo.
Czy wiadomo na 100% co zrobić, aby wyeliminować ten efekt? Niektórzy piszą o ABS, inni o oleju..
 
 
ludwik2116 

Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: AUDI A8 D3
Dołączył: 23 Cze 2018
Posty: 36
Skąd: Świdnik
Wysłany: 2019-12-03, 20:40   

Ja już 2 razy wysysalem olej i dolewalem tak około 2x po 300ml olej 500 zł. Dalej jest to samo chyba wymiana torsena tylko pomoze
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2889
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-12-04, 10:47   

lepiej z tym życ uważam, na wymianę dasz worek kasy a efekt może być
zupełnie odwrotny
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
Akism 
Użytkownik


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Akis
Jeżdzę: A8D3
Wiek: 54
Dołączył: 14 Lip 2019
Posty: 23
Skąd: Polska
Wysłany: 2019-12-04, 15:42   

U mnie się nic nie dzieje ,ale z tego co widzę asekuracyjnie olej wymienić by wypadało ..
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - anime

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.