Autor |
Wiadomość |
Gumi191
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: TIP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: A8L D2
Wiek: 39 Dołączył: 04 Wrz 2014 Posty: 39 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2020-02-13, 10:06
|
|
|
u mnie w D2 miałem takie same objawy, okazało się, że w torsenie nie było oleju i jest zatarty, czekam teraz na drugi torsen, olej ori od Michała, jak będzie poskładane to dam znać czy problem rozwiązany |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
ludwik2116
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: AUDI A8 D3
Dołączył: 23 Cze 2018 Posty: 36 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 2020-04-18, 11:10
|
|
|
Jestem po wymianie torsena jak ręka odją. Winny jest torsen i niema co gadać że tak ma być całą operacja 1200zl nowy olej ori torsenuzywany i jest cacy polecam każdemu ta naprawę jak można jeździć limuzyna z takim defektem |
|
|
|
|
|
|
|
zbir
Użytkownik
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 08 Lut 2019 Posty: 3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2020-04-24, 09:53
|
|
|
K..... zmieniłeś swój używany torsen na inny używany... super... i wlałeś nowy olej... więc pomogła albo wymiana oleju albo faktycznie jakimś fartem ten drugi torsen był w lepszym stanie. Jak to oceniłeś? Na razie takie info niewiele wnosi. Jak już głosicie takie teorie to róbcie to merytorycznie - co sie konkretnie zużywa - jaki element? Bo może sama wymiana oleju pomogła (kompletna, czego nie da sie zrobić bez rozbierania)
Porównywałeś nowy torsenem ze starym ? widać było jakieś różnice w zużyciu mechanizmów? |
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2020-04-24, 10:07
|
|
|
zbir napisał/a: | K..... zmieniłeś swój używany torsen na inny używany... super... i wlałeś nowy olej... więc pomogła albo wymiana oleju albo faktycznie jakimś fartem ten drugi torsen był w lepszym stanie. |
Skoro wcześniej wymieniał w swoim olej i były opiłki a po wymianie oleju tylko na chwilę był spokój to chyba jasne w czym był problem po wymianie na inny ? Po w/w wnioskuje, że kupił zlał i zalał bez rozbierania (trafił na mniej zużyty wiec się cieszy).
Ktoś się w ogóle bawił w regenerację ? Pewnie, można kupić nowy
Jednego czego nie rozumiem, dlaczego tego efektu nie ma w D2 ? Ja w D3 nie miałem, wiec nie mam jak porównać, ale w obu D2 także spokój. |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2020-04-24, 12:13
|
|
|
miałem taki efekt w D2 (polift na pewno, czy pre to juz nie pamietam ale chyba tez)
i pamietam wypowiedzi tu na forum że problem dotyczy quattro generalnie |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
chicken20091986
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: D3
Wiek: 38 Dołączył: 30 Sty 2013 Posty: 616 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2020-05-13, 08:47
|
|
|
Ja zmienilem olej i nic nie pomogło co prawda kupiłem za małe pieniądze od kolegi z forum lecz byl otwarty teraz pytanie czy rzeczywiście w butelce był ori olej z aso ale to już nie istotne . Interesuje mnie kwestia tych drgań tylko na rozgrzanym oleju tzn. po przejechaniu np. 5km . Po porannym rozruchu koła na maxa skręcone i mocne ruszenie , auto pięknie i płynnie startuje a już na ciepłym drgania i jak by z oporem ruszało . Chyba kupie ori z aso i zaleje jeszcze raz . |
_________________ http://www.fotosik.pl/pok...fd47c6330c.html
|
|
|
|
|
|
|
|
pszemoll
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 46 Dołączył: 06 Lis 2018 Posty: 51 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 2020-05-14, 20:11
|
|
|
chicken2009 mam to samo, zresztą już pisałem kiedys posta w tym temacie. Dopóki zimny skręca jak po masle, po chwili jazdy zaczyna sie tarka przy skręcie. Efekt odczuwalny również przy skręconych kołach na wstecznym, wystarczy lekko puscic hamulec na wrzuconym R i skręconych kołach i już czuć drgania. Ciekawe czy ktos ma na to jakąs dobrą radę.... |
|
|
|
|
chicken20091986
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: D3
Wiek: 38 Dołączył: 30 Sty 2013 Posty: 616 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2020-05-14, 20:22
|
|
|
pszemoll napisał/a: | chicken2009 mam to samo, zresztą już pisałem kiedys posta w tym temacie. Dopóki zimny skręca jak po masle, po chwili jazdy zaczyna sie tarka przy skręcie. Efekt odczuwalny również przy skręconych kołach na wstecznym, wystarczy lekko puscic hamulec na wrzuconym R i skręconych kołach i już czuć drgania. Ciekawe czy ktos ma na to jakąs dobrą radę.... |
A ingerowałeś w naprawę? Czy nic nie robiłeś. Ewidentnie wina leży po stronie oleju biorąc pod uwagę przebytą drogę i pojawienie się drgań . Muszę spróbować postawić go żeby się rozgrzał do 90 st tak z 10 min i sprawdzić czy już się pojawią drgania jak nie to sprawdzic temp. Oleju skrzyni na vagu i wrzucić na D postać z 10 min na zapiętej skrzyni i sprawdzac temp. Czy urosła jak urosła to znowu proba . Po braku wibracji zostaje już tylko torsen środkowy lub przedni mech. Różnicowy. |
_________________ http://www.fotosik.pl/pok...fd47c6330c.html
|
|
|
|
|
|
|
|
pszemoll
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 46 Dołączył: 06 Lis 2018 Posty: 51 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 2020-05-14, 20:34
|
|
|
W torsenie dałęm do wymiany uszczelniacze i łożyska bo mi ciekło na katy więc rozbierając go chciałem już mieć zrobione jaknajwięcej własnie w nadzieji, że zniknie problem drgań... ale nic się nie zmieniło. |
|
|
|
|
chicken20091986
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: D3
Wiek: 38 Dołączył: 30 Sty 2013 Posty: 616 Skąd: Szczecin
|
|
|
|
|
|
|
|
pszemoll
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 46 Dołączył: 06 Lis 2018 Posty: 51 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 2020-05-14, 21:48
|
|
|
Nie, dopiero po fakcie doczytałem, że lepiej lać olej z aso. Myslisz ze warto spróbować? |
|
|
|
|
chicken20091986
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: D3
Wiek: 38 Dołączył: 30 Sty 2013 Posty: 616 Skąd: Szczecin
|
|
|
|
|
|
|
|
|