Autor |
Wiadomość |
macias
Rocznik: 2016
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: A8 D4
Wiek: 44 Dołączył: 06 Lis 2014 Posty: 38 Skąd: Pomorskie
|
Wysłany: 2014-11-06, 11:58
|
|
|
DPF-y zostały usuniete bezbłędnie, soft zaktualizowany po przeróbce. W serwisie powiedzieli, ze został usunięty prawidłowo i na ich kompie też nie ma zadnych błedów w związku z tym. |
_________________ A8 D3 4.0 tdi była
A8 D3 4.2 tdi była |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-11-06, 12:27
|
|
|
W Benzynce to bym rzekł że uszczelniacze zaworowe ale tu jest klekot i wiecej powodow do dymienia.
Wąchałes te niebieskie spaliny? Zalatują olejem czy ropa? Zapaszki sie będa róznic ale wykluczysz wtedy jedna z opcji. Wtryski będa dymić wyraźnie ropą. |
|
|
|
|
macias
Rocznik: 2016
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: A8 D4
Wiek: 44 Dołączył: 06 Lis 2014 Posty: 38 Skąd: Pomorskie
|
Wysłany: 2014-11-06, 12:30
|
|
|
Zgoda, jedno moze mieć coś wspolnego z drugim. Zatem reasumując, uważasz/uważacie, że nieszczelność uszczelek na wtryskach, które moga powodować wydostawanie się spalin niewidocznych gołym okiem, ale w wystarczającej ilości zeby poczuć je w kabinie mogą jednocześnie być przyczyną nadmiernego kopcenia tak jak opisałem na wstępie?
Tak czy inaczej, problem sprowadza się do wtrysków i ewentualnie turbiny jak widzę.
Innych sugestii brak. |
_________________ A8 D3 4.0 tdi była
A8 D3 4.2 tdi była |
|
|
|
|
|
|
|
macias
Rocznik: 2016
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: A8 D4
Wiek: 44 Dołączył: 06 Lis 2014 Posty: 38 Skąd: Pomorskie
|
Wysłany: 2014-11-06, 14:56
|
|
|
Ciężko mi stwierdzić czy dymi ropą czy olejem bo dymi jak jadę Te zaciagane do kabiny powiedziałbym, ze bardziej ropą...chyba.
W tym konkretnym przypadku sugerować się mogę jedynie kolorem spalin celem dociekania powodu. |
_________________ A8 D3 4.0 tdi była
A8 D3 4.2 tdi była |
|
|
|
|
PABLO200
Moje A8
Rocznik: 2016
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Pablo
Jeżdzę: Q8
Pomógł: 7 razy Wiek: 45 Dołączył: 31 Sie 2009 Posty: 706 Skąd: Śląski
|
Wysłany: 2014-11-06, 15:07
|
|
|
drago_o napisał/a: | Ja mam 4.0 i się regeneruje. Ogladając na szybko w neci taki wtryskiwacz do 4.2 nie zauważam jakiejkolwiek róznicy w budowie. Myslę, że się regeneruje/naprawia je jak każde inne(konkretnie rozkręca i wymienia to co jest złe). |
Bład !
To są zupełnie inne wtryskiwacze PIEZO!
Nie naprawiane niestety |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2014-11-06, 16:50
|
|
|
PABLO200 napisał/a: | drago_o napisał/a: | Ja mam 4.0 i się regeneruje. Ogladając na szybko w neci taki wtryskiwacz do 4.2 nie zauważam jakiejkolwiek róznicy w budowie. Myslę, że się regeneruje/naprawia je jak każde inne(konkretnie rozkręca i wymienia to co jest złe). |
Bład !
To są zupełnie inne wtryskiwacze PIEZO!
Nie naprawiane niestety |
A widzisz... wyglądają identycznie CR to CR ;P
Uszczelki pod wtryskiem wydaje mi się byłoby słychać wyraźnym psykaniem. Ale tak jak pisałem, zaobserwuj wyloty w głowicy pomiędzy wyjściami kolektora wydechowego i będziesz wiedział. Jesli jest nieszczelność to będzie tam nagar lub chociaż jego ślad. |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
czaszkin77
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 46 Dołączył: 27 Cze 2010 Posty: 151 Skąd: Kolbuszowa
|
Wysłany: 2014-11-06, 17:39
|
|
|
Stawiałbym na turbinę gdyby była nieszczelność w dolocie to dymił by na czarno a jak turbina pada to na niebiesko ,najlepiej sprawdzić to rozgrzać motor zgasić odczekać aż ostygnie, zdemontować rurę wydechowa od turbiny wsadzić palec w turbinę jak będzie olej to turbo padło, oczywiście u ciebie jest dwie turbiny . |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-11-06, 18:08
|
|
|
A może świeczki już padają |
|
|
|
|
|
|
|
czaszkin77
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 46 Dołączył: 27 Cze 2010 Posty: 151 Skąd: Kolbuszowa
|
Wysłany: 2014-11-06, 18:18
|
|
|
Inaczej nie sprawdzisz czy to nie turbo |
|
|
|
|
macias
Rocznik: 2016
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: A8 D4
Wiek: 44 Dołączył: 06 Lis 2014 Posty: 38 Skąd: Pomorskie
|
Wysłany: 2014-11-06, 18:56
|
|
|
No właśnie jest stały błąd na jednej świecy więc jest do wymiany, to pewne. Ale coś mi się nie chce wierzyć, że to mogłoby być powodem, chociaż moge się mylić. Zacznę od tej uszkodzonej.
Pół dnia roboty przy turbinie to i tak gra warta świeczki biorąc pod uwagę realne koszta podejrzanych podzespołów, więc jest to kolejny punkt zaczepienia |
_________________ A8 D3 4.0 tdi była
A8 D3 4.2 tdi była |
|
|
|
|
|
|
|
Smoogle
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 29 Dołączył: 30 Sie 2012 Posty: 80 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 2014-11-06, 19:59
|
|
|
Jak dla mnie to turbinka lub turbinki powoli padają. |
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-11-06, 20:43
|
|
|
macias napisał/a: | No właśnie jest stały błąd na jednej świecy więc jest do wymiany, to pewne. Ale coś mi się nie chce wierzyć, że to mogłoby być powodem. |
Żebyś się nie zdziwił pozytywnie oczywiście. Chyba lepiej jest dać kilka setek na świeczki niż kilka tysi na turbo, czy wtryski. Wiesz może ja mam tylko d2, ale już wielokrotnie stawałem przed groźbą tego, że klepnęło coś grubego, a zazwyczaj okazywała się pierdoła - i mam nadzieję, że już tak zostanie . Dlatego zaczynaj zawsze od tych najprostszych-najtańszych rzeczy. Pomimo tego, że to a8, trzeba podchodzić do tego jak do zwykłego, najprostszego samochodu |
|
|
|
|
|
|
|
mariusz0990
Użytkownik
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Marian
Jeżdzę: a8 d3
Wiek: 45 Dołączył: 22 Paź 2014 Posty: 22 Skąd: Gorzów
|
Wysłany: 2014-11-07, 10:41
|
|
|
Panowie a czy macie jakis sposob na demontaz rury/ wydechu od turbin w 4.2 tdi bez wyciagania silnika lub skrzyni? Czy naprawde jest to jedyny sposob ? |
|
|
|
|
|