Autor |
Wiadomość |
czaszkin77
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 47 Dołączył: 27 Cze 2010 Posty: 151 Skąd: Kolbuszowa
|
Wysłany: 2014-11-07, 11:48
|
|
|
Kolego beyer28 tak dla wyjaśnienia choćby ani jedna świeca nie grzała to auto niema prawa dymić,jak dymi na czarno to albo nieszczelność w dolocie albo wtryski jak na niebiesko to turbo albo uszczelniacze na zaworach lub pierścienie, także dajcie spokój świecą jedna do wymiany na tym cylindrze co jest błąd i tyle, na pewno niema to wpływu na dymienie |
|
|
|
|
|
|
|
labas
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: A8 , A6
Pomógł: 10 razy Wiek: 60 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 610 Skąd: Pieniny
|
Wysłany: 2014-11-07, 11:50
|
|
|
W silniku 4.2 TDI turbiny zaczynają siadać przy przebiegu 300tyś.
Jeśli któraś turbina siada, to wyjdzie to podczas diagnozy Vas-em, VCDS-em.
Na pałę rozbierać pół auta? bez sensu, szkoda czasu i pieniędzy.
Zrobić prawdziwą diagnostykę i naprawić tam gdzie się powinno naprawiać takie silniki, a on odwdzięczy się długą sprawnością, ten silnik nie znosi druciarstwa. |
|
|
|
|
|
|
|
czaszkin77
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 47 Dołączył: 27 Cze 2010 Posty: 151 Skąd: Kolbuszowa
|
Wysłany: 2014-11-07, 11:54
|
|
|
Programem możesz tylko sprawdzic ciśnienie jakie daje turbo a nie czy bierze olej |
|
|
|
|
labas
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: A8 , A6
Pomógł: 10 razy Wiek: 60 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 610 Skąd: Pieniny
|
Wysłany: 2014-11-07, 12:13
|
|
|
Da się sprawdzić, ale nie przez kasowaczy błedów. |
|
|
|
|
|
|
|
czaszkin77
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 47 Dołączył: 27 Cze 2010 Posty: 151 Skąd: Kolbuszowa
|
Wysłany: 2014-11-07, 12:20
|
|
|
No to jakim cudem wyjaśnij jeśli tak teierdzisz kolego,, labas" |
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6726 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2014-11-07, 20:41
|
|
|
Rozebranie rury od turbiny to demontaż prawie całej strony silnika z osprzętu. Obudowa filtra powietrza( cala, dolna i górną część + rury), intercooler, wszystkie rury, kilka wsporników które tam są w nadkolu i masz trochę miejsca aby wcisnac klucz przegubowy i po 1mm kręcić śróbki i przekładać klucz.
Ale odsunąć potem ta rurę i doprowadzić do stanu aby wysadzić tam palec to chyba odkrecenie turbiny. A tam klucz jest ciężej jeszcze wcisnąć i po od kręceniu z kolektora trzeba mieć potem nowa uszczelka módl się aby nie miała turbina uchwytu takiego jak jest w 4.0 bo masz pol dnia z tym roboty.
U siebie przerobilem te uchwyty boszką tak aby w przyszłości łatwiej demontować turbiny bez wyjmowania silnika |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
|
|
|
macias
Rocznik: 2016
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: A8 D4
Wiek: 44 Dołączył: 06 Lis 2014 Posty: 38 Skąd: Pomorskie
|
Wysłany: 2014-11-08, 16:48
|
|
|
No dobra Panowie. Czyli na czym stoimy:
- auto oleju nie bierze. Właściwie brak ubytku po 3 tys. km (dzis sprawdzone), nie smierdzi ropą. Brak wycieków pod, nad , przed ,za, itd. Brak utraty mocy mim zdaniem. Jedyny objaw-dym po dłuższym postoju. Pozostaje porządna diagnostyka turbin? Znacie naprawde dobrego magika godnego polecenia w okolicach Trójmiasta?
- Kolega czaszkin77 wspomniał: na niebiesko to turbo albo uszczelniacze na zaworach lub pierścienie. Zatem sprawdzimy i to.
- wtryskiwacze: wprawdzie jak wspominałem 6 na 8 kwalifikowałoby sie do wymiany, ale podejrzewam, ze większość V8 miałaby podobne wskazania przy takim przebiegu. Poza tym nie dymi na czarno. Chociaz przyznam, że kilku mechaników stawia właśnie na wtryski
Dam znać jak czegoś więcej się dowiem, może bedzie to wskazówką dla innych w przyszłości...oby nie <lipa> |
_________________ A8 D3 4.0 tdi była
A8 D3 4.2 tdi była |
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-11-13, 19:38
|
|
|
macias napisał/a: | DPF-y zostały usuniete bezbłędnie |
A może właśnie to zaważyło. Wiesz, w benzynie jak usuniesz katy, to pomimo braku ubytków oleju niebieski dymek z rana jest niczym nadzwyczajnym. |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2014-11-13, 19:55
|
|
|
beyer28 napisał/a: | macias napisał/a: | DPF-y zostały usuniete bezbłędnie |
A może właśnie to zaważyło. Wiesz, w benzynie jak usuniesz katy, to pomimo braku ubytków oleju niebieski dymek z rana jest niczym nadzwyczajnym. |
Tu się zgodzę. U mnie ubytków i pożerania oleju nie ma jakiegoś drastycznego. Na 10 tyś dolałem może około 2 litrów a czasami od czasu do czasu puści bąka przy odpalaniu. Ale jest to bardzo sporadyczne. U mnie katów brak. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
macias
Rocznik: 2016
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: A8 D4
Wiek: 44 Dołączył: 06 Lis 2014 Posty: 38 Skąd: Pomorskie
|
Wysłany: 2014-11-13, 20:26
|
|
|
Panowie, lekkim dymkiem bym sobie głowy nie zawracał Klimat jest tego typu, że jak postoję dłuższą chwilę na zapalonym silniku to po ruszeniu jest rzeźnia za mną przez dobre 10-15sekund...Tak jakby nadmiar oleju (?) odkładał się gdzieś przy niskich obrotach na postoju, bez obciążenia silnika lub turbin (?) i w momencie zwiększenia obrotów następuje kataklizm Zresztą zauważyłem, że nawet jak postoję dłuzej i tylko przygazuję to już też robi się niebiesko...Cos jest nie tak, to pewne. |
_________________ A8 D3 4.0 tdi była
A8 D3 4.2 tdi była |
|
|
|
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-11-13, 20:40
|
|
|
Nie bierze Ci oleju, a więc uszczelniacze można wykluczyć. Gdybyś miał klepnięte wtryskiwacze to waliłby na czarno. Do głowy przychodzi już tylko turbina |
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2014-11-13, 21:16
|
|
|
Na Twoim miejscu bym się zabrał do roboty i to na poważnie.
Rozumie olej podciekający zaworami ale to ewidentnie wygląda na turbo, początki stadium. Jeśli zaniedbasz skończy się to tragedia. Puści uszczelnienie i turbo będzie ssało olej z silnika. Widziałem na własne oczy taki przypadek.
Nawet zgaszenie silnika nie pomoże. Turbo zaczyna ssać olej do komory spalania gdzie następuje zapłon. I mówię tu o oleju silnikowym. Silnik wkręca się w maximum obroty i chodzi do czasu do puki nie skończy mu się paliwo. Czyli olej w silniku. Równoznaczne jest to z zatarciem całej jednostki napędowej.
poszukaj na youtube.pl -> Runaway Diesel będziesz wiedział o co chodzi |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
macias
Rocznik: 2016
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: A8 D4
Wiek: 44 Dołączył: 06 Lis 2014 Posty: 38 Skąd: Pomorskie
|
Wysłany: 2014-11-13, 21:44
|
|
|
Póki co autko stoi grzecznie zamkniete w garażu i nie jest jeżdżone. Dlatego zbieram informacje na temat prawdobodobnej przyczyny, zebym nie wbił sie w kosmiczne wydatki, wymieniając pół auta niepotrzebnie. Dbam o każdy samochód i jestem strasznie wyczulony na każdego rodzaju usterki. Auto sprawia radość tylko wtedy gdy wszystko chodzi jak w zegarku. Nie ma innej opcji.
No i właśnie do tego zmierzam. Na początku byłem skłonny wymieniać wtryski, ale po wszystkich dotychczasowych postach i lekturze stawiam na turbinę/y. |
_________________ A8 D3 4.0 tdi była
A8 D3 4.2 tdi była |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-11-13, 22:49
|
|
|
ernesto napisał/a: | chodzi do czasu do puki nie skończy mu się paliwo |
Ale jak wtryski sie wyłączą i pompa to jak ma chodzić dalej? |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2014-11-14, 06:51
|
|
|
Apophis napisał/a: | ernesto napisał/a: | chodzi do czasu do puki nie skończy mu się paliwo |
Ale jak wtryski sie wyłączą i pompa to jak ma chodzić dalej? |
Apo ponieważ ciągnie paliwo przez turbo a w tym momencie jego paliwem nie jest ropa a olej który smaruje silnik. Nawet jak odetniesz mu dopływ ropy. Ssa olej z silnika który go napędza. Jedynym wyjściem jest zatkanie dolotu. By powstała mieszanka muszą być dwa czynniki paliwo i powietrze. Oleju nie odetniesz ponieważ ciągnie go przez smarowanie turbiny. Zostaje odcięcie powietrza. Czymś zatkać dolot by go nie dostawał w takim wypadku.
Silnik wtedy chodzi jak piecyk olejowy. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|