Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 06 4.2TDI ] Jasnoniebieska zasłona dymna przy przyśpies  
Autor Wiadomość
czaszkin77 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz
Wiek: 46
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 151
Skąd: Kolbuszowa
Wysłany: 2014-11-07, 11:48   

Kolego beyer28 tak dla wyjaśnienia choćby ani jedna świeca nie grzała to auto niema prawa dymić,jak dymi na czarno to albo nieszczelność w dolocie albo wtryski jak na niebiesko to turbo albo uszczelniacze na zaworach lub pierścienie, także dajcie spokój świecą jedna do wymiany na tym cylindrze co jest błąd i tyle, na pewno niema to wpływu na dymienie
 
 
labas 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: A8 , A6
Pomógł: 10 razy
Wiek: 59
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 610
Skąd: Pieniny
Wysłany: 2014-11-07, 11:50   

W silniku 4.2 TDI turbiny zaczynają siadać przy przebiegu 300tyś.
Jeśli któraś turbina siada, to wyjdzie to podczas diagnozy Vas-em, VCDS-em.
Na pałę rozbierać pół auta? bez sensu, szkoda czasu i pieniędzy.
Zrobić prawdziwą diagnostykę i naprawić tam gdzie się powinno naprawiać takie silniki, a on odwdzięczy się długą sprawnością, ten silnik nie znosi druciarstwa.
 
 
czaszkin77 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz
Wiek: 46
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 151
Skąd: Kolbuszowa
Wysłany: 2014-11-07, 11:54   

Programem możesz tylko sprawdzic ciśnienie jakie daje turbo a nie czy bierze olej
 
 
labas 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: A8 , A6
Pomógł: 10 razy
Wiek: 59
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 610
Skąd: Pieniny
Wysłany: 2014-11-07, 12:13   

Da się sprawdzić, ale nie przez kasowaczy błedów.
 
 
czaszkin77 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz
Wiek: 46
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 151
Skąd: Kolbuszowa
Wysłany: 2014-11-07, 12:20   

No to jakim cudem wyjaśnij jeśli tak teierdzisz kolego,, labas"
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 33
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6704
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2014-11-07, 20:41   

Rozebranie rury od turbiny to demontaż prawie całej strony silnika z osprzętu. Obudowa filtra powietrza( cala, dolna i górną część + rury), intercooler, wszystkie rury, kilka wsporników które tam są w nadkolu i masz trochę miejsca aby wcisnac klucz przegubowy i po 1mm kręcić śróbki i przekładać klucz.

Ale odsunąć potem ta rurę i doprowadzić do stanu aby wysadzić tam palec to chyba odkrecenie turbiny. A tam klucz jest ciężej jeszcze wcisnąć i po od kręceniu z kolektora trzeba mieć potem nowa uszczelka :) módl się aby nie miała turbina uchwytu takiego jak jest w 4.0 bo masz pol dnia z tym roboty.

U siebie przerobilem te uchwyty boszką tak aby w przyszłości łatwiej demontować turbiny bez wyjmowania silnika :)
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
macias 

Rocznik: 2016
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: A8 D4
Wiek: 44
Dołączył: 06 Lis 2014
Posty: 38
Skąd: Pomorskie
Wysłany: 2014-11-08, 16:48   

No dobra Panowie. Czyli na czym stoimy:
- auto oleju nie bierze. Właściwie brak ubytku po 3 tys. km (dzis sprawdzone), nie smierdzi ropą. Brak wycieków pod, nad , przed ,za, itd. Brak utraty mocy mim zdaniem. Jedyny objaw-dym po dłuższym postoju. Pozostaje porządna diagnostyka turbin? Znacie naprawde dobrego magika godnego polecenia w okolicach Trójmiasta?

- Kolega czaszkin77 wspomniał: na niebiesko to turbo albo uszczelniacze na zaworach lub pierścienie. Zatem sprawdzimy i to.

- wtryskiwacze: wprawdzie jak wspominałem 6 na 8 kwalifikowałoby sie do wymiany, ale podejrzewam, ze większość V8 miałaby podobne wskazania przy takim przebiegu. Poza tym nie dymi na czarno. Chociaz przyznam, że kilku mechaników stawia właśnie na wtryski :)

Dam znać jak czegoś więcej się dowiem, może bedzie to wskazówką dla innych w przyszłości...oby nie <lipa>
_________________
A8 D3 4.0 tdi była
A8 D3 4.2 tdi była
 
 
beyer28 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 871
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-11-13, 19:38   

macias napisał/a:
DPF-y zostały usuniete bezbłędnie

A może właśnie to zaważyło. Wiesz, w benzynie jak usuniesz katy, to pomimo braku ubytków oleju niebieski dymek z rana jest niczym nadzwyczajnym.
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 39
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2014-11-13, 19:55   

beyer28 napisał/a:
macias napisał/a:
DPF-y zostały usuniete bezbłędnie

A może właśnie to zaważyło. Wiesz, w benzynie jak usuniesz katy, to pomimo braku ubytków oleju niebieski dymek z rana jest niczym nadzwyczajnym.


Tu się zgodzę. U mnie ubytków i pożerania oleju nie ma jakiegoś drastycznego. Na 10 tyś dolałem może około 2 litrów a czasami od czasu do czasu puści bąka przy odpalaniu. Ale jest to bardzo sporadyczne. U mnie katów brak.
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
macias 

Rocznik: 2016
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: A8 D4
Wiek: 44
Dołączył: 06 Lis 2014
Posty: 38
Skąd: Pomorskie
Wysłany: 2014-11-13, 20:26   

Panowie, lekkim dymkiem bym sobie głowy nie zawracał ;) Klimat jest tego typu, że jak postoję dłuższą chwilę na zapalonym silniku to po ruszeniu jest rzeźnia za mną przez dobre 10-15sekund...Tak jakby nadmiar oleju (?) odkładał się gdzieś przy niskich obrotach na postoju, bez obciążenia silnika lub turbin (?) i w momencie zwiększenia obrotów następuje kataklizm :) Zresztą zauważyłem, że nawet jak postoję dłuzej i tylko przygazuję to już też robi się niebiesko...Cos jest nie tak, to pewne.
_________________
A8 D3 4.0 tdi była
A8 D3 4.2 tdi była
 
 
beyer28 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 871
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-11-13, 20:40   

Nie bierze Ci oleju, a więc uszczelniacze można wykluczyć. Gdybyś miał klepnięte wtryskiwacze to waliłby na czarno. Do głowy przychodzi już tylko turbina :/
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 39
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2014-11-13, 21:16   

Na Twoim miejscu bym się zabrał do roboty i to na poważnie.
Rozumie olej podciekający zaworami ale to ewidentnie wygląda na turbo, początki stadium. Jeśli zaniedbasz skończy się to tragedia. Puści uszczelnienie i turbo będzie ssało olej z silnika. Widziałem na własne oczy taki przypadek.
Nawet zgaszenie silnika nie pomoże. Turbo zaczyna ssać olej do komory spalania gdzie następuje zapłon. I mówię tu o oleju silnikowym. Silnik wkręca się w maximum obroty i chodzi do czasu do puki nie skończy mu się paliwo. Czyli olej w silniku. Równoznaczne jest to z zatarciem całej jednostki napędowej.
poszukaj na youtube.pl -> Runaway Diesel będziesz wiedział o co chodzi
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
macias 

Rocznik: 2016
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: A8 D4
Wiek: 44
Dołączył: 06 Lis 2014
Posty: 38
Skąd: Pomorskie
Wysłany: 2014-11-13, 21:44   

Póki co autko stoi grzecznie zamkniete w garażu i nie jest jeżdżone. Dlatego zbieram informacje na temat prawdobodobnej przyczyny, zebym nie wbił sie w kosmiczne wydatki, wymieniając pół auta niepotrzebnie. Dbam o każdy samochód i jestem strasznie wyczulony na każdego rodzaju usterki. Auto sprawia radość tylko wtedy gdy wszystko chodzi jak w zegarku. Nie ma innej opcji.
No i właśnie do tego zmierzam. Na początku byłem skłonny wymieniać wtryski, ale po wszystkich dotychczasowych postach i lekturze stawiam na turbinę/y.
_________________
A8 D3 4.0 tdi była
A8 D3 4.2 tdi była
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2014-11-13, 22:49   

ernesto napisał/a:
chodzi do czasu do puki nie skończy mu się paliwo


Ale jak wtryski sie wyłączą i pompa to jak ma chodzić dalej?
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 39
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2014-11-14, 06:51   

Apophis napisał/a:
ernesto napisał/a:
chodzi do czasu do puki nie skończy mu się paliwo


Ale jak wtryski sie wyłączą i pompa to jak ma chodzić dalej?


Apo ponieważ ciągnie paliwo przez turbo a w tym momencie jego paliwem nie jest ropa a olej który smaruje silnik. Nawet jak odetniesz mu dopływ ropy. Ssa olej z silnika który go napędza. Jedynym wyjściem jest zatkanie dolotu. By powstała mieszanka muszą być dwa czynniki paliwo i powietrze. Oleju nie odetniesz ponieważ ciągnie go przez smarowanie turbiny. Zostaje odcięcie powietrza. Czymś zatkać dolot by go nie dostawał w takim wypadku.
Silnik wtedy chodzi jak piecyk olejowy.
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.