Autor |
Wiadomość |
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2014-03-29, 18:59
|
|
|
dice111 napisał/a: | 75W140 dla samochodów mocno obciązonych, czy to od czasu do czasu na tor, czy przy lataniu bokami etc. Do A8 nie ma sensu. |
To mi się podoba - a jak ktoś lata bokiem A8? Ale zima już chyba odeszła na dobre. Zamówiłem 75W90 a do tego może dodam coś z dwusiarczkiem molibdenu. Na razie czekam na olej. Jak zdążę, to cyknę kilka fotek przy wymianie i napiszę co i jak. |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
|
|
|
Lukas134
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: 6HP26 GZA
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3 & Corvette C4
Pomógł: 16 razy Wiek: 35 Dołączył: 12 Paź 2009 Posty: 1003 Skąd: Łosice
|
|
|
|
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
|
|
|
|
Lukas134
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: 6HP26 GZA
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3 & Corvette C4
Pomógł: 16 razy Wiek: 35 Dołączył: 12 Paź 2009 Posty: 1003 Skąd: Łosice
|
Wysłany: 2014-03-30, 21:33
|
|
|
pebo, aha czyli to zwykly 75W90 z norma GL-5. Czyli taki jak w moscie i skrzyni kontowej w Volvo. Akurat do mnie przyjezdza przedstawiciel z Valvoline i raczej z tej firmy bym chcial zalac dlatego pytam o specyfikacje :-) |
_________________ Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Auto Audi A6 C6
Silnik BDW 2.4 177 KM. Wyciek płynu chłodniczego.
|
|
|
|
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2014-03-31, 19:10
|
|
|
Lukas134 napisał/a: | pebo, aha czyli to zwykly 75W90 z norma GL-5. Czyli taki jak w moscie i skrzyni kontowej w Volvo. Akurat do mnie przyjezdza przedstawiciel z Valvoline i raczej z tej firmy bym chcial zalac dlatego pytam o specyfikacje :-) |
Spoko, nada się. Może być VALVOLINE DURABLEND GL-5 75W90, nie jestem pewien co do SYNPOWER, a MAXLIFE to jest GL-4 więc raczej będzie nie bardzo. |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2014-04-05, 18:29
|
|
|
Dziś poszedł olej do wymiany w tylnym moście (EYC). Do wymiany trzeba odkręcić prawą osłonę półosi aby było lepsze dojście. Dwa korki na jednakowy klucz i olej wylany. Był barwy brązowej i ku memu zdziwieniu przeźroczysty. W sumie to mógł chyba latać kolejne 10 lat, ale skoro zakupiłem nowy, to poszła wymiana. Oleju wlałem 1,5 litra - zgodnie z przykazaniem. Do nalewania przydała się pompka (coś w tym stylu: http://allegro.pl/pompka-...37989473.html). Co prawda wolno zaciąga olej (gęsty), ale i tak trzeba czekać aż spłynie w głąb przekładni. Stary olej zachowałem na wszelki wypadek. Pojeżdżę jakiś czas i zobaczymy, chyba pierwsza ocena będzie akustyczna. |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2014-04-18, 18:15
|
|
|
Od wymiany oleju zrobione około 500 km. To niewiele, ale jest pewne spostrzeżenie. Podczas hamowania silnikiem była lekko słyszalna praca tylnego mostu (przy wyłączonym radiu/muzyce). Po wymianie oleju jest ciszej. Nadmienię, że do oleju dodałem taki preparat: LIQUI MOLY GETRIEBEÖL ADDITIV 20g. |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
jordan233
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Sławek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy Dołączył: 12 Kwi 2011 Posty: 1510 Skąd: GBY
|
Wysłany: 2014-09-30, 18:32
|
|
|
dice111 napisał/a: | 75W90. Jeszcze nie widzialem A8, ktorej by sie most nie pocil. |
To mojej nie widziałeś ,zero wycieku - dosłownie nic!!!!!
Ale za to coraz głośnie chodzi w przedziale 80km/h - 130km/h poniżej i powyzęj cisza, mam dyferencjał z oznaczeniem EYC i zastanawiam się na kupnem używki,jeżeli mam dyfer z 2003 roku,to czy jeżeli kupię przykładowo z 2006 roku z tymi oznaczeniami to nie będzie problemu z założeniem?
Pozdrawiam |
_________________ https://www.facebook.com/...100089709813366
|
|
|
|
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2014-10-01, 20:01
|
|
|
Jeśli takie samo oznaczenie czyli EYC to będzie pasował. |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
jordan233
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Sławek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy Dołączył: 12 Kwi 2011 Posty: 1510 Skąd: GBY
|
Wysłany: 2015-01-09, 12:21
|
|
|
Widzę że dyfry z oznaczeniem EYC wychodziły w 2006r i też takiego szukam ,ale wszędzie są tylko 2002 lub 2003(produkcja dyfra) ,czy te montowane w roczniku 2006 to teź produkcja dyfra mogła być w 2003 ?,jeden zmienialem i lipa -też wyje.... |
_________________ https://www.facebook.com/...100089709813366
|
|
|
|
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2015-01-11, 21:10
|
|
|
jordan233 napisał/a: | Widzę że dyfry z oznaczeniem EYC wychodziły w 2006r i też takiego szukam ,ale wszędzie są tylko 2002 lub 2003(produkcja dyfra) ,czy te montowane w roczniku 2006 to teź produkcja dyfra mogła być w 2003 ?,jeden zmienialem i lipa -też wyje.... |
To może nie jest wina dyfra? Chyba że szukać dalej do skutku. Rozbieranie raczej nie wchodzi w grę, bo dość trudno ustawić tryby wewnętrzne. Po prostu wypracowały się jakoś dziwnie (może taki stop trafił na koła zębate albo coś z utwardzaniem nie wyszło). Chyba że został Ci wolny jeden dyfer na zbyciu - to możesz rozłożyć i poszukać przyczyny. Jeśli "wyje" to stawiałbym na zespół koło zdawcze (to od wejścia wału)-koło odbiorcze (w moście), można próbować wymienić te części. Okiem nieuzbrojonym raczej nie wyłapie się nieprawidłowości. Ewentualnie szukać przecieków i wad w uszczelniaczach. Chociaż czasami uszkodzenie przegubów wału może dawać podobne efekty jak wycie tylnego mostu. |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
jordan233
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Sławek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy Dołączył: 12 Kwi 2011 Posty: 1510 Skąd: GBY
|
Wysłany: 2015-01-11, 21:49
|
|
|
pebo napisał/a: |
To może nie jest wina dyfra? Chyba że szukać dalej do skutku. Rozbieranie raczej nie wchodzi w grę, bo dość trudno ustawić tryby wewnętrzne. Po prostu wypracowały się jakoś dziwnie (może taki stop trafił na koła zębate albo coś z utwardzaniem nie wyszło). Chyba że został Ci wolny jeden dyfer na zbyciu - to możesz rozłożyć i poszukać przyczyny. Jeśli "wyje" to stawiałbym na zespół koło zdawcze (to od wejścia wału)-koło odbiorcze (w moście), można próbować wymienić te części. Okiem nieuzbrojonym raczej nie wyłapie się nieprawidłowości. Ewentualnie szukać przecieków i wad w uszczelniaczach. Chociaż czasami uszkodzenie przegubów wału może dawać podobne efekty jak wycie tylnego mostu. |
Jednak myślę że to dyfer, nie widzę innej opcji... co może jeszcze wyć......., mam jeden dyfer w garażu ale w PL ,musiałbym się przejechać innym A8 i zobaczyć jaka jest różnica.
U mnie po wymianie dyfra na świezym oleju początkowo było w miarę ok,ale po przejechaniu 1500km to przy prędkości 100km wycie jest najbardziej odczuwalne, zmieniałem nawet na inny olej - bardziej gęstszy i moje wrażenie to że jest bardziej głośno.
Więc szukam dyfra z 2005 lub 2006 roku, mówisz wycie przegubów tylnego mostu,nie wiem już sam,jestemchyba zbyt przewrażliwiony
Dyfer będzie musi wyć cały czas ?,przykładowo przy tej nieznośnej prędkości 100km czy tylko przy do daniu gazu? |
_________________ https://www.facebook.com/...100089709813366
|
|
|
|
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2015-01-12, 20:30
|
|
|
Przejażdżka innym D3 nie jest złym pomysłem - można porównać wiele rzeczy. Natomiast jeśli wymieniałeś olej i przez pewien czas była cisza, a później znów powrócił hałas - to jednak problem leży w tylnym moście. Można próbować wymienić olej na oryginalny, choć nie jestem pewien, czy to pomoże - w sumie wymiana oleju w tej części nie jest aż tak droga i skomplikowana.
Czy dyfer będzie wyć cały czas? Nie, najczęściej będzie odzywać się przy obciążeniu - zarówno w jedną jak i w drugą stronę. Czyli będzie słyszalny przy przyśpieszaniu bo obciążenie jest z silnika oraz przy hamowaniu silnikiem - bo obciążenie jest przekazywane z kół na silnik. Nie powinien być słyszalny przy jeździe "podprogowej", czyli lekko dodajesz gazu ale nie przyśpieszasz i nie hamujesz silnikiem. |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
jordan233
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Sławek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy Dołączył: 12 Kwi 2011 Posty: 1510 Skąd: GBY
|
Wysłany: 2015-01-24, 14:50
|
|
|
Dyfer już doszedł -rok 2004 (ponoć przebieg 80.000) wszystko się okaże...
Gwarancję mam na niego więc z oddaniem nie będzie problemu(lepiej żeby nie trzeba było nic oddawać)
Nowy ORI olej też zamówiony,jestem już umówiony do kolegi z forum który ładnie wszystko ogarnia,więc tylko być dobrej myśli. |
_________________ https://www.facebook.com/...100089709813366
|
|
|
|
|
|
|
|
mkbewe
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip EYC GQF
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 38 Dołączył: 13 Mar 2015 Posty: 1063 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2015-08-31, 13:40
|
|
|
Panowie a czy ktoś jest mi w stanie podać numery oryginalnych olejów jakie wchodzą do tylnego mostu oraz do przedniego dyferwncjalu?
Czy może nie warto lecieć z oryginałem i np do mostu tylnego łac fuscha/valvo 75w90?
A do Torsen co? |
|
|
|
|
|