Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 06 4.2TDI ] Olej - tylny most  
Autor Wiadomość
WiZ 
Moje A8


Rocznik: 2015
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Slawek
Jeżdzę: S8 D4
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2010
Posty: 113
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2014-01-22, 22:42   [D3 06 4.2TDI ] Olej - tylny most

Witajcie........
Planuje zmianę oleju w tylnym moście i tak się zastanawiam jaki olej kupić.
Wyczytałem tu na forum,ze 75w90. Prawda?
Jakieś konkretne marki byście polecili?
Zastanawia mnie również wymiana oleju w przednim dyferencjale.
Ktoś tu na forum napisał, że nie mógł znaleźć korka, żeby spuścić olej.
Jakie macie opinie, doświadczenia na ten temat?

Pozdro
Slawek
 
 
hostastow 
Użytkownik


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: 7G TRONIC
Zasilanie: ON
Imię: Maciek
Jeżdzę: CLS
Dołączył: 12 Sty 2012
Posty: 31
Skąd: Suwałki
Wysłany: 2014-01-22, 23:04   

Ja wymieniając olej kupiłem oryginalny.
Ile Ci go kolego tam wchodzi?
Nie pamietam czy przedni czy tylny ale kupiłem jedną bańke i chyba setka jeszcze została więc nie ma sensu oszczedzac na litrze czy dwóch
 
 
PABLO200 
Moje A8


Rocznik: 2016
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Pablo
Jeżdzę: Q8
Pomógł: 7 razy
Wiek: 45
Dołączył: 31 Sie 2009
Posty: 706
Skąd: Śląski
Wysłany: 2014-01-24, 13:51   

Jeżeli nic nie cieknie i nie poci sie to zostaw.
Nic nie wymieniaj.
 
 
Bartek87 
Moje A8


Rocznik: 2015
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8
Pomógł: 2 razy
Wiek: 37
Dołączył: 09 Lip 2012
Posty: 174
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2014-01-24, 14:14   

PABLO200 napisał/a:
Jeżeli nic nie cieknie i nie poci sie to zostaw.w7
Nic nie wymieniaj.


Z ciekawości czemu nie wymieniać ?
 
 
WiZ 
Moje A8


Rocznik: 2015
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Slawek
Jeżdzę: S8 D4
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2010
Posty: 113
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2014-01-24, 20:10   

PABLO200 napisał/a:
Jeżeli nic nie cieknie i nie poci sie to zostaw.
Nic nie wymieniaj.


bez jaj

Z silnika tez mi nie cieknie i sie nie poci.......
Ze skrzyni tez nie.......... <okioki>
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 49
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2014-01-25, 17:48   

WiZ napisał/a:
PABLO200 napisał/a:
Jeżeli nic nie cieknie i nie poci sie to zostaw.
Nic nie wymieniaj.

bez jaj
Z silnika tez mi nie cieknie i sie nie poci.......
Ze skrzyni tez nie.......... <okioki>

W pewnej części zgadzam się z pablo, jak coś dobrze działa, to lepiej nie zaczepiać, ale też i polecam lekturę wymiany olejów w automatach - nie jednego uratowało to od sporych wydatków. Sam od pewnego czasu zastanawiam się nad wymianą oleju w tylnym moście (o ile rozumiem budowę skrzyni GQF, to przedni most jest smarowany ze skrzyni, ale nie jestem tego pewien). Mam przekładnię typu EYC i według ETKI oleje to G 052 145 S2 lub G 052 145 A1 w ilości 1,5 litra. Czy ktoś ma jakieś doświadczenia z tymi olejami? A może lepsze są zamienniki? Znalazłem informacje o czymś takim jak FUCHS TITAN SINTOPOID 75W-90.
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 49
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2014-03-23, 20:15   

Odgrzewam temat, czy ktoś wymieniał olej w tylnym moście?
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 249 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5156
Skąd: Těšin
Wysłany: 2014-03-23, 20:52   

75W90. Jeszcze nie widzialem A8, ktorej by sie most nie pocil.
_________________
Black Cars Matters
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 49
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2014-03-23, 20:54   

dice111 napisał/a:
75W90. Jeszcze nie widzialem A8, ktorej by sie most nie pocil.

Wyślę swoje zdjęcia, u mnie nie poci się, ale auto z 2004 czyli 10 lat i myślę, że czas już zmienić. Dice, co do syntetyku jestem zdecydowany, tylko czy może coś słyszałeś na temat olejów Fuchs?
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 249 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5156
Skąd: Těšin
Wysłany: 2014-03-23, 20:59   

Czy to zalejesz Mobil, Fuchs, Shell etc.. jeden pieron. Fuchsem mam zalana skrzynie manulna w innym samochodzie.
_________________
Black Cars Matters
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 49
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2014-03-23, 21:03   

Niby tak i w innym aucie to bym sobie nie zawracał głowy. Ale A8 to trochę inna bajka i widzę, że to bardzo precyzyjne auto czułe na różne zmiany. A tylny most to dość precyzyjna składanka i szkoda byłoby go popsuć złym olejem. W A3 czy A6 nie mamy takiego dylematu, a nad A8 trzeba się nieraz pozastanawiać. Z kolei nie wierzę w teksty typu nic się nie dzieje, nie zaczepiać, albo olej zalany dożywotnio. Sam wiesz, że po 10 latach to po prostu sam czas niszczy olej, nie mówiąc o tarciu elementów. Mam zamiar zrobić delikatną płukankę: zalać świeży olej, zrobić kilkaset kilometrów i podmienić jeszcze raz. Znalazłem jeszcze takie coś: FUCHS TITAN SINTOPOID LS 75W140, ale to ta sama firma, a ciekaw jestem, jak sprawują się oleje innych firm.
Na sieci wynalazłem to:
FUCHS TITAN SINTOPOID LS 75W140
ELF TRANSELF SYNTHESE FE 75W140
LIQUI MOLY HYPOID GETRIEBEOIL LS 75W140
RAVENOL SLS 75W140 LS GL5
CASTROL DIFFERENTIAL SAF-XJ 75W-140 75W140
MILLERS OILS CRX LS NT 75w140
MOTUL GEAR FF COMPETITION 75W140
AMSOIL SVO 75W140 GL5 946ML
LUCAS 5W140 75 LSD

Wiele serwisów zaleca do A8 D3 olej 75W90, natomiast oleje rodzaju 75W140 zalecane są do pojazdów z mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu. Porównując natomiast parametry obu olejów mimo niższej gęstości 0,814 g/ml w temperaturze 15°C olej 75W140 ma lepkość kinematyczną na poziomie 170 mm²/s podczas gdy 75W90 tylko 126,5 mm²/s (przy 40°C). Różnica w cenie około 2-krotna, ale przy objętości 1,5l jest to raczej wydatek do przełknięcia.
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
Endrju_b 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: triptronic
Zasilanie: ON
Imię: Endrju
Jeżdzę: Audi A8 D3 2006 3.0 tdi Q
Dołączył: 09 Sty 2014
Posty: 80
Skąd: Podkarpackie
Wysłany: 2014-03-27, 11:47   

ja wymieniłem w tylnym moście i zalałem castrola i narazie jest ok .. ważne aby momenty dokręcenia zaślepki zachować fabryczne.
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 49
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2014-03-27, 21:52   

Endrju_b napisał/a:
ja wymieniłem w tylnym moście i zalałem castrola i narazie jest ok .. ważne aby momenty dokręcenia zaślepki zachować fabryczne.

Do A8 D3 nabyłem klucz dynamometryczny bo wiadomo, aluminium jest bezlitosne. Kto pojeździł z 2,5 TDI po mechanikach to wie, mało który chce to robić. Komplet kluczy do korków olejowych też jest. Ale zastanawiała mnie różnica między tymi olejami czyli jeśli zamiast 75W90 zaleję 75W140 to czy będzie lepiej czy gorzej?
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
Lukas134 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: 6HP26 GZA
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3 & Corvette C4
Pomógł: 16 razy
Wiek: 35
Dołączył: 12 Paź 2009
Posty: 1003
Skąd: Łosice
Wysłany: 2014-03-27, 22:12   

pebo, ja bym starał się nie kombinować i jeżeli w ETCE wychodzi 75W90 to taki zalej skoro przez 10 lat jeździł na takim to i kolejne 10 przejeździ na takim świeżym :) ja też może sobie wymienię skoro tak piszecie :D jak wymieniałem sobie w skrzyni to myślałem o tym, ale zapomniałem :) muszę jutro podpytać dokładnie jaki 75W90 jakiej normy bo są jakieś GL-4 GL-5 itd więc też jakaś różnica jest w tym :) )
_________________
Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Auto Audi A6 C6
Silnik BDW 2.4 177 KM. Wyciek płynu chłodniczego.
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 249 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5156
Skąd: Těšin
Wysłany: 2014-03-28, 14:32   

75W140 dla samochodów mocno obciązonych, czy to od czasu do czasu na tor, czy przy lataniu bokami etc. Do A8 nie ma sensu.
_________________
Black Cars Matters
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.