Autor |
Wiadomość |
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2015-09-01, 19:35
|
|
|
mkbewe napisał/a: | Panowie a czy ktoś jest mi w stanie podać numery oryginalnych olejów jakie wchodzą do tylnego mostu oraz do przedniego dyferwncjalu?
Czy może nie warto lecieć z oryginałem i np do mostu tylnego łac fuscha/valvo 75w90?
A do Torsen co? |
Torsen i pozostałe przekładnie w skrzyni to: G 052 145 A1/S2 lub Burmah SAF-AG4 1016.
Do samej skrzyni ATF olej G 055 005 A2 Shell ATF M-1375.4 lub oryginalny ZF ewentualnie Ravenol 6HP fluid.
Do tylnego mostu G 052 145 S2 lub G 052 145 A1 w ilości 1,5 litra - lub syntetyk 75W90. |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
|
|
|
mkbewe
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip EYC GQF
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 38 Dołączył: 13 Mar 2015 Posty: 1063 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2015-09-01, 19:41
|
|
|
pebo napisał/a: | Torsen i pozostałe przekładnie w skrzyni to: G 052 145 A1/S2 lub Burmah SAF-AG4 1016. | czekaj czekaj bo teraz mnie trochę zagiąłeś
Ja myślałem ze jest tak:
Olej w:
1 silniku,
2 skrzyni
3 torsenie (który jest z tyłu skrzyni)
4 moście tylny (wczoraj sprawdzałem stan oleju ok most suchuteńki, aż byłem w szoku) ale olej zmienię.
coś jeszcze ?? |
|
|
|
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2015-09-01, 19:44
|
|
|
mkbewe napisał/a: | pebo napisał/a: | Torsen i pozostałe przekładnie w skrzyni to: G 052 145 A1/S2 lub Burmah SAF-AG4 1016. | czekaj czekaj bo teraz mnie trochę zagiąłeś
Ja myślałem ze jest tak:
Olej w:
1 silniku,
2 skrzyni
3 torsenie (który jest z tyłu skrzyni)
4 moście tylny (wczoraj sprawdzałem stan oleju ok most suchuteńki, aż byłem w szoku) ale olej zmienię.
coś jeszcze ?? |
1) w silniku olej silnikowy 5W-xx lub 0W-xx, wiadomo o co chodzi,
2) w skrzyni olej ATF - czynnik roboczy - ten wymienia się najczęściej,
3) torsen i przedni mechanizm różnicowy w oleju przekładniowym (rzadko się wymienia, ale czasem trzeba), ten olej ma większą gęstość od ATF,
4) w tylnym moście (o ile masz quattro, jeżeli nie, patrz punkty 1-3.). |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
mkbewe
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip EYC GQF
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 38 Dołączył: 13 Mar 2015 Posty: 1063 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2015-09-01, 23:14
|
|
|
To jeszcze bym potrzebował wiedzieć ile tego oleju w sumie do Torsen i do przedniego mechanizmu roznicowy i gdzie mniej więcej są korki rewizyjne żebym mógł sprawdzić poziom i będę bardzo wdzięczny za pomoc. |
|
|
|
|
|
|
|
gwiktor02
Użytkownik
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Xoxo
Jeżdzę: A8 D4
Dołączył: 20 Paź 2016 Posty: 49 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2017-05-23, 21:49
|
|
|
Podbijam ktoś objasni zapytanie powyżej kolegi ?? |
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2017-05-27, 22:07
|
|
|
mkbewe napisał/a: | To jeszcze bym potrzebował wiedzieć ile tego oleju w sumie do Torsen i do przedniego mechanizmu roznicowy i gdzie mniej więcej są korki rewizyjne żebym mógł sprawdzić poziom i będę bardzo wdzięczny za pomoc. |
- do Torsena - ok. 1 litr (nowe napełnienie 1,1 l),
- do przedniego mechanizmu różnicowego ok. 1 litr (nowe napełnienie 1,1 l).
Korek wlewu do Torsena (prawa strona między flanszą tylnego wału a obudową wału do przedniego mechanizmu),
Korek wlewu do przedniego mechanizmu przed prawa półosią.
|
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
|
|
|
Sony
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Wojtek
Jeżdzę: Audi A8 D3
Dołączył: 10 Sty 2017 Posty: 54 Skąd: Birmingham
|
Wysłany: 2017-08-07, 12:25
|
|
|
Właśnie spuściliśmy olej z tylnego mostu i miarka pokazała 0,8L... Pytanie dlaczego było tak mało oleju. Wycieków brak, wszędzie sucho. Nowego weszło 1,5L czyli tyle ile powinno być. Bardzo ciekawi mnie dlaczego siedziało tam tak mało oleju. Jakieś pomysły? |
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2017-08-07, 18:34
|
|
|
Sony napisał/a: | Właśnie spuściliśmy olej z tylnego mostu i miarka pokazała 0,8L... Pytanie dlaczego było tak mało oleju. Wycieków brak, wszędzie sucho. Nowego weszło 1,5L czyli tyle ile powinno być. Bardzo ciekawi mnie dlaczego siedziało tam tak mało oleju. Jakieś pomysły? |
A ile przebiegu ma furka? Uszczelniacze w porządku, nie było nigdzie wycieków? Może był dokładnie umyty. A jak wlewaliście, to auto stało w poziomie? |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
|
|
|
Sony
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Wojtek
Jeżdzę: Audi A8 D3
Dołączył: 10 Sty 2017 Posty: 54 Skąd: Birmingham
|
Wysłany: 2017-08-07, 19:14
|
|
|
pebo napisał/a: | Sony napisał/a: | Właśnie spuściliśmy olej z tylnego mostu i miarka pokazała 0,8L... Pytanie dlaczego było tak mało oleju. Wycieków brak, wszędzie sucho. Nowego weszło 1,5L czyli tyle ile powinno być. Bardzo ciekawi mnie dlaczego siedziało tam tak mało oleju. Jakieś pomysły? |
A ile przebiegu ma furka? Uszczelniacze w porządku, nie było nigdzie wycieków? Może był dokładnie umyty. A jak wlewaliście, to auto stało w poziomie? |
Przebieg 170k km. Napewno oryginalny. Wycieków żadnych nie było no i oczywiście stał równo na podnośniku. Mój mechanior był bardzo zdziwiony i nie znalezliśmy wytłumaczenia dlaczego było tak mało oleju. |
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2017-08-07, 21:47
|
|
|
No to rzeczywiście dziwne, bo ubyło prawie połowę. Jedyne wytłumaczenie, jakie przychodzi mi na myśl, to błąd montażu. Kiedyś była w Polsce taka zasada, że nie kupowało się samochodu/traktora wyprodukowanego w poniedziałek i w piątek. W piątek składany był byle jak, bo fachowcy śpieszyli się wypić po robocie, a w poniedziałek był składany byle jak, bo wiadomo, po weekendzie. Ale to tylko legenda ;-) |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
|
|
|
Sony
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Wojtek
Jeżdzę: Audi A8 D3
Dołączył: 10 Sty 2017 Posty: 54 Skąd: Birmingham
|
Wysłany: 2017-08-07, 21:56
|
|
|
pebo napisał/a: | No to rzeczywiście dziwne, bo ubyło prawie połowę. Jedyne wytłumaczenie, jakie przychodzi mi na myśl, to błąd montażu. Kiedyś była w Polsce taka zasada, że nie kupowało się samochodu/traktora wyprodukowanego w poniedziałek i w piątek. W piątek składany był byle jak, bo fachowcy śpieszyli się wypić po robocie, a w poniedziałek był składany byle jak, bo wiadomo, po weekendzie. Ale to tylko legenda ;-) |
Też przeszło nam to przez myśl gdy mechanior stwierdził, że raczej nikt tam nigdy nie zaglądał. Wygląda na fabrykę |
|
|
|
|
jacekmury1
Użytkownik
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 3,0
Skrzynia: tiptronik
Zasilanie: ON
Imię: jacek
Jeżdzę: d3
Dołączył: 27 Paź 2016 Posty: 34 Skąd: katowice
|
Wysłany: 2017-11-22, 20:52
|
|
|
A w jakim stanie był wymieniany olej? |
|
|
|
|
|
|
|
Marcin2013
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy Wiek: 47 Dołączył: 22 Sty 2012 Posty: 1368 Skąd: SOsnowiec
|
Wysłany: 2018-07-23, 21:04
|
|
|
jordan233 napisał/a: | Dyfer już doszedł -rok 2004 (ponoć przebieg 80.000) wszystko się okaże...
Gwarancję mam na niego więc z oddaniem nie będzie problemu(lepiej żeby nie trzeba było nic oddawać)
Nowy ORI olej też zamówiony,jestem już umówiony do kolegi z forum który ładnie wszystko ogarnia,więc tylko być dobrej myśli. |
Zmieniłeś ? jest różnica ? |
|
|
|
|
|