Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 06 4.2TDI ] Opinie na temat silnika i eksploatacji  
Autor Wiadomość
panton 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy
Wiek: 46
Dołączył: 15 Kwi 2012
Posty: 1008
Skąd: Łódź
Wysłany: 2015-11-09, 11:38   

Cytat:
Czy rozrząd silnika znajduje się od strony ściany grodziowej ?

tak - jak w każdym V8 TDI
ekonom napisał/a:
Pasek od klimatyzacji, alternatora i termostat znajdują się od strony przedniej ?

tak
 
 
wersaci 
Użytkownik


Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Darek
Jeżdzę: a8 d3
Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 41
Skąd: Mielec
Wysłany: 2017-04-02, 10:18   

Witam. Panowie jak na chwilę obecną mają sie koszty rozrządu w 4.2 tdi plus koszty pracy? po dluzszej szybszej jezdzie zaczyna sie dymic gdzies okolic wlasnie rozrzadu...

[ Dodano: 2017-04-02, 10:32 ]
Teraz z kolei rozmawialem z mechanikiem o powiedzial mi ze ma szans zeby z rozrzadu bylo czuc spalenizna. Na 90% obstawia rolke napedu pompy u góry bo juz kiedys mial taki przypadek rowniez w a8
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 33
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6704
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2017-04-02, 10:35   

A jakieś objawy w trakcie jazdy? Jakby się tam coś działo to raczej byś to odczuł w jakiś sposób.
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
wersaci 
Użytkownik


Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Darek
Jeżdzę: a8 d3
Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 41
Skąd: Mielec
Wysłany: 2017-04-02, 11:36   

no wlasnie ze zadnych, pelna moc, po mocniejszych jazdach troszke jakby troszke szumialo wlasnie z okolicy napedu paska pompy, ale 30 sek przestaje i jest cisza. Czuc i widac dym spalenizny plastiku, a ztego co sprawdzalem to rolka na napedzie pompy jest wlasnie plastikowa. Nie ma tam nic innego

https://www.youtube.com/watch?v=XBNTBftdLLU

[ Dodano: 2017-04-02, 11:46 ]
Bedzie ciezko, ale mam nadzieje ze da sie to zrobic bez wyciągania silnika? wymienial juz ktos?
 
 
Ara$ 
Moje A8


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic FUM
Zasilanie: PB+LPG
Imię: ?
Jeżdzę: A8L D2 AUW
Pomógł: 2 razy
Wiek: 44
Dołączył: 14 Lis 2010
Posty: 444
Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-11-15, 11:01   

Czy w Q7 jest montowany ten sam motor - mówie o 4.2TDI
_________________

 
 
panton 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy
Wiek: 46
Dołączył: 15 Kwi 2012
Posty: 1008
Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-11-15, 20:07   

tylko BTR 326 PS (2007-2009) jest praktycznie bliźniaczą konstrukcją BVN z D3 - pozostałe CCFA 340 PS (2009-2010) i CCFC już nie (bliżej im do 4.2TDI z początków produkcji D4)
 
 
Ara$ 
Moje A8


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic FUM
Zasilanie: PB+LPG
Imię: ?
Jeżdzę: A8L D2 AUW
Pomógł: 2 razy
Wiek: 44
Dołączył: 14 Lis 2010
Posty: 444
Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-11-16, 15:28   

panton napisał/a:
tylko BTR 326 PS (2007-2009) jest praktycznie bliźniaczą konstrukcją BVN z D3 - pozostałe CCFA 340 PS (2009-2010) i CCFC już nie (bliżej im do 4.2TDI z początków produkcji D4)


dzięki, amożesz powiedzieć która jednostka z wymienionych jest najbardziej udana i najmniej awaryjna
_________________

 
 
panton 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy
Wiek: 46
Dołączył: 15 Kwi 2012
Posty: 1008
Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-11-16, 19:57   

trudno się wypowiedzieć bo nie mam wiedzy z eksploatacji tych silników <bezradny> ale jakbym miał wybierać to ten pierwszy (BTR) ;)
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2890
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-11-16, 23:35   

a ja bym wybierał nowsze... sam bym sobie wstawił CTEC zamiast BVNa
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2018-11-17, 00:43   

maciu napisał/a:
a ja bym wybierał nowsze... sam bym sobie wstawił CTEC zamiast BVNa

Ciężko powiedzieć czy te nowsze są rzeczywiście lepsze.

U mojego kolegi i klienta w zadbanym i regularnie serwisowanym Q7 w trakcie jazdy autostradowej korba wyszła bokiem.
Silnik był CCFA.
Ale ten motor był dosyć krótko i zaraz wyszła jego poprawiona wersja CCFC.

Nasz klubowy kolega w D4 silnik CDSB już 2 razy wymieniał - kto był i pamięta to gadaliśmy o tym na zlocie.


Z drugiej jednak strony BVN też nie jest taki pancerny jak to się opisuje.
Mam właśnie u siebie jedno takie auto z pękniętą głowicą.
A z obiegowych opinii pęknięta prawa głowica w BVN zdarza się wcale nierzadko.

Zaś BTR znam z innego klientowskiego Q7 i muszę powiedzieć, że ten egzemplarz podziwiam za wytrwałość i odporność na właściciela. Rozrząd grzechocze zarówno przy odpalaniu jak i na wolnych obrotach, turbo leje olejem ale to dalej jeździ o własnych siłach i dalej klepie trasy po kilkaset km dziennie.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2890
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-11-17, 09:46   

FOSS napisał/a:

Zaś BTR znam z innego klientowskiego Q7 i muszę powiedzieć, że ten egzemplarz podziwiam za wytrwałość i odporność na właściciela. Rozrząd grzechocze zarówno przy odpalaniu jak i na wolnych obrotach, turbo leje olejem ale to dalej jeździ o własnych siłach i dalej klepie trasy po kilkaset km dziennie.


grzechotało mi w ABZ jak kupiłem i potem przez 2 lata i jak się w koncu umówiłem na zrobienie
tego to łańcuszek się poddał 2 dni przed wizytą u mechanika ;)
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 33
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6704
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2018-11-17, 15:08   

FOSS napisał/a:
Z drugiej jednak strony BVN też nie jest taki pancerny jak to się opisuje.

Spokojnie, był taki super bo był nowszy... niedługo i na nim będą psy wieszać jak na 4.0 jak dożyje tych samych przebiegów :P
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
panton 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy
Wiek: 46
Dołączył: 15 Kwi 2012
Posty: 1008
Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-11-17, 17:09   

drago_o, teraz to pierdo****sz jak potłuczony <jeb>
znam kilka D3 4.2TDI z nalotem +450kkm i nic się w silniku nie działo... nic nie było robione (nawet łańcuchy rozrządu !!! ) więc jak w kilku na kilkaset tysięcy sztuk coś się poważnego zadzieje to pech lub zła eksploatacja... i takie przypadki potwierdzają tylko, że BVN jest zajeeebisty <okok>

co do nowszych konstrukcji 4.2TDI to są one bardziej wysilone a przez to mniej trwałe (zupełnie prywatna opinia i mogę się mylić)..... dodam, że przeglądając przez rok D4 poliftowe (4.2TDI 385KM) znalazłem kilka ogłoszeń w których była informacja "silnik wymieniony przy 120/130kkm na gwarancji" i nie było to jedno ogłoszenie czy dwa tylko przynajmniej 4-5.... a to daje do myślenia <hmm>

mam nawet swoją teorię, że najmocniejsze 4.2TDI to z suchym filtrem cząstek stałych (czyli bez AdBlue) i dlatego jakbym miał wybierać w Q7 to właśnie byłby to ten "najsłabszy", który wskazałem ;)
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 33
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6704
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2018-11-17, 18:47   

panton napisał/a:
drago_o, teraz to pierdo****sz jak potłuczony

Są nowsze i lepsze ale widać ładnie jak ceny zajeżdżonych 4.2TDI lecą na łeb na szyję i dokładnie tak jak w przypadku wszystkich silników stają się coraz tańsze (poniżej 40tys 4.2tdi dzisiaj kupić to nie problem) i coraz bardziej zajechane przez stosunek ceny zakupu do cen serwisu :)
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
panton 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy
Wiek: 46
Dołączył: 15 Kwi 2012
Posty: 1008
Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-11-17, 20:00   

moja wypowiedź dotyczyła tego co napisałeś o 4.0TDI... ten silnik miał wady konstrukcyjne i masę problemów od wtrysków, pompy paliwa, rozrządzie i problemy z dojechaniem do 200kkm (często silnik potrafił być wymieniany na gwarancji) dlatego Audi na bazie tych wszystkich doświadczeń z 4.0 V8 TDI zbudowało od podstaw 4.2TDI i to był strzał w przysłowiową dziesiątkę

rozumiem, że masz u siebie 4.0 TDI i przerobiłeś wszystkie problemy, bolączki tej konstrukcji dlatego jeździsz i nie narzekasz ale jaki masz aktualnie przebieg a ile w tym silniku robiłeś (?)
w swojej D3 wymieniłem tylko czujnik temp. oleju bo fiksował i profilaktycznie wszystkie rolki z paskiem z przodu - koniec (!!!) auto sprzedane przy 257kkm i nigdy nie wyjechał silnik.. nie było w nim nic robione (!)

zrozumiałeś na czym polega różnica i dlaczego 4.0TDI to kibel ?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - mangi

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.