Autor |
Wiadomość |
panton
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy Wiek: 46 Dołączył: 15 Kwi 2012 Posty: 1008 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2015-11-09, 11:38
|
|
|
Cytat: | Czy rozrząd silnika znajduje się od strony ściany grodziowej ? |
tak - jak w każdym V8 TDI
ekonom napisał/a: | Pasek od klimatyzacji, alternatora i termostat znajdują się od strony przedniej ? |
tak |
|
|
|
|
|
|
|
wersaci
Użytkownik
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Darek
Jeżdzę: a8 d3
Pomógł: 1 raz Wiek: 33 Dołączył: 17 Lip 2016 Posty: 41 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 2017-04-02, 09:18
|
|
|
Witam. Panowie jak na chwilę obecną mają sie koszty rozrządu w 4.2 tdi plus koszty pracy? po dluzszej szybszej jezdzie zaczyna sie dymic gdzies okolic wlasnie rozrzadu...
[ Dodano: 2017-04-02, 10:32 ]
Teraz z kolei rozmawialem z mechanikiem o powiedzial mi ze ma szans zeby z rozrzadu bylo czuc spalenizna. Na 90% obstawia rolke napedu pompy u góry bo juz kiedys mial taki przypadek rowniez w a8 |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
wersaci
Użytkownik
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Darek
Jeżdzę: a8 d3
Pomógł: 1 raz Wiek: 33 Dołączył: 17 Lip 2016 Posty: 41 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 2017-04-02, 10:36
|
|
|
no wlasnie ze zadnych, pelna moc, po mocniejszych jazdach troszke jakby troszke szumialo wlasnie z okolicy napedu paska pompy, ale 30 sek przestaje i jest cisza. Czuc i widac dym spalenizny plastiku, a ztego co sprawdzalem to rolka na napedzie pompy jest wlasnie plastikowa. Nie ma tam nic innego
https://www.youtube.com/watch?v=XBNTBftdLLU
[ Dodano: 2017-04-02, 11:46 ]
Bedzie ciezko, ale mam nadzieje ze da sie to zrobic bez wyciągania silnika? wymienial juz ktos? |
|
|
|
|
|
|
|
Ara$
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic FUM
Zasilanie: PB+LPG
Imię: ?
Jeżdzę: A8L D2 AUW
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 14 Lis 2010 Posty: 444 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2018-11-15, 11:01
|
|
|
Czy w Q7 jest montowany ten sam motor - mówie o 4.2TDI |
_________________
|
|
|
|
|
panton
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy Wiek: 46 Dołączył: 15 Kwi 2012 Posty: 1008 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2018-11-15, 20:07
|
|
|
tylko BTR 326 PS (2007-2009) jest praktycznie bliźniaczą konstrukcją BVN z D3 - pozostałe CCFA 340 PS (2009-2010) i CCFC już nie (bliżej im do 4.2TDI z początków produkcji D4) |
|
|
|
|
|
|
|
Ara$
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic FUM
Zasilanie: PB+LPG
Imię: ?
Jeżdzę: A8L D2 AUW
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 14 Lis 2010 Posty: 444 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2018-11-16, 15:28
|
|
|
panton napisał/a: | tylko BTR 326 PS (2007-2009) jest praktycznie bliźniaczą konstrukcją BVN z D3 - pozostałe CCFA 340 PS (2009-2010) i CCFC już nie (bliżej im do 4.2TDI z początków produkcji D4) |
dzięki, amożesz powiedzieć która jednostka z wymienionych jest najbardziej udana i najmniej awaryjna |
_________________
|
|
|
|
|
panton
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy Wiek: 46 Dołączył: 15 Kwi 2012 Posty: 1008 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2018-11-16, 19:57
|
|
|
trudno się wypowiedzieć bo nie mam wiedzy z eksploatacji tych silników ale jakbym miał wybierać to ten pierwszy (BTR) |
|
|
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-11-16, 23:35
|
|
|
a ja bym wybierał nowsze... sam bym sobie wstawił CTEC zamiast BVNa |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2018-11-17, 00:43
|
|
|
maciu napisał/a: | a ja bym wybierał nowsze... sam bym sobie wstawił CTEC zamiast BVNa |
Ciężko powiedzieć czy te nowsze są rzeczywiście lepsze.
U mojego kolegi i klienta w zadbanym i regularnie serwisowanym Q7 w trakcie jazdy autostradowej korba wyszła bokiem.
Silnik był CCFA.
Ale ten motor był dosyć krótko i zaraz wyszła jego poprawiona wersja CCFC.
Nasz klubowy kolega w D4 silnik CDSB już 2 razy wymieniał - kto był i pamięta to gadaliśmy o tym na zlocie.
Z drugiej jednak strony BVN też nie jest taki pancerny jak to się opisuje.
Mam właśnie u siebie jedno takie auto z pękniętą głowicą.
A z obiegowych opinii pęknięta prawa głowica w BVN zdarza się wcale nierzadko.
Zaś BTR znam z innego klientowskiego Q7 i muszę powiedzieć, że ten egzemplarz podziwiam za wytrwałość i odporność na właściciela. Rozrząd grzechocze zarówno przy odpalaniu jak i na wolnych obrotach, turbo leje olejem ale to dalej jeździ o własnych siłach i dalej klepie trasy po kilkaset km dziennie. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-11-17, 09:46
|
|
|
FOSS napisał/a: |
Zaś BTR znam z innego klientowskiego Q7 i muszę powiedzieć, że ten egzemplarz podziwiam za wytrwałość i odporność na właściciela. Rozrząd grzechocze zarówno przy odpalaniu jak i na wolnych obrotach, turbo leje olejem ale to dalej jeździ o własnych siłach i dalej klepie trasy po kilkaset km dziennie. |
grzechotało mi w ABZ jak kupiłem i potem przez 2 lata i jak się w koncu umówiłem na zrobienie
tego to łańcuszek się poddał 2 dni przed wizytą u mechanika |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
|
|
|
panton
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy Wiek: 46 Dołączył: 15 Kwi 2012 Posty: 1008 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2018-11-17, 17:09
|
|
|
drago_o, teraz to pierdo****sz jak potłuczony
znam kilka D3 4.2TDI z nalotem +450kkm i nic się w silniku nie działo... nic nie było robione (nawet łańcuchy rozrządu !!! ) więc jak w kilku na kilkaset tysięcy sztuk coś się poważnego zadzieje to pech lub zła eksploatacja... i takie przypadki potwierdzają tylko, że BVN jest zajeeebisty
co do nowszych konstrukcji 4.2TDI to są one bardziej wysilone a przez to mniej trwałe (zupełnie prywatna opinia i mogę się mylić)..... dodam, że przeglądając przez rok D4 poliftowe (4.2TDI 385KM) znalazłem kilka ogłoszeń w których była informacja "silnik wymieniony przy 120/130kkm na gwarancji" i nie było to jedno ogłoszenie czy dwa tylko przynajmniej 4-5.... a to daje do myślenia
mam nawet swoją teorię, że najmocniejsze 4.2TDI to z suchym filtrem cząstek stałych (czyli bez AdBlue) i dlatego jakbym miał wybierać w Q7 to właśnie byłby to ten "najsłabszy", który wskazałem |
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2018-11-17, 18:47
|
|
|
panton napisał/a: | drago_o, teraz to pierdo****sz jak potłuczony |
Są nowsze i lepsze ale widać ładnie jak ceny zajeżdżonych 4.2TDI lecą na łeb na szyję i dokładnie tak jak w przypadku wszystkich silników stają się coraz tańsze (poniżej 40tys 4.2tdi dzisiaj kupić to nie problem) i coraz bardziej zajechane przez stosunek ceny zakupu do cen serwisu |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
|
|
|
panton
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy Wiek: 46 Dołączył: 15 Kwi 2012 Posty: 1008 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2018-11-17, 20:00
|
|
|
moja wypowiedź dotyczyła tego co napisałeś o 4.0TDI... ten silnik miał wady konstrukcyjne i masę problemów od wtrysków, pompy paliwa, rozrządzie i problemy z dojechaniem do 200kkm (często silnik potrafił być wymieniany na gwarancji) dlatego Audi na bazie tych wszystkich doświadczeń z 4.0 V8 TDI zbudowało od podstaw 4.2TDI i to był strzał w przysłowiową dziesiątkę
rozumiem, że masz u siebie 4.0 TDI i przerobiłeś wszystkie problemy, bolączki tej konstrukcji dlatego jeździsz i nie narzekasz ale jaki masz aktualnie przebieg a ile w tym silniku robiłeś (?)
w swojej D3 wymieniłem tylko czujnik temp. oleju bo fiksował i profilaktycznie wszystkie rolki z paskiem z przodu - koniec (!!!) auto sprzedane przy 257kkm i nigdy nie wyjechał silnik.. nie było w nim nic robione (!)
zrozumiałeś na czym polega różnica i dlaczego 4.0TDI to kibel ? |
|
|
|
|
|