Autor |
Wiadomość |
coolbati
Użytkownik
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Bartłomiej
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 37 Dołączył: 04 Lip 2018 Posty: 4 Skąd: 84-300
|
Wysłany: 2018-07-23, 20:43 [D3 06 4.2TDI
] Traci moc
|
|
|
Witam, mam problem z moim samochodem mianowicie gdy przycisnę gaz do kickdownu od zera do powiedzmy 100-120km/h to po tym traci moc, nie całkiem ale jest to dosyc odczuwalne tak jakby miał z 150koni. Po zgaszeniu samochodu i ponownym odpaleniu moc powraca dopóki znowu mocniej mu nie przycisnę, co według was może być przyczyną ? Żadnę błędy nie wyskakują, DPFY usunięte. Z góry dzięki za pomoc |
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2018-07-23, 21:47
|
|
|
coolbati napisał/a: | co według was może być przyczyną ? | Przyczyną może być praktycznie wszystko ...ponad 200 różnych błędów generuje spadek mocy.
Nikt tu nie jest wróżbitą więc podepnij komputer i odczytaj błędy ! |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
coolbati
Użytkownik
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Bartłomiej
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 37 Dołączył: 04 Lip 2018 Posty: 4 Skąd: 84-300
|
Wysłany: 2018-07-24, 04:57
|
|
|
danishow napisał/a: | coolbati napisał/a: | co według was może być przyczyną ? | Przyczyną może być praktycznie wszystko ...ponad 200 różnych błędów generuje spadek mocy.
Nikt tu nie jest wróżbitą więc podepnij komputer i odczytaj błędy ! |
Właśnie problem polega na tym że po podpieciu komputera nie było żadnych błędów. Chyba, że spróbuje podpiąć w momencie gdy samochód straci moc i nie będę go gasil. |
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6726 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2018-07-24, 05:41
|
|
|
Błąd zapisuje się w pamięci sterownika do momentu usunięcia przez komputer serwisowy. Czy spadkowi mocy towarzyszą kontrolki? Czy podpinali auto do jakiegoś sensownego komputera jak VCDS (wskazanie na ori) lub VAS czy jakiegoś skanera? |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
|
|
|
Mateusz09
Użytkownik
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 07 Cze 2017 Posty: 6 Skąd: Zawiercie
|
Wysłany: 2018-07-24, 12:42
|
|
|
Mam dosłownie to samo co Ty tylko w 3.0 tdi i też nie mogę dojść w czym problem... kiedyś raz zapaliła mi się spiralka ale byłem za daleko od domu żeby podłączyć komputer i sprawdzić błąd |
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2018-07-24, 13:20
|
|
|
Mateusz09 napisał/a: | kiedyś raz zapaliła mi się spiralka ale byłem za daleko od domu żeby podłączyć komputer i sprawdzić błąd | Błąd zostaje zapisany w sterowniku silnika do momentu skasowania ...nawet jak kontrolka na zegarach zniknie ! |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
coolbati
Użytkownik
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Bartłomiej
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 37 Dołączył: 04 Lip 2018 Posty: 4 Skąd: 84-300
|
Wysłany: 2018-07-24, 15:20
|
|
|
danishow napisał/a: | Mateusz09 napisał/a: | kiedyś raz zapaliła mi się spiralka ale byłem za daleko od domu żeby podłączyć komputer i sprawdzić błąd | Błąd zostaje zapisany w sterowniku silnika do momentu skasowania ...nawet jak kontrolka na zegarach zniknie ! |
To będę się musiał wybrać na inny komputer bo jakiś wurtha nic nie pokazal |
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6726 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
|
|
|
LMG88
Użytkownik
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Lukasz
Jeżdzę: Audi A8 D3 4.2TDI Long
Wiek: 36 Dołączył: 30 Lis 2017 Posty: 13 Skąd: Nowy Targ
|
Wysłany: 2018-07-24, 19:46
|
|
|
Coolbati, wyobraz sobie ze ostatnio mialem ten sam problem
Prosta sprawa, nagar w kolektorze dolotowym, klapki tak byly zawalone syfem ze masakra
Nie wiem jak ktoras z 8 klapek mogla normalnie dzialac i otwierac sie czy zamykac
Przy okazji bede myl z nagaru przepustnice
Jutro moge podeslac fotki z przed i po |
|
|
|
|
coolbati
Użytkownik
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Bartłomiej
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 37 Dołączył: 04 Lip 2018 Posty: 4 Skąd: 84-300
|
Wysłany: 2018-07-24, 21:12
|
|
|
LMG88 napisał/a: | Coolbati, wyobraz sobie ze ostatnio mialem ten sam problem
Prosta sprawa, nagar w kolektorze dolotowym, klapki tak byly zawalone syfem ze masakra
Nie wiem jak ktoras z 8 klapek mogla normalnie dzialac i otwierac sie czy zamykac
Przy okazji bede myl z nagaru przepustnice
Jutro moge podeslac fotki z przed i po |
Ok, może też spróbuję wyczyścić kolektor na pewno nie zaszkodzi. A fotki możesz podesłać:) |
|
|
|
|
|
|
|
LMG88
Użytkownik
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Lukasz
Jeżdzę: Audi A8 D3 4.2TDI Long
Wiek: 36 Dołączył: 30 Lis 2017 Posty: 13 Skąd: Nowy Targ
|
Wysłany: 2018-07-25, 12:19
|
|
|
Wieczorkiem podrzuce zdjecie po |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2018-07-26, 21:20
|
|
|
drago_o napisał/a: | Błąd zapisuje się w pamięci sterownika do momentu usunięcia przez komputer serwisowy. |
danishow napisał/a: | Błąd zostaje zapisany w sterowniku silnika do momentu skasowania ...nawet jak kontrolka na zegarach zniknie ! |
Koledzy, nie zawsze.
Zdarzają się błędy sporadyczne które znikają same po wyłączeniu zapłonu.
Inna sprawa, że takie anomalie jak odcinanie mocy powinny być zarejestrowane ale różne rzeczy już widziałem.
coolbati napisał/a: | Chyba, że spróbuje podpiąć w momencie gdy samochód straci moc i nie będę go gasil. |
Koniecznie w ten sposób.
coolbati napisał/a: | Żadnę błędy nie wyskakują, DPFY usunięte. |
Czytając i odpowiadając na wcześniejsze cytaty tu muszę dopisać że usunięte DPFy mogą być powiązane z tym o czym pisałem powyżej.
Wszystko zależy od tego kto i w jaki sposób usunął te filtry DPF.
Niestety ludzi usuwających DPF można już chyba spotkać prawie na każdym rogu ale spora część z nich nie bardzo wie co robi.
W tym miejscu mam na myśli wycięcie DPFa z softu silnika.
Niestety część "wycinaczy" nie ma pojęcia co zrobić z softem więc omijają to w bardzo prostu i bardzo kretyński sposób - z tabeli błędów usuwają wszystkie kody błędów które mogą być powiązane z DPFem a to nie na tym rzecz polega.
I widziałem już niestety takie jedno auto w którym w trakcie pracy silnika można było odpiąć wszystkie wtryski i wszystkie czujniki a sterownik i tak nie zapisywał żadnego błędu.
Nie twierdzę, że w tym wypadku jest tak samo ale spadek mocy oraz brak błędów to jakoś nie idzie ze sobą w parze.
No chyba, że przy spadku mocy na zegarach pojawiają się kontrolki i błędy jakieś się zapisują ale po ponownym uruchomieniu już ich nie ma.
Diagnostyka się kłania i obym nie miał racji z tym "usuwaczem DPF" bo wtedy to można długo i namiętnie szukać usterki.
LMG88 napisał/a: | Coolbati, wyobraz sobie ze ostatnio mialem ten sam problem
Prosta sprawa, nagar w kolektorze dolotowym, klapki tak byly zawalone syfem ze masakra
Nie wiem jak ktoras z 8 klapek mogla normalnie dzialac i otwierac sie czy zamykac |
To też jest prawdopodobne i warto to sprawdzić.
Wprawdzie blokujące się klapki powinny generować błąd w sterowniku ale ...
- a widziałem już takie gdzie małego palca w rurę nie można było wsadzić bo tak było zarośnięte |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
LMG88
Użytkownik
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Lukasz
Jeżdzę: Audi A8 D3 4.2TDI Long
Wiek: 36 Dołączył: 30 Lis 2017 Posty: 13 Skąd: Nowy Targ
|
Wysłany: 2018-07-27, 11:08
|
|
|
Witam Panowie
Wyczyscilem kolektor, nagar juz spiekl sie z klapkami, moczylem, czyscilem a na koncu uzylem srodka do czyszczenia DPFu.......
Roznica OGROMNA, samochod zwawy i reaguje szybciej na gaz czy kickdown
Przy wyzszych predkosciach reaguje jak mala wyscigowka na dodanie gazu
U mnie zadne bledy nie wyskakiwaly, przy zapalonym tez probowalem i podczas jazdy, nic nie wyskakiwalo
Druga mlodosc |
|
|
|
|
nexus
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Przemek
Jeżdzę: Audi A8 D3
Wiek: 29 Dołączył: 17 Paź 2015 Posty: 74 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2018-07-28, 14:57
|
|
|
Podepnę się pod temat bo mam taki sam problem. Jak zdemontować kolektory i dostać się do tych klapek? |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2018-07-28, 15:55
|
|
|
nexus napisał/a: | Jak zdemontować kolektory i dostać się do tych klapek? |
No to to chyba widać prawie jak na dłoni.
Rozpinasz wiązkę elektryczną co są na kolektorze, przewody paliwowe co są na kolektorze, górną część kolektora i dolne części kolektora i generalnie wszystko co przeszkadza w demontażu |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|